timo_81 23.01.2004 15:28:27 | |
---|
Mistä löytää ilmasta kotisivu tilaa ja mistä tarvittavat ohjelmat ja kuinka toimin? Timo Halonen |
balzary 23.01.2004 15:44:28 | |
---|
Mistä löytää ilmasta kotisivu tilaa ja mistä tarvittavat ohjelmat ja kuinka toimin? kato netistä alkuun joku opetussivu perusteista, miten niitä tehdään. tai lainaa kirjastosta kirja. ohjelmia on esim adoben pagemill ja mikkosoftin frontpage, jos et kirjottele ite sitä koodia. Str prd skrz prdel! |
superfly 23.01.2004 15:49:55 | |
---|
kato netistä alkuun joku opetussivu perusteista, miten niitä tehdään. tai lainaa kirjastosta kirja. ohjelmia on esim adoben pagemill ja mikkosoftin frontpage, jos et kirjottele ite sitä koodia. Kannattais varmaan ennemmin katsoa joitain ilmaisohjelmia näiden sijaan. Ovat aloittelijalle vähän turhan hintavia. Netti on väärällään ilmaisohjelmia. Suositelkaa joku jolla on kokemusta ilmaisohjelmista, itsellä ei ole isommin. Harppu on alaston piano |
Juntunen 23.01.2004 16:06:04 | |
---|
Suositelkaa joku jolla on kokemusta ilmaisohjelmista, itsellä ei ole isommin. Minä suosittelen paljon turempaa vaihtoehtoa, eli joku kirja tai nettiohje esille ja muistiolla kirjottelemaan. Siinä oppii oikeasti miten html toimii. Ne editorit tekee vähä mitä lystää. |
balzary 23.01.2004 16:08:12 | |
---|
Kannattais varmaan ennemmin katsoa joitain ilmaisohjelmia näiden sijaan. Ovat aloittelijalle vähän turhan hintavia. Netti on väärällään ilmaisohjelmia. Suositelkaa joku jolla on kokemusta ilmaisohjelmista, itsellä ei ole isommin. mjooh, enhän mä ees muistanu kustannuspuolta, koululla multsikkalabrassa noita vaan testaillu. eli hörppään sanani takaisin. slurp! Str prd skrz prdel! |
Minä suosittelen paljon turempaa vaihtoehtoa, eli joku kirja tai nettiohje esille ja muistiolla kirjottelemaan. Siinä oppii oikeasti miten html toimii. Ne editorit tekee vähä mitä lystää. Jep. Jos ihan täysin validia koodia meinaa saada niin ainut tapa on käsinnaputtelu. Mutta kyllä noilla WYSIWYG-editoreilla ihan kelpo jälkeä saa, jos ei ole niin tarkkaa. Hidasta puuhaa on tuo käsinnaputtelu. Harppu on alaston piano |
Billsner 23.01.2004 16:46:51 | |
---|
Boo says, `What?´ |
Vanalkar 23.01.2004 17:29:49 | |
---|
Itse olen käyttänyt jo kauan aikaa Arachnophiliaa. Tuo vanhempi 4.0 versio on enemmän mieleeni. Suhtkoht' helppokäyttöinenkin on. http://www.arachnoid.com/lutusp/ftp/arach_full.exe Ja jos pääsisit alkuun HTML-koodauksessa, niin hyväksi havaittu keino on laittaa googleen hakusanaksi vaikka 'HTML-opas'. Ormurin Langi |
superfly 23.01.2004 17:33:09 | |
---|
Ai niin, ainakin ennen vanhaan Netscapen mukanakintuli editori, millä sai ihan kohtuujälkeä. En tiedä uusista versioista sanoa. Harppu on alaston piano |
Juha86 23.01.2004 18:25:33 | |
---|
Windowsin mukana tuleva front page express on hyvä. Sen saa ladattua netistäkin jostain ilmaseks. BTW, mä en koskaan oo tutustunu alan kirjoihin, mä tein ekat kotisivut atk-open avustuksella, ja sen jälkeen vaan oon yrityksen ja erehdyksen kautta oppinut tekeen sivuja. Mut toi FP express on helppo ja hyvä ohjelma. Ja sitten yks hyvä konsti harjotella sivujen tekoa on se, et kopioi vaikka jotkut netissä olevat sivut tietokoneelle ja tutkii niitten rakennetta vaikka tuolla FP expressillä. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
tony.wirtanen 24.01.2004 16:08:35 | |
---|
Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;) - www.the2short.tk |
vantage 25.01.2004 22:56:42 | |
---|
http://www.sunpoint.net Nuo on melkein koko ajan tiltissä. Ja joutuu maksamaan sen avausmaksun. Multa poistu tuolta etusivu ihan itsestään ???!?!?! Itse suosittelisin www.geocities.com Ne toimii aina eikä tarvitse erillistä ohjelmaa ihan jokaiseen päivitykseen. All are gone, all but one
No contest, nowhere to run
No more left, only one
This is it, this is the Countdown to Extinction |
Ed-Die 26.01.2004 00:49:18 | |
---|
Ja kannattaa muistaa, että (uskoakseni, ja ainakin minulla) tuli laajakaista yhteyden mukana mukavasti kotisivutilaa Soneralta. Siinä on vielä se hyvä puoli että, ei bannereita/mainoksia ja nopeaa. Kannattaa tarkistaa niistä sopimus papereista taikka soneran sivuilta että onko ittellään tullu esim. ADSL yhteyden mukana kotisivutilaa.. :) "And let there be chaos.." http://chaosinfinitum.cjb.net |
Billsner 26.01.2004 11:44:40 | |
---|
Nuo on melkein koko ajan tiltissä. Ja joutuu maksamaan sen avausmaksun. Multa poistu tuolta etusivu ihan itsestään ???!?!?! Kyllä minulla on ihan hyvin toiminut. Avausmaksu oli tyyliin tekstiviestin verran. Itse suosittelisin www.geocities.com Ne toimii aina eikä tarvitse erillistä ohjelmaa ihan jokaiseen päivitykseen. Geocitiesillä on ärsyttäviä mainoksia (ei onneksi niin pahat kuin esim. angelfirellä :) Boo says, `What?´ |
tony.wirtanen 26.01.2004 12:08:48 | |
---|
Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;) - www.the2short.tk |
vantage 26.01.2004 12:16:09 | |
---|
Kyllä minulla on ihan hyvin toiminut. Minulla ei... Avausmaksu oli tyyliin tekstiviestin verran. Eipähän tarvitse vaivautua Geocitiesillä on ärsyttäviä mainoksia (ei onneksi niin pahat kuin esim. angelfirellä :) Sunpoitillakin tulee aina se ärsyttävä popuppi All are gone, all but one
No contest, nowhere to run
No more left, only one
This is it, this is the Countdown to Extinction |
PlasmaDemon 27.01.2004 20:35:02 (muokattu 27.01.2004 20:36:16) | |
---|
Voisiko joku nero valaista asiaa??!! Kun mä en hoksaa et jos tekee esim. bändille kotisivut ja haluaa laittaa sinne vasempaan reunaan esim. kuvat,bändi, biisit ym... Niin et miten sinne esim. kuva-linkin sisälle saa laitettua niitä kuvia ja kuinka esimerkiksi bändi-linkin taakse saa laitettua tietoa bändistä????? Osaan kyllä tehdä niistä linkkejä eli pistää ne sillain et niitä pystyy klikkaan ja et niiden sisään vois mennä,mutta en osaa laittaa sinne linkkien taakse tavaraa!!! neuvokaa... EDIT:ERITTÄIN EPÄSELVÄÄ TEKSTIÄ. "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. |
Juha86 27.01.2004 21:03:49 (muokattu 27.01.2004 21:07:40) | |
---|
Voisiko joku nero valaista asiaa??!! Kun mä en hoksaa et jos tekee esim. bändille kotisivut ja haluaa laittaa sinne vasempaan reunaan esim. kuvat,bändi, biisit ym... Niin et miten sinne esim. kuva-linkin sisälle saa laitettua niitä kuvia ja kuinka esimerkiksi bändi-linkin taakse saa laitettua tietoa bändistä????? Osaan kyllä tehdä niistä linkkejä eli pistää ne sillain et niitä pystyy klikkaan ja et niiden sisään vois mennä,mutta en osaa laittaa sinne linkkien taakse tavaraa!!! neuvokaa... EDIT:ERITTÄIN EPÄSELVÄÄ TEKSTIÄ. Siis, jos nyt oikein tajusin, niin voin yrittää jelpata. Eli yks keinohan on vaikka tämä: Tee eka vaikka valikko.htm -niminen tiedosto (tallenna se johonkin kansioon), ja kirjota sinne eka vaikka just noi bändi, biisit, kuvia ym. Sitten teet niistä hyperlinkkejä; eli maalaa esim. bändi -sana ja sitten teet siitä linkin tiedostoon esim. bandi.htm. Sitten vaan alotat uuden tyhjän sivun ja kirjotat sinne jotain bändistä ja tallennat sen nimellä bandi.htm ... tajusitko? =) Ja sitten se valikon teksti bändi linkittää tuohon bandi.htm -tiedostoon ja toimii siis silleen. EDIT: Muuten, jos sulla on tarkotus saada siis aukeamaan ne uudet sivut tavallaan siis sen vasemmassa reunassa olevan menuvalikon oikealle puolelle, niin sun pitää käyttää frameja (kehyksiä siis) et sä saat sen aukeamaan niin. Niille molemmille kehyksille annetaan nimi (esim. vasen ja oikea olis aika loogiset), ja sitten laitetaan hyperlinkin target:iin oikea, niin uudet tiedostot aukee siihen. Mä en kyllä jaksa ruveta neuvoon miten ne kehykset saa tehtyä, et kopioi vaikka jonkun sivun lähdekoodista. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
tony.wirtanen 27.01.2004 23:47:36 | |
---|
Voisiko joku nero valaista asiaa??!! Kun mä en hoksaa et jos tekee esim. bändille kotisivut ja haluaa laittaa sinne vasempaan reunaan esim. kuvat,bändi, biisit ym... Niin et miten sinne esim. kuva-linkin sisälle saa laitettua niitä kuvia ja kuinka esimerkiksi bändi-linkin taakse saa laitettua tietoa bändistä????? http://www.sivut.org/html/oppaat/kehykset.php tossa ohjeet sulle. Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;) - www.the2short.tk |
shak 28.01.2004 08:51:01 | |
---|
Hyvä keino opetella HTML-koodia on etsiä yksinkertaiset sivut jotka toimivat suurin piirtein samalla periaatteella kuin on omienkin ajatellut. Sitten vaan katsoo ks. sivuilta lähdekoodin (IE: Näytä -> Lähdekoodi) ja alkaa mulkkaamaan sitä HTML-oppaan kanssa läpi. Tulee perustägit helposti tutuksi ja notepadillä voi kokeilla muutella tekstiä ja katsoa mitä mikäkin homma vaikuttaa. Semmoista WYSIWYG-editoria ei ole olemassakaan jolla pärjäisi ilman että koodia tarvii jossakin vaiheessa kopeloida, joten tuosta HTML:n ja XML:n osaamisesta on taatusti hyötyä sivuja tehdessä. |