sticky fingers 19.07.2007 20:36:27 | |
---|
tere, Tuli mieleeni sellanen ajatus, että voisin korvata Mex. Fender Stratossani joko kaula- tai tallamikin humbuckerilla. Ajatuksena tämä juontaa juurensa siihen, että olen aika kyllästynyt tuohon nykyiseen kitaraan, eikä kuitenkaan uutta ole vielä varaa ostaa. Eikä oikeastaan haluakaan ole tuota vanhaa hävittää, mutta jotakin siitä puuttuu. Mitään hevikirvestä en luonnollisestikaan edes yritä tuosta vääntää, mutta ehkä jotain, jolla pääsisi hieman tuosta liiasta "puhtoisuudesta" pois.. Hankala selittää - Totuus on vain se, että minä HALUAN! Kyllä te tiedätte..;) Eli kenellä on kokemuksia tällaisesta toiminnasta. Mitä (rokki)mikkiä tuohon suosittelisitte? Koska en itse osaa mitään tiettyä musiikkisuuntaa antaa, niin luen mielenkiinnolla kaikki ehdotukset.. -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." |
atimoc 19.07.2007 20:44:16 | |
---|
Esim. Kent Armstrongin Hot Rails tallaan. Hyväksi havaittu ja suht edullinen mikki, jolla kyllä jyystää ne rokit ja hevitkin. |
ravensoul 19.07.2007 21:04:59 (muokattu 19.07.2007 21:07:47) | |
---|
Eli kenellä on kokemuksia tällaisesta toiminnasta. Mitä (rokki)mikkiä tuohon suosittelisitte? Koska en itse osaa mitään tiettyä musiikkisuuntaa antaa, niin luen mielenkiinnolla kaikki ehdotukset.. Duncanin Jeff Beck tallaan. En tiedä paljonko sinkkukokoinen (sellainen kaiketi oli haussa?) eroaa täyskokoisesta, jollainen omassa kuikassa on. Tuskin radikaalisti kuitenkaan. Kyllä rytisee rokit ja vaikka hevitkin. Suosittelen myös lämpimästi, että tekee vaihdon yhteydessä pienen modin ja vaihtaa keskimikin tonen tallalle, paljon hyödyllisempi niin, etenkin JB:n kans. Ja kun vauhtiin pääsee, ni muoksii samalla life-saverin sekä volumepotikkaan treble-bleedin. Ei ole parempaa tilapäislääkitystä GASiin kuin vanhan kepin kevyt kustomointi. :> "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
kojones 19.07.2007 21:17:39 | |
---|
Melkein Hot Railsilla tai Little '59:llä lähtisin kokeilemaan jos pientä humpparia välttämättä halutaan, isot kuitenkin soundaa paljon paljon paremmilta. |
hapan 19.07.2007 21:26:28 | |
---|
Itelläni on Kent Armstrongin Hot Rail tallassa ja Cool rail kaulassa ja volapotikassa puolitus. Voin kertoa, että toimii. Ostin uutena kamat, oli huntin keissi. Joten... mars mars Milbrookiin! |
Iiphii 19.07.2007 21:48:37 | |
---|
Mulla ei mitään mikkisuositusta ole, mutta ennenkö menisin mikkiä ostamaan, tarkistaisin, että sinne runkoon mahtuu humppari. ^_______^ Ainakin pleksi täytyy uusia. HOHO! |
ravensoul 19.07.2007 22:10:26 | |
---|
Mulla ei mitään mikkisuositusta ole, mutta ennenkö menisin mikkiä ostamaan, tarkistaisin, että sinne runkoon mahtuu humppari. ^_______^ Ainakin pleksi täytyy uusia. Tässä kuitenkin taidettiin hakea singlekokoista humpparia. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
oiva tumpeloinen 19.07.2007 22:11:57 (muokattu 19.07.2007 22:12:33) | |
---|
Tässä kuitenkin taidettiin hakea singlekokoista humpparia. Missä niin sanottiin? E: siis niitä kaikki ehdottelee, mutta en mä aloitusviestistä osaisi rajata vierekkäisillä keloilla olevia pois. |
ravensoul 19.07.2007 22:22:45 | |
---|
Missä niin sanottiin? E: siis niitä kaikki ehdottelee, mutta en mä aloitusviestistä osaisi rajata vierekkäisillä keloilla olevia pois. No kun siinä kelailtiin, että jos vaihtas talla TAI kaulamikin humppariksi ni siitä päättelin. Saatan toki erehtyä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Pluto 19.07.2007 22:33:46 | |
---|
Mulla toimii hyvin JB jr Tokain tallassa. Taittuu bluesit, rokit, Maidenit, ja kuulostaa ihan nätiltä puhtaanakin. Ja wink-wink, jos tuon kanssa haluaa hyvät hurinattomat yksikelaiset niin Kinmanin Woodstockit ovat kelpo vaihtoehto. Volyymi ei hypi vaihdettaessa tallasta muihin asentoihin, ja jotenkin nuo ovat soundiltaankin aika lähellä toisiaan. Dillon, you son of a bitch! |
Dr. Muff 19.07.2007 23:07:33 | |
---|
Mulla toimii hyvin JB jr Tokain tallassa. Taittuu bluesit, rokit, Maidenit, ja kuulostaa ihan nätiltä puhtaanakin. Ja wink-wink, jos tuon kanssa haluaa hyvät hurinattomat yksikelaiset niin Kinmanin Woodstockit ovat kelpo vaihtoehto. Volyymi ei hypi vaihdettaessa tallasta muihin asentoihin, ja jotenkin nuo ovat soundiltaankin aika lähellä toisiaan. Jos Woodstockeja meinaa niin suosittelen lämpimästi plus settiä jossa HX-85 tallamikki. Ehdottomasti parasta antia tuossa setissä. Ei kaula/keskimikitkään huonot ole mutta mielestäni kompromissi hurinan ja parhaimman mahdollisen single coil soundin suhteen. Toisaalta jotkut pitävät noista mikeistä enemmän kuin aidoista yksikelaisista joten plusmiinusnolla.. |
p130 20.07.2007 09:55:36 | |
---|
ennenkö menisin mikkiä ostamaan, tarkistaisin, että sinne runkoon mahtuu humppari. Meksikoclassiceissa on tallamikille humpparirouttaus, standardeissa vuosimallista riippuen voi olla jopa uima-allas, mutta vähintäänkin tallahumbuckerille löytyy tilaa. Eksoottisemmista meksikolaisista en sitten tiedä, mutta jos pitäisi veikata niin todennäköisesti suurimmassa osassa muistakin on vähintään S-S-H. Pleksiä ei tarvitse irrottaa tarkistaakseen, kyllä sen humpparikolon tuntee kun painelee pleksiä mikkien läheltä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Sammo 20.07.2007 10:32:11 (muokattu 20.07.2007 10:32:25) | |
---|
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
pekkaautio 20.07.2007 10:46:27 | |
---|
Ainakin Duncanin JBjr ei mene suoraan vanhaan plekusuojukseen, koloa joutuu sivuista järsimään, eli nuokaan ei mene heittämällä sisään. TJEU: http://www.seymourduncan.com/products/stratsdescr.shtml#JBJrforStrat (tuolta "dimensions" kuvat JBjr:tä ja vaikkapa SSL-1:tä) Tosin allekirjoittaneella menevät ihan "heittämällä" Mehikostratoon eli minkäänlaisia työstöjä ei tarvinnut mihinkään tehdä. Särösoundit mielestäni tuossa Duncanin JBr:ssä on hyvät, mutta mikään humbucker se ei silti ole ja monipuolisen musan soittajana olen kuitenkin loppupeleissä vaihtanut straton sinkun takaisin. |
sticky fingers 20.07.2007 10:46:54 | |
---|
Lisättäköön vielä se, että toi humppari voisi olla täysikokoinenkin. Vaati hieman vain enemmän askartelua, mutta saan sellaisenkin kyllä kiinni. Voisi olla jopa paremman näköinen...hmmm -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." |
oiva tumpeloinen 20.07.2007 10:56:50 | |
---|
"normi"bukkereista mä laittaisin tallaan Paf Pron, jos ei mitään putiikkimikkejä kaivata. Toimii minun mielestäni melkeinpä kaikkeen, paitsi ihan rankin mättö jää väliin (tai tietenkin tarpeeksi kovilla boosteilla saa ihan mistä tahansa mikistä tarpeeksi hönkää ulos). Paf Pro on vielä sen verran maltillinen, että se ei välttämättä jätä muita mikkejä liian kylmäksi, jos semmoinen pelottaa. Päällekkäisistä keloista laittaisin lil'59:n. Noista tosin mainittakoon, etten ole kovin montaa sinkkukoista bukkeria kokeillut, mutta tuo kyseinen malli soi mielestäni todella kivasti kafrun Stratossa. Jos sitten vähän enemmän aikoo sijoittaa, niin Fralineja kovin usein kehutaan. Niistä ei ole käytännön kokemusta (ainakaan tietääkseni) itsellä, mutta kovasti kiinnostaisi kokeilla. |
NoCo 20.07.2007 11:57:59 | |
---|
Ainakin Duncanin JBjr ei mene suoraan vanhaan plekusuojukseen, koloa joutuu sivuista järsimään, eli nuokaan ei mene heittämällä sisään. Ei tarvitse jyrsiä, vaan toinen kylki ensiksi läpi ja kappas mikki läpi. Moneen eri pleksiin olen laitellu... Miten olisi mikkiratkaisuksi SD pickup booster. Erittäin hyvä laite! N.C. |
Sammo 20.07.2007 12:14:14 | |
---|
Ei tarvitse jyrsiä, vaan toinen kylki ensiksi läpi ja kappas mikki läpi. Moneen eri pleksiin olen laitellu... Miten olisi mikkiratkaisuksi SD pickup booster. Erittäin hyvä laite! Oorrait ... omasta kokemuksesta mulla oli Custom Shopin strato ja siihen se ei mennyt. Millään. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Oorrait ... omasta kokemuksesta mulla oli Custom Shopin strato ja siihen se ei mennyt. Millään. Ja mulla tokaix2, edwards, jap fenkku, usa fenkku, nevalainen vintage series... ja pari irto pleksiä. Mikkejä on tällähetkellä 3. Kaikki menee. Mutta JBjr taisi uudistua tässä hiljain, olisko sulla semmonen. Jos niissä on tuo "kansi" isompi? Tai sitten sulle on sattunu "leikkausvirhe" mikin kanteen, jääny isoksi? Tai sitten uusissa on enempi kelaa kuin vanhoissa, pulleampia. N.C. |
p130 20.07.2007 13:20:26 | |
---|
Oorrait ... omasta kokemuksesta mulla oli Custom Shopin strato ja siihen se ei mennyt. Millään. Joihinkin menee, toisiin ei, osaan saa erittäin hartaalla sovittelulla ja pienellä väkivallalla (jota en kuitenkaan suosittele, käämit saa helposti poikki). Eli kaikki ovat minun kokemuksieni mukaan tässä kysymyksessä vähintään osittain oikeassa! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |