Aihe: Kokemuksia tietoasema liikkeestä?
1 2
JPQ
24.07.2007 12:52:21

Kokemuksia tietoasema liikkeestä?
moscowian
24.07.2007 12:59:48

No nyt kun kysyit, niin ei ole :)

Jos sieltä löytyy hakemasi tuote siihen hintaan, mitä siitä olet valmis maksamaan, niin ei muuta kuin paukuttele ostaa pois!
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Klezberg
24.07.2007 13:00:47 (muokattu 24.07.2007 13:03:42)

Olen heiltä hakenut viime aikoina enimmät tarvitsemani tietokoneen osat eikä ole ollut valittamista. Olen asioinut suoraan Helsingin ja Espoon liikkeissä.

EDIT: Yhdestä toisesta liikkeestä tuli katkeria kokemuksia. Hain yhden kokonaisen koneen osat. Sitä kun ruvettiin kasaamaan, puuttui emolevyn pakkauksesta i/o-suojalevy. Liikkeessä ei ollut toista samanlaista, lupasivat selvittää. Mitään ei kuulunut. Lopulta ajattelimme että laitetaan kone kasaan ilman. Prossutuuletinta kiinnitettäessä tuli yllätys, prossukannasta oli toinen koukku lohjennut ja kadonnut. Liike suostui kuitenkin antamaan rahat takaisin, mutta kone on vieläkin kasaamatta.
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
JPQ
24.07.2007 13:56:17

Syy miksi mietin on vähittäis myynti vaihtoehto kone paketeissa ja olen jos ymmärätte vähä varainen jonka nykyinen midi sekvenseri riipii hermoja bugeineen...
CPU
24.07.2007 14:07:52
Syy miksi mietin on vähittäis myynti vaihtoehto kone paketeissa ja olen jos ymmärätte vähä varainen jonka nykyinen midi sekvenseri riipii hermoja bugeineen...

Jos on budjetti tiukalla, niin silloihan juuri ei pidä ostaa konepakettia, ne kun on ominaisuuksiinsa nähden (ihan vitun) kalliita. Eli jos vaan osaa, niin kasaa ite tai pyytää kaveria. Muutenkin, jos väsäät audiotyöasemaa, niin noihin osiin tarttee kiinnittää enemmän huomiota, kun vissiin missään muussa käytössä.

Lukase tuolta mitä osia koneesees tartteet: http://www.steinberg.de/547_1_.html

Ite onnistuin kasaamaan noitten speksien mukaisen koneen aikoinaan (pari-kolme vuotta sitten) muistaakseni vähän halvemmalla kuin pakettikoneen. On sillä yks kaupallisesti julkastu täyspitkä levy tehty, suosittelen. En tiiä miten paljon noi atk-laitefirmat velottaa tosta kasaamisesta, mut tollanen "kustoimoitu" ratkasu on käyttöä ajatellen 100x fixumpi ratkaisu vaik ois saman hintanen kun pakettikoneet. Harmi ettei läppärejä voi tolleen "räätälöidä" missään, vai voiko?

K.
JPQ
24.07.2007 16:41:35

Totta puhuen en osaa itse koota ja lähin joka osaa EI EHDI. PS. eikä ne musta niin kamalan kalliita ole kun vastaavia osia katselin ja tuossakin saa paketin itte suunnitella.Nimimerkki Elämäni muutenkin melkoista kompromissia
Twinkle
24.07.2007 17:00:16
Tietoasemasta on hyvät kokemukset sen perusteella mitä olen vähän siellä asioinut. Jouhevaa palvelua ja kätevää kun tuotesaldot eri liikkeissä löytyy suoraan kotisivuilta, samaten voi tilauttaa liikkeeseen tavaraa netin kautta. Hinnat vaihtelee, mutta aika hyviä diilejä tuollakin on tullut tehtyä.
CPU
25.07.2007 09:57:23
Totta puhuen en osaa itse koota ja lähin joka osaa EI EHDI. PS. eikä ne musta niin kamalan kalliita ole kun vastaavia osia katselin ja tuossakin saa paketin itte suunnitella.Nimimerkki Elämäni muutenkin melkoista kompromissia

Kyl, mikäli konepaketin saa itse kasata, niin ehdottomasti sit sellanen, koska noissa valmiissa paketeissa on aina joku "pullon kaula" musan tekemistä ajatellen, eli liaan hidas kovo tai paska prossu jne.

K.
JPQ
25.07.2007 11:27:58

Kyl, mikäli konepaketin saa itse kasata, niin ehdottomasti sit sellanen, koska noissa valmiissa paketeissa on aina joku "pullon kaula" musan tekemistä ajatellen, eli liaan hidas kovo tai paska prossu jne.

K.

Ai jaa en olis niin varma tai ehdottoman varma.
CPU
25.07.2007 14:56:35
Ai jaa en olis niin varma tai ehdottoman varma.

Kyllähän niitä saattaa tietysti löytyä, en oo vaan ikinä ite vaan nähny muuhun ku peli tai koti/toimistokäyttöön sopivia ratkaisuja viimesen viiden vuoden aikana, jona on tullut seurattua asiaa sillä silmällä. Tai no, carillionit erikseen.

Ajattelin vaan varotella, ettei sit vituta kun uuden koneen kanssa Cubase (tai muu sekkari) pätkii ja ratisee.

K.
JPQ
25.07.2007 15:28:45

Kyllähän niitä saattaa tietysti löytyä, en oo vaan ikinä ite vaan nähny muuhun ku peli tai koti/toimistokäyttöön sopivia ratkaisuja viimesen viiden vuoden aikana, jona on tullut seurattua asiaa sillä silmällä. Tai no, carillionit erikseen.

Ajattelin vaan varotella, ettei sit vituta kun uuden koneen kanssa Cubase (tai muu sekkari) pätkii ja ratisee.

K.

Joo on hyvä varoitella ja tokihan vaadiin korjausta jos avustuksen avullakin saan sieltä mistä ostankin (no luultavasti otsikon kaupasta) saan koneen joka ei toimi kunnolla.
CPU
25.07.2007 15:34:45 (muokattu 25.07.2007 15:35:42)
Joo on hyvä varoitella ja tokihan vaadiin korjausta jos avustuksen avullakin saan sieltä mistä ostankin (no luultavasti otsikon kaupasta) saan koneen joka ei toimi kunnolla.

Kyl, tosin jos ongelma on esim. se, että kovon cache on liian pieni/kovo liian hidas pyörittämään isoja multisampleja (esim. steinberg the grand jne.), niin et tule todennäköisesti saamaan uutta kovoa, kun se ei ole vika vaan väärä osa käyttötarkoitukseen. Noitten kauppojen setiin ei kannata luottaa, että ne osaa kasata audiotyöaseman, nimittäin ne ei osaa sitä. Itse aikoinaan ilmotin, että kasaan konetta kyseiseen käyttöön niin tarjosivat emoa missä oli vähän kalliimpi paska äänipiiri -> olisin maksanut kalliimmasta piiristä jota en tule käyttämään.

K.
shovi
28.07.2007 17:14:01
Mun kokemukset Tietoasemasta, lähinnä Salon liikkeestä eli pääliikkeestä:

-ihan vitun kallis
-paskaa palvelua
-paska liike

käyn mielummin pikkufirmoissa, joissa saattaa joku jopa tietääkin jotain. Täältäpäin ikävästi vain ovat harventuneet.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
JPQ
28.07.2007 19:40:11

Hymph että ekat negatiiviset kuulin täytyy sitten selvitellä eräälle asialle joka ei tähän kuulu vaihtoehtoja.
Juniper
28.07.2007 22:18:21

-ihan vitun kallis
-paskaa palvelua
-paska liike

käyn mielummin pikkufirmoissa, joissa saattaa joku jopa tietääkin jotain. Täältäpäin ikävästi vain ovat harventuneet.

Mulla on samaisesta liikkeestä täysin päinvastaiset kokemukset......
Ovh hinnat on kyl kovat, mut kyl ne on aina hetken keskustelun jälkeen tippunut siedettävälle tasolle.
Palvelua olen aina saannut ripeästi. Myyjät ovat tietäneet kohtuullisesti ja jos eivät heti ole tietäneet, niin ovat kyllä selvittäneet.
nikovirtala
29.07.2007 11:24:39 (muokattu 29.07.2007 11:26:15)

Mulla on samaisesta liikkeestä täysin päinvastaiset kokemukset......
Ovh hinnat on kyl kovat, mut kyl ne on aina hetken keskustelun jälkeen tippunut siedettävälle tasolle.
Palvelua olen aina saannut ripeästi. Myyjät ovat tietäneet kohtuullisesti ja jos eivät heti ole tietäneet, niin ovat kyllä selvittäneet.

Samaa mieltä. Ainakin Espoossa Sellon liikkeessä on asiansa osaavat myyjät ja useamman kerran, kun on ostoksia tehnyt niin alennusta tulee pyytämättäkin. Monesta muusta liikkeestä löytyykin sitten täysin päinvastaisia kokemuksia, mutta ei niistä tässä sen enempää.
What is life? - A bad trip.
Hannu H.
29.07.2007 11:36:38

-ihan vitun kallis
-paskaa palvelua
-paska liike

Mulla (ja parilla tutulla) taas on samat kokemukset indesolista. Mutta jokanen taplaa tyylillään. Itse olen tietoaseman palveluihin ollut ihan tyytyväinen.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
JPQ
29.07.2007 11:55:33

No hyvä että taas posiitivia komentteja pahus vaan kun melkein joka kauppa saa joltain haukkuja.
Gardiner
29.07.2007 12:33:57

Samaa mieltä. Ainakin Espoossa Sellon liikkeessä on asiansa osaavat myyjät ja useamman kerran, kun on ostoksia tehnyt niin hyviä vinkkejä tulee pyytämättäkin.

Eli täältä myös positiivista palautetta ainakin Sellon henkilökunnalle. Muista toimipisteistä ei kokemuksia.Ohjehinnat kyllä on monesti kympin pari enemmän kuin halvimmissa puodeissa,mut ei se kerro koko totuutta.
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)