Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Axis A Longboard vai X Longboard?
1 2
nihoggr
14.07.2007 15:52:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys lukijalle.
Olen tässä viimeiset 3 vuotta halunnut uudet tuplapedaalit ja tuosta ajasta 2 vuotta pyörinyt Axikset vain päässä tuon obsession osalta.
En ole vielä hankkinut, kun ei ole ollut varaa/ munaa ostaa.
 
Nyt alkaisi pikkuhiljaa olla jonkinlaista rahaa kasassa, että voisin Axikset ostaa.
Olen käynyt kaikenmaailman foorumeita läpi ja sen Derek Roddynkin videon pedaalien esittelystä nähnyt, mutta haluaisin vielä kuulla että mitä eroa Suomen mestarit näkevät näissä A- ja X- sarjan Longboardeissa?
Ilmeisesti A:ssa on enemmän säätömahdollisuutta, mm. pedaalin kulma?
Kun sitten taas X:ssä on simppelimpi rakenne, tehty reissumiehelle?
 
Mutta miten te olette nämä kaksi erottaneet toisistaan?
Kun olisin kai ihan muuten vain halunnut X- sarjaa, mutta sitä ei mistään löydy enää (Thomanniltakin loppu ja hinta noussut melkein 100e!).
A- sarjan Logboardit saisin n. 670 e uusina Suomesta..
 
Irtoaako maku- ja mielipiteitä+ kylmää faktaa?
 
Deino
14.07.2007 17:05:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A:ssa on pidempi boardi. Suurin osa käyttää sitä mallia.
 
grind
14.07.2007 18:19:18 (muokattu 14.07.2007 18:20:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys lukijalle.
Olen tässä viimeiset 3 vuotta halunnut uudet tuplapedaalit ja tuosta ajasta 2 vuotta pyörinyt Axikset vain päässä tuon obsession osalta.
En ole vielä hankkinut, kun ei ole ollut varaa/ munaa ostaa.
 
Nyt alkaisi pikkuhiljaa olla jonkinlaista rahaa kasassa, että voisin Axikset ostaa.
Olen käynyt kaikenmaailman foorumeita läpi ja sen Derek Roddynkin videon pedaalien esittelystä nähnyt, mutta haluaisin vielä kuulla että mitä eroa Suomen mestarit näkevät näissä A- ja X- sarjan Longboardeissa?
Ilmeisesti A:ssa on enemmän säätömahdollisuutta, mm. pedaalin kulma?
Kun sitten taas X:ssä on simppelimpi rakenne, tehty reissumiehelle?
 
Mutta miten te olette nämä kaksi erottaneet toisistaan?
Kun olisin kai ihan muuten vain halunnut X- sarjaa, mutta sitä ei mistään löydy enää (Thomanniltakin loppu ja hinta noussut melkein 100e!).
A- sarjan Logboardit saisin n. 670 e uusina Suomesta..
 
Irtoaako maku- ja mielipiteitä+ kylmää faktaa?

 
Suurin ero sarjojen välillä on, että A -sarjassa on variable drive lever elikkäs VDL jota X-sarjalaisissa ei ole. Toimii siten, että suoravetolinkin etäisyyttä akselista voi muuttaa, saat siis joko todella kevyen tuntuman pidemmällä pedaalilaudan liikeradalla tai sitten raskaan tuntuman lyhyellä liikeradalla.
 
A- sarjalaisissa on muistaakseni vakiona sonic hammerit, eli nuijat, jotka mahdollistavat pedaalilaudan kulman muuttamisen. Muunlaista mekanismia pedaaleissa ei tähän ole, kuten esim Yamahan dfp9410 flying dragoneissa on.
 
Pedaalilaudan kulman säätöä en oikeastaan ole omiini osannut kaivata, vdl:än ronklaaminen ja nuijan vaihto DW:n muovinuijaan riittivät. Itselläni siis A-sarjan longboardit.
 
Kaiken kaikkiaan toimivimmat pedaalit mitä olen omistanut. Herkät kuin mitkä ja saa säädettyä mieleisekseen. Lisäksi erittäin hyvä mekaaninen kestävyys ja tuplapedaalin väliakselikin on kerrankin kunnolla laakeroitu.
 
Semmonen mainospuhe, valittamisen aihetta en hirveästi näistä keksi, muuta kuin että hintavathan nuo ovat.
karipv
15.07.2007 11:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ota kantaa varsinaiseen kysmykseen, mutta mielestäni Axikset (mallista riippumatta) kannattaa tilata USA:sta, esim tuolta --> http://www.music123.com/Axis-AL-2-L … uble-Pedal-446356-i1139244.Music123
 
Hinnaksi näyttäisi tulevan dollarin ostokurssin mukaan 444 euroa, johon päälle rahti ja 22% arvonlisäveroa. Jos laskin hätäpäissäni oikein, niin hinnaksi tulisi n. 580 erkkiä.
 
Tindrum
15.07.2007 14:19:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sain hinnaksi 618 eur.
 
Hinta 599 usd + rahti suomeen 78 usd. Tähän tulli 3,2% ja alv 22%.
Tullin käyttämää heinäkuun muuntokurssia en tiedä, mutta aika lähellä päivän kurssia se liennee.
 
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
karipv
15.07.2007 17:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perkules, taisinpa nopeasti laskiessani missata tullimaksun. Hyvin korjattu!
 
nihoggr
17.07.2007 20:11:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ota kantaa varsinaiseen kysmykseen, mutta mielestäni Axikset (mallista riippumatta) kannattaa tilata USA:sta, esim tuolta --> http://www.music123.com/Axis-AL-2-L … uble-Pedal-446356-i1139244.Music123
 
Hinnaksi näyttäisi tulevan dollarin ostokurssin mukaan 444 euroa, johon päälle rahti ja 22% arvonlisäveroa. Jos laskin hätäpäissäni oikein, niin hinnaksi tulisi n. 580 erkkiä.

 
No katsos! Joku muu löysi nuita vielä. Kävin tuossa pari päivää sitten läpi nuo isoimmat
nettikaupat Amerikasta ja en tahtonut löytää, kaikkialta loppu.
 
Onko jollakulla kokemusta näistä Amerikasta asti tilattavista, eli onko paketti ollut varastomiesten Cupin epävirallinen jalkapallo matkalla? Tai esim. jos tulee jotain takuu- juttuja, niin täytyykö tuo johonkin Amerikkaan asti lähettää vai missä olisi lisenssoitu takuuhuolto?
 
Kiitoksia muuten tosiaan tuosta vihjeestä! Tässä kun vielä vähän saa viisaammilta neuvoja, niin lähtee tili tyhjäksi ja Axikset alle.
 
Tindrum
17.07.2007 20:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä (siis briteistä)
http://www.highwooddrums.co.uk/
saa suunnilleen samaan hintaan. Lyhyempi matka, ei tullien metkuja ja vaivoja.
Hinta siis 399 sterlingiä = 589 eur + rahti.
Tonne on silloin tällöin kimppatilauksiakin.
 
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
nihoggr
21.07.2007 10:10:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä (siis briteistä)
http://www.highwooddrums.co.uk/
saa suunnilleen samaan hintaan. Lyhyempi matka, ei tullien metkuja ja vaivoja.
Hinta siis 399 sterlingiä = 589 eur + rahti.
Tonne on silloin tällöin kimppatilauksiakin.

 
Hei kiitos tuosta myös!!!
Varmaan sitten halvimmasta/helpoimmasta paikasta sen tilaan, eli näillä näkymin kait tuolta Brittien saarelta.
Mites kimppatilaukset toimii ventovieraiden kanssa? :l
 
Bobana
23.07.2007 23:27:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun vihdoin hommasin A-longit niin en voi kun ihmetellä että kuinka olen tullut toimeen ilma niitä. Tuntuma on aivan ylivertainen ja todella kontrolloitavissa. Nämä ostettuaan ei mene rahat hukkaan. Se on varma.
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
nihoggr
24.07.2007 12:38:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun vihdoin hommasin A-longit niin en voi kun ihmetellä että kuinka olen tullut toimeen ilma niitä. Tuntuma on aivan ylivertainen ja todella kontrolloitavissa. Nämä ostettuaan ei mene rahat hukkaan. Se on varma.
 
Ok! Eiköhän ne A- sarjan Longboardit minullekin sitten lähde :)
Kiitos vihjeestä!
 
Ratloz
25.07.2007 15:33:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen myös tässä lähiaikoina meinannut että jos nuo Axiksen longboardit ostaa täräyttäisi alle kun ei vanhat Mapexit enää jaksa elää. Kerralla kunnolliset pedaalit niin ei tarvii uusia enää. Millonka olis kimppatilauksia tulossa jos kerta noin halvalla lähtis Briteistä? :)
 
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
nihoggr
26.07.2007 22:29:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen myös tässä lähiaikoina meinannut että jos nuo Axiksen longboardit ostaa täräyttäisi alle kun ei vanhat Mapexit enää jaksa elää. Kerralla kunnolliset pedaalit niin ei tarvii uusia enää. Millonka olis kimppatilauksia tulossa jos kerta noin halvalla lähtis Briteistä? :)
 
Tilataanko sitten me ainakin samaan syssyyn?
Itselläni on jo rahat koossa tuohon hankintaan, mutta voi minun puolesta vielä odottaa jos sinulla ei ole rahoja vielä.
 
Kari Vieri
27.07.2007 13:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö ne sonic hammerit oo aika painavat nuijat?
 
Kari
 
Kari "Kartsa" Vieri
Ratloz
28.07.2007 16:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilataanko sitten me ainakin samaan syssyyn?
Itselläni on jo rahat koossa tuohon hankintaan, mutta voi minun puolesta vielä odottaa jos sinulla ei ole rahoja vielä.

 
Hmm.. Mikäpä ettei. Mutta mites se onnistuisi tuo sieltä tilaaminen ja maksaminen sitten? Vähän aina pienellä varauksella suhtautuu noihin nettitilauksiin, ainakin nyt kun on vähän rahakkaampi tilaus kyseessä. Mutta jos toimii homma ja saadaan jotenkin fiksusti sumplittua toimitus- ja maksupuoli niin ei tarvii pelätä että tuli maksettua tyhjästä reilut 500 euroa :)
 
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
Bacchus
28.07.2007 17:39:55 (muokattu 28.07.2007 17:40:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Mikäpä ettei. Mutta mites se onnistuisi tuo sieltä tilaaminen ja maksaminen sitten? Vähän aina pienellä varauksella suhtautuu noihin nettitilauksiin, ainakin nyt kun on vähän rahakkaampi tilaus kyseessä. Mutta jos toimii homma ja saadaan jotenkin fiksusti sumplittua toimitus- ja maksupuoli niin ei tarvii pelätä että tuli maksettua tyhjästä reilut 500 euroa :)
 
Tilisiirrolla vaan. Soitinliikkeet ovat yleensä luotettavia.
 
Itseäni hieman kuumotti, kun siirsin tilisiirrolla Saksalaisen Sonorintoilijan tilille 2500 € Designereistä. Siinä kieltämättä mietti muutamaan otteeseen, ennen kuin painoi liipaisinta.
 
Varovainen kannattaa toki aina olla.
 
Anti-Matter Manifesto
grind
28.07.2007 21:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö ne sonic hammerit oo aika painavat nuijat?
 
Kari

 
Raskaammasta päästä ne ovat, mutta muistaakseni pikkaisen kevyemmät kuin DW:n muovi/huopa -nuijat.
nihoggr
29.07.2007 21:46:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Mikäpä ettei. Mutta mites se onnistuisi tuo sieltä tilaaminen ja maksaminen sitten? Vähän aina pienellä varauksella suhtautuu noihin nettitilauksiin, ainakin nyt kun on vähän rahakkaampi tilaus kyseessä. Mutta jos toimii homma ja saadaan jotenkin fiksusti sumplittua toimitus- ja maksupuoli niin ei tarvii pelätä että tuli maksettua tyhjästä reilut 500 euroa :)
 
No pistetäänkö me sitten tuolla tilisiirrolla liikkeen tilille rahat?
Voin lähettää niille e-mailia ja kysellä toimintamallia...?
 
Mietin myös että maksaa tavaran postille sitten, kun se tulee? Se on kalliimpi homma, mutta pysyy rahat Suomen sisällä. Ihan mitä mieltä olet, niin varmaan sopii minulle. Ja ehdota muutakin jos keksit!
 
Ratloz
30.07.2007 18:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No pistetäänkö me sitten tuolla tilisiirrolla liikkeen tilille rahat?
Voin lähettää niille e-mailia ja kysellä toimintamallia...?
 
Mietin myös että maksaa tavaran postille sitten, kun se tulee? Se on kalliimpi homma, mutta pysyy rahat Suomen sisällä. Ihan mitä mieltä olet, niin varmaan sopii minulle. Ja ehdota muutakin jos keksit!

 
Kyllähän tuo kuulostaisi ihan fiksulta. Pitää vaan sitten miettiä että mihin ne tulee ja onko mahdollista lähettää eteenpäin tänne itä-suomeen pakettia, ettei tarvii sen takia Helsinkiin asti ajella. Mutta jos ensin laitat sähköpostia liikkeeseen niin ois aika hyvä homma.
 
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
petteri r
30.07.2007 23:28:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teitä on montakin ostajaa niin kokeilkaas vielä suomesta. Laittakaa tarjouspyyntö "rontinkaupasta" muutamaan musiikkiliikkeeseen. Lyön vasemman kuulani vetoa että jos neljätkin pedaalit ostatte kerralla niin saatte ne aika lähelle 600e suomesta.
 
Lähetin 5 musiikkiliikkeeseen tarjouspyynnon n. vuosi sitten ja halvin diili oli 620e ilmon isompia tinkimisiä classic black longboardeista.
 
Vaikka sain halvan diilin, olisin maksanut sen 650-670e mieluumin suomeen kuin lähettänyt 600e Enklantiin. Ja tämähän on vain minun mielipide.
 
Lähellä sydäntäni on turvonnut maksa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «