GNR Slash 19.07.2007 12:01:42 (muokattu 19.07.2007 12:02:23) | |
---|
Kun laitan mun skitan vahvistimeen kiinni ja EN pidä kättä kielillä (en soita) nii se "särisee" ääni on samanlainen kun piuha olisi irti kitarasta.. Miten pystyn korjaamaan tuon vian? Ja onko uuden jakin asennus / vanhan jakin pois ottaminen vaikeaa? Mitä tarvitsen siihen? KIITOS todella paljon jo etukäteen :) |
Ei se ole vika, se on ominaisuus. Kun et koske kitaran metalliosiin, niin se on maadoittamaton. Koskemalla maadoitat. Tuo hurina kun et koske kertoo, että kitaran maadoitus on kunnossa. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
GNR Slash 19.07.2007 12:27:12 | |
---|
Ei se ole vika, se on ominaisuus. Kun et koske kitaran metalliosiin, niin se on maadoittamaton. Koskemalla maadoitat. Tuo hurina kun et koske kertoo, että kitaran maadoitus on kunnossa. HÄH!?! mun vanhas kitaras ei oo mitää tollast juttuu... ja ei toi mikää ominaisuus voi olla kun siit kuuluu sellanen: trrrrrrrttrrrrrrrt ääni :D Saat saman äänen ku laitat sun vahvistimen päälle ja sit jätät kitaran pistämättä siihen johdon toiseen päähän... |
Torniojaws 19.07.2007 12:33:39 (muokattu 19.07.2007 12:36:39) | |
---|
Jos on sama kuin luulen, niin sinulla on todennäköisesti joko jakkikytkentä tai volumepotikka rikki. Omassa Jackson DX7:ssä tuota alkoi ilmetä 4 vuoden käytön jälkeen. Joskus kesken soiton ääni yksinkertaisesti katkesi tai pätki erittäin pahasti; samanlaista kräts!krrrrr!tsss! -ääntä kuin jos pidät kädellä kiinni kitarapiuhasta, joka on kiinni vain vahvistimessa. Joskus kuulosti kuin ääni tippuisi kolmasosan volumesta - aivan kuin volumepotikka olisi ollut hädin tuskin auki. Ongelma ratkesi siihen paikkaan kun vaihdatin siihen uudet potikat ja jakin. Hintaa operaatiolla on noin 15 e osineen. |
GNR Slash 19.07.2007 12:47:40 | |
---|
Jos on sama kuin luulen, niin sinulla on todennäköisesti joko jakkikytkentä tai volumepotikka rikki. Omassa Jackson DX7:ssä tuota alkoi ilmetä 4 vuoden käytön jälkeen. Joskus kesken soiton ääni yksinkertaisesti katkesi tai pätki erittäin pahasti; samanlaista kräts!krrrrr!tsss! -ääntä kuin jos pidät kädellä kiinni kitarapiuhasta, joka on kiinni vain vahvistimessa. Joskus kuulosti kuin ääni tippuisi kolmasosan volumesta - aivan kuin volumepotikka olisi ollut hädin tuskin auki. Ongelma ratkesi siihen paikkaan kun vaihdatin siihen uudet potikat ja jakin. Hintaa operaatiolla on noin 15 e osineen. Ei ei ei... ääni ei pätki ollenkaan... siitä vaan kuuluu sellasta särinää, jos en koske kieliin, vaikka laittasin kitaran volumi potikasta pienimmälle niin särinä ei hiljenny yhtään. Mutta jos laitan vahvistimesta volumia isommalle särinä tulee kovemmaksi ja jos laitan vahvistimesta volumia pienemmälle niin särinä hiljenee |
Torniojaws 19.07.2007 13:18:14 (muokattu 19.07.2007 13:19:10) | |
---|
Entä jos lasket vahvistimen gainia? Tai jos vaihdat vahvistimen clean-kanavalle (volume kuitenkin lujalla)? Katoaako sirinä silloin? |
GNR Slash 19.07.2007 13:19:36 | |
---|
Entä jos lasket vahvistimen gainia? Tai jos vaihdat vahvistimen clean-kanavalle (volume kuitenkin lujalla)? Katoaako sirinä silloin? Ei kokonaan, mutta kyllä se hiljenee |
kojones 19.07.2007 13:20:32 | |
---|
Hiljeneekö kokonaan kun kitaran volumepotikka on täysin kiinni? |
leksi-B 19.07.2007 13:27:30 (muokattu 19.07.2007 13:29:05) | |
---|
hei , huomasin tämän saman homman minun vanhemmassa bassossa, kun en koske kieliin niin pitää juuri tuota surinaa ja kun koskee niin ei mitn. aivan sama ongelma Basso se mukava soitin! |
Numb 19.07.2007 13:47:42 | |
---|
Toistan: jos hurisee kun ei koske kitaran kielliin tai metalliosiin, ja hurina lakkaa kun niihin koskee, niin se tarkoittaa, että kitaran maadoitus on kunnossa. Samasta aiheesta on keskusteltu mm. täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=107178&o=0&#p3678254 Jos olen Dumb, ja ymmärtänyt väärin sen kohdan, että hurinaa ei esiinny silloin kun kieliä koskettelee, niin pahoittelen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
leksi-B 19.07.2007 13:53:21 (muokattu 19.07.2007 13:53:31) | |
---|
kyllä, hurina loppuu kun kieliä koskee, mut miks mun toises bassos ei kuulu hurinaa olleskaa. Ja miks kun volume-potikkaa kiäntää miun bassos ni on alkanu kuuluu kauhiata krahinaa.. onko se rikki? Basso se mukava soitin! |
kojones 19.07.2007 13:59:34 | |
---|
Ja miks kun volume-potikkaa kiäntää miun bassos ni on alkanu kuuluu kauhiata krahinaa.. onko se rikki? Siel on vaan kakkaa välissä, jotain hyvää elektroniikan puhdistussprayta(!) suihkutat sinne potikan sisään ja johan jytää. |
Kefiiri 19.07.2007 13:59:38 | |
---|
kyllä, hurina loppuu kun kieliä koskee, mut miks mun toises bassos ei kuulu hurinaa olleskaa. Ja miks kun volume-potikkaa kiäntää miun bassos ni on alkanu kuuluu kauhiata krahinaa.. onko se rikki? Onkohan toisessa bassossa kakskelaset mikit? ne hurisee vähemmän. Rahiseva potikka on sisältä likainen, pitää suihkauttaa elektroniikka-puhdistussprayta sinne. Mutta ei mitään öljyä sisältäviä yleisaineita, ne vain huonontavat tilannetta pitemmän päälle. |
leksi-B 19.07.2007 14:02:54 | |
---|
Juu toisessa joka ei hurise niin on aktiivimikit ja rahisevassa passiivi, hmm.. jtn tietokone puhditus-spraytä taitaa olla jossaki laatikos, tarvii kokeilla.. Basso se mukava soitin! |
GNR Slash 19.07.2007 14:10:17 | |
---|
Älysinkö oikein Numbin kirjoituksesta että sen kuuluu vähän säristä niin maadotus on oikein? Eikö mun toises skitas sit oo se kunnos kun se ei särise yhtään? jos katakasen maadotus johon nii loppuuks särinä? ja mitä muita vaikutuksii sil olis jos katakasisin maadotusjohdon? |
leksi-B 19.07.2007 14:18:19 (muokattu 19.07.2007 14:18:34) | |
---|
GNR, lue toi rafiirin teksti, jos on 2 kelaset mikit ni ne hurisee vähemmä... Basso se mukava soitin! |
GNR Slash 19.07.2007 14:19:26 | |
---|
GNR, lue toi rafiirin teksti, jos on 2 kelaset mikit ni ne hurisee vähemmä... Ok... mut LP:ssä on 2 kelaset mikit ja stratos 1 kelaset mikit? mun LP hurisee mut strato ei hurise ollenkaan |
kondensaattori 19.07.2007 14:25:06 | |
---|
Jos omistat yleismittarin, niin kokeile piippaustoiminnolla että onka jakin runko ja kielet yhteydessä toisiinsa. |
GNR Slash 19.07.2007 14:26:04 | |
---|
Jos omistat yleismittarin, niin kokeile piippaustoiminnolla että onka jakin runko ja kielet yhteydessä toisiinsa. Eipä ole... mistäs tollasen pystyis hankkii ja paljo maksaa? |
kondensaattori 19.07.2007 14:30:04 | |
---|
Kympillä saa varmaan jostain romukaupasta. |