Aihe: ESP DV8-R vs. Ibanez vbt700 vs. Jackson RR5 ja tuonti japseista
1
tommiot
19.07.2007 10:57:54
Toinen jutska tuossa olisi, että lähden käymään nousevan auringon maassa, ja jos sieltä tarttuu joku noista käteen, niin joudunko mä tullissa maksamaan itseni ihan kipeäksi, jos haluan olla rehellinen ja sanoa tullimiehelle, että haluan mielelläni maksaa rahaa suomen verokassaan. Eli, onko kukaan tuonut skebaa mukanaan ja miten homma toimii?

Veikkaan vähän että joudut kyllä maksamaan ALV:n ja tullin. Ei se oo mikään vapaaehtoinen juttu niitä maksaa.

Jos meinaat Japanista jotain tuoda niin katso Jackson Stars mallistoa.
KurtCobain
19.07.2007 11:21:34 (muokattu 19.07.2007 11:24:56)
Ite omistan ton VBT700 skeban ja voin sanoo et joka pennin arvonen. Mut ite ostin sen takia juuri tuon VBT:n koska mul olis ollu rahaa johonkin LTD:n bo:hon ja sit mul ei ollu rahaa mihinkään jacksonin rr24 keppiin niin ostin ton ibanezin kun se oli siitä välistä. Kaula on tuossa varsinkin hyvä kun se on sellanen litteä ja ohut niin se sopii mun käteen ainakin tosi hyvin ja sit toi gibraltar talla on pitäny vireensä loistavasti.

Edit: kun tuossa sanoin et toi kaula on ohut ja litteä niin en tarkottanu sellasta 17mm paksusta tikkukaulaa mitä ibanezin RG sarjalaisissa käytetään vaan sellanen muutaman millin tuhdimpi niin istuu käteen paremmin kun se 17mm paksu oleva.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
Ben_D
19.07.2007 12:23:49

Veikkaan vähän että joudut kyllä maksamaan ALV:n ja tullin. Ei se oo mikään vapaaehtoinen juttu niitä maksaa.

Tuotanoin...mä ainakin pitäisin turpani kiinni ja kävelisin tullin ohi. Ei ne mitään kysele...
http://www.myspace.com/fiercemetal
tommiot
19.07.2007 12:33:06
Tuotanoin...mä ainakin pitäisin turpani kiinni ja kävelisin tullin ohi. Ei ne mitään kysele...

Joo voihan sitä noin tehdä, itsekin varmaan tekisin. Mutta kannattaa ainakin varautua että voi joutua maksamaan. Ettei sitten tartte elää hapankorpuilla sen jälkeen.
Sir Härö
19.07.2007 12:52:40
Mutta miten ne todistaa että sulla ei ollu tää kitara vaan mukana Japanissa? En ainakaan minä rupea maksamaan veroja uudestaan jo kertaalleen maksetusta matskusta.
Turpa kiinni ja kuuntele! "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
McNulty
19.07.2007 13:27:28 (muokattu 19.07.2007 13:39:13)
Mutta miten ne todistaa että sulla ei ollu tää kitara vaan mukana Japanissa? En ainakaan minä rupea maksamaan veroja uudestaan jo kertaalleen maksetusta matskusta.

Katsomalla mitä kamoja olet lähtöselvityksessä kotimaassa kantanut lentokoneeseen. Ei ole kovinkaan vaikea selvittää oliko matkustaja X:llä kitaralaukku check-innissä kun hän lähti Seutulasta kohti Hokkaidoa.

PS. tuota voi koittaa siten, että mennessä täyttää kitaralaukun "muilla kamoilla" jotta se painaa about saman mitä sitten takaisin tullessa kitaran kanssa. Näin olet lähtöselvityksessä antanut "kitaran" ruumaan ja pois tullessa sinulla on "se sama kitara" mukana. En kuitenkaan kehota toimimaan näin. Fair game, ok?!?

Ääritapauksenkin tiedän (ei tosin kitaran kohdalla), jossa kaverini muutti Lontooseen. Hän oli ollut viikon Lontoossa, lensi sieltä Suomeen ja haki muutavia (eli suomeksi: muutamia + muutettavia = muutavia :)) tavaroita ja lensi takaisin Lontooseen. Lontoossa tullimiehet kaivoivat jopa viikon vanhat turvakameranauhat, joista selvisi ettei kaverilla ollut kyseisiä tavaroita kourassaan kun hän Lontoosta lähti. Kyseisten rojujen arvo kun ylitti jonkun punta-/euromäärän jonka edestä tavaraa sai tuoda maahan tulleitta. Tuosta kuitenkin kaverini selvisi puhumalla, näyttäen toteen että hän on muuttamassa Lontooseen ja että kyseiset tavarat ovat hänen omaa omaisuuttaan, eikä kaupallisella tavalla ulkomaiden tuontia. En muista kaverini selvitystä ihan kokonaisuudessaan, puhelimessa vain kertoi tyyliin:"arvaas mitä kävi?"

Kyllä ne customsitkin osaavat pelata jekuttajien peliä ja tunnistaa suurimman osan niistä (toivottomista) yrityksistä välittömästi. Itse en ainakaan suosittele pelaamaan riskillä ja laittomasti... vielä jos kykenevät näyttämään toteen että olet suunnitelmallisesti ja tietoisesti koittanut vältellä tullausta, räpsähtää siitä muutama euro pikavoittoa. Ei kovin kiva juttu joutua tullin hampaisiin. Sen jälkeen on jokainen ulkomailta tilattu paketti varmasti koristeltu tullin teipillä ennenkö saat paketin kouraan :)
People with courage and character always seem sinister to the rest. -H. Hesse
Sir Härö
19.07.2007 13:37:12
Niin joo... Olinpas taas avarakatseinen :D
Turpa kiinni ja kuuntele! "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
Artzi
19.07.2007 14:56:29
Ite omistan ton VBT700 skeban ja voin sanoo et joka pennin arvonen. Mut ite ostin sen takia juuri tuon VBT:n koska mul olis ollu rahaa johonkin LTD:n bo:hon ja sit mul ei ollu rahaa mihinkään jacksonin rr24 keppiin niin ostin ton ibanezin kun se oli siitä välistä. Kaula on tuossa varsinkin hyvä kun se on sellanen litteä ja ohut niin se sopii mun käteen ainakin tosi hyvin ja sit toi gibraltar talla on pitäny vireensä loistavasti.

Jep, tuota olenkin jo ehtinyt testata. Ja halua käytettyäni huomasin jo n. viikko sitten, että olet vastikään hankkinut tuon kitaran, joten ajattelin kysäistä vasta sitten sulta, kun ensiromantiikka alkaa hiipua (älä ota pahalla, tuo on täysin yleismaailmallinen ilmiö, että tyttöystävä on maailman kaunein ja paras ja ihanin, kunnes se ekan kerran pieraisee :) Lähinnä kiinnostaa tietää tuosta tallasta, että onko siinä säätövaraa "tarpeeksi", ja syökö se kieliä. Ja muutenkin, miten tolla koko vehkeellä onnistuu soran lapiointi (eli soittaminen wankkaamalla treenatulla oikeella kädellä).

Vaikka toi onkin uudehko malli, niin se mitä oikeestaan haluan tietää on, että minkä näistä kitaroista voi uskoa olevan parhaimmassa kunnossa 5 vuoden päästä, kun olen a) soittanut sitä hellästi b) runnonut kuin naista parhammillaan c) kaljuuntunut ja hevikään ei ole enää katu-uskottavaa ;) tai jotain tolta väliltä. Noi mikitkin ovat aika uusi tuttavuus, joten jos joku tietää miten ne vertautuvat Seymour Duncan Jazz&Jb comboon, niin antaa tulla kokemuksia.

Ei paineita, mutta teidän käsissänne on nyt Suomen musiikin tulevaisuus! (tuon sit saa ymmärtää huumorilla, tottahan hitossa mä testailen ja hiplailen noita kitaroita itsekin kunnes potkivat kaupoista pihalle, mutta tota kestävyyttä ei oikein siinä pääse mittaamaan kun kaupan setä jo kirjoittelee kuittia ostoksesta, josta en ole vielä ihan varma, haluanko tehdä...)
Paska on parhaimmillaankin heviä.
joukov
19.07.2007 20:28:22
Muista mainita Japanissa, että kitara lähtee ulkomaille. Verot 5% pitäisi välittömästi lähteä pois ja tinkimällä lisää.
SWR: An army of rats ate your gear. Stanley Clarke: Yeah. Its amazing.
LaXu
19.07.2007 21:00:07
Muista mainita Japanissa, että kitara lähtee ulkomaille. Verot 5% pitäisi välittömästi lähteä pois ja tinkimällä lisää.

Minulta lähti hintaa alaspäin varmaan jo pelkän pärstävärkin perusteella. "Jahas, ulkomaalainen." :D

Mutta tosiaan, Jackson Starsia katsastaisin Japanista plus kaiken maailman merkit mitä täällä ei näe. Muutenkin siellä on niin paljon paremmat kitaravalikoimat, ettei edes kannata harkita kitaran hommaamista Suomesta tai edes Euroopasta kun kerran olet Japaniin matkustamassa. Verojen ja tullienkin jälkeen tulee monesti halvemmaksi kuin Euroopasta ostaminen.
Artzi
19.07.2007 22:05:27 (muokattu 19.07.2007 22:10:10)
Minulta lähti hintaa alaspäin varmaan jo pelkän pärstävärkin perusteella. "Jahas, ulkomaalainen." :D

Mutta tosiaan, Jackson Starsia katsastaisin Japanista plus kaiken maailman merkit mitä täällä ei näe. Muutenkin siellä on niin paljon paremmat kitaravalikoimat, ettei edes kannata harkita kitaran hommaamista Suomesta tai edes Euroopasta kun kerran olet Japaniin matkustamassa. Verojen ja tullienkin jälkeen tulee monesti halvemmaksi kuin Euroopasta ostaminen.

Tällä naamalla varmaan vaan nostavat hintaa...

Noh, tollanen RR-J2B (TOM talla, SD mikit) ois 130000 nippeliä, siihen verot ja lahjukset päälle niin euroissa ois aika tasan tonni. Eli meniköhän tolla nipponin reissulla sitten omat ja kavereidenkin rahat... :)

Missä päin muuten kävit ostoksilla Japanissa? Itse meinaan pyöriä pitkin poikin, mutta Sendaissa ja Tokiossa olis tarkoitus viihtyä sen verran aikaa, että ehtii varmaan katella vähän skebojakin (jos kaverit sallivat, täytyy varmaan juottaa niitä).

E: hakuilin tossa jonkun kitarakorttelin Tokiosta, siellä täytynee käydä, haistakoot kaverit kukkasia... ja tuota.. vertautuuko noi Jaappanin mallit suoraan jenkkeihin numeron mukaan? USA RR1 == JP RRJ1??
Artzi
19.07.2007 22:08:57 (muokattu 19.07.2007 22:09:30)
oho, evo_tupla
jummijammi
19.07.2007 22:30:54 (muokattu 19.07.2007 22:37:25)
Tuli tosta ekasta vastauksesta mieleen että eikös se kitara voi hyvin mennä lentokoneen ruumassa matkatavarana? Mistäs ne tullin tyypit mitään teitää mitä olet Nipponista ostanut ja mitä tuonut kotoa?

EDIT: Tuollahan se jo selotettiinkin
oiva tumpeloinen
19.07.2007 22:34:46
Tuli tosta ekasta vastauksesta mieleen että eikös se kitara voi hyvin mennä lentokoneen ruumassa matkatavarana? Mistäs ne tullin tyypit mitään teitää mitä olet Nipponista ostanut ja mitä tuonut kotoa?

Sä saat lähtiessäsi pyytäessä tositteen, että sulla on ollut kitara mukanasi. Ne saattavat myös kurkistaa laukun sisään jarkata, mitä siellä on ollutkin. Oletusarvoisesti ilman tuollaista todistusta kitara on ostettu vierailumaasta.
atha
20.07.2007 10:17:39
Noh, tollanen RR-J2B (TOM talla, SD mikit) ois 130000 nippeliä, siihen verot ja lahjukset päälle niin euroissa ois aika tasan tonni. Eli meniköhän tolla nipponin reissulla sitten omat ja kavereidenkin rahat... :)

Vajaa 100000 jeniä tuon RR-J2B:n hinta sikäläinen vero poistettuna on nettikaupoissa, esim. http://1484.bz/c/9970/ ishibashissa. Että sitä pidät lähtökohtana tinkiessäsi :)
LaXu
20.07.2007 11:16:23
Missä päin muuten kävit ostoksilla Japanissa? Itse meinaan pyöriä pitkin poikin, mutta Sendaissa ja Tokiossa olis tarkoitus viihtyä sen verran aikaa, että ehtii varmaan katella vähän skebojakin (jos kaverit sallivat, täytyy varmaan juottaa niitä).

Itse olin Osakassa, Ishibashista tuli ostokset tehtyä ja voin suositella mestaa. Ihan randomisti sekoillessa löysin kyseisestä kaupungista n. 9 kitarakauppaa. :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)