Aihe: Soittomokia levyillä?? Kerro niistä täällä
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
Hotsausage
13.06.2006 17:47:44
Mun mielest (sanokaa mitä sanotte) vaikka iron maidenilla tai metallicalla viel 70- ja 80-luvulla ollut niin hyvii laitteita et sillon tarvi oikeesti paljo taitoo nauhottaa kokonaan ehjä biisi.
Super-Jari
13.06.2006 18:27:09
Mun mielest (sanokaa mitä sanotte) vaikka iron maidenilla tai metallicalla viel 70- ja 80-luvulla ollut niin hyvii laitteita et sillon tarvi oikeesti paljo taitoo nauhottaa kokonaan ehjä biisi.

Meinaatko että ne nauhotti levynsä kotona mankalla vai?
zuppermuhle
13.06.2006 21:16:06

Kyllähän 80-luvulla osattiin nauhoittaa biisit pätkissä. Vai miten sitä saatiin akustisia kitaroita biisin keskelle? Luulisin ettei silloin ollut tarpeeksi rahaa jäädä vänkkäämään sitä täydelliseksi. Eikä tietenkään leikkaa-ja-liimaa nauhoittelu onnistunut.
"By bashing his music, you only prove your own ignorance and stupidity. If you don't understand virtuoso-style guitar playing, too bad for you. " - "Stuntguitar" Francesco Farerin soitosta.
reino
13.06.2006 21:59:49
Meinaatko että ne nauhotti levynsä kotona mankalla vai?

Tottakai. Silloin osattiin nykyään ei.
Vitut, sano Vatanen
Oan
13.06.2006 22:30:02
Juu ei se munkaan kuuntelunautintoa häiritse, mietin vaan että jos ne olisikin epävireessä niin kuinkakohan moni on tarkoituksella virittänyt kitaransa epävireeseen paremman "soundin" hakemiseksi? Tietysti tätä voi verrata siihen että laittaa soundiin ihan överimäärän chorusta.

Muistelen jostain lukeneeni että Suffocationin 'Despise the Sun' -EPllä kitaroiden vireet poikkeaisivat toisistaan jonkin verran. Siis "epävireisesti" jollain sävelen neljäsosalla tms. Enpä mene tästä kyllä takuuseen, kun en tuota omin korvin oikein erota (erottaisi), mutta aika julmat soundit sillä levyllä joka tapauksessa on.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
janik
20.07.2007 22:45:20
Huom! Olet kirjoittamassa yli 402 päivää vanhaan ketjuun!

Kuuntelin tässä ynkän Far Beyond The Sunia ja huomasin että kohdassa 3:34 kuuluu kielien räminää, voi ynkkä!

Ei nyt niinkään raskasta musiikkia mutta kuitenkin...
Knihti
20.07.2007 22:58:37
Kuuntelin tässä ynkän Far Beyond The Sunia ja huomasin että kohdassa 3:34 kuuluu kielien räminää, voi ynkkä!

Ei nyt niinkään raskasta musiikkia mutta kuitenkin...

Myös Icarus Dream Suitessa Ynkkä tekee virheen 1.40-41 tienoilla, en tiedä oliko tämä jo mainittu aikasemmin.
"Ja btw, Slipknot on ns. sukkahousu heviä, elikkäs Trash Metallia. :)"
Räkkipeli
20.07.2007 23:05:50 (muokattu 20.07.2007 23:12:24)
Myös Icarus Dream Suitessa Ynkkä tekee virheen 1.40-41 tienoilla, en tiedä oliko tämä jo mainittu aikasemmin.

Kyl toi pilaa biisin kyl täydellisesti kyl! =D

E: !!!!!!!... Kuunnelkaapa Evil Eye, kohdassa 1.19 joku epämääräinen akustisen kitaran näperrys!!! Salee vahingos tullu!
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
jigsore
20.07.2007 23:10:29

Slayerin South Of Heaven -levyllä Lombardo tykittää muutaman kerran filleissä tomin vanteeseen tms. Biisejä en nyt tähän hätään muista.
Ebb: 01 02 03
-Cale
20.07.2007 23:17:20 (muokattu 20.07.2007 23:21:57)
Ja kyllä minä tiedän että Pleasure To Kill on melkoista röytämistä, jätkät oli nuoria ja vetivät varmaan yli kykyjensä studiossa. Mutta ku Pleasure to Kill on vittu old-school thrashia, ei sen kuulu olla mitään täydellistä steriiliä thrashia.

Tuossa biisissä on nimenomaan sitä räyhäkkyyttä ja särmää (pippeliä), mitä jää nykyisin kaipaamaan monilta alan bändeiltä. Vaikken niin kyseisestä bändistä ja sen edustamasta genrestä välitäkkään...

Edit: Ja raskasta tai ei, mutta eikös Eppu Normaalin Vuosi '85 -biisi lähde alusta kiilaamaan aavistuksen? Korjaantuu muistaakseni kolmannessa tahdissa. Itse olen aina kuulevinani noin...
UnBrain
20.07.2007 23:23:26

Ainakin Possessedin Seven Chruches (koko albumi) on ainakin rumpalin toimesta melkomoista röytöä, parissa kohtaa voi kuulla kun rumpali suunnilleen pysähtyy miettimään, että missä kohtaa ollaan menossa. :)
Kyllä tokenee!
Thule
20.07.2007 23:27:46
Hah, taas huomasin Waspin Headless Childreniä kuunnellessa kuinka Mean Manin alussa haetaan tempoa oikein kunnolla ;)

Mutta eipä mitään, aivan helkkarin kova biisi. Viimeistä päälle hyvää kaljoittelumusaa.
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." | No eres nadie!
zombywoof
21.07.2007 00:01:34
Mutta eipä mitään, aivan helkkarin kova biisi. Viimeistä päälle hyvää kaljoittelumusaa.

Tuotahan ei voi kun kompata!
Bald Anus
21.07.2007 00:58:40

Jostain syystä tuntuu, että Metallican Seek & Destroyssa hi-hat menee koko ajan eri tahtiin kuin muut, aika outoa, hehjuu.
Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Ragorn
21.07.2007 02:02:29
Taiteessa ei ole 'virheitä'.
End of discussion.
Victory.

Välillä tuntuu että ihmiset korvaavat tunteen tekniikalla, ei näin.
Mutta itse asiaan...

Enpä ole virheitä löytänyt, tosin etsivä löytää(?).
\(o.o)//
John Titor
21.07.2007 02:52:43

Mutta itse asiaan...

AHAHAHAHA!!! Kiitos, pelastit mun päivän!
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
mie666
21.07.2007 12:38:09
aika monessa vanhanliiton BM-levyssä taitaa olla jotain ripelystä minkä sieltä nyt ottaa selvää ;) ...fiilistä =) hahahhah
Oh, yep... Gothenburg
Lord of the strings
21.07.2007 13:15:45
Bad Companyn Can't Get Enoughin kitarasoolossa taitaa toisella kitaristilla soolon lopulla mennä harmonia vähän vituiksi. Mutta eisse mitään, soitto kulkee!
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Räkkipeli
21.07.2007 16:16:45 (muokattu 21.07.2007 16:19:32)
Mutta itse asiaan...

Tiedän mitä tarkotat. Mutta kyllähän tekiikassakin voi olla tunnetta..?

Vaikka tommonen on kyllä silkkaa paskaa --> http://www.youtube.com/watch?v=sjqpSsijNqU
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)