Aihe: Kitarajohdot hajoo
1 2 3
juici
14.07.2007 11:26:44

Mulla on ProCo:n LifeLinesit kestäneet nyt pari vuotta oikein hyvin. Paketissa lukikin että yhtiö antaa niille ainakin 20 vuoden takuun. Bändin kitaristilta sain ilmaiseksi myös Klotzin piuhan ja sitä ko. kitaristimies ylisti maasta taivaaseen.

Mikkipiuhoina mulla on Hotlinesia ja kitarakäytössäkin olen niiden kuullut kestävän oikein hyvin.
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3 | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen
timppa67
14.07.2007 11:56:41
Mulla on ProCo:n LifeLinesit kestäneet nyt pari vuotta oikein hyvin. Paketissa lukikin että yhtiö antaa niille ainakin 20 vuoden takuun. Bändin kitaristilta sain ilmaiseksi myös Klotzin piuhan ja sitä ko. kitaristimies ylisti maasta taivaaseen.

Mikkipiuhoina mulla on Hotlinesia ja kitarakäytössäkin olen niiden kuullut kestävän oikein hyvin.

Klozeja on kaikki piuhat peeaassa mullakin..ei vikoja ole ilmentynyt.. lienevät ns.hyviä ja halpoja mikkipiuhoja mutta Speakonit oli aika tyyriitä... suositelkaa hyvää 12/4 kaukokaapelia.. mittaa sais olla 25 meetriä...
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
jukpel
19.07.2007 22:49:32
DiMarzion 5,5 metrinen kullan värinen instrumenttipiuha aloitti palveluksensa tänään. Ensikokemukset: jämäkkää tekoa, kunnon kutistesukat, Switchcraftin perusmetalliplugit, ei halpa. Toivottavasti päällyste ei ala kiertymään ajan myötä.
"Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race
Jungleman
19.07.2007 23:10:44
DiMarzion 5,5 metrinen kullan värinen instrumenttipiuha aloitti palveluksensa tänään. Ensikokemukset: jämäkkää tekoa, kunnon kutistesukat, Switchcraftin perusmetalliplugit, ei halpa. Toivottavasti päällyste ei ala kiertymään ajan myötä.

Minulla on samanlainen - paitsi musta - toiminut vuodesta 1998. Ei kierry, jollet pahoinpitele tolkuttomasti... ja minun piuhallani on hypätty naruakin kännipäissä keikan jälkeen ;-)

Minulla on toinenkin pitkä DiMarzio ja kolme Spectraflexiä, osa niistä on palvellut jo lähes kymmenen vuotta vailla yhtäkään ongelmaa.

Lukekaa rivien välistä: suosittelen.

Ugh.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
IhmeHeebo
19.07.2007 23:13:00
Komppia tälle!
Itselläni on Spectraflexin johtoja ja ne maksoivat karvan alle 50e/kpl Custom-Soundsilta. Aivan helkkarin loistavia kangaspintaisia "hyppynaruja" jotka kestävät ydinsodan lisäksi raivokkaan rockapinan piuhannykimisiä ja repimisiä.

Joo mullaki on spectraflex, about 5 m jtn 30 e, elinikäne takuu...
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
Dr. Muff
19.07.2007 23:22:08
Spektraflexiä täällä, kitarasta lautaan, laudasta vahvariin. Reilut 4metriä pitkiä, sitä vähän kalliimpa vintage-henkistä letkua. Maksoi 23€/kpl. Jaaniin, ja vahvarista kaappin myös. Noissahan on elinikäinen takuu. Risan tilalle saa uuden. Mahtaa lämmittää siinä vaiheessa kun jostain kalliista vahvarista palaa päätemuuntaja piuhan rikkoontuessa.
Twinkle
19.07.2007 23:38:29
George L?

Ottaa aika hyvin verkkohurinaa läpi muistaakseni.

Jep, se kasaamissysteemi on hyvä idea mutta se oli vähän herkkä häiriöille ja muulle sellaiselle. Muutenkin ne minusta jäi vähän lelun asteelle, ite luotan Cordialiin ja Neutrikkiin. Eivät ole niin arvokkaita kuin spektraflexit, ovat valitettavasti vähän jäykempiä ja isompia, toisaalta jämäkämpiä kuin edellämainitut.
Mäci
19.07.2007 23:50:29
Fenderin Vintage Voltaget on toiminut hienosti.Jämäkkää tekoa,Tweed-päälysteiset
tietysti,eikä hurise tai suhise.
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
pointfiveo
20.07.2007 01:33:37
Tuli ostettua Cordial CSI6PP Silent eikä voi muuta kuin kehua.

Johto on jykevää tekoa eikä kuitenkaan hitsauskaapelia. Hurinakin katosi huomattavasti ja Neutrikin Silent-liitin eliminoi liitosäänet vahvistimen ollessa päällä.
Jonttu _
20.07.2007 12:51:05

Jeps, kyllähän noi halpis johdot tuppaa hajoomaan vähän väliä vaikkei edes paljoa käyttäis, että suosittelen kyllä kalliimpaa johtoa, sitä paitsi kalliimmat johdot säilyttää signaalin vähän paremmin ja ei ole yhtä alttiita häiriölle (loppupeleissä ero on todella pieni, mutta toi on ihan todistettu mittauksilla että laadukkaampi johto pitää signaalin paremmin).
Toinen juttu on kanssa semmonen että koita välttää siitä johto osasta vetämistä kun irrottelet niitä, irrotat ne siitä plugista, vai mikskä sitä nyt pitäs kutsuu. :)
Lilli
20.07.2007 16:57:52 (muokattu 20.07.2007 17:03:32)
Onko kokemusta Klotz-piuhoista? Ovat hiukan edullisempia kuin Spectraflexit ja lähetyskulut täältä linkin liikkeestä paljonkin alhaisemmat kuin Thompalta:

http://www.maxguitarstore.com/store … ID=e768648d253fb9548ebb0944b33956ee

Edit: Juuri omissa laitteissani hurinan syyksi 'paljastui' liian jämyt piuhat, eli kitarajohtona oli Cordialin stereo(mikki?)johto. Pedaalilootassa on pari välijohtoa samaa tavaraa; pitäisikö nämäkin pätkät uusia? - Plugeina Neutrikit.
"Hallittu humala... sen verran vaa otetaan, että sosiaaliset esteet poistuu. Kuten tajunta ja puhekyky."
LaMotta
20.07.2007 17:50:42

Whirlwindit on kestäneet jo 10 vuotta.
Antti1
20.07.2007 17:57:56
Mulla ei oo mitkään piuhat kestäneet toisia enempää, tai toisia vähempää. Snake, Cordial, Fender, Hotlines, Schultz jne. Kaikki kestävät siistissä käytössä ja ihan yhtälailla kaikki menevät röytäessä rikki. Toiset pystyy korjaamaan helpommin, kaikkein huonoimpia ei ollenkaan.

Keskihintaiset peruskaapelit ja luotettavat liittimet ovat mun valinta. Käytännössä toi tarkoittaa Cordialin piuhoja ja Neutrikin liittimiä. Ne harvemmin pilaavat soundia, lahoavat mystisesti, eivätkä ole kalliitakaan.
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Volle
20.07.2007 18:46:35
Ei kohtuuhintaiset piuhat rikki mene kauheaa tahtia kyllä, ellei niitä riko tahallaan tai muuten käytä kuluttavasti. Ihan halvimmat sen sijaan ovat mitä ovat.Tai kai niissäkin eroja on, mutta oma kokemukseni jostain hamasta nuoruudesta on, että ne surisivat ja/tai ottivat käsittelystä ääniä jo uutena eivätkä sitten toimineetkaan kauhean kauaa.

Sittemmin ekoista kesätyörahoista kitarakamoja ostaessani joskus 98-99 tietämillä tinkasin mukaan piuhat joilla oli ovh. 100 markan luokkaa. Ne ovat mulla vieläkin toimintakunnossa ja käytössä. Toinen on hotline ja toinen on joku muu, en nyt muista mikä. Hotlinesta tosin on plugi vähän taittunut, kun joskus astuin efektistä vähän ohi, ja se toinenkin on vähän vempula, mutta molemmat toimivat.

Saundeissa en noiden cordial+neutrik-piuhojen, hotlinejen yms. "kohtuuhintaisten" ja spectraflexien kanssa ole multakorvana havainnut eroja, joten olen pitäytynyt ensimmäisissä, kun nekin tuntuvat kestävän.
Piis
Fortune
20.07.2007 21:42:58

Saundeissa en noiden cordial+neutrik-piuhojen, hotlinejen yms. "kohtuuhintaisten" ja spectraflexien kanssa ole multakorvana havainnut eroja, joten olen pitäytynyt ensimmäisissä, kun nekin tuntuvat kestävän.

Itselläni kestävyyttä tärkeämmäksi aspektiksi on muodostunut joustavuus ja muokattavuus, ts. kaapeleiden pituuksia yms. voi muuttaa helposti haluamaansa muotoon. George L:iin ei ole varaa, joten Neutrik+metritavarapiuha (Cordial, Klotz, jne.) -yhdistelmillä mennään, niistä saa sutjakasti pätkittyä ja kolvattua sopivan mittaiset piuhat lautaan ja muihin tarkoituksiin.

Lifelinet ym. kutistesukkien ja muiden viritelmien kanssa muokkaus- ja korjauskelvottomiksi tehdyt kaapeli eivät saa kannatustani tästä syystä - onhan se kiva, että piuhan pystyy saattamaan helposti toimintakuntoon senkin jälkeen, kun basisti jättää sen roudauscasen reunan väliin...
Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White
Rämppy
21.07.2007 00:04:49 (muokattu 21.07.2007 00:05:21)
Spectraflexin, DiMarzion ja ProCon piuhat ovat kestäneet mulla yli tai alle 10 vuotta keikka- ja treenikäyttöä, eikä kertaakaan ole tarvinut korjata. Nämä ovat kalliita, mutta ehdottomasti huippupiuhoja niin kestävyydeltään kuin soundipoliittisestikin.

Leemin Hot Line sekä sekä Schultz maksavat noin kolmanneksen edellä mainituista ja ovat korvakuulolta soundillisesti yhtä hyviä. Myös rakenne näissä on ihan asiallinen, muttei sillä lailla pomminvarma kuin noissa ensin mainituissa. Kuitenkin pari vuotta näilläkin ollaan jo menty ilman ongelmia.
En sitten malttanut olla sanomatta.
kondensaattori
21.07.2007 00:26:12
Spectroja näyttäs saavan Soitin laineelta halvemmalla kuin Custom Soundsilta.

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … t=tuotteet&sgid=274&mgid=69

Neutrikit kyllä kestää. Tilasin tommosen Silent-plugin Thomannilta

http://www.thomann.de/fi/neutrik_np2causilent.htm

Kätevä, jos ei ole esim. viritinpedaalia jolla mutettaa systeemi kytkemisen aikana.
MauCer
21.07.2007 01:24:56
4 on menny nyt tän vuoden aikana rikki. Kaks halpaa ( korjattu molemmat kerran ja kaks) ja 2 jonkun 18 euron 4 metrin johtoa ( thomannista ).

Taitaa olla käyttäjässä vika.
Ziggy Bubba
21.07.2007 01:40:51 (muokattu 21.07.2007 01:42:09)

Itellä oli alkuun noita hetken kestäviä halpispiuhoja, mutta viimeisimmät Hotlinet ja Fenderit ovat kestäneet jo n. 3-4 vuotta... Nyt on tulossa lisäksi Cordial/Neutrik -mallista piuhaa efekteille ja kitaralle. Eiköhän noilla jokusen tovin soittele.

Minunkin pointini on se, että niitä halvimpia Ssnakeja ym. ei kannata ostaa, jos yhtään totisemmin harrastukseensa tahi ammattiinsa suhtautuu.
You said a' what now?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)