Sertzo S 21.07.2007 11:29:54 | |
---|
Outous saattaa olla se tekijä. Vertaa esim. M.A. Numminen. Tai vaikkapa esim. Irwinin honotus. |
Ukko 21.07.2007 11:43:48 | |
---|
Tai vaikkapa esim. Irwinin honotus. Kyse on kai siitä että tyypit ovat/olivat aitoja. Tekevät hommaa sydämestään eivätkä ole sliipattuja/stailattuja vaan ovat oman näköisiään ja oloisiaan. |
DJKaaos 21.07.2007 12:05:12 | |
---|
Kyse on kai siitä että tyypit ovat/olivat aitoja. Tekevät hommaa sydämestään eivätkä ole sliipattuja/stailattuja vaan ovat oman näköisiään ja oloisiaan. Irwin etenkin uransa alkupuolella oli kaikkea muuta kuin aito tapaus, mitä tulee tohon näköön ja oloisuuteen. Tekemällä tehty folk-look, johon lisätään tekohonotus ja laulut naaman eteen asenteella "tää on nyt just kuumaa kamaa". Stailaushan voi tarkoittaa myös sitä, että tehdään resuinen ulkokuori, ei pelkästään "sliippausta". Myöhemmin hän kyllä oli varsin uskottavan ja aidon oloinen, kun muistutti lähinnä pystybaarin kanta-asiakasta ja alkoholistia, jollainen hän eittämättä olikin. Mutta varmasti teki hommaa sydämestään, olipa sitten stailattu tai ei. Minä olen minä. |
manjaana 21.07.2007 12:06:34 | |
---|
Minä en kylläkään ole oikein koskaan ymmärtänyt , että mikä tuossa Topi Sorsakosken laulussa sitten joidenkin mielestä on niin erityisen hienoa, mutta eipä kai sen päälle kaikkien tarvitsekkaan ymmärtää... Kai se on se aitous, aikoinaan veti ihan kuuneltavasti. Keväällä oli melkoinen pettymys.. Kun sormi osoittaa kuuta, typerys katsoo sormea.. |
Ukko 21.07.2007 12:15:18 | |
---|
Irwin etenkin uransa alkupuolella oli kaikkea muuta kuin aito tapaus, mitä tulee tohon näköön ja oloisuuteen. Tekemällä tehty folk-look, johon lisätään tekohonotus ja laulut naaman eteen asenteella "tää on nyt just kuumaa kamaa". Mutta varmasti teki hommaa sydämestään, olipa sitten stailattu tai ei. Tai sitten hän halusi olla juuri sellainen siihen aikaan. |
ronkeli 21.07.2007 12:34:43 | |
---|
Outous saattaa olla se tekijä. Vertaa esim. M.A. Numminen. Saattaapi olla syy juuri tuossa. Onhan Topilla varsin persoonallinen ääni, mutta minun makuuni se on liian tukahtunut . Isäni fanittaa Topia kyllä ihan täysillä :) |
KoskPaavo 21.07.2007 13:05:07 | |
---|
Parodialtahan tuo kuulostaa. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Kokonaisvaltaisesti ajatellen Topi ja Agents loivat oman rautalankaan pohjautuvan fuusion ja tyylinsä mm. Olavi Virran ja muuhunkin iskelmätuotantoon liittyen, joten siksi minäkin ostin yhden Topin äänitteen eli "Yksinäisyys"- nimisen. Se tosin sisältää Markku Johanssonin jalompia sovituksia Topin tulkitsemina ja C-kasetti muodossa. |
DJKaaos 21.07.2007 14:24:36 | |
---|
Tai sitten hän halusi olla juuri sellainen siihen aikaan. Tai sitten hänellä ei ollut mitään sitä vastaan, kun Salmi tammöistä lookkia hänelle tarjosi. Olihan näitä siihen aikaan muitakin: muistatte varmaan Folk-Fredin? Pohdiskeleva dylanismi, kun alkoi hiipua, niin Folk etuliite läks lätkimään, nahkalippis lensi roskakoriin ja tilalle tuli päivän poppi ja iskelmät - se siitä Folk-Fredistä. Minä olen minä. |
Sertzo S 21.07.2007 20:18:03 | |
---|
Tai sitten hänellä ei ollut mitään sitä vastaan, kun Salmi tammöistä lookkia hänelle tarjosi. Olihan näitä siihen aikaan muitakin: muistatte varmaan Folk-Fredin? Pohdiskeleva dylanismi, kun alkoi hiipua, niin Folk etuliite läks lätkimään, nahkalippis lensi roskakoriin ja tilalle tuli päivän poppi ja iskelmät - se siitä Folk-Fredistä. Hämärä muistikuvani on sellainen, että Folk-Fredi vieraili Oulun Kuusisaaressa ko. roolissaan aikoinaan. Tarkempaa ajankohtaa en enää pysty hahmottaan. Ainoa säestyskerta sitten jo myöhemmin on tapahtunut Jämsässä, ajoittuen 80-luvulle, jolloin hänellä oli kosketisoittaja-säestäjä mukanaan. |
jon lord 21.07.2007 20:59:41 | |
---|
Hämärä muistikuvani on sellainen, että Folk-Fredi vieraili Oulun Kuusisaaressa ko. roolissaan aikoinaan. Tarkempaa ajankohtaa en enää pysty hahmottaan. Ainoa säestyskerta sitten jo myöhemmin on tapahtunut Jämsässä, ajoittuen 80-luvulle, jolloin hänellä oli kosketisoittaja-säestäjä mukanaan. Yksi kesä kompattiin melkein joka viikko Frediä. Lopulta kun hän tuli paikalle ja näki meidät kysyi: onko teillä jätkät kausikortti mun keikoille? Mukava mies ja aina oli uudet vitsit kehissä. COVS jäsen N.o 3 |
Sertzo S 21.07.2007 21:12:37 | |
---|
Yksi kesä kompattiin melkein joka viikko Frediä. Lopulta kun hän tuli paikalle ja näki meidät kysyi: onko teillä jätkät kausikortti mun keikoille? Mukava mies ja aina oli uudet vitsit kehissä. Ei moittimista miehestä eli Fredistä. Kosketinsoittajasäestäjänsä on jäänyt mieleeni ns. valokuvamuistin omaisesti, siis ihmisistä, muusikoista, joita muitakin tapasin viljalti aikoinani soittajana. |
EP 21.07.2007 22:27:34 | |
---|
Irwin etenkin uransa alkupuolella oli kaikkea muuta kuin aito tapaus, mitä tulee tohon näköön ja oloisuuteen. Tekemällä tehty folk-look, johon lisätään tekohonotus ja laulut naaman eteen asenteella "tää on nyt just kuumaa kamaa".. Olitko silloin vielä ees "kehissä", vai kakkasitko vaippaan? |
manjaana 21.07.2007 23:15:25 | |
---|
Olitko silloin vielä ees "kehissä", vai kakkasitko vaippaan? Tuolla nyt mitään merkitystä taas itse asian kanssa ole.. :oO Kun sormi osoittaa kuuta, typerys katsoo sormea.. |
Tankero 21.07.2007 23:49:44 | |
---|
Tuolla nyt mitään merkitystä taas itse asian kanssa ole.. :oO Oletpa aivan oikeassa. Varmasti, vissiin. |
DJKaaos 22.07.2007 01:04:11 | |
---|
Olitko silloin vielä ees "kehissä", vai kakkasitko vaippaan? Syntynyt olen 1982, eli lähinnä vanhempani sotkivat tuohon aikaan omia vaippojaan. Mutta kerroppa, että mitä tuolla kehissä olemisella on tekemistä tämän asian kanssa, että joku nuorempi on perehtynyt musiikin historiaan? Pitääkö olla aikalainen, jotta voi "tietää" jonkun ajan musiikista ja populaarimusiikin historiasta yleensäkkin? Eroaako musiikin historia jollakin tavalla mistä tahansa muusta kirjoitetusta historiasta? Vai ajatteletko yleisesti, että jos ei ole aikalainen, niin ei ole kykenevä arvioimaan kyseistä aikakautta tai tietämään siitä mitään? Miten joku voi olla noin yössä, huh!? Minä olen minä. |
Tankero 22.07.2007 03:02:47 | |
---|
Syntynyt olen 1982, eli lähinnä vanhempani sotkivat tuohon aikaan omia vaippojaan. Mutta kerroppa, että mitä tuolla kehissä olemisella on tekemistä tämän asian kanssa, että joku nuorempi on perehtynyt musiikin historiaan? Pitääkö olla aikalainen, jotta voi "tietää" jonkun ajan musiikista ja populaarimusiikin historiasta yleensäkkin? Eroaako musiikin historia jollakin tavalla mistä tahansa muusta kirjoitetusta historiasta? Vai ajatteletko yleisesti, että jos ei ole aikalainen, niin ei ole kykenevä arvioimaan kyseistä aikakautta tai tietämään siitä mitään? Miten joku voi olla noin yössä, huh!? Kyllä Elli voi, tulet huomaamaan. Varmasti, vissiin. |
EP 22.07.2007 07:03:03 | |
---|
Irwinistä nyt ei voi millään sanoa,että olisi "tehty", vaikkakin vaikutteita oli tietenkin saatu niinkuin kaikki laulajat, soittajat jne. kyllä se oli aidoimmasta päästä suomalaista miestä siihen aikaan ja teki mittavan määrän hyviä "iskemä"biisejä elämänsä aikana yhdessä hyvän ystävänsä Wexi Salmen kanssa. Vaikka olihan hänellä se herkempi puolikin, niin kuin kaikilla, ja protestilaulunsa olivat sellaisia joita tarvittaisiin myös tänäpäivänä. |
Sertzo S 22.07.2007 08:46:49 (muokattu 22.07.2007 08:48:27) | |
---|
Kyllä ns. kantaaottavia iskelmiä tarinoineen voitaisiin aivan hyvin tehdä nykyisin, vaikkapa sodista Tsetneniassa, Afganistanissa, Lähi-idän tilanteesta, Natoon liittymisestä, venäläisten maaostoista Suomessa jne. Miten lie sitten myisivät. |
isojussi 22.07.2007 09:02:53 | |
---|
Tai Sipoon ja Hesan maa-aluekiistasta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |