balla 18.07.2007 22:50:08 | |
---|
Tuli ostettua tuossa jatsari ja nyt se olisi vailla laukkua. Millasta suosittelette? Onko esim. noista Thomannin halvoista laukuista mihinkään vai kannattaako laittaa vähän enemmän pätäkkää pöytää ja katella suosiolla noita satasen laukkuja? |
leksi-B 18.07.2007 23:07:10 | |
---|
Minä itse ostaisin heti alkuun kunnon laukun, niin ainakaan ei ole laukusta kiinni jos bassolle jtn. käy.. Basso se mukava soitin! |
Travenin 18.07.2007 23:51:39 | |
---|
Tarkenna toki haetko kovaa vai pehmeää laukkua(eli pussia). Thomannin kaikkein halvimmat pussit on vain vahvaa kangasta ilman toppauksia. T-kaupan kovista laukuista en tiedäkään. emt. Googleta. |
Tarkenna toki haetko kovaa vai pehmeää laukkua(eli pussia). Jep, eli kovaa laukkua ehdottomasti olen tässä hankkimassa. Fenderin kova laukkuhan olisi aika bueno, mutta en tiedä onko järkeä hankkia kun hinnat lähtevät tuosta 150€ ja kilpailijoilta saisi puolet halvemmalla. |
Corba 19.07.2007 00:21:50 | |
---|
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
Karlsson 19.07.2007 10:41:09 | |
---|
Thomannin omat kovat laukut kannattaa unohtaa. Kertakäyttötavaraa. JEATTIPU-PU |
J.L 19.07.2007 11:42:02 | |
---|
Thomannin omat kovat laukut kannattaa unohtaa. Kertakäyttötavaraa. Nimenomaan. Ainakin ne 50e laukut. Sekä muka oli kova laukku? Ja pyh sanon minä. Kylkeen tuli autonperässä reikä :D Haha! Jos ihan oikeasti kunnon laukkua haet niin käänny toki SmartCasen puoleen. Kestää lentokoneisiin heittelyt ym huoletta. |
Sir Härö 19.07.2007 12:43:13 (muokattu 19.07.2007 12:44:12) | |
---|
Tuli ostettua tuossa jatsari ja nyt se olisi vailla laukkua. Millasta suosittelette? Onko esim. noista Thomannin halvoista laukuista mihinkään vai kannattaako laittaa vähän enemmän pätäkkää pöytää ja katella suosiolla noita satasen laukkuja? Thomannin uusista laukuista ei ole mihinkään. Onkos ne rockcaseja vai mitä ne nyt myy? Vanhat rockcaset on vielä omasta mielestä ihan jämäkän oloisia ja luotettavia. Itsellä on toisella bassolla laukkuna charvelin tweed-laukku 80-luvulta jossa sisusta 'verhoiltu' jollain punaisella tosi pehmeällä materiaalilla. Sain laukun basson mukana ja myyjä sanoi löytäneensä sen 40 eurolla huuto.netistä. Turpa kiinni ja kuuntele!
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
absqua 19.07.2007 13:01:57 | |
---|
Minun mielestäni hyvä nyrkkisääntö näihin laukkuhommiin on se, että jos roudaat bassoasi itse niin hyvä bagi riittää. Sen sijaan jos sitä roudaavat esim bändikaverisi, roudarit, finnair jne niin silloin Laukku on paikallaan. Laukuksi lasketaan laatuvalmistajien omat laukut, SKB:n muovicaset sekä oikeat flightcaset. Laukuiksi ei mun katsannossani lasketa mitään thomannin halpis-roskaa, eikä warwickin rock-caseja kuin tietyin poikkeuksin. Hyvät laukut ja caset maksavat itsensä takaisin ennemmin tai myöhemmin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
okabass 19.07.2007 13:48:25 (muokattu 19.07.2007 13:54:41) | |
---|
Minun mielestäni hyvä nyrkkisääntö näihin laukkuhommiin on se, että jos roudaat bassoasi itse niin hyvä bagi riittää. Sen sijaan jos sitä roudaavat esim bändikaverisi, roudarit, finnair jne niin silloin Laukku on paikallaan. Laukuksi lasketaan laatuvalmistajien omat laukut, SKB:n muovicaset sekä oikeat flightcaset. Laukuiksi ei mun katsannossani lasketa mitään thomannin halpis-roskaa, eikä warwickin rock-caseja kuin tietyin poikkeuksin. Hyvät laukut ja caset maksavat itsensä takaisin ennemmin tai myöhemmin. MOI Da. Näin ajattelee myös hän. Mulla on 1) topattu pussi, jota käytän nykyisin hyvin harvoin: jos täytyy mennä bussilla lyhyitä matkoja ja varmasti itse kantaa (=näkee) peliä koko ajan. 2) Lasikuituinen WAL- laukku, jota pääasiassa käytän. 3) Kunnon Flight case. Jos ei itse roudaa tai muuten odotettavissa karummat olosuhteet. Squier presarissa on kyllä Thomann tweed-laukku, mutta sitä ei paljoa roudailla. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
janne h 19.07.2007 13:49:17 | |
---|
Laukuiksi ei mun katsannossani lasketa mitään thomannin halpis-roskaa, eikä warwickin rock-caseja kuin tietyin poikkeuksin. Hyvät laukut ja caset maksavat itsensä takaisin ennemmin tai myöhemmin. Tässä mielestäni juuri se poikkeus. Tällaisen tilasin juuri ja tuntuu todella jämäkältä ja mukana tuli pehmustepaloja niin että sen saa sopimaan oman basson muotoihin. ainut että mielestäni kannen ja pohjan pehmusteiden väli saisi olla pienempi. http://www.thomann.de/fi/warwick_ebass_flightcase.htm ja tämä on hieman halvempi mutta näyttää samalta. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_flight_case_wood_bass.htm Rock Rock |
JK 19.07.2007 17:54:26 | |
---|
Mullon tuo SKBn 44 malli toisen basson kuljettimena. Tanakan oloinen ja kestänyt vuosia keikkakäytössäkin. Laukku on kulkenut basson mukana uudesta saakka, Nevalainen laittoi siihen aikaan tekemänsä bassojen mukaan juuri tuon SKBn Casen. Toisella bassolla on Fenderin oma laukku ja siinä ainakin noi lukot on ruvenneet väljistymään. Ovat sellaiset kiertämällä kiristyvät/sulkeutuvat. SKBn lukot ovat ihan salpalukot ja timmissä kunnossa. |
janne h 19.07.2007 18:49:33 (muokattu 19.07.2007 18:51:12) | |
---|
Thomannin uusista laukuista ei ole mihinkään. Onkos ne rockcaseja vai mitä ne nyt myy? Joo bändin kitaristi tilas sellasen ja laadusta kertoo se että se oli hajalla jo kun saapu suomeen. Siinä on kovan ja pehmeen laukun haitat. Ei kestä painoa päällä tai kovia kolhuja ja se on hankala kokonsa puolesta. edit: tästä siis kyse http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren.htm Rock Rock |
Wilkeson 19.07.2007 22:37:43 | |
---|
Joo bändin kitaristi tilas sellasen ja laadusta kertoo se että se oli hajalla jo kun saapu suomeen. Siinä on kovan ja pehmeen laukun haitat. Ei kestä painoa päällä tai kovia kolhuja ja se on hankala kokonsa puolesta. edit: tästä siis kyse http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren.htm Mulla oli tollanen case joskus. Todella surkee tapaus. Siinäki oli pinta valmiix paskana ja pikkasen revenny.Jotenki 2 laatuselta vaikutti heti lähtöön. Se myös jotenki nitku ja notku eikä välil meinannu saada kiinni. Kiinnike väkäset,vai mitkä onkaa ni ei oikee tahtonu fudaa eikä osuu vastakappaleisiin oikee. 45€ laukusta + postikulut = Turha ostos. Pehmeen bagin jos meinaa hommata ni ei missään tapauksessa sellasta ohkasta kankaanrämmälettä. Ehdottomasti kunnon topattu bagi ni voi pikku osumaaki saada eikä paljoo haittaa. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
poppamies 19.07.2007 22:49:24 | |
---|
Minun mielestäni hyvä nyrkkisääntö näihin laukkuhommiin on se, että jos roudaat bassoasi itse niin hyvä bagi riittää. Sen sijaan jos sitä roudaavat esim bändikaverisi, roudarit, finnair jne niin silloin Laukku on paikallaan... Olen täysin samaa mieltä. Jos roudaaminen rajoittuu siihen että kuljetat bassoa kitaratunneille tai treeneihin niin bagi todellakin riittää, on kenties jopa parempi ratkaisu talvipakkasilla ja julkisissa kulkuneuvoissa, puhumattakaan siitä että bassoa roudataan fillarilla tai mopolla. G strings are for strippers! |
IJarro 20.07.2007 00:09:51 | |
---|
Tässä mielestäni juuri se poikkeus. Tällaisen tilasin juuri ja tuntuu todella jämäkältä ja mukana tuli pehmustepaloja niin että sen saa sopimaan oman basson muotoihin. ainut että mielestäni kannen ja pohjan pehmusteiden väli saisi olla pienempi. http://www.thomann.de/fi/warwick_ebass_flightcase.htm ja tämä on hieman halvempi mutta näyttää samalta. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_flight_case_wood_bass.htm Itellä on toi halvempi ja warwick sekin on. Käsittääkseni sama case, mut eri hinta. Toista kun myydään bentonina. Peräkärryssä, pakussa ja muissa laareissa ainakin hyvin kestänyt. Naarmuja toki pintaan tulee, mutta lommoja ei ainuitakaan. Ja on muuten aika kovakourasetkin jampat roudannu! Let's do some living after we die... |
absqua 20.07.2007 20:54:19 | |
---|
Itellä on toi halvempi ja warwick sekin on. Käsittääkseni sama case, mut eri hinta. Toista kun myydään bentonina. Peräkärryssä, pakussa ja muissa laareissa ainakin hyvin kestänyt. Naarmuja toki pintaan tulee, mutta lommoja ei ainuitakaan. Ja on muuten aika kovakourasetkin jampat roudannu! Sulla on ollut säkää matkassa tuon laukkus kanssa. Flightcasen kanssa tuollaisella ei ole mitään muuta tekemistä kuin etäisesti samankaltainen ulkonäkö, joka kieltämättä hämää luulemaan että kyse olisi asiallisesta laukusta. Käytännössä hommaa voi kokeilla astumalla pari kertaa koko painolla laukun päälle ja tutkimalla mitä tapahtuu. Oikean flightcasen päällä voi pari-kolme jamppaa astella ihan huoletta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
janne h 20.07.2007 22:30:59 | |
---|
Sulla on ollut säkää matkassa tuon laukkus kanssa. Flightcasen kanssa tuollaisella ei ole mitään muuta tekemistä kuin etäisesti samankaltainen ulkonäkö, joka kieltämättä hämää luulemaan että kyse olisi asiallisesta laukusta. Käytännössä hommaa voi kokeilla astumalla pari kertaa koko painolla laukun päälle ja tutkimalla mitä tapahtuu. Oikean flightcasen päällä voi pari-kolme jamppaa astella ihan huoletta. Hinta-laatusuhteeltaan vaikuttaisi ainakin olevan positiivinen yllätys. ainakin 10 kertaa parempi sijoitus kun se halvin 45 euron thomann case. Rock Rock |
potatomoto 21.07.2007 12:34:11 | |
---|
Joo. |
absqua 21.07.2007 13:18:35 | |
---|
Hinta-laatusuhteeltaan vaikuttaisi ainakin olevan positiivinen yllätys. ainakin 10 kertaa parempi sijoitus kun se halvin 45 euron thomann case. Sen uskon, ja hyvä niin. Mukavaa että tuote täyttää tehtävänsä sulla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |