Aihe: "Fattia" soundiin?
1
Stone
15.07.2007 10:51:12

Mulla on mielestäni loistava overdrive särö. Siihin jos vielä saisi hieman lisää lihavuutta ja botnea, niin hyvä.
Mitä vahtoehtoja on?
Joku fat boost, kompura vai millä?

Sanotaan vaikka esim. että Sami Hurmerinnan soitossa toisinaan on "sitä"
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
JuSu
15.07.2007 11:19:29 (muokattu 15.07.2007 11:22:58)
Ehkäpä eq?

Toisaalta, jos soundista puuttuu sitä jormaa, niin kantsii myös vilkaista vahvistimen suuntaan... Millä pelillä soittelet? Nimittäin paraskin overdrive helposti kuulostaa vanhalta radiolta, jos vahvistin on heikko.

JuSu

Edit: Näemmä stratolla ja blyys juniorilla vetelet... Myös straton mikkien vaihtaminen voi tuoda sopivasti mehua soundiin, jos tarve ei ole kovin suuri. Vahvistimessa sinänsä ei pitäisi olla vikaa, tosin toki pikkuinen putkipeli menee isoilla volumeilla kyykkyyn, mutta onko se sitten hyvä vai huono, makuasia...
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Deranged
15.07.2007 12:05:45
Mulla on mielestäni loistava overdrive särö. Siihin jos vielä saisi hieman lisää lihavuutta ja botnea, niin hyvä.

Laita ominaisuuksiltaan sopiva humbukkeri tallaan. Auttaa kummasti.
Dr. Muff
15.07.2007 12:48:50
Läskimpi vahvistin.
punainenettan
15.07.2007 13:56:55
Tulee aina tuputettua tuota guitar xciteriä. Vaan kannattaapi se kokeilla!
-En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu..
Fender Stratocaster
15.07.2007 13:58:08
Laita ominaisuuksiltaan sopiva humbukkeri tallaan. Auttaa kummasti.
Itse en ainakaan ole saanut minkäänlaisesta tallamikistä kovinkaan munakasta soundia, menee liian teräväksi se ääni ainakin sinkkumikeillä, humpparillakin siinä ja siinä. Juuri tästä syystä käytän yleensä joko keskimikkiä, tai keski-ja kaulamikkiä yhdessä..
Orange amplifiers - Voice of the world
Stone
15.07.2007 14:07:16

Läskimpi vahvistin.

Olen itseasiassa hyvinkin tyytyväinen vahvistimeen (blues junior). Siinä on se "fat" kytkin, joka levittää kyllä varsin mukavasti soundia. Haluaisin silti vielä sen viimeisenkin ripauksen "botnea" lisää ja...siinäpä se.

Fuzzilla itsessään homma toimii(sekin on hankinnan alla), mutta toisinaan kun haluaa pitää särön pelkällä overdrive tasolla, niin haluaisin että se on maximaalisen paksu.

Fulltonella on ainkin joku ns. "fat boost" pedaali, jonka sanotaan tekevän "styrkkarista isomman ja tuhdimman", mutta hinta on sitäluokkaa, että voi unohtaa välittömästi. Mutta kaipa niitä muitakin lääkkeitä löytyy "fatin" nälkään. Se eq voinee myös toimia?
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
duc
15.07.2007 14:13:41 (muokattu 15.07.2007 14:14:54)
Onko sulla se vakiokaiutin paikoillaan vahvistimessa? Itse en tykännyt siitä niinkään paljon, jos sen vaihtaa vaikka tällaiseen Texas Heattiin niin soundi paranee selvästi ja tulee alapäätä lisää:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=264

Jos kolvi pysyy kädessä niin paria konkkaa vaihtamalla paranisi soundi myös. Katso tuolta tone stack -modi:
http://home.comcast.net/~machrone/bluesjunior.htm

Saman sivuston Twin Stack -modi on vielä helpompi tehdä, tarvitsee vain lyhyen hyppylangan.
Stone
15.07.2007 16:27:05 (muokattu 15.07.2007 16:27:57)

Onko sulla se vakiokaiutin paikoillaan vahvistimessa? Itse en tykännyt siitä niinkään paljon, jos sen vaihtaa vaikka tällaiseen Texas Heattiin niin soundi paranee selvästi ja tulee alapäätä lisää:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=264

Juu, kyllä se on se originaali. Tulee lähes aina soiteltua pienellä säröllä (paitsi slidekitaraa), niin vaikuttaako tosiaan niin paljon? Itse periaatteessa tulee arvostettua jonkin verran sitä alkuperäistä, se on se syykin miksi tykästyin juuri tämän vahvistimeen soundiin.

Jos kolvi pysyy kädessä niin paria konkkaa vaihtamalla paranisi soundi myös. Katso tuolta tone stack -modi:
http://home.comcast.net/~machrone/bluesjunior.htm

Saman sivuston Twin Stack -modi on vielä helpompi tehdä, tarvitsee vain lyhyen hyppylangan.

Tuo kiinnostaisi kyllä. En ole kyllä mikään teknikko ja englannin kieli on minulle valitettavasti aika vieras. Kaiketi löytyy joitain vahvistinverstaita suomesta, jotka tekevät asiakkaan tilauksesta ko. modeja kohtuu hinnoin?
duc
15.07.2007 17:12:36
Juu, kyllä se on se originaali. Tulee lähes aina soiteltua pienellä säröllä (paitsi slidekitaraa), niin vaikuttaako tosiaan niin paljon? Itse periaatteessa tulee arvostettua jonkin verran sitä alkuperäistä, se on se syykin miksi tykästyin juuri tämän vahvistimeen soundiin.

Paha mennä tietenkään absoluuttisia totuuksia laukomaan, mutta itse kyllä koin että soundi tukevoitui sopivasti tuolla Texas Heatilla. Fenderin foorumillakin ovat suositelleet Texas Heattia, ja vaihtoehtoisesti myös Swamp Thangia (vielä enemmän alapäätä) tai Cannabis Rexiä. Edullisia Eminencen kajareita kaikki nämä.

Tuo kiinnostaisi kyllä. En ole kyllä mikään teknikko ja englannin kieli on minulle valitettavasti aika vieras. Kaiketi löytyy joitain vahvistinverstaita suomesta, jotka tekevät asiakkaan tilauksesta ko. modeja kohtuu hinnoin?

Löytyisiköhän soitinrakennus-alueelta tästä paremmin tietäviä. Itse modi on sinällään helppo tehdä, mutta piirilevyjen irroittelun ja kaapeleiden kanssa saa olla varovainen. Ammattilainen tekee varmaankin tunnissa.
Stone
15.07.2007 18:10:14

Paha mennä tietenkään absoluuttisia totuuksia laukomaan, mutta itse kyllä koin että soundi tukevoitui sopivasti tuolla Texas Heatilla. Fenderin foorumillakin ovat suositelleet Texas Heattia, ja vaihtoehtoisesti myös Swamp Thangia (vielä enemmän alapäätä) tai Cannabis Rexiä. Edullisia Eminencen kajareita kaikki nämä.

Toisaalta...tyytyväisiä asiakkaita, jotka ovat Texas heattiin vaihtaneet. Olisi myös erittäin mielenkiintoista kuulla suomalaisia kommenteja tuosta Swamp thangista. kyllä tämä jokatapauiksessa laittaa harkitsemaan ;o
penatuna
20.07.2007 12:07:14
Eikös Sami Hurmerinta soita yleensä sitä makeeta semi-electric kitaraansa? On meinaa varmaan soundi myös kitarasta(sekä miehestä) kiinni.
Sammo
20.07.2007 15:51:59
Mitä vahtoehtoja on?
Näitä ei ole kukaan vielä maininnut (halpoja keinoja):

- toisen tonepotikan juottaminen tallamikkiin (Stratocasterisssa a la Eric Johnson).
- plektran kääntäminen ylösalaisin (a la Mike Landau/Scott Henderson)
- Lindy Fralinin baseplaten laittaminen tallamikkiin pohjaan (en ole kokeillut, mutta kuulemma toimii hyvin, maksaa reilun kympin)
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Iron Horse
20.07.2007 16:07:36
Ja Seymour Duncanin Quarter Pounder tallamikiksi, yksikelainen yksikelaisen koossa, saundi P-90, ja täppäämällä tehot normiluokkaa, ja toimii väliasennoissa ja puhtailla paremmin. EQ kannattaa myös hankkia.
pekurides
20.07.2007 16:57:30

Paksummat kielet... eikä mitään Fenderin omia kieliä sitten!
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)