Bronks 19.07.2007 13:15:04 (muokattu 19.07.2007 13:15:36) | |
---|
Joo näistä ihanista kaasoista... Toukokuussa oli häät, joissa oli myös tällanen superkaaso. Tavan mukaan vedettiin pari uutta toivebiisiä, jotka oli hyvissä ajoin sovittu, ei siinä mitään. Mutta kymmenen aikaan illalla kaaso vipeltää taukohuoneseen jonkun lappusen kanssa ja pyytää meitä säestämään tuolipiiritanssia. Superkaaso oli kirjannut lapulle yli parikymmentä hääparin suosikkibiisiä lapsuudesta aikuisikään, ja niistä olisi kuulemma pitänyt soittaa pieni pätkä leikin aikana... Helvetin fantsu idea. |
Ylläri 20.07.2007 12:44:47 (muokattu 20.07.2007 12:48:54) | |
---|
Morhjens tänne tanssipalstallekin pitkästä aikaa! Tuli vaan tätä ketjua lukiessa mieleen muutamia ajatuksia, erityisesti pani miettimään tuo ravintolavertaus aiemmin. Minusta näet hääbändiä voisi hyvin verrata pitopalveluun. Meinaan kaikki lähtee aina ensin oikean palveluntarjoajan valinnasta: jos haluat karjalaisen pitopöydän, et ota intialaista cateringia. Ja jos haluat rokkia, et ota humppa-pappoja. Ja päinvastoin. Ja mitä tulee erityistoiveisiin, niin edelleen löytyy yhtäläisyyksiä. Ei cateringillekaan voi häitä edeltävänä iltana soittaa ja sanoa että nyt me haluttaisiin sinne alkuruokien sekaan myös hanhenmaksapalleroita ja parmankinkkua. Ja jälkkäriksi kakun lisäksi jätskiä, ilman lisämaksua tietenkin. Eivätkä vieraat voi juhlissa ruveta inisemään että ei nyt putoa toi burgundinpata, joten pyöräytäpä likka mulle annos maksalaatikkoa. Samaan hengenvetoon täytyy sanoa, että joskus sitä vaan lavalla iskee pieni hybris päälle kun joku tulee toivomaan jotain periaatteessa tuttua biisiä. Tulee semmoinen näyttämisen halu että kyllä meiltä lähtee, varsinkin jos hommat on muuten toimineet (=ruokaa ja juomaa on riittänyt bändillekin) ja turakaisilla on hyvä meininki päällä. Nämä ovat sitten johtaneet surkuhupaisiin tilanteisiin, kun se toivebiisi ei ollutkaan niin tuttu kuin muisteli, ainakaan koko bändille. Ja sitten sitä päätetään ettei koskaan enää, pidetään "ei toiveita"-periaatteesta kiinni... "if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit"
- George Carlin |
baron 20.07.2007 13:23:27 | |
---|
Samaan hengenvetoon täytyy sanoa, että joskus sitä vaan lavalla iskee pieni hybris päälle kun joku tulee toivomaan jotain periaatteessa tuttua biisiä. Tulee semmoinen näyttämisen halu että kyllä meiltä lähtee, varsinkin jos hommat on muuten toimineet (=ruokaa ja juomaa on riittänyt bändillekin) ja turakaisilla on hyvä meininki päällä. Nämä ovat sitten johtaneet surkuhupaisiin tilanteisiin, kun se toivebiisi ei ollutkaan niin tuttu kuin muisteli, ainakaan koko bändille. Meidän bändissä trumpetisti ja rumpali on innokkaimpia ylläritoiveitten toteuttajahalukkaita. Kun ne joskus vänkäsivät että kyllä jonkun hyvännäköisen ämmän toive onnistuu, jätin ne kahdestaan vetämään sitä. Kyllä ne siitä vähän rauhottui. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Martso 20.07.2007 13:39:39 | |
---|
Meidän bändissä trumpetisti ja rumpali on innokkaimpia ylläritoiveitten toteuttajahalukkaita. Kun ne joskus vänkäsivät että kyllä jonkun hyvännäköisen ämmän toive onnistuu, jätin ne kahdestaan vetämään sitä. Kyllä ne siitä vähän rauhottui. Mulla tuli kans kerran riita yhden meidän bändin topin kanssa: jos joku äijä tuli toivomaan, niin ei mitään ja kun sitte joku kottarainen siihen pamahti, niin eiku olis tietenki pitäny ruveta räpimään. En alkanu millekkään. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
mack the knife 20.07.2007 13:40:32 | |
---|
kyllä jonkun hyvännäköisen ämmän toive onnistuu... Eikä niiltä saa kuitenkaan. COVS n:o 1. |
paice60 20.07.2007 14:03:47 | |
---|
Eikä niiltä saa kuitenkaan. Ei saakaan ja sitäpaitsi ei ne aina ole niin hyvännäköisiäkään, ainakaan aamulla. Olen kuullut puhuttavan, itse en moisista tiedä. Kyllähän niitä biisejä voi vetää vaikka ei olisi vedetty pitkään aikaan, sieltä ne putkahtaa mieleen ihmeen äkkiä. Vittu näitä hommia. |
baron 20.07.2007 14:55:03 | |
---|
Eikä niiltä saa kuitenkaan. Mä oon yrittänyt selittää että se nuori sinisilmäinen känninen ämmä 1. Ei anna teille kellekään kuitenkaan 2. Ei ikinä tilaa meitä keikalle eikä tuu pääsemään asemaan jossa voisi vaikuttaa bändivalintaan. Ne on ne hiljaiset takarivissä istuvat arvokkaan näköiset, jotka ei tuu valittamaan eikä toivomaan, jotka vaikuttaa, päästäänkö toistekin samaan paikkaan tai muualle soittamaan. Niitten ilmeitä pitää katsoa ja seurata, mitä piisejä ne tanssii Tää nyt koskee privaattikeikkoja. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
poppamies 20.07.2007 18:21:17 | |
---|
Mä oon yrittänyt selittää että se nuori sinisilmäinen känninen ämmä 1. Ei anna teille kellekään kuitenkaan 2. Ei ikinä tilaa meitä keikalle eikä tuu pääsemään asemaan jossa voisi vaikuttaa bändivalintaan. Ne on ne hiljaiset takarivissä istuvat arvokkaan näköiset, jotka ei tuu valittamaan eikä toivomaan, jotka vaikuttaa, päästäänkö toistekin samaan paikkaan tai muualle soittamaan. Niitten ilmeitä pitää katsoa ja seurata, mitä piisejä ne tanssii Tää nyt koskee privaattikeikkoja. Ei aina näin. Kerran "känninen ämmä" joka bailasi eturivissä meidän keikalla osoittautui Kemiran henkilöstöpäälliköksi ja tykkäsi niin paljon että tuli pikkujoulukeikka. G strings are for strippers! |
mack the knife 20.07.2007 18:28:47 | |
---|
Ei aina näin. Kerran "känninen ämmä" joka bailasi eturivissä meidän keikalla osoittautui Kemiran henkilöstöpäälliköksi ja tykkäsi niin paljon että tuli pikkujoulukeikka. Mutta ei antanu. COVS n:o 1. |
rintapek 20.07.2007 19:49:46 | |
---|
Eipä noista koskaan tiedä. Yleisö on yleisö, jotkut enemmän maistissa kuin toiset ja joistain on joskus enemmän riesaa kuin toisista, mutta yleisöä yhtä kaikki. Bändiä aletaan hamuilemaan keikalle sitten, kun on tarve. Vaikkapa tyttären häät tai omat 50v- päivät. Jos mieleen muistuu se hyvä bändi Sirkun ja Rapen häistä, niin jos sen kohtuuvaivalla saa käsiinsä, niin sitten se. One kind of music only - the good kind |
ulipalsternak 20.07.2007 20:04:19 | |
---|
Mikä oli muuten nimeltään se bändi siellä Sirkun ja Rapen häissä? Ite olin sen verran hönössä,etten paljoa muista,mutta oli kuulemma hyvä pumppu. |
Bronks 20.07.2007 20:06:31 | |
---|
Mikä oli muuten nimeltään se bändi siellä Sirkun ja Rapen häissä? Ite olin sen verran hönössä,etten paljoa muista,mutta oli kuulemma hyvä pumppu. Se on ehdottomasti saatava omiin viiskymppisiin viidentoista vuoden päästä! |
baron 20.07.2007 20:08:26 | |
---|
Se on ehdottomasti saatava omiin viiskymppisiin viidentoista vuoden päästä! Me oltiin mutta valitettavasti olemme varattuja viidentoista vuoden kuluttua. Ei sopisi siirtää 20 vuoden päähän? Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Bronks 20.07.2007 20:14:12 | |
---|
Me oltiin mutta valitettavasti olemme varattuja viidentoista vuoden kuluttua. Ei sopisi siirtää 20 vuoden päähän? Sopii, olen helvetin nuorekas. |
Mutta ei antanu. Ne on monasti nää yltiöhumanderinaiset vaan yksiä rakolavettia... ..ei helev...olisko noin?..... |
paice60 21.07.2007 00:05:08 | |
---|
Ne on monasti nää yltiöhumanderinaiset vaan yksiä rakolavettia... Nyt tuli taas uusi sana minunkin sanavarastooni. Vittu näitä hommia. |
Sertzo S 21.07.2007 08:32:02 | |
---|
Ne on monasti nää yltiöhumanderinaiset vaan yksiä rakolavettia... Vivahderikasta sanailua naisista uusiosanoineen. |
uusiipe 24.07.2007 12:20:27 | |
---|
Nonni, nyt se napsahti meillekkin. 13 toivebiisiä, joista yksi ainoo entuudestaan tuttu. Mitähän tuohonkin nyt sitten kohteliaasti vastaisi. Hohhoijjaa. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
juguli 24.07.2007 13:37:55 | |
---|
Nonni, nyt se napsahti meillekkin. 13 toivebiisiä, joista yksi ainoo entuudestaan tuttu. Mitähän tuohonkin nyt sitten kohteliaasti vastaisi. Hohhoijjaa. Kohteliaasti 100€/biisi.. tai edes 8€ yhteensä. |
ÄM 25.07.2007 15:27:41 | |
---|
Justiin tuli soittoa, että häihin pitäis myrkyttämään. Tais olla ihan tässä kohta ja syy myöhäiseen heräämiseen oli se, että niillä oli jo bändi, mutta yhteistyö bändin kanssa ei sujunut. Onneksi oli ihtellä keikka jo tuossa; en edes halua tietää, mitkä seikat sielä on ollu taustalla. Ois voinu vaikka mennä rikki tuo 120 toiveen enkka. Ohjasin sitten Bänditorille, anteeksi siitä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |