Sertzo S 22.07.2007 10:16:10 | |
---|
Tai Sipoon ja Hesan maa-aluekiistasta. Oiva aihe tuokin. |
Mistelli 22.07.2007 14:03:01 (muokattu 22.07.2007 14:04:21) | |
---|
Topilla on kyllä aika omalaatuinen ja persoonallinen lauluääni ja- tyyli. Jotkut vertaavat häntä Olavi Virtaan. Minun mielestä Topin ja Olan äänessä ei ole mitään samaa. |
uruttaja 22.07.2007 14:09:50 | |
---|
Tai Sipoon ja Hesan maa-aluekiistasta. Sibbos sak är vår. |
Topilla on kyllä aika omalaatuinen ja persoonallinen lauluääni ja- tyyli. Jotkut vertaavat häntä Olavi Virtaan. Minun mielestä Topin ja Olan äänessä ei ole mitään samaa. Laulavat aivan eri tekniikalla Ola ja Topi. Uskon Topin tekevän tuon ns. kurkunpäälaulamisen aivan tahallaan jonkinmoisena tehokeinona eroittuakseen siten muiden solistien joukosta. Moni vain näyttää silti pitävän tyylistään ja mikäs siinä ei se minua juurikaan haittaa. |
Tankero 22.07.2007 20:34:53 | |
---|
Kyllä ns. kantaaottavia iskelmiä tarinoineen voitaisiin aivan hyvin tehdä nykyisin, vaikkapa sodista Tsetneniassa, Afganistanissa, Lähi-idän tilanteesta, Natoon liittymisestä, venäläisten maaostoista Suomessa jne. Miten lie sitten myisivät. Kantaaottavuus voi maailmalla hyvin. Sun pitää siirtyä kuuntelen esim räppiä. Varmasti, vissiin. |
baron 22.07.2007 20:36:50 | |
---|
Sibbos sak är vår. Joo, ilman muuta Sipoo pitää liittää stadiin. Sitten musta itähelsinkiläisenä tulee keskustassa asuva! Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
jeppeq 23.07.2007 01:50:21 | |
---|
Hämärä muistikuvani on sellainen, että Folk-Fredi vieraili Oulun Kuusisaaressa ko. roolissaan aikoinaan. Tarkempaa ajankohtaa en enää pysty hahmottaan. Ainoa säestyskerta sitten jo myöhemmin on tapahtunut Jämsässä, ajoittuen 80-luvulle, jolloin hänellä oli kosketisoittaja-säestäjä mukanaan. Martin Motellissako komppasitte? Ihan mielenkiinnosta vaan.. "Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa" |
Sertzo S 25.07.2007 17:27:21 | |
---|
Martin Motellissako komppasitte? Ihan mielenkiinnosta vaan.. Ei vaan siinä keskustassa oleva pieni hotelli-ravintola. Nimeä en nyt saa mieleeni. |
uruttaja 26.07.2007 12:22:52 | |
---|
Ei vaan siinä keskustassa oleva pieni hotelli-ravintola. Nimeä en nyt saa mieleeni. Oliskohan Jämsän Ukko? |
jeppeq 26.07.2007 12:51:50 | |
---|
Oliskohan Jämsän Ukko? Juu tai Reilinki oli kanssa saman paikan nimi yhteen aikaan. Ukko oli vielä hotelli, Reilinki vaan ravintola. Oma ikärakenteeni ei mahdollistanut koskaan Ukossa käyntiä, mutta Reilingissä vedettiin jo 12 keikkaa kuussa (pe-la-su) yläasteen 8. luokalla, maanantaiaamuna ei kiinnostanut sitten oikein mikään aamu seiskalta bussia odotellessa pakkasessa :) "Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa" |
Sertzo S 26.07.2007 14:07:48 | |
---|
Taisi olla tuo Reilinki muistaakseni. Alakerrassa oli kuitenkin pizzeria muistini mukaan. |
jon lord 26.07.2007 14:34:33 | |
---|
Taisi olla tuo Reilinki muistaakseni. Alakerrassa oli kuitenkin pizzeria muistini mukaan. Eikös Reilinki ollut nykyisen Casablancan paikalla? Jos näin oli niin se sijaitsi katutasolla joten siinä ei ollut alakertaa, mutta keskustassa oli Jokilaakso ( Jokkari ) niminen kapakka jossa soitto soi 80-luvun alkupuolella 3-4 iltaa viikossa. Jokkarin alakerrassa oli pizzeria/pubi tilat. Reilinki purettiin ja tilalle tuli tämä uusi rakennus. Olin muuten juuri viimeisellä keikalla ennen rakennuksen purkamista tuossa paikassa. COVS jäsen N.o 3 |
Riksteri 27.07.2007 09:27:36 | |
---|
Mutta kerroppa, että mitä tuolla kehissä olemisella on tekemistä tämän asian kanssa, että joku nuorempi on perehtynyt musiikin historiaan? On sillä kuitenkin oma, varsin tärkeä merkityksensä, onko elänyt ja kokenut sitä musiikin aikakautta, josta mielipiteensä muodostaa. Maukkaimpia esimerkkejä tälläkin palstalla ovat nuo kuvat orkesterien yhtenevistä keikka-asuista ja nuo mainiot camp- pläjäykset. Voiko niitä muka mitenkään kokonaisvaltaisesti ymmärtää ns. nuoremmilla silmillä ja joustavimmilla korvilla? |
Musiikkia korville 27.07.2007 09:36:13 | |
---|
On sillä kuitenkin oma, varsin tärkeä merkityksensä, onko elänyt ja kokenut sitä musiikin aikakautta, josta mielipiteensä muodostaa. Maukkaimpia esimerkkejä tälläkin palstalla ovat nuo kuvat orkesterien yhtenevistä keikka-asuista ja nuo mainiot camp- pläjäykset. Voiko niitä muka mitenkään kokonaisvaltaisesti ymmärtää ns. nuoremmilla silmillä ja joustavimmilla korvilla? Eihän ymmärtämisellä ole mitään tekemistä sen kanssa kertooko opituista/opiskelluista asioista. Itse olen sähköalalla ja pystyn pitämään luennon sähköteoriasta, vaikkakaan en ole sen syntyhistorian aikalaisia. By: MK |
Riksteri 27.07.2007 09:43:49 | |
---|
Eihän ymmärtämisellä ole mitään tekemistä sen kanssa kertooko opituista/opiskelluista asioista. Itse olen sähköalalla ja pystyn pitämään luennon sähköteoriasta, vaikkakaan en ole sen syntyhistorian aikalaisia. Aivan varmasti pystyt pitämään luennon sähköteoriasta, joka on kuitenkin eri tavalla kantaa-ottava kuin henkilöllä, joka puhuu pallosalaman vaikutuksesta arkirutiineihinsa. |
Musiikkia korville 27.07.2007 09:49:21 | |
---|
Aivan varmasti pystyt pitämään luennon sähköteoriasta, joka on kuitenkin eri tavalla kantaa-ottava kuin henkilöllä, joka puhuu pallosalaman vaikutuksesta arkirutiineihinsa. No joo, antaa olla... By: MK |
uruttaja 27.07.2007 13:18:45 | |
---|
Juu tai Reilinki oli kanssa saman paikan nimi yhteen aikaan. Ukko oli vielä hotelli, Reilinki vaan ravintola. Oma ikärakenteeni ei mahdollistanut koskaan Ukossa käyntiä, mutta Reilingissä vedettiin jo 12 keikkaa kuussa (pe-la-su) yläasteen 8. luokalla, maanantaiaamuna ei kiinnostanut sitten oikein mikään aamu seiskalta bussia odotellessa pakkasessa :) Ukkoon mentiin kerran yöllä paloportaita myöten, olen vissiin josksu sen tarinan täällä kertonutkin. Omistaja odotteli kylmän rauhallisesti pistooli kourassa, että ketä on tulossa. |
Neljä Ruuvia 03.09.2007 10:16:46 | |
---|
No onkos kukaan kuullu tätä uutta levyä? Onko ihan syvältä koko homma? |
Martso 03.09.2007 17:19:37 | |
---|
No onkos kukaan kuullu tätä uutta levyä? Onko ihan syvältä koko homma? En ole vielä, mutta hankittavahan tuo on. Autossa just keikkamatkoilla kuunnellu vanhoja. Tavastian jälkimmäisellekki vissin pitäis varmaan mennä. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
baron 03.09.2007 19:56:19 | |
---|
No onkos kukaan kuullu tätä uutta levyä? Onko ihan syvältä koko homma? Mä sain sen tänään! Arvatkaa mitä: Oon malttanut jättää kuuntelematta vaikka alkaakin Cadillacilla. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |