Aihe: Hidas oppimaan!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
brn2sk8
22.07.2007 16:11:39
Kuinka aktiivisesti oot sitten soittanu niiden 6 vuoden aikana O.o

Ei se oo kai siitä kii kauanko on skittaa soittanu vaan siitä kuinka kauan sitä MOPpia on reenannu ehkäpä :D
Deal:leaD guitarrrr... Rauh "kuulin karoliinan lähteneen..." Popedaa suomen kesässä nurmipellolla les paulin säestyksessä, sitä mä miellän rakkaudeks...
Jzci
22.07.2007 16:13:39

eihän se MOP ole edes vaikea, kakkossoolossa mulla vähän hyytyy kun ei noi nimetön ja pikkurilli tee yhteistyötä eikä ne taivu erikseen tossa soittoasennossa. Pitäs varmaa venyttää niitä jotenki.

ja vuoden oon itekseen soitellu.

Tässä päästään taas tähän:

"Osaaminen" on niin laaja ja subjektiivinen käsite, että sitä on kovin vaikea määritellä. Lisäksi se muuttuu iän ja soittokokemuksen myötä, yleensä vielä siihen suuntaan, että osaamisen määrittely kiristyy.

Ja kyllä se puppets ihan oikeasti on vaikea biisi.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Karipiirto
22.07.2007 16:49:38

Kuinka aktiivisesti oot sitten soittanu niiden 6 vuoden aikana O.o

Alussa melko vähän mutta siitä eteen päin melko aktiivisesti mutta masteria en oo jaksanut opetella sillä kappale vain ei ole minusta niin hyvä että jaksaisin vaivautua.
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
.Fisu.
22.07.2007 22:36:37
Alku se on tahmasta, mutta myöhemmin arvostaa sitä harrasta harjoittelua mitä on jaksanut :)
Eipä tässä kovin kokemusten perusteella puhuta, siis en osaa kovin hyvin vielä kitaraa soittaa mutta muiden soittimien perusteella..
Olen soittanut vajaa viikon ja tässä menee akustisella kymmeniä introja kappaleista ja joitakin riffejä :/
Asialinja
Gizmo86
22.07.2007 22:54:06
No muutaman kuukauden ku oli soitellu ja sit rupes tuntuu et osaaki jonku biisin soittaa niin myöhemmin huomas että aijaa on kyllä parantamisen varaa vielä.Kuulo kehittyny nyt sen verran että pystyy vertaaman ääniä ihan ok niin alkaa löytyy niitä virheitä biiseista mitä on joskus harjoitellut.Tosiaan miten määritellään tuo että osaa jonku biisin niin on sit eri juttu mut harvemmin niitä alussa vetää sen 100%.Yleinen tämä master of puppets mikä muka osataan vetää downstrokeilla todella hyvin, esim puoli vuotta soittaneelta on kyllä aika harvinaista :)
marge14
27.08.2007 19:40:03
en haluu leijuu mut oon soittanu 3viikkoo ja osaan melkein paranoidin (en sooloo) et oonko jotenki nopee oppii tai jtn? sitte osaan kaikkii eri riffei mut niit en oo kauheesti opetellu kaikki perus soinnut menee. muuta en oo ehtinykkää..
Sutela
27.08.2007 21:21:58 (muokattu 27.08.2007 21:22:18)
en haluu leijuu mut oon soittanu 3viikkoo ja osaan melkein paranoidin (en sooloo) et oonko jotenki nopee oppii tai jtn? sitte osaan kaikkii eri riffei mut niit en oo kauheesti opetellu kaikki perus soinnut menee. muuta en oo ehtinykkää..

Vaikee sanoo ku sulla ei oo soittonäytettä. Mutta tärkeintähän on se että sulla on innostusta kitaransoittoon! :)
vmak
27.08.2007 21:29:28

Tuossa joku taisikin mainita, että sitä on vaikea kuulla ilman soittonäytettä. Sillä biisin "osaaminen" on sellainen asia minkä moni käsittää eri tavalla. Minun mielestäni se pitää osata soittaa niin, että soittokin kuullostaa hyvältä, eikä vain niin, kuten vaikkapa tabulatuureissa on. Ja muista opetella korvalta, itse aina kiroaa että miksi ei heti alkuun aloittanut korvalla opettelua.

Niin ja en minä näistä asioista kyllä oikeasti mitään tiedä, kertokaa joku joka oikeasti tietää.
Ei nämä riitä mihinkään, käydään vielä lisää.
IhmeHeebo
27.08.2007 21:54:08 (muokattu 27.08.2007 21:56:05)
Ja kyllä se puppets ihan oikeasti on vaikea biisi.

Ilman pääsooloa menee 2 V soittaneelle, pitäis mennä 6 v soittaneelle

Edit: Nii joo ja siitä osaamisesta. Mun osaaminen on sitä että voin vetää biisit keikoilla että säröt peittää mokat :) Tärkeintä ei ole taito vaan se vitun cool asenne. Sillä pärjätään
Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin. -Bonecrusher ...And justice for All
Sutela
27.08.2007 22:13:30

Mun mielestä aika vaikee mennä sanoon soittovuosien perusteella, mikä pitäs mennä milloinkin, se on niin yksilöllistä. Riippuu paljonko treenaa ja mitä treenaa, luulen ettei esim. Cobain olisi osannut soittaa kunnollaan Master of puppetsia mutta se teki sitten niin uskomattomia biisejä. Ja entä jos alottaa 6 vuotiaana soittaan niin pitäskö 8 vuotiaana osata ilman pääsooloa :D
Mikaelo
27.08.2007 22:15:31

Näitähän se on juutube pullollaan.
In the end of the day, evrybody poops. -Devin Townsend ,Romantikkoitkijät #41
IhmeHeebo
27.08.2007 22:21:59
Näitähän se on juutube pullollaan.

Niinhän se on... Oon vielä niin paska että en kehtaa laittaa omaa soittoani sellaiseen myllyyn.
Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin. -Bonecrusher ...And justice for All
Hattara
28.08.2007 09:59:45 (muokattu 28.08.2007 10:01:44)
Itse olen reilun 10kk soittanut, ja hyvä kun edes Smoke on the Water menee ilman sooloja. :/ Boulevard of Broken Dreams menee kokonaan ihan hyvin, ja Perfect Strangers myös hieman "muokatulla" kertosäkeellä. Lisäksi myös joitan satunnaisia pätkiä eri biiseistä (Fear of the Dark, The Unforgiven jne.). Onko tämä teidän mielestä huonosti vai hyvin huonosti?
papitsu
28.08.2007 13:47:00
Itse olen reilun 10kk soittanut, ja hyvä kun edes Smoke on the Water menee ilman sooloja. :/ Boulevard of Broken Dreams menee kokonaan ihan hyvin, ja Perfect Strangers myös hieman "muokatulla" kertosäkeellä. Lisäksi myös joitan satunnaisia pätkiä eri biiseistä (Fear of the Dark, The Unforgiven jne.). Onko tämä teidän mielestä huonosti vai hyvin huonosti?

Ei toki huonosti. Ihmiset harjoittelevat eri määriä, toiset kehittyvät nopeammin, toiset vain ovat itsekriittisempiä. Ilman soittonäytettä on hieman mahdoton sanoa mitään.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
marge14
28.08.2007 16:32:28
tänää musa tunnil soitin sitä nii kyl se meni kuulemma tosi hyvin verrattuna kauan oon soittanu sit koitin sooloo mut unohdin jo soolon ekan tabun jälkee miten menee :D
marge14
28.08.2007 20:08:03
nii ja mitä soitto innostuksee tulee nii saatan soittaa jopa 3tuntii päiväs sillei et oho :D ei huomaakkaa sitä mut yleensä sit jo lopetan ku oon 3tuntii soittanu
IhmeHeebo
28.08.2007 21:06:37
nii ja mitä soitto innostuksee tulee nii saatan soittaa jopa 3tuntii päiväs sillei et oho :D ei huomaakkaa sitä mut yleensä sit jo lopetan ku oon 3tuntii soittanu

Eh, kyllä mulla menee kevyesti kotona makaillessa paljon enemmänkin, ei tuo 3 h nyt niin paljon vielä ole
Carpenter
28.08.2007 21:15:01
Eh, kyllä mulla menee kevyesti kotona makaillessa paljon enemmänkin, ei tuo 3 h nyt niin paljon vielä ole

No kyllä 3h TREENIÄ on paljon. Kehittymisnopeuteen vaikuttaa huomattavasti treenin laatu. Jos harjoittelee siten, että keskittyy huolella jokaiseen juttuun ja välttää virheitä/epätarkkuuksia, niin sormet oppivat nopeammin soittamaan oikein. Mutta jos soitat saman jutun monta kertaa huolimattomasti, niin tuskin seuraava kerta on yhtään parempi. Tehokas treenihän tarkoittaa sitä, että oppii mahdollisimman paljon mahdollisimman lyhyessä ajassa. Mutta jos aivan huipputasolle tahdot soittajana, niin treeniä vaaditaan todellakin se 6h päivässä.
Basisti on lyömäsoitin.
IhmeHeebo
28.08.2007 21:26:33
Joo, sitä mä meinaan paljona.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)