Sammo 19.04.2006 19:09:19 | |
---|
Näin olen itsekkin kuullut mutta eihän Fender valmistanut '63 mahonkisia Stratocastereita. Olen ymmärtänyt että tuon kitaran tossa Goodbye Elenoren videossa olisi Mike McGuire tehnyt '78 tai '79 ja myöhemmin siitä olisi kaula vaihdettu ja runko maalattu uudestaan. Joissakin paikoissa on sanottu että Robot on tehty '79 ja taas jossan että '85. Hetken googlattua (liikaa aikaa käsissä, kipsi jalassa jne..) löytyi tämä: http://community.webshots.com/photo … 400915038/1400925749068052162IoUfsuJa löytyi myös teoria että se olisi tuo kaula joka on alunperin siitä '63 vuoden stratosta (selvä liitoskohta tuossa näkyy). Kaikki viittaa siihen että runko on mahongista ja siten on hyvin mahdollista että McGuire on sen tehnyt, luultavasti sitten '78/'79. Täysin turha tieto muuten on että McGuire on naimissa Larry Carltonin ex-vaimon kanssa. Lisää kuvia Robotista: http://community.webshots.com/album/400915038 "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
lukeman 19.04.2006 20:08:22 | |
---|
Se tuli joskus YLEltä ja mulla on se toka osa videolla. Onko DVDssä ne molemmat osat? Muistaakseni ainakin Tuck ja Patti oli siinä toisessa ... Tuo oli hyvä kysymys. On aikaa kun olen viimeksi tuota katsonut. Pitää tarkistaa asia. |
ReBeat 19.04.2006 21:04:06 | |
---|
http://cgi.ebay.com/Fernandes-TOTO- … -ST-w-EMG-Floyd_W0QQitemZ7408523790 Tuossa on vanha Fernandesin Luke-signature. Tekstistä voi saada sen käsityksen, että Luke olis tuollaisesta tehny sen Robotin. Olisi muotoillut runkoa uudelleen ja maalannut sen + vaihtanut kaulan. Minä vuonna se alko sitä Robottia käyttämään? Jos tuollaisia Fernandeseja tehtiin 80-luvun alussa niin voisko olla mahdollista että tollasesta olis tehny. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Carama 19.04.2006 21:34:52 | |
---|
Näin olen itsekkin kuullut mutta eihän Fender valmistanut '63 mahonkisia Stratocastereita. Olen ymmärtänyt että tuon kitaran tossa Goodbye Elenoren videossa olisi Mike McGuire tehnyt '78 tai '79 ja myöhemmin siitä olisi kaula vaihdettu ja runko maalattu uudestaan. Joissakin paikoissa on sanottu että Robot on tehty '79 ja taas jossan että '85. Robot on rakennettu 3.7.1978 ainakin lukatherin nettisivujen mukaan!..Ja runko on ilmeisesti tosiaan ollut alunperin Tobacco-Sunburst.. Oppis vaan soittamaan.. |
Carama 19.04.2006 21:35:59 | |
---|
Näin olen itsekkin kuullut mutta eihän Fender valmistanut '63 mahonkisia Stratocastereita. Olen ymmärtänyt että tuon kitaran tossa Goodbye Elenoren videossa olisi Mike McGuire tehnyt '78 tai '79 ja myöhemmin siitä olisi kaula vaihdettu ja runko maalattu uudestaan. Joissakin paikoissa on sanottu että Robot on tehty '79 ja taas jossan että '85. Robot on rakennettu 3.7.1978 ainakin lukatherin nettisivujen mukaan!..Ja runko on ilmeisesti tosiaan ollut alunperin Tobacco-Sunburst.. Oppis vaan soittamaan.. |
Carama 19.04.2006 21:36:32 | |
---|
Carama 19.04.2006 21:38:55 | |
---|
Oho....perhanan palvelin ;-)!!!....Sori.. Oppis vaan soittamaan.. |
thecandyman 17.07.2007 00:06:06 | |
---|
Mä tilasin kolme valleyartsia tehtaalta, sain yhden niistä pari päivää sitten, helvetin hieno kitara, se on minun mielestäni parempi kun vanhat va´t, painaa vähän enemmän ja kaula on vähän paksumpi. |
lukeman 17.07.2007 16:18:12 (muokattu 17.07.2007 16:19:12) | |
---|
Mä tilasin kolme valleyartsia tehtaalta, sain yhden niistä pari päivää sitten, helvetin hieno kitara, se on minun mielestäni parempi kun vanhat vat, painaa vähän enemmän ja kaula on vähän paksumpi. Laitatko jossain vaiheessa kuvia. En tiedä Valley Artsien nykylaadusta kun ei ole kokemusta, mutta omasta -89 custom prosta kitara ei mielestäni enää paljonkaan voi parantua soitettavuudeltaan tai laadultaan. |
thecandyman 19.07.2007 12:06:06 | |
---|
Nyt on pari kuvia kitarsta, aika huonoa kuvalaatua mutta.. |
lukeman 19.07.2007 15:02:27 | |
---|
Nyt on pari kuvia kitarsta, aika huonoa kuvalaatua mutta.. Hieno pelihän tuo on kuten Valley Artsit yleensä. :) Soitettavuus lienee huippuluokkaa...? |
thecandyman 21.07.2007 13:06:56 | |
---|
yks parhaimmist kitaroist mitä mä oon soittanut, paljon ennemän "real guitar" kun mun vanha Va |
Oliko kaulan profiilissa vaihtoehtoja? Itsea kiinnostaisi jos saa erittäin paksun kaulan. Fender Stratocaster '62 |
thecandyman 26.07.2007 16:43:34 | |
---|
Ei mun mielestä ollut, mutta kaula mun uudella va kitaralla on kyllä paljon paksumpi kuin mun vanha va |
Carama 26.07.2007 18:34:02 | |
---|
Mulla on kaapissa yks Gibsonin aikainen Valley Arts-kaula ja se on lievästi V:n muotoinen,jotenkin ohuen tuntuinen.. Oppis vaan soittamaan.. |
Sammo 26.07.2007 20:09:23 | |
---|
Ei mun mielestä ollut, mutta kaula mun uudella va kitaralla on kyllä paljon paksumpi kuin mun vanha va Vanhoissa Standard Pro:issa ainakin on todella jykevä kaula, huomattavasti jykevämpi kuin Tylerin "soft-v" profiili, ja ulkomuistista sanoisin että se on paksumpi kuin Tylerin '59-kaula. Toisaalta sitten olen kokeillut vanhaa Lukather-mallia, ja siinä oli pienempi kaula kuin Standard Prossa. Tuosta on kyllä aikaa. Carltonin nimikkomalleissa oli myös LC:n haastattelun mukaan pienehköt kaulat Warmoth teki ainakin jossain vaiheessa Valley Artsin puuosia, ja niiden sivuilla oli vielä muutama vuosi sitten vanhoja VA:n kauloja alennusmyynnissä. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |