Aihe: TOTO Suomeen!
1 2 3 4 5 6 7
jigsore
04.07.2007 21:09:33

2 ylimääräistä kenttälippua Oulun keikalle kaupan, 35€/kpl. Pikaviestiä jos kiinnostaa.
Ebb: 01 02 03
Mozku
23.07.2007 10:50:10
Varasin Tampereen keikalle lipun jo keväämmällä ja mahdollisimman hyvä paikka piti saada, onhan Toto ollut suosikkibändejäni jo pitkään! Ainoa niuhotuksen aihe on Naikkarit lämppärinä, ehkä järjestäjien ajatus on ettei samanlaista musiikkia kuunnella kahden bändin kohdalla.

Odotan erityisesti sitä, kun Kimball huutaa käsiä ylös hakkaamaan rumpujen lyödessä, ja piano alkaa soittaa Hold the Linea..
Fuzzy Boner
23.07.2007 13:00:55
Mahtavaa! Yks swengaava rumpali sentään paikalla!

Heh. 12.3.2007 olin ollu aika samaa mieltä. En muistanukaan. noh; ei aloiteta tätä uudelleen. Sanon vaan että Nylon Beathän on mahtava!!!
Progressor
23.07.2007 19:43:52
Onko se varmaa, että Anssi on rummuissa?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
jigsore
23.07.2007 19:49:40

Tota funtsin kans, toivotaan parasta.
Ebb: 01 02 03
Totofan
23.07.2007 22:07:09

Mitä niuhotusta? NB:llähän on mielettömän mahtava bändi. Luulis Toto-diggareiden just ymmärtävän sitä tiukkuutta..

Ja mielestäni Anssi on rumpalina paljon swengaavampi ku se Toton Britti jonka nimeä en just muista. heh

nyt jos puhutaan rumpalista, EI bändistä, niin pakko se on oma mielipide tähän repästä.

omasta mielestäni simonilta löytyy paljon svengaavempia juttuja kuin anssilta. onhan anssi todella guru, mutta simonin groove yhditettyinä niihin ihaniin rumpusoundeihin lyö anssin aivan satasella lyttyyn. ja simon on vielä sata kertaa monipuolisempi. soittaa mm. jazzia baked botaton riveissä. ei mikään turha mies.

mut tämä ei tarkoita että anssi olisi huono. aivan mahtava jätkä, ja ehdottomasti yks mun lemppareista.

nää on kai niitä mielipide juttuja, et pakko heittää IMO perään. ;)
It´s Gonna take a lot to drag me away from you, theres nothing that a hunred men, or more could ever do. Toto: Africa
Epämuusikko
24.07.2007 11:35:21
Ostin lipun. Tarkistin kalenterista. Miittihän se siinä möllöttää. Ei kai siinä, möin lipun eteenpäin.

ja mitä edellisen kirjoittajan tekstiin, niin "Get your flamesuits, boys. It's going to get rough."

Ja sitten antaa palaa.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Fuzzy Boner
24.07.2007 13:20:08

On varmaa.
sirdickyj
24.07.2007 13:35:19
nyt jos puhutaan rumpalista, EI bändistä, niin pakko se on oma mielipide tähän repästä.

omasta mielestäni simonilta löytyy paljon svengaavempia juttuja kuin anssilta. onhan anssi todella guru, mutta simonin groove yhditettyinä niihin ihaniin rumpusoundeihin lyö anssin aivan satasella lyttyyn. ja simon on vielä sata kertaa monipuolisempi. soittaa mm. jazzia baked botaton riveissä. ei mikään turha mies.

mut tämä ei tarkoita että anssi olisi huono. aivan mahtava jätkä, ja ehdottomasti yks mun lemppareista.

nää on kai niitä mielipide juttuja, et pakko heittää IMO perään. ;)

näin se asia minustakin on, pitää vaan aina muistaa, että vaikka Nykänen on kovista kovin, niin Simon Phillips on kuitenkin THE RUMPALI, ei mahda mitään. Ja mulle toki huomattavasti Porcaroa kovempi lyöjä. Kyllä lähtee, TJEU; Absolutely live. Luja, täsmällistä lyöntiä ja samalla posketonta svengiä. Toki luja käsi tarkoittaa, että hieman enemmän halonhakkuuta kuin Porcarolla.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Progressor
24.07.2007 17:00:39
Toki luja käsi tarkoittaa, että hieman enemmän halonhakkuuta kuin Porcarolla.

Ei tuo ole ihan niin selvä juttu. Simonilla on isot rummut, jotka on viritetty erittäin soiviksi, ja siksi ne tulevat ikään kuin päin naamaa. Mies kuitenkin on sanonut soittavansa itse asiassa melko hiljaa, ettei rumpujen sointi menisi tukkoon.

Toisaalta kun katsoo esimerkiksi YouTubesta vanhoja Toton livepätkiä, niin ei se Jeffin soitto kyllä todellakaan mitään hiplausta ole.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
MK73
24.07.2007 20:57:31
Hitto! Täällähän jauhetaan mun lempiaiheesta ;)

Porcaro 100 - Phillips 50 noin kärjistetynä. On Simonillakin toki puolensa, muttei ole koskaan päässyt lähellekään Jeffin intensiivisyyttä, tyylitajua ja svengiä. Simppa jättää ns. kylmäksi.

Ja mitä Anssi Nykäseen tulee, äijä on mun kaikkien aikojen Top 3:ssa Porcaron ja Bonhamin kanssa. Takuulla svengaavampi kuin Phillips.
Totofan
25.07.2007 16:27:51

Hitto! Täällähän jauhetaan mun lempiaiheesta ;)

Porcaro 100 - Phillips 50 noin kärjistetynä. On Simonillakin toki puolensa, muttei ole koskaan päässyt lähellekään Jeffin intensiivisyyttä, tyylitajua ja svengiä. Simppa jättää ns. kylmäksi.

Ja mitä Anssi Nykäseen tulee, äijä on mun kaikkien aikojen Top 3:ssa Porcaron ja Bonhamin kanssa. Takuulla svengaavampi kuin Phillips.

sama täällä, lempi(kiistely)aihe. :D

oon ihan samaa mieltä, esim Georgy Porgyn komppi on jeffin soittamana paljon gruuvaavampi, kun taas simon on vääntänyt (ainakin live in amsterdamille) semmosen ihme shuffle-jupakan. ei toimi niin hyvin kuin alkuperäinen.

mut joo, kyllä simon svengaa silti paremmin kuin anssi imo ;) vaik onhan se anssikin ihan ihme äijä. groovea piisaa.
I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time. jeff porcaron muistoa kunnioittaen
Totofan
25.07.2007 16:28:27

näin se asia minustakin on, pitää vaan aina muistaa, että vaikka Nykänen on kovista kovin, niin Simon Phillips on kuitenkin THE RUMPALI, ei mahda mitään. Ja mulle toki huomattavasti Porcaroa kovempi lyöjä. Kyllä lähtee, TJEU; Absolutely live. Luja, täsmällistä lyöntiä ja samalla posketonta svengiä. Toki luja käsi tarkoittaa, että hieman enemmän halonhakkuuta kuin Porcarolla.

kattelee vaik live in amsterdamia, uuh, housut on märät.
I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time. jeff porcaron muistoa kunnioittaen
sirdickyj
25.07.2007 21:36:56
mut joo, kyllä simon svengaa silti paremmin kuin anssi imo ;) vaik onhan se anssikin ihan ihme äijä. groovea piisaa.

no tässä nyrt ei ole tarkoitus lähteä mihinkään parempi-huonompi-juttuun, mutta kandee pitää mielessä kuitenkin tietyt mittasuhteet noissa asioissa. Jo pelkästään Gregg Bissonetten rumpuklinikkaa seuraamalla hiffas, mikä on noiden jenkkipaavojen ja härmäläisten ero. Ei se välttämättä ole missään yksittäisessä kompissa, vaan siinä sellasessa asioiden perinpohjaisuudessa.

Vaikee selittää, noi vaan on ihan omalla planeetallaan noi Phillipsit, Morgensteinit, Portnoyt ja Tommy Lee:t, se ei huononna ketään muuta että noi on NIIN ylivoimasia ukkoja.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Totofan
25.07.2007 23:04:17

no tässä nyrt ei ole tarkoitus lähteä mihinkään parempi-huonompi-juttuun, mutta kandee pitää mielessä kuitenkin tietyt mittasuhteet noissa asioissa. Jo pelkästään Gregg Bissonetten rumpuklinikkaa seuraamalla hiffas, mikä on noiden jenkkipaavojen ja härmäläisten ero. Ei se välttämättä ole missään yksittäisessä kompissa, vaan siinä sellasessa asioiden perinpohjaisuudessa.

Vaikee selittää, noi vaan on ihan omalla planeetallaan noi Phillipsit, Morgensteinit, Portnoyt ja Tommy Lee:t, se ei huononna ketään muuta että noi on NIIN ylivoimasia ukkoja.

tottahan tää kyl on. mut mielipideasioitahan nää on.
MK73
25.07.2007 23:33:54

Höpö höpö, ihan samaa palloa tallaavat kuin kaikki muutkin.
sirdickyj
26.07.2007 09:06:30
Höpö höpö, ihan samaa palloa tallaavat kuin kaikki muutkin.

tallatkoon, mutta ovat silti omassa sarjassaan. ei mahda mitään. se ei kuitenkaan huononna ketään muuta.
Progressor
26.07.2007 16:59:39
Rupesin tuon edeltävän keskustelun vaikutuksesta miettimään, minkä verran Suomessa on samantyyppisiä laulajia kuin Bobby Kimball. Ainoa minulle mieleen tuleva, joka pystyy vetämään sillä tyylillä, on Pentti Hietanen. Kirka oli ehkä myös vähän samaa sarjaa. Onko muita?
S.M.A.K.
Carama
26.07.2007 18:29:50 (muokattu 26.07.2007 18:31:08)

Anssi on ihan mukavan kiva lämmittely ennen Simon Philipsiä mun mielestä...;o)
Oppis vaan soittamaan..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)