Aihe: Millaisen volumensäätölaitteen hankin?
1
pooki
18.07.2007 20:03:48
Tervehdys.

Soittimena mulla on Rolandin JD-800 johon olen kytkenyt midillä Rolandin JV-1080:n Käytän siis kummankin laitteen soundeja. Välillä erikseen ja välillä päällekkäin. Kätevää olisi ohjata kummankin laitteen volumea yhtäaikaa samalla pedaalilla, varsinkin treenikämpällä soitellessa. JD-800 saa kytkettyä yhden pedaalin joka lähettää midi-volumekäskyn myös modulille, mutta kun tuota pedaalia joudun jo käyttämään leslien ym. modulaatioiden ohjaukseen niin tarvitsisin volumelle jonkun muun vaihtoehdon.
Onko olemassa pelkkää volumepedaalia jonka saa kytkettyä midin kautta. En löytänyt netistä kuin sen ison behringerin foot-controllerin ja se on vähän turhan tuhti laite tähän käyttöön. Vai olisiko ihan joku tav. volumepedaali jonka saa kytkettyä vaikka lineoutin väliin? ajaisi ensin kummankin laitteen signaalin mikseriin ja sitten joku volumehärpäke masterlähdön väliin. Vai onko sellaisia pedaaleja? Ja onkos kellään käytännön kokemuksia että millainen pedaali olisi sitten sellainen hyvä, joka ei syö soundia/ tee muutkaan ikävää signaaliketjuun.
maza
19.07.2007 14:16:07 (muokattu 19.07.2007 14:16:58)

Kaipaamiasi pedaaleita on useallakin valmistajalla. Ernie Ballin vehkeet ovat monen mielestä parasta mitä rahalla saa.

Itseasiassa mulla saattaisi olla sun tarkoitukseen soveltuva Morleyn optisesti toteutettu stereo-volumepedaali ylimääräisenä. Heitä pikaviestillä niin sumplitaan. Sekin on ihan hyvä vehje soundillisesti ja kestävyyden kannalta, mutta itse kaipailen nykyisin pedaaliin suurempaa liikerataa kun olen tottunut oikean Hammondin pedaaliin.

Lisäys: Nämä siis toimivat nimenomaan kätevästi masterlähdön perässä. Itselleni ei heti tule mieleen pedaalia, joka lähettäisi pelkästään MIDI-volumetietoa ulos.
musamies
24.07.2007 22:24:44 (muokattu 24.07.2007 22:26:36)
Minulla kolmenlaisia pedaaleja:
http://www.thomann.de/fi/roland_ev5_expression.htm
- hyvä puoli kompaktius
- huono puoli liikerata

Boss FV-500L
- hyvä puoli järeä rakenne ja säädettävä tuntuma, stereomalli
- liikerata ei kuitenkaan Hammondin pedaalin veroinen

Hammondin pedaali
- hyvä puoli laajin liikerata
- jos sen irrottaa urusta niinkuin mulla, siinä jonkin verta näpertelyä ja lamppu tarttee virtaa

----

Lisäys: Nämä siis toimivat nimenomaan kätevästi masterlähdön perässä. Itselleni ei heti tule mieleen pedaalia, joka lähettäisi pelkästään MIDI-volumetietoa ulos.

Ainakin toi ensimmäinen saa Rolandin midikiippariin tarkoituksen varattuun liittimeen yhdistettynä aikaan MIDI volumetiedon muutoksen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)