McLeach 23.07.2007 17:26:51 | |
---|
Niin mun akustisen kitaran matala E särisee tosi ärsyttävästi enkä tiiä missä vika. Ei taatusti ota nauhoihin kiinni mutta särinä näyttää paikantuvan väliin 12.. oon joskus lukenut jostain samanlaisesta ongelmasta mutta en onnistunu enää löytämään sitä threadia :) antaa tullaa jotain ehotuksia, kiitos. |
zene 23.07.2007 17:32:14 | |
---|
Itselläni oli sama ongelma joskus, huomasin satulassa rikkinäisen kohdan. Paikkasin sen pahvilla ja särinä loppui siihen. jämptiisä |
xEVH5150x 23.07.2007 23:27:08 (muokattu 23.07.2007 23:28:17) | |
---|
Varmaan se kieli syöny sitä satulaa niin se resonoi aina ku soitat sitä kieltä? jos on niin, ei uus satula maksa ku jonku pari euroa. eli se kielen paikka on isompi mitä kielen halkaisia niin se tärisee siellä Someday you will make a girl happy, for a short period of time. Then she'll leave you and be with new men who are ten times better than you could ever hope to be. These men are called musicians. |
IhmeHeebo 24.07.2007 00:36:38 | |
---|
Mulla särisee sähkiksessä ku ottaa ihan vähän ekaan nauhaan kiinni... When a Man Lies He Murders
Some Part of the World
These Are the Pale Deaths Which
Men Miscall Their Lives
All this I Cannot Bear
to Witness Any Longer
Cannot the Kingdom of Salvation
Take Me Home...
...And Justice For All |
Lesko 24.07.2007 13:58:33 | |
---|
Mulla särisee sähkiksessä ku ottaa ihan vähän ekaan nauhaan kiinni... Nosta kieliä! "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Jos tallasta meinaa nostaa, niin voipi joutua nostamaan melko paljon ettei 1. nauha särise. Kaularautaan ehkä voisi vähän koskea, tai rauta & talla yhdessä. Tai hioa sipaista nauhaa pikkiriikkisen, jos action on muuten kuosissa. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
oiva tumpeloinen 24.07.2007 14:48:42 | |
---|
Jos kieli rämisee ensimmäiseltä nauhalta ja kaula ei ole täysin suora tai kupera, niin mä kyllä etsisin ongelmaa ensimmäisenä satulasta. Liian matala satula aiheuttaa särinöitä ensimmäisessä nauhassa vapailla kielillä soitettaessa. Ei sitä kannata ainakaan tallasta säätää, tuskinpa kaularaudastakaan. Tää topic olisi varmaan elinvoimaisempi kamarungauspalstalla? |
Numb 24.07.2007 15:07:35 | |
---|
Oiva on oikeassa a) siinä, että ongelmaa kannattaa hakea ensimmäisenä satulasta, ja vasta toisena säädöistä, ja b) siinä, että kamapalsta lienisi oikeampi paikka. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |