Aihe: Putket vaihtoon -> Clean -ja crunch kanavien luonne muuttui..
1
Dropped C
24.07.2007 18:49:42
Jeps.

Vaihdoin juuri tuossa omassakuvassanäkyvään Ampegin nuppiin torilta ostamani Mesan putket. (4 x 12AX7 ja 2 x 6L6GC). Vaffariin jäi vielä joku tuntematon 12AU7. Särökanavassa muutos oli haluamani -> aika jynkky soundi tuli, mutta puhtaat ja crunchit muuttuivat taasen huomattavasti huonompaan suuntaan. Kliinit menevät heti ruvelle! Crunch taas on nyt aika tunkkainen. Onko tässä joku vika, vai onko normaalia toimintaa? En kyllä haluaisi pistää vanhoja röörejä takaisin tuon mehevän särösoundin vuoksi..

Itse asiassa tein jo saman huomion pelkkien etuasteputkien vaihdon jälkeen, eli luulen että niistä johtuu. Biasoin myös päätteen vaffarin mukana tulleen ohjeen mukaan. Mittari näyttää samaa kuin vanhoilla pääteputkilla.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Numb
24.07.2007 19:17:28

Etuasteputkethan tuossa tosiaan lienevät "syylliset". En tiedä miten Ampegin putkitus on tehty, mutta jos haluat, niin voit koittaa vaihdella niitä putkia vaikka yhden kerrallaan. Luultavasti se ensimmäinen putki (lähimpänä inputtia) tekee isoimman muutoksen. Eli jos minä olisin sinä, mitä en ole, niin koittaisin yhteen paikkaan kerrallaan vanhaa putkea takaisin, ja katsoisin mitä tapahtuu. Luultavasti kun nuo uudet putket ovat gainikkaammat kuin vanhant.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Dropped C
24.07.2007 19:32:49
Tässä nyt hetken tyyppäiltynä olen ainakin havainnut sen että mikään ei ole rikki. Ne puhtaat nyt vaan säröytyvät jopa himavolyymeilla. Crunch:ssa ei ollutkaan mitään vikaa, kun otti gainia pois. Ainakin ensimmäistä kertaa elämässä tulee käyttöä kitaran volyymipotikalle ja vaffarin -6db inputille. Näillä asetuksilla lähtikin sitten ihan kunnon kliinit. Turhaan hätäännyin.

Tai, no. Mihkäpä sitä hevimedallin harrastaja tälläisiä turhia hapatuksia kun kliinit edes tarvitsisi.... Ei jaksa vaihtaa vanhoja röörejä bäkkiin, säröt kuitenkin muhkeutuivat sen verran.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)