EP 20.07.2007 00:39:39 | |
---|
Tilaisuuksien mukaan on menty: shortsit/ T-paita -> pikkutakki/ suorathousut ja kraka! ..pukuja ei ole ollut, eikä "mirriä". |
isojussi 20.07.2007 02:29:03 | |
---|
Kyllä se on poijjaat niin, että tyylikäs puku solmioineen tekee yhtyeestä vasta orkesterin. Solistin tehtähtänä on taasen pukeutua kaikkea muuta kuin arkisesti. T-esat, poolot ja hawaii-klesat osoittavat mauttomuutta ja tyylitajuttomuutta. Kevytversio voi olla siistit farkut, asiallinen pikkutakki ja kauluspaita ilman solmioita, kaksi ylintä nappia avoinna. Niin mukavia, kuin mainitut Myrsky- ja Taikaesat ovatkin, on heidän pukeutumisensa enemmänkin punk, kuin ballroom. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Ukko 20.07.2007 10:03:26 | |
---|
Kyllä se on poijjaat niin, että tyylikäs puku solmioineen tekee yhtyeestä vasta orkesterin.. Mä olen aina luullut että se hyvä yhteissoitto ja esiintyminen ovat olennaisinta. No aina sitä oppii uutta (lievää sarkasmia äänessä). |
isojussi 20.07.2007 10:45:16 | |
---|
Mä olen aina luullut että se hyvä yhteissoitto ja esiintyminen ovat olennaisinta. No aina sitä oppii uutta (lievää sarkasmia äänessä). Niinhän sitä luulisi. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 20.07.2007 11:24:28 (muokattu 20.07.2007 11:24:59) | |
---|
Edelleenkin olen sitä mieltä, että somio on maailman turhanpäiväisin vaatekappale ja epäkäytännöllinen esim. soittajien työasussa. Muistuu mieleeni tuo aikoinaan ollut solmiopakko ns. parempiin ravintoloihin. Voi hevonvittu! |
Yleensä farkut ( siniset tai mustat ) sekä bändin omalla painatuksella oleva musta T-paita. Tarvittaessa tummat ns. suorat housut ja bändin painatuksella varustettu musta farkkupaita. Tosi paikan tullen em. musta T-paita, suorat housut ja kaikilla erivärinen pikkutakki. Jälkimmäinen kokonaisuus vain äärinmäisessä hädässä. Yhtenäisyys tehdään siis omalla painatuksella varustetuilla paidoilla. |
baron 20.07.2007 12:15:50 (muokattu 20.07.2007 12:16:57) | |
---|
Yleensä farkut ( siniset tai mustat ) sekä bändin omalla painatuksella oleva musta T-paita. Tarvittaessa tummat ns. suorat housut ja bändin painatuksella varustettu musta farkkupaita. Tosi paikan tullen em. musta T-paita, suorat housut ja kaikilla erivärinen pikkutakki. Jälkimmäinen kokonaisuus vain äärinmäisessä hädässä. Yhtenäisyys tehdään siis omalla painatuksella varustetuilla paidoilla. Mä nyt toistan että bändin pitää/pitäisi olla bändin näköinen mutta toteutus voi/pitää olla "itsen/oman" näköinen eli uskon että ym toimii tuossa tapauksessa. Mä nyt sain "herätyksen" (oon kertonut aiemminkin) muutaman vuoden keikkailun jälkeen, jolloin itse olin yleisönä ja bändi ottaessaan ruokaa samasta seisovasta pöydästä oli bändin näköinen ja antoi mulle tunteen, että vaikka ei ole vielä nuottiakaan soittanut, kohta tullaan kuulemaan hyvää musaa niinkuin tultiinkin. Silloin päätin että samat irtopisteet pitää itsekin ottaa huolella talteen. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
humppahanuristi 20.07.2007 13:55:17 | |
---|
mitä, eikö kukaan käykään keikoilla rikkinäisessä T-paidassa, nuhjaantuneissa verkkareissa ja sandaaleissa?
Kaveri kävi vuonna 1999 tangomarkkinoiden esikarsinnoissa tavallinen flanellipaita päällä, jalassa vähän rispaantuneet siniset farkut ja takataskussa smart-toppa. Kumma kyllä, ei päässyt jatkoon vaikka hyvin lauloikin. Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
paice60 20.07.2007 14:17:46 | |
---|
Aikoinaan eräässä triossa missä soitin 8 vuotta, meillä oli smokki asuna, oli keikkapaikka sitten pieni kapakka tai isompi sali. Aina kehuttiin ennen soittoa jo että onpa teillä hienot asusteet. Oikein näki että jaaha nyt tulee hyvää musiikkia. Kyllä se pukeutuminen ikäänkuin lataa ne ennakkotunnelmat, että kyllä siihen kannattaa panostaa. Vittu näitä hommia. |
mack the knife 20.07.2007 14:36:24 | |
---|
Ei se smokki VOI pysyä hyvän näköisenä, jos vetää kuukauden viittä iltaa jossain poissa kotoa. Ja vaikka olis kotonakin, niin pesulaanhan se pitäis viedä vähän väliä. Ei smokki näytä hyvältä, jos polven ja perseen kohdalta lököttää ja kauluksesta näkee, että on ollut hiki jossain vaiheessa. Smokki on mahdollisimman epäkäytännöllinen soittoasu. COVS n:o 1. |
paice60 20.07.2007 20:32:23 | |
---|
Ei se smokki VOI pysyä hyvän näköisenä, jos vetää kuukauden viittä iltaa jossain poissa kotoa. Ja vaikka olis kotonakin, niin pesulaanhan se pitäis viedä vähän väliä. Ei smokki näytä hyvältä, jos polven ja perseen kohdalta lököttää ja kauluksesta näkee, että on ollut hiki jossain vaiheessa. Smokki on mahdollisimman epäkäytännöllinen soittoasu. Oli sellaista helppohoitoista kangasta että pesun jälkeen pisti vaan roikkumaan ja oli heti sileä, Teetettiin ompelijalla ja maksoi vuonna -91 tuhat markkaa. Vittu näitä hommia. |
Begemoth 20.07.2007 22:08:52 (muokattu 20.07.2007 22:09:05) | |
---|
Smokki on vaivaton haalari. Ei tartte miettiä, että mitähän sitä laittais päälle. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
half 21.07.2007 11:17:43 | |
---|
Smokki on vaivaton haalari. Ei tartte miettiä, että mitähän sitä laittais päälle. Toisaalta haalari olisi vaivaton smokki. Ei tartte.......... |
Ukko 21.07.2007 11:20:35 | |
---|
Toisaalta haalari olisi vaivaton smokki. Ei tartte.......... Taasen kun vaivaton olisi haalari smokki. Ei tartte............ |
Musiikkia korville 23.07.2007 10:16:34 | |
---|
..Aina kehuttiin ennen soittoa jo että onpa teillä hienot asusteet. Oikein näki että jaaha nyt tulee hyvää musiikkia. Kyllä se pukeutuminen ikäänkuin lataa ne ennakkotunnelmat, että kyllä siihen kannattaa panostaa. Tämä totta. Meillä on smokit lähes aina. Joskus tosin tilanteen luonteen tai ilman lämpötilan takia jätetään takit ja mirrit pois. Oli joskus puhetta, että smokki ei korvaa puuttuvaa soittotaitoa, mutta ite oon asiasta vähän erimieltä. Niinkuin Paicekin tuossa sanoi, niin (ikävä?) kyllä se vähän korvaakin. Ite olisin meillä valmis jättämään smokin pois, koska muitakin siistejä vaihtoehtoja olisi, mut se ei meillä onnistu, kun bändi on kuulemma aina tunnettu tästä kys asiasta ja se on ikäänkuin yks tavaramerkki. Kuitenkin oon sitä mieltä, että bändillä tulisi olla yhtenäinen siisti asustus. By: MK |
jjussila 23.07.2007 10:28:15 | |
---|
Tämä totta. Meillä on smokit lähes aina. Joskus tosin tilanteen luonteen tai ilman lämpötilan takia jätetään takit ja mirrit pois. Oli joskus puhetta, että smokki ei korvaa puuttuvaa soittotaitoa, mutta ite oon asiasta vähän erimieltä. Niinkuin Paicekin tuossa sanoi, niin (ikävä?) kyllä se vähän korvaakin. Ite olisin meillä valmis jättämään smokin pois, koska muitakin siistejä vaihtoehtoja olisi, mut se ei meillä onnistu, kun bändi on kuulemma aina tunnettu tästä kys asiasta ja se on ikäänkuin yks tavaramerkki. Kuitenkin oon sitä mieltä, että bändillä tulisi olla yhtenäinen siisti asustus. Joku joskus laukonutkin, että orkesterin on (normikeikalla ainakin) oltava paikan parhaiten pukeutuneet..... ..ei helev...olisko noin?..... |
baron 23.07.2007 11:55:25 | |
---|
Joku joskus laukonutkin, että orkesterin on (normikeikalla ainakin) oltava paikan parhaiten pukeutuneet..... Keikallehan mennään duuniin ja tietysti duunihaalarit niskaan, vaikka ne vähän epämukavia olisivatkin. Vapaa-aikana sitten retkuissa. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
musamies 24.07.2007 00:02:59 | |
---|
Edelleenkin olen sitä mieltä, että somio on maailman turhanpäiväisin vaatekappale ja epäkäytännöllinen esim. soittajien työasussa. Muistuu mieleeni tuo aikoinaan ollut solmiopakko ns. parempiin ravintoloihin. Voi hevonvittu! Onhan se näin käytännöllisestä näkökulmasta käsin. Sillä on kuitenkin jonkinlainen symbolinen tai visuaalinen merkitys. Tekee takuulla hieman erilaisen säväyksen jos olisi samanlaisesta kankaasta solmio tai huivi Hendrix tyyliin pään ympärillä ;-) Joku merkitys sillä on, mutta vaikea yksiselitteisesti määritellä. Riippuu ehkä siitä minkälaisissa yhteyksissä on aikaisemmin nähnyt käytettävän solmiota. Jos huivia pään ympärillä käytettäisiin solmion tapaan juhlavissa tilaisuuksissa ym. asiayhteyksissä, ehkä sillä olisi silloin samanlainen symbolinen merkitys? Vähän sama juttu kuin vaatteiden väri on teknisesti ajatellen monessa yhteydessä melko samantekevä vaikka onhan sillä esim. kovassa auringonpaisteessa tai huomiovärinä merkitystä. Tekevät vaan silti muihin ihmisiin ja käyttäjään itseen erilaisen vaikutelman. |
andrei 24.07.2007 21:48:12 | |
---|
Keikallehan mennään duuniin ja tietysti duunihaalarit niskaan, vaikka ne vähän epämukavia olisivatkin. Vapaa-aikana sitten retkuissa. Smokki on ihan ok! Juhlista tekee juhlan mm. hyvä pukeutuminen. Kyllähän se smokki aika lämmin soittaessa on, mutta menköön.' Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
Musiikkia korville 25.07.2007 07:58:35 (muokattu 25.07.2007 07:59:11) | |
---|
Kyllähän se smokki aika lämmin soittaessa on, mutta menköön.' Itellä on sellanen tapa, että mikäli on täys varustus päätetty pitää päällä eli just tuo smokki, niin vähintään eka setti kärvistellään, mut sit voi ottaa takkia pois (kuten esmes omakuvassa on tapahtunut)... By: MK |