Aihe: RHCP Suomeen ensi kesänä?!
1 2 3 4 5 6
sirdickyj
22.07.2007 22:49:01
kas, mun teksti oli keritty poistaa, onneksi olit ehtinyt lainata sitä tuohon.

siltä varalta, että se poistetaan (aiheetta) vielä toistamiseen, kopsaan sen tähän;

Täytyy muistaa, että kyseessä on aivan paska bändi, jolta ei voi muuta odottaa. Vaikea uskoa, että tuo lastenlauluja säveltävä yleisöstä piittamaton apuriryhmä on tehnyt Bloodsugarsexmagik:in, tai edes Californicationia tai Mothers Milk:iä. One Hot Minuten teki viriili, ammattitaitoinen bändi, joka myös livenä toimi kuin junan vessa. Kaukana tästä muka-hienosta apurien touhusta.

Mitä toluuka on poistaa tuollainen teksti täältä? se on mielipide, jonka olen vanhana fanina esittänyt, jos lukee vähänkin RHCP:tä koskevia kirjoituksiani, käy niistä ilmi, että mulla on selkeet perustet ja asiaan perehtyminen on vankkaa, tuo on ihan yhtä rakentava mielipide kuin "vittu hienoa, parasta".
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Pedroz
22.07.2007 23:19:32 (muokattu 22.07.2007 23:27:31)

Ai miten niin väsynyttä?

Ehkä joku Scar Tissue ei ole kaikkein sopivin biisi ympäri lavaa loikkimiseen ja kärrynpyörien heittelyyn.

Off-topic, missä vaiheessa Flean soololevy on? Viimeset 12 vuotta ollu tekeillä. Äijä kirjotti ainakin I've Been Downin sooloaan varten mutta se päätyikin sitten Basketball Diariesin soundtrackille.

Kuulemma hautasi sooloiluajatukset sillä sekunnilla kun John liittyi takaisin bändiin, eli tuskin ihan heti on mitään odotettavissa.

Pitääkin kuunnella One Hot Minute taas tässä joskus. Saa nähdä onko se vieläkin niin armottoman tylsä kuin ennen. Joitain ihan hyviä biisejä toki mukana on.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Boyakasha
23.07.2007 10:09:24 (muokattu 23.07.2007 10:09:37)
Kyllä tuon Roskilden hengettömän keikan jälkeen telakka taitaa kutsua. Mitä ilmeisemmin myös muut Euroopassa soitetut kesäkeikat ovat olleet mitä enemmissä määrin samasta puusta veistettyjä. Stadium-pöhö iskenyt, todellakin.

Taitavat ainakin herrat Merimaa ja Juvonen olla tyytyväisiä, ettei Hot Chili Peppersiä nähty heidän järjestämissä kemuissa tänä kesänä Suomessa.
http://www.myspace.com/sonicrootsband
sirdickyj
23.07.2007 10:33:52
Kyllä tuon Roskilden hengettömän keikan jälkeen telakka taitaa kutsua. Mitä ilmeisemmin myös muut Euroopassa soitetut kesäkeikat ovat olleet mitä enemmissä määrin samasta puusta veistettyjä. Stadium-pöhö iskenyt, todellakin.

samanlaista skeidaa se -99 Areenan keikkakin oli, yleisöstä piittaamatonta muniinpuhaltelua ja huonoa kitaransoittoa ja kelvotonta laulua.

Taitavat ainakin herrat Merimaa ja Juvonen olla tyytyväisiä, ettei Hot Chili Peppersiä nähty heidän järjestämissä kemuissa tänä kesänä Suomessa.

Niin...yks lysti se kai on, että miten noi vetää. Hyvin opetetun Pavlovin koiran tavoin kritiikitön nuoriso hurraa, kun kuulee lapsellisia melodioita ja ulisevaa taustalaulua sisältäviä "melodista" soitantaa.

Chad Smith on kumminkin kunkku, ja Flea on paha basisti niin halutessaan. Frusciantekin oli aivan ässä vielä 15 v. sitten, mitä lie tapahtunut sittemmin. No, poleea, egotrippailua...ei muuta tarvitakkaan.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Sarko
23.07.2007 11:07:11
samanlaista skeidaa se -99 Areenan keikkakin oli, yleisöstä piittaamatonta muniinpuhaltelua ja huonoa kitaransoittoa ja kelvotonta laulua.

Kiedisin vetäminen livenä on kyllä täysin sietämätöntä mölinää, jätkähän ei taida osata laulaa ilman Rubinin ja Autotunen apuja sitten yhtään. Ja mietinpä vain että miksei Frusciante ole jo heivannut sitä saatanan näkkileipä-kitarasoundiaan limboon ja kääntäisi siihen soundiinsa pikkasen enemmän middleä ja beissiä, puhumattakaan säröstä.

Oikeastaan, miksei RHCP ole heivannut Frusciantea pellolle ja ottanut Navarroa tilalle? One Hot Minute on ainakin mun mielestä Peppereiden paras lätty.

PS. On ne Fruscianten soololevyt kyllä ihan hyviä.
Tsäpätitsäijjää
Boyakasha
23.07.2007 11:08:01

Mä kuulin eräältä vanhalta soittajakollegalta, joka oli noilla keikoilla roudarina, että eka keikka olisikin ollut aivan perseestä, mutta että ekan keikan paskuudesta johtuen bändi olisi sisuuntunut tokalle keikalle. Taisit siis olla ekalla keikalla.
http://www.myspace.com/sonicrootsband
reino
23.07.2007 11:18:18
Mä kuulin eräältä vanhalta soittajakollegalta, joka oli noilla keikoilla roudarina, että eka keikka olisikin ollut aivan perseestä, mutta että ekan keikan paskuudesta johtuen bändi olisi sisuuntunut tokalle keikalle. Taisit siis olla ekalla keikalla.

Itse olin toisella keikalla ja se muistaakseni oli ihan mainio. Tosin nämä uudemmat pätkät mitä oon nähny ovat olleet aika munattomia.

Onneks pystyy youtubesta noita Sexfunk-pätkiä katseleen.
ding-dong
Tee
23.07.2007 11:19:10
Täytyy yhtyä tuohon Fruscianten kitarasoundien paskuuteen. Helvetin ohuen ja paskan kuuloset soundit sillä on aina. Ja uudet biisit on aivan helvetin tylsää ja mitäänsanomatonta paskaa. BSSM ja one hot minute on meikäläisestäkin parasta meininkiä.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
sirdickyj
23.07.2007 11:24:16 (muokattu 23.07.2007 11:29:32)

niin se taiskin olla

ja mä tosiaan olin tolla ekalla keikalla
kk80
23.07.2007 11:24:25
Oikeastaan, miksei RHCP ole heivannut Frusciantea pellolle ja ottanut Navarroa tilalle? One Hot Minute on ainakin mun mielestä Peppereiden paras lätty.

Kiedisin elämänkerran mukaan yhteistyö Navarron kanssa päättyi siihen kun bänditreeneissä Navarro keskittyi enemmän päihteisiin kuin soitantaan. Tämän jälkeen raiteilleen päässeeltä Frusciantelta kysytiin kiinnostaisiko bänditouhut.

Ehkä tuollainen kuolleista nouseminen tuo jonkinlaista sädekehää herran ympärille, mutta itse ainakin pidän rusinanten soitannasta. Californicationin jutut toimivat vaikka tekniikka oli hakusessa ja riffit yksinkertaisia. Less is more. Navarron suurin ongelma oli mielestäni se ettei herra soundiltaan sopinut RHCP:n tyyliin. One Hot Minute on silti erilaisuudessaan ihan ok plätty.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
KillingMachine
23.07.2007 17:34:45
John Frusciante on loistava kitaristi, ehkä yksi maailman taitavimmista jopa, mutta Navarro on vieläkin parempi. Ihan hyvin ainakin minun mielestä Navarron soundit istui Red Hot Chili Peppersiin. Näkisin Navarron paljon mieluummin nykyään RHCP:n riveissä Fruscianten sijasta. Fruscianten kitarasta ei ole irronut mitään erityisen nerokasta Blood Sugar Sex Magikin jälkeen.
"Common ruse dirty face Pretty noose is pretty hate"
Joees
23.07.2007 18:48:28
Fruscianten kitarasta ei ole irronut mitään erityisen nerokasta Blood Sugar Sex Magikin jälkeen.

Ei kyllä ole Navarroltakaan sitten viimeisen Jane's Addictionin...

Mä en vaan ole ikinä osannut mieltää Navarroa peppersiin, en niin millään. Kyllä se Frusciante sinne kuuluu. Ja osaltani uskon jotta Fruscianten tapauksessa niillä huumeilla on ollut jotain vaikutusta siihen miksi soitto ei lähde enää niin buenosti kuin aiemmin. Ja toisaalta, miksipä sen enää tarvisi tehdä mitään erityisen nerokasta. Levyt myy vaikka mitä tekisi. ;-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa.
Frusci-ante
23.07.2007 19:34:07
Mielestäni Dave Navarro on parhaimmillaan huippukitaristi, mutta RHCP kanssa ei homma oikein toiminut. Navarron tyyli sopii täydellisesti Jane's Addictioniin, mutta itse en arvosta One Hot Minutea kovin korkealle, joskin Aeroplane, Warped ja My Friends ovat aika tykkejä raitoja. Fruscianten tyyli sopii bandille mielestäni täydellisesti, mutta varsinkin youtubesta nähtyjen livepätkien (rchcp ja soolo) kohdalla ei aina mennä mitenkään kovin korkealta. Ehkä huumeet ovat aiheuttaneet jonkinlaista vauriota, sillä olen huomannut että välillä Johnille tulee ns. blackoutteja tai jotain vastaavaa. Homma tökkii välillä pahasti ja soittoon tulee välillä mielestäni harkitsemattomia aukkoja ja epäpuhtauksia. Yleisesti tosin arvostan Fruscianten korkealle ja varsinkin soolokeikkojen laulussa on asennetta.
Juhani
24.07.2007 00:43:00

siltä varalta, että se poistetaan (aiheetta) vielä toistamiseen, kopsaan sen tähän;

Täytyy muistaa, että kyseessä on aivan paska bändi, jolta ei voi muuta odottaa. Vaikea uskoa, että tuo lastenlauluja säveltävä yleisöstä piittamaton apuriryhmä on tehnyt Bloodsugarsexmagik:in, tai edes Californicationia tai Mothers Milk:iä. One Hot Minuten teki viriili, ammattitaitoinen bändi, joka myös livenä toimi kuin junan vessa. Kaukana tästä muka-hienosta apurien touhusta.

Lasten lauluja?

"I got stopped by a lady cop
In my automobile
She said get out and spead your legs
And then she tried to cop a feel
That cop she was all dressed in blue
Was she pretty? Boy I'm tellin' you
She stuck my butt with her big black stick
I said "what's up?" now suck my dick
Like a ram getting ready to jam the lamb
She whimpered just a little when she felt my hand
On her crotch so very warm
I could feel her getting wet through her uniform
Proppin' her up on the black and white
Unzipped and slipped "ooo that's tight"
I swatted her like no swat team can
Turned a cherry pie right into jam"

One Hot Minute ei toiminut mitenkään. Liikaa tavaraa, ei bändi ole entisensä mutta kyllä niitä uusiakin helmiä aina välillä tulee ulos.

Mitä toluuka on poistaa tuollainen teksti täältä? se on mielipide, jonka olen vanhana fanina esittänyt, jos lukee vähänkin RHCP:tä koskevia kirjoituksiani, käy niistä ilmi, että mulla on selkeet perustet ja asiaan perehtyminen on vankkaa, tuo on ihan yhtä rakentava mielipide kuin "vittu hienoa, parasta".

Hirveästi ainakin kulutat energiaa tämän bändin uraan ja miksi ihmeessä? Jos joku muu kuin sinä diggaa bändiä, ei se kuulu sinulle.
sirdickyj
24.07.2007 03:01:12
Lasten lauluja?

"I got stopped by a lady cop
In my automobile
She said get out and spead your legs
And then she tried to cop a feel
That cop she was all dressed in blue
Was she pretty? Boy I'm tellin' you
She stuck my butt with her big black stick
I said "what's up?" now suck my dick
Like a ram getting ready to jam the lamb
She whimpered just a little when she felt my hand
On her crotch so very warm
I could feel her getting wet through her uniform
Proppin' her up on the black and white
Unzipped and slipped "ooo that's tight"
I swatted her like no swat team can
Turned a cherry pie right into jam"

mutta tuohan onkin Sur psycho sexy, kovinta kamaa ever. Yhtä korkeelta mennään Apache Rose Peacockissa. Nepä ovatkin BSSM:ltä, jota on vaikea uskoa tuon nykybändin joskus tuottamaksi mestariteokseksi.

One Hot Minute ei toiminut mitenkään. Liikaa tavaraa, ei bändi ole entisensä mutta kyllä niitä uusiakin helmiä aina välillä tulee ulos.

ei sekään kuulu Sinulle, jos joku diggaa One Hot Minutea. Lainaan jo etukäteen seuraavaa lausettasi.

Hirveästi ainakin kulutat energiaa tämän bändin uraan ja miksi ihmeessä? Jos joku muu kuin sinä diggaa bändiä, ei se kuulu sinulle.

Mä ostan aina toivorikkaana niitten uuden levyn, ja Californicationia tuli pyöritettyäkin ahkerasti. Koko tuotanto löytyy hyllystä, ja samoin kirjallisuutta aiheesta. Joskus ollut niin kova juttu, että nykysekoilukaan ei nuoruuden suosikkia syökse raiteiltaan.
Ostinaatio
24.07.2007 11:42:50 (muokattu 24.07.2007 11:44:22)
John Frusciante on loistava kitaristi, ehkä yksi maailman taitavimmista jopa, mutta Navarro on vieläkin parempi. Ihan hyvin ainakin minun mielestä Navarron soundit istui Red Hot Chili Peppersiin. Näkisin Navarron paljon mieluummin nykyään RHCP:n riveissä Fruscianten sijasta. Fruscianten kitarasta ei ole irronut mitään erityisen nerokasta Blood Sugar Sex Magikin jälkeen.

Itse olen taas sitä mieltä, että RHCP:n huippukohta oli BSSM ja One hot minute alamäen alkua. Hyvin jo aikaisemmin täällä sanottu, että "liikaa tavaraa", One hot minute on sellainen levy joka on vain ahdettu liian täyteen raitoja, ja minusta Navarron kitarasoundikin on todella ärsyttävän paksu, melkein kuin antiteesi Fruscianten kevyille ja maalaileville soundeille BSSM:ssä.

BSSM:ssä kyllä itseäni miellyttää eniten ehkä juuri Fruscianten tapa käyttää kitaraa todella minimalistisesti - kunhan sävelet on valittu oikein ja komppuaskäsi on yhtä elastinen kuin nuorella Johnille, niin ei tarvitse liikoja raitoja tai säveliä sinne tänne sutia. Nämä olennaiset sävelvalinnat ovat silkkaa nerokkuutta.

Sen sijaan olen kyllä monien muiden täällä kirjoittavien tapaan sitä mieltä, että RHCP on hiipunut bändinä, alamäki tosiaan alkoi One hot minutesta ja on jatkunut aivan samalla tavalla Navarron poistuttuakin.

Janes Addiction teki joskus ihan kivoja levyjä, mutta mielestäni kyseisen herran (Navarron) soitanta ei vaan sopinut peppersien meininkiin ollenkaan, liian paksut soundit veivät turhaa kaistatilaa rytmipumpulta, ja BSSM:n aikaisen RHCP:n saavuttamasta täydellisestä dynamiikasta ja herkkyydestä (ei nyt lasketa Anthonyä tähän) lähti noin 70% pois.

Valitettavasti myöskin Frusciante menetti huumesekoilunsa jälkeen aika paljon siitä otteesta jota oli kitaraan saanut, ja vaikka herra onkin jälkeenpäin treenauttanut itseään kovaan kuntoon, niin ei siihen entiseen taida olla paluuta, ja on aika muuttanut kaikkia bändin jäseniä, taitaa se vaan niin olla, että kunnollinen rockaus vaatisi vähän enemmän nuoruuden viriiliyttä, tai jotain muuta omituista.
"In all times and places it is the task of politics to shed light upon and dispel prejudices, which is not to say its task is to train people to be unprejudiced or that those who work toward such enlightenment are themselves free of prejudice." -Arendt
odaheltsu
24.07.2007 11:57:47
Olis kyllä mahtava juttu!Saa Pearl Jam:kin tulla.
Musta Arkipyhä
24.07.2007 12:05:43
Minulle RHCP muuttui kuunneltavaksi Bloodsugarin aikoihin.Sitä ennen se oli Higher Groundia lukkunottamatta melodiaköyhää öh..kakkaa.Give it away on kauhea.Californication ja Stadium on hienoja levyjä koska niillä bändi on alkanut osata tehdä BIISEJÄ funk-basso -kuvioiden ja rumpukompin sijaan.One hot minute on paljolti kuulematta.Livenä olen nähnyt sekä huonoja ,että hyviä vetoja joten niiden perusteella luulen bändin lavakunnon olevan ailahteleva.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
MK73
24.07.2007 12:52:24
Californication ja Stadium on hienoja levyjä koska niillä bändi on alkanut osata tehdä BIISEJÄ funk-basso -kuvioiden ja rumpukompin sijaan..

Joku muukin sentään samaa mieltä. Ja eikös noiden hienojen biisien laulu- ja melodiavoittoisuuden takana ole pitkälti herra Frusciante?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)