Karlsson 09.02.2007 14:50:34 | |
---|
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta |
kassper 12.02.2007 11:19:44 | |
---|
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
"If you kill a whale, you get Greenpeace and Jacques Cousteau on your back, but wipe out sardines and you get a canning subsidy!" -Benoît Poelv |
Kirwes 26.03.2007 07:05:54 | |
---|
Kokemusta ei tosin ole kuin 4-kielisestä, mutta sen verran mun tarvii sanoa, että eipä kyllä useammalle ole ollut tarvetta. Ja muistetaan, että DAD on tehnyt hyvinkin mittavan uran, vaikka bassossa ei ole kuin 2 kieltä... Että ei määrä aina korvaa laatua.. |
ContWiz 05.04.2007 16:16:03 | |
---|
kyllä nelikielisellä aina pärjää (sanoo nelikielisellä soittava), mutta kyllä se viis-kielinen ois iha kiva jossai raskaammissa musatyyleissä ja kuuskielinen jossai fuusio/jazz/proge-tyyleissä. tosin oon nyt harkinnu 8-kielisen hankkimista. Ei basistit oo tyhmiä, ne vaa on tottunu kuulee nii matalia ääniä nii ne ei saa selvää puheest... |
Boomboy 10.04.2007 12:34:57 | |
---|
Alle viiskielinen on paras ettei mene sormet solmuun. |
Gekko 08.05.2007 17:41:04 | |
---|
Mä oon hiljan liittynyt viiskielisten sankkaan soittajajoukkoon...Mun mielestä viiskielisessä on mahtava mörinä juuri B-kielellä jota suorastaan kaipaa nelkussa ja onhan nykyään aika monissa kappaleissa käytetty viitosta (jos covereita soittelee) Itse oon kyllä tosiaan myyty tuolle viitoselle. Sitä en ymmärrä miksi jotkut sanoo viitoskielistä tilulilubassoksi. Ei se mulla ainakaan sitä ole. Melkein vois sanoa, että tuon G-kielen vois poistaa.;) Alarekisteri se on mikä jyrää! |
kauhu-köös 23.06.2007 11:31:39 | |
---|
Kutosta ja nelosta käytän, vitosista en ole vielä mitään hyviä löytänyt:) |
Goswin 29.06.2007 01:48:16 | |
---|
Mä hommasin omaan nelikieliseen hevilankkuun 130 alas ja viritin BEAD. Ehkä se vähän enemmän särähtelee kun ennen modista, ainakin kun oikein alkaa mättämään. Kuulostaa silti putkietusen kautta aikas asialliselta, varsinkin kun ajelee sopivasti ruvelle. Fiilistelyyn jazzipaasotin Hartken transient attack piuhoilla, 95-40. Kevyttä ja helppoa. Vähän kai siitä kiinni mitä soittelee mutta ainaskin vanhan metallimiehen korviin sopii se b-urina, on niitä kieliä 4 tai enemmän. Enkä mää osaa kieliä näpytelläkään kun 4 sormel, et mulle on nelikieliseskin ihan tarpeeksi levelii...:-) |
WillHouy 09.07.2007 02:38:39 | |
---|
Mie olen sitä mieltä että se 4 kielinen on aivan riittävä vehe, jos tykkää soittaa jotaki rokin rämpytys jutskaa. Mutta ei tartte mennä ko Ozzyn bassoriffejä kuuntelemaan niin, kyllä se vitonen vain on sillon jotaki! Huomattavasti vähemmän heilumista. Tykkään muutenki soittaa sillälaila ettei ole kokoaika ressiä että kunka kauas se sormi pittää taas laittaa, emmie yltä! 5 kielisellä soittaminen vain tuntuu paljon helpommalta ja luonnonllisemmalta. Jos Dream Theather ja C64 musa tuo kiksejä niin sillon häätyy kyllä olla aika jeesus että voi vetää 4 kielisellä. Mie en ole jeesus. Toissaalta nämä on taas näitä uskon asioita, ainaki minun mielestä. Toiset sannoo etten ole koskaan ees kattonu ko 4 kielisiä ja toiset etten ole koskaan ees kattonu 4 kielisiä. Enemmän on enemmän. Pittää syä, että kasvaa isoksi ja vahvaksi. Tai ainaki isoksi... |
Van Hannes 23.07.2007 13:16:39 | |
---|
Minkä takia porukka ajattelee 6-kielinen on paras progeen? Yhtä hyvin 4-kielisellä voi soittaa progea ei vain pääsee yhtä matalalle ja korkealle. "There Can Be Only One Hannes" |
Teijo K. 23.07.2007 13:33:43 | |
---|
Minkä takia porukka ajattelee 6-kielinen on paras progeen? Yhtä hyvin 4-kielisellä voi soittaa progea ei vain pääsee yhtä matalalle ja korkealle. _Kaikki_ parhaat progelevyt on soitettu nelikielisillä bassoilla. Sehän on fakta homma kyllä. :) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
Minkä takia porukka ajattelee 6-kielinen on paras progeen? Yhtä hyvin 4-kielisellä voi soittaa progea ei vain pääsee yhtä matalalle ja korkealle. Oisko se siitä kun joku progemetallibändi (joka ei ole minusta oikeata progea) käyttää semmosia bassoja. |
kauhu-köös 24.07.2007 16:10:14 (muokattu 24.07.2007 16:32:21) | |
---|
Joo ei se DT mitään oikeaa progea olekkaan, 6kielinen sopii vai isoon käteeni paremmin kuin useammat 4 ja 5 kieliset vekottimet Edit: ja eikösse Myng soita studiollaki jollain musareilla?:D |
Van Hannes 25.07.2007 08:17:10 | |
---|
Edit: ja eikösse Myng soita studiollaki jollain musareilla?:D Joo eiköhän se ole siirtynyt kokonaan soitteleen bongolla. "There Can Be Only One Hannes" |
Teijo K. 25.07.2007 08:26:08 | |
---|
Joo eiköhän se ole siirtynyt kokonaan soitteleen bongolla. Tosin siinäkin on 6 kieltä sillä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Van Hannes 25.07.2007 08:27:15 | |
---|
Mutta kyse ei ole siitä onko se progea vai ei. Ettei ihan eksyttäis aiheesta. "There Can Be Only One Hannes" |
Teijo K. 25.07.2007 08:35:05 | |
---|
Mutta kyse ei ole siitä onko se progea vai ei. Ettei ihan eksyttäis aiheesta. Njoo, samaa voisi sanoa musta jatsinkin suhteen. Mie en tiedä yhtään oikeeta jatsia soittavaa basistia jonka kontrassa olisi muuta kuin 4-kieltä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Karlsson 25.07.2007 22:00:01 | |
---|
Njoo, samaa voisi sanoa musta jatsinkin suhteen. Mie en tiedä yhtään oikeeta jatsia soittavaa basistia jonka kontrassa olisi muuta kuin 4-kieltä. Nyt tiedät: http://ratzobharris.com/ 6-kieltä ja leuka, jihaa. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Teijo K. 25.07.2007 22:03:23 | |
---|
Nyt tiedät: http://ratzobharris.com/ 6-kieltä ja leuka, jihaa. Eäh, unohdin ton leukamiehen. Ainoa basisti maailmassa jolla on soittokänsä leuassa? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Karlsson 25.07.2007 22:09:17 | |
---|
Eäh, unohdin ton leukamiehen. Ainoa basisti maailmassa jolla on soittokänsä leuassa? Eikös se jossain maininnut saaneensa ihan tulehduksen leukaniveleensäkin tosta hommasta? "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |