pilsu 23.01.2004 04:29:34 | |
---|
Tietääks kukaan onnistuuko kasetilta musiikin siirtäminen tietsikan kovalevylle, esim. USB-väylän kautta? Pitääks olla joku ohjelma, vai riittääks että laittaa piuhat kiinni, jos sellaiset jostain löytää. Onko sellaisia (piuhoja) edes olemassa? Mikä on elämän tarkoitus? No, kunhan nyt tohon ekaan joku vastais. Kertokaapa te, hyvät ihmiset, jotka tiedätte näistä asioista. "Tuli poliisi - Oven murskasi." Badding: Rokaten ja rollaten |
Dr.Rubber 23.01.2004 07:11:57 | |
---|
Äkkipäätä aamutuimaan en keksi muuta keinoa, kun siirtää tavara jonkun USB-väyläisen äänikortin kautta. Tuskin missään uusissakaan pro-tason kasettimankoissa (mitä ikinä tarkoittaakaan...) löytyy USB-liitäntää, liekö missään olemassa olevassa vehkeessä sisäänrakennettuna edes AD-muunninta... Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
pilsu 23.01.2004 12:03:47 | |
---|
Nytpä jäi täsmentämättä että äänitys tapahtuis dekin puolelta normaalisti esim. ulostulon kautta, tai vaikkapa kuulokeliitännästä, erinäisiä adaptereita käyttäen. Näitä molempia oon käyttänytkin tähän mennessä. Ongelma on vaan siinä, että tässä kannettavassa tietokoneessa on vain mikrofoniliitäntä in-linenä, ja kaikista nauhoituksista häviää stereoefekti, vaikka muuten oliskin ihan hyvälaatuinen äänite. Tyhmää perfektionistia sellainen v******a. "Tuli poliisi - Oven murskasi." Badding: Rokaten ja rollaten |
Dr.Rubber 23.01.2004 13:04:19 | |
---|
Siitä huolimatta taidat tarvita jonkun USB-äänikortin. Pitäähän siinä välissä sille tavaralle tehdä se AD-muunnoskin. Eli eipä taida pelkin adapterein onnistua. Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
Siitä huolimatta taidat tarvita jonkun USB-äänikortin. Pitäähän siinä välissä sille tavaralle tehdä se AD-muunnoskin. Eli eipä taida pelkin adapterein onnistua.
Melkein tekee mieli vinoilla, mutta sanompa vain, että mietis nyt vielä toisen kerran. =) Ettäkö se koneessa oleva äänikortti ei itse osaa muuttaa ääntä digitaaliseksi? Aika hyödyllinen äänikortti.. Noh. Ehkä jäit edelleen kuljettamaan sitä signaalia sinne USB-väylään, mikä siis ei tietenkään onnistu suoraan dekin ulostulosta Noniin, itse ongelmaan. Et kerro koneesi merkkiä/mallia, mutta kaiketi siinä sitten on vain mic-in. Jos näin on, niin se voi myös olla vain mono-liitin. Tarkista nyt kuitenkin, että ne sun adapterit ja piuhat siinä matkalla on kaikki stereoita. Eli plugeissa on kaksi raitaa jakaen sen kolmeen osaan. Kyllä tuollainen USB-väyläinen äänikorttikin hoitaa homman, mutta tulee vähän moottorisahalla tulitikkua -fiilis. |
Juha86 23.01.2004 18:28:59 | |
---|
Mulla ainakin onnistuu kasetilta tietsikalle siirtäminen silleen, et laitan mankan kuulokerööristä piuhan tietsikan mic in:iin tai line in:iin (en muista kumpaa oon käyttänyt..) ja sitten jollain ohjelmalla vaan rec päälle. Se piuha makso 30 mk joskus kun ostin. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Dr.Rubber 23.01.2004 18:29:35 | |
---|
Melkein tekee mieli vinoilla, mutta sanompa vain, että mietis nyt vielä toisen kerran. Melkein tekee mieli vinoilla, mutta sanonpa vain, että luepa tuo kysymys toisen kerran. Kaveri taitaa nimenomaan kysyä tavaran siirtoa USB-väylän kautta ja koneen omassa olevaan äänikorttiin ei ole kuin se monofoninen mikkitulo.
Ehkä jäit edelleen kuljettamaan sitä signaalia sinne USB-väylään, mikä siis ei tietenkään onnistu suoraan dekin ulostulosta No niin jäin, kun siitä kerran kyse oli. Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
-Q- 23.01.2004 20:27:16 | |
---|
Melkein tekee mieli vinoilla, mutta sanonpa vain, että luepa tuo kysymys toisen kerran. Kaveri taitaa nimenomaan kysyä tavaran siirtoa USB-väylän kautta ja koneen omassa olevaan äänikorttiin ei ole kuin se monofoninen mikkitulo.
Sovitaanko, että molemmat ymmärsi kysymyksen eri tavalla. Toi "onnistuuko siirtäminen kovalevylle esim. USB-väylän kautta" kun mun tajuntaani virtaa yhtenä kysyjän vaihtoehtona, kun ylipäänsä haluaa sen äänen sinne koneeseen. Eikä "kuinka saan äänen kovalevylle USB-väylän kautta" ..Sitä paitsi, mähän en vinoillut. Turhaan käyt puolustuskannalle. Sun viestistä vain sai sen käsityksen, ettei äänen vieminen koneelle ole muuten mahdollista kuin erillisen AD-muuntimen läpi. Se oli se korjattava pointti. Lepo. |