Aihe: Ongelmia Vista + Audigy 2 Platinum yhdistelmän kanssa
1
b04yli
19.07.2007 10:47:54 (muokattu 19.07.2007 10:50:37)

Morjes

Sain tuossa puoli vuotta sitten Creative Audigy 2 Platinumin, jossa on etupaneeli sisään- ja ulostuloilla. Täydellinen kitaran nauhottamiseen kun ei tarvi kaivella tietokoneen takaa ja saa stereoäänen sisään V-amp 2:sesta yms... Windows XP oli vielä sillon käytössä, ja asennus kävi helposti. Äänikortti tuntui toimivan täydellisesti, moniraitaäänitykseenkään ei tullut viivettä vaikka poltin levyä samanaikaisesti.
Nyt asiat kuitenkin ovat toisin. Asensin Vista Ultimaten, jonka jälkeen äänikorttia ei löytynyt ollenkaan. Latasin Creativen sivuilta ajurit, ja nyt sieltä kyllä tulee ääntä ulos, mutta heti kun alan nauhoittaa, äänet alkavat pätkiä ja paukkua, ja sitten Cubasesta tulee viesti: Critical Error, ASIO driver went out of sync. Olen kaikennäköistä kokeillut eikä mikään tunnu toimivan. Osaako joku sanoa mitä kannattaisi tehdä, vai onko uuden äänikortin osto edessä?
Jos on aika ostaa uusi (Audigy on kyllä melko vanha, ollut käytössä jo 2-3 v edellisellä omistajalla) niin mikä? Itse olen miettinyt tota M-Audio Delta 66:ta, mutta toimiiko sekään yhtään sen paremmin? Vai onko ainoa vaihtoehto todella siirtyä takaisin XP:seen tai vain odottaa että uudet ajurit yms. korjaavat vian?
Kiitoksia avustanne jo etukäteen!
b04yli
20.07.2007 08:44:08 (muokattu 20.07.2007 08:52:00)

Oletko kokeillut Asio4Allin viimeisintä betaa, jonka pitäisi toimia paremmin 32bit Vistan kanssa?
http://www.asio4all.com/

Olen kokeillut. Eipä oikein toiminut sekään... Siinä kun säätää, se löytää 2 äänikorttia, toisessa ulos- ja sisääntulot (ulostulot ei toimi) ja toisessa pelkät ulostulot. Valitsen sitten toisesta sisääntulon ja toisesta ulostulon. Äänityksessä vaikutti vähän aikaa siltä että kaikki on OK, mutta sitten huomasin että midit olivat 1-2 sekunttia edellä ja klikki piipitti väärään tahtiin. Jos säädään niitä bufferijuttuja yms. äänet katoavat kokonaan.

Creativen forumia tutkiessani totesin ettei ainakaan kannata odottaa että uudet ajurit korjaisivat ongelman, ilmeisesti on aika ostaa uusi kortti. Osaako joku sanoa onko tuo M-Audio Delta66 hyvä/Vista yhteensopiva?
CPU
20.07.2007 13:27:29
Vistahan tarttee uudet ajurit kaikilta laitteilta. Eli tartteet äänikortin jonka ajurit tukee vistaa, valmistajien sivut osaavat kertoa asiasta parhaiten.

K.
b04yli
20.07.2007 15:04:46 (muokattu 20.07.2007 15:10:31)

Vistahan tarttee uudet ajurit kaikilta laitteilta. Eli tartteet äänikortin jonka ajurit tukee vistaa, valmistajien sivut osaavat kertoa asiasta parhaiten.

K.

Juu, tiedetään. Olen tässä viikon aikana perehtynyt Vistan äänijuttuihin ja todennut että Creativelta on turha odottaa apua, joten vaihdon aika on nyt. Creativella on ilmeisesti ollut ennenkin "vaikeuksia" ajureiden kanssa, ainakin näin väitettiin Creativen forumilla.
M-audio vaikuttaa kyllä luotettavalta, pitänee tutkia asiaa tarkemmin kun pääsen kotiin... Joku Delta 66 voisi olla kova sana, siihen voisi vaikka kytkeä kaverin kanssa pari kitaraa ja kuulokkeet ja soitella vaikka koko yön, ja sittenhän siinä on digitaaliulostulo johon saan 5.1 kaijuttimeni kiinni. On se muuten kummalista etteivät ne kaijuttimet ole koskaan toimineet kunnolla Audigyn kanssa vaikka ne ovat Creativen omat, ja vieläpä samoihin aikoihin valmistetut...
CPU
20.07.2007 15:14:05
Juu, tiedetään. Olen tässä viikon aikana perehtynyt Vistan äänijuttuihin ja todennut että Creativelta on turha odottaa apua, joten vaihdon aika on nyt. Creativella on ilmeisesti ollut ennenkin "vaikeuksia" ajureiden kanssa, ainakin näin väitettiin Creativen forumilla.
M-audio vaikuttaa kyllä luotettavalta, pitänee tutkia asiaa tarkemmin kun pääsen kotiin...

Joo, ei kannata Creativea dissata, ei taida olla vista-ajureja kun edirol:lla ja vissiin tolla m-audio:lla. E-mu:lla on public betat ulkona, eli niillä on kohta kanssa ajurit valmiina, betatkin näyttää toimivan suurimalla osalla porukkaa (+64bit tuki, mitä ei kovin monella valmistajalla vielä ole, vissiin. Jos korttia vaihat ni suosittelen E-mu:a (esim. 1212m) m-audio sijaan, samalla rahalla oikeesti pro-kortti.)

Foorumien meininki (tota sun juttua lukematta) on vähän pelleilyä, aina kun joku ei toimi (vaikka tästäkin vistastakni on varoteltu, niin ihmiset on vaihtanu vistaan sokkona), niin alkaa hirvee itkeminen ja vittuilu kun "firmat on paskoja ja ei osaa hommiaan". Kandee jättää nuo omaan arvoonsa. itse ajattelin vaihtaa vistaan joskus vuoden päästä, sit kun se on oikeesti valmis ja kun toi xp toimii moitteetta, ni ei oo hirvee hätä rahojaan tuhlata.

K.
Cathi777
21.07.2007 19:23:57

Foorumien meininki (tota sun juttua lukematta) on vähän pelleilyä, aina kun joku ei toimi (vaikka tästäkin vistastakni on varoteltu, niin ihmiset on vaihtanu vistaan sokkona), niin alkaa hirvee itkeminen ja vittuilu kun "firmat on paskoja ja ei osaa hommiaan". Kandee jättää nuo omaan arvoonsa. itse ajattelin vaihtaa vistaan joskus vuoden päästä, sit kun se on oikeesti valmis ja kun toi xp toimii moitteetta, ni ei oo hirvee hätä rahojaan tuhlata.

K.

Niin ja miksei asenna, vaikka sitä xp:tä siihen rinnalle missä voi käyttää sitten ihan sitä haluamaansa laitetta. Vista on kuitenkin vielä niin alkutekijöissään, että ei sitä kannata vielä muutenkaan oikein tähän musan tekemiseen käyttää, kun yks sun toinen laite/ohjelma lakkaa toimimasta siihen päivittämisen takia. Ei se todellakaan autuaaksi tee ja xp:llä pärjää monessa suhteessa huomattavasti paremmin.
Only pop music can break my heart...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)