Aihe: Pianotunneista
1
rXa
18.07.2007 22:33:00
terps!

jonkin vuoden pianoa soitellut ja olis tarkotus tunneille hakeutua. Tänne siis omakohtaisia kokemuksia pääkaupunkiseudulla järjestettävistä tunneista. Ja mahdollisesti vinkkejä mihin kannattaisi hakeutua kun tunnit kiinnostaa jne?.

kiits
baron
19.07.2007 09:12:40

terps!

jonkin vuoden pianoa soitellut ja olis tarkotus tunneille hakeutua. Tänne siis omakohtaisia kokemuksia pääkaupunkiseudulla järjestettävistä tunneista. Ja mahdollisesti vinkkejä mihin kannattaisi hakeutua kun tunnit kiinnostaa jne?.

kiits

Millaisesta musasta mahdat olla kiinnostunut?
Pianonsoiton opettajiksi opiskelevilta Arabianrannan apukoulun (Pop/Jazz konservatorio) oppilailta voi saada edullisesti.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
-veera-
19.07.2007 13:28:42
Millaisesta musasta mahdat olla kiinnostunut?
Aivan.. Eli millaisesta, niin paikkakin löytyy paremmin sen avulla..
Itse olen suorittanut pianonsoiton 3/3 tutkinnon musiikkiopistossa, eikä kaduta sillä siellä opettajat osasivat asiansa. Mutta aika kallista opetustahan se on..
tarmo
19.07.2007 21:26:49
Itse olen suorittanut pianonsoiton 3/3 tutkinnon musiikkiopistossa, eikä kaduta sillä siellä opettajat osasivat asiansa. Mutta aika kallista opetustahan se on..

Musiikkiopistojärjestelmä on itse asiassa HALPA, kun se on valtion tukema... Mutta joo se siitä. Itse olen opiskellut niin musaopistossa, klasarilla sekä arabialla sekä myöhemmin varsinaisessa popjazzapukoulussa arabialla. Ylsityistunnit vaihtelevat 15-35 egen välillä noin normaalisti. Kun sitä vertaa musaopiston maksuun, on lukukausimaksu halpa. Musaopiston tulisi sijaita kuitenkin asuinkunnan alueella, jotta kunta maksaa kuntaosuuden. Muuten saattaa tulla roimasti hintaa lisää. Jos oman kyläsi musaopisto ei miellytä, yksityinen voisi toimia.

Erot on siinä, että klasarimusaopisto noudattaa opetussuunnitelmaa, joka ainakin kevyen musan puolelta on aivan kehitysmaatasolla. Kävin hiljattain vetämässä pientä koulutustuokiota klasarioettajille, ja meininki oli niin deedeeärrää, et pahaa teki.

Musaopisto pyrkii pitkäjänteiseen opetukseen, eli kikkoja ei sinne kannata mennä opettelemaan. Jos intohimot löytyvät poppipuolelta, voi yksityisopettaja arabialta toimia. Myös peditunnit ovat mahdollisia, mutta jotain pitäisi jo osata soittaa.

Musaopisto tai yksityinen, tärkeintä on, että opettaja on innostunut opettamaan. Itselläni oli klasariopistossa varsin motivoiva opettaja, joten mitään yleistä myrkkynuolta en siihen suuntaan halua heittää - vaikka mieli tekisikin.

Tuleekohan tästäkin viestistä kirjoituskielto...:/ Sitä odotellessa...
baron
19.07.2007 21:47:05 (muokattu 19.07.2007 21:48:04)

Musaopisto tai yksityinen, tärkeintä on, että opettaja on innostunut opettamaan. Itselläni oli klasariopistossa varsin motivoiva opettaja, joten mitään yleistä myrkkynuolta en siihen suuntaan halua heittää - vaikka mieli tekisikin.

Kait siinä pitää jonkinlaisen henkilökemian toimia, että toiminta on motivoivaa!
Mulla on ollut onni saada sellaiset opet, että oon innolla odottanut aina pianotunnille pääsemistä.
pooki
19.07.2007 22:11:13
http://www.kolumbus.fi/harry.roine/

Maanantai ja perjantai Hyvinkäällä ja ti-to Helsingissä.

Mielestäni opetus on kovin laadukasta.
baron
20.07.2007 09:11:34

Työväenopistot ja kansalaisopistot myös tarjoavat usein pianokursseja.

Tosiaan musaopistot on hyvä vaihtoehto, hakuhan niihin tapahtuu keväisin. Kannattaa kysellä myös avointa osastoa musaopisoista, tosin sen hinta on taas paljon kovempi kuin perusopetuksen. Tietty voi soittaa suoraan jollekkin musaopiston pianoopettajalle ja kysyä löytyisikö aikaa antaa yksityistunteja. Eihän nuo tunnit koskaan ihan ilmaisia ole, mutta voi ajatella positiivisesti että ei musiikki kuitenkaan harrastuksena ole siitä kalleimmasta päästä.

Kyllä mä keikkaliksoilla oon saanut pianotunnit maksettua.
-veera-
20.07.2007 10:54:49
Musaopisto pyrkii pitkäjänteiseen opetukseen, eli kikkoja ei sinne kannata mennä opettelemaan.
Tämä on totista totta. Itse et pääse vaikuttamaan kovinkaan paljon, mutta soittamaan opit!
Wennera
23.07.2007 17:52:48
Niinpä noista opettajista.Kun vaan opettajan ja oppilaan kemiat toimivat niin tunneilla voi olla tosi hauskaakin .Itselläni oli useita vuosia sama opettaja.sitten hän vaan muutti paikkakuntaa ja tunnit loppuivat.Ja muuten helsingissä opetustilat aika hinnakkaitakin.PS. Tulis vaan Ossi takaisin .
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)