Suolapähkinä 18.07.2007 23:25:01 | |
---|
Onko tokai teistä varteenotettava kitaranvalmistaja? |
Jaqqi1991 18.07.2007 23:26:35 | |
---|
Onko tokai teistä varteenotettava kitaranvalmistaja? Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. On! We may be humans, but were still animals |
Lego 18.07.2007 23:27:53 | |
---|
On todellakin. Siirtyessäni Gibsoniin jäin kaipaamaan Tokaista nitrolakkaa joka ei tahmaannu niin herkästi kuin polyuretaanilakka. Siis kaulassa. Ja onhan nuo kalliimman hintaluokan japsi-Tokait mahdottoman hyviä soittimia, oli meinaan pisimpään mulla viihtynyt soitin kautta aikain. Mikit oli melkosta kuraa (oiskohan ollut Gotohin valmistamat MK3:t?) mutta muuten mainio soitin. Kaikki kohdallaan. |
Et ei oo mitää halpiskamaa vaik on halpoi kitaroit |
Kjukka 18.07.2007 23:33:21 (muokattu 18.07.2007 23:34:30) | |
---|
On todellakin. Siirtyessäni Gibsoniin jäin kaipaamaan Tokaista nitrolakkaa joka ei tahmaannu niin herkästi kuin polyuretaanilakka. Siis kaulassa. Mulla ei ole kyllä koskaan polylakka tahmannut, nitrolakka sen sijaan muuttuu käden hikoillessa tahmeaksi ja kerää kaiken paskan kämmenistä itseensä. Onko edes muissa tokain lespoissa kuin niissä kaikkein kalleimmissa (LS230) nitrolakkaus? Gibsoneissahan on kaikissa nitrolakka. |
Lego 18.07.2007 23:36:51 | |
---|
Mulla ei ole kyllä koskaan polylakka tahmannut, nitrolakka sen sijaan muuttuu käden hikoillessa tahmeaksi ja kerää kaiken paskan kämmenistä itseensä. Onko edes muissa tokain lespoissa kuin niissä kaikkein kalleimmissa (LS230) nitrolakkaus? Gibsoneissahan on kaikissa nitrolakka. No pärhele, sekotankohan käsitteet? Ainakaan Tokain kanssa ei ollut ongelmia (LS-70) hikoillessa kuten Gibsonissa (LP Custom) vaikka Toksulla tuli vedettyä paljon hikisempiä sessioita skulaillessa... |
cruel_destiny 18.07.2007 23:37:32 | |
---|
Et ei oo mitää halpiskamaa vaik on halpoi kitaroit kyllä ne halpiskamaa on jos ne on halpoja? Mutta kumpaa tässä haetaan; korealaisia vai japanilaisia malleja, missä hintaluokassa liikut? japanilaiset ovat yleensä hintaansa nähden omasta mielestäni todella loistavia kitaroita. Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
Suolapähkinä 18.07.2007 23:40:40 | |
---|
No siis Yleisel tasol |
Twinkle 18.07.2007 23:43:31 | |
---|
No pärhele, sekotankohan käsitteet? Ainakaan Tokain kanssa ei ollut ongelmia (LS-70) hikoillessa kuten Gibsonissa (LP Custom) vaikka Toksulla tuli vedettyä paljon hikisempiä sessioita skulaillessa... nitro saattaa tahmata hikisenä, polyuretaani ei. Itellä kävi sillei, että nitrolakka aluksi kuoriutuu jonkin verran, kuluu aluksi pois semmoisina harmaina klöntteinä kunnes siitä tulee ihan täysin tahmaamaton. En tiedä sitten kuuluuko tuo kaikkiin soittimiin, mutta minun nitrolakatut soittimet on ainakin luoneet nahkansa. |
Pehvanssi 19.07.2007 00:04:41 (muokattu 19.07.2007 00:05:07) | |
---|
No siis Yleisel tasol Korealaiset Tokait on huonompia ja Japanilaiset parempia. Yleistasoiseen kysymykseen yleistasoinen vastaus :P |
J.C 19.07.2007 01:04:34 | |
---|
Onhan tuo Tokai täysin varteenotettava valmistaja. Liikkeissä kokeiltu Japanin malleja, ja loistavaia pelejähän ne olivat, mutta hieman kalliimpia. Omakuvassani oleva Tokai on tuota Korean sarjaa eli siis hieman halvempaa, mutta ei todellakaan mitään vikaa! Ei todellakaan häpeile Japanin mallille! Aivan loistavia kitaroita siis, samapa tuo missä on valmistettu. "NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92 |
Roksennus 19.07.2007 01:16:56 | |
---|
Aivan loistavia kitaroita siis, samapa tuo missä on valmistettu. Onhan sillä valmistusmaalla väliä. Korea ja Japan malleissa on keskenään eri puut, elektroniikka ynnä muut osat. :D Mutta asiallisia pelejä kyllä ovat. Itselläni on japsi-tokai (lespaul) eikä siinä kovin selkeää eroa ole Gibsoniin... muuten kuin hinnassa. "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
Paby 19.07.2007 01:20:52 (muokattu 19.07.2007 01:30:38) | |
---|
Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
fox 19.07.2007 01:23:21 | |
---|
Mutta asiallisia pelejä kyllä ovat. Itselläni on japsi-tokai (lespaul) eikä siinä kovin selkeää eroa ole Gibsoniin... muuten kuin hinnassa. Niin, onhan se yllättävän samannäkönen, kovin omaperäisiä malleja tuolla Tokai-tehtaalla.. 8) |
J.C 19.07.2007 01:44:21 | |
---|
Onhan sillä valmistusmaalla väliä. Korea ja Japan malleissa on keskenään eri puut, elektroniikka ynnä muut osat. :D Tottahan tuo on, mutta omassa viestissäni puhin siis omasta mielipiteestäni eli siis hyviä ovat olleet niin Japanissa kuin Koreassakin valmistetut Tokait. :) "NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92 |
Les Fender 19.07.2007 04:01:57 | |
---|
On se, Talbohan se heidän mallinsa oma on. "Living is easy with eyes closed!" |
Les Fender 19.07.2007 04:06:43 | |
---|
Huomenna, tai tänään ehkä mahdollisesti Gibsonin haastajan kehuu omilla avuillaan oftopikkina lausuen sanoo hän. Käsittä ei kaikkea väldesti hänkän. Öitä :o) "Living is easy with eyes closed!" |
Dr. Muff 19.07.2007 07:47:46 | |
---|
Wanhemmat 70-80 luvun japanissa valmistetut tokait ovat parempia kuin nämä uudemmat, imo. Paitsi jos haluaa uutuutta hohtavan virheettömän pintakäsittelyn ja hapettumattomat metalliosat niin sitten uutta pöytään. Tää ei oo muusikoiden.netin virallista linjaa eikä näin saa sanoa. :o) Kaikki mitä Tokai tekee on l-l-l-l-loistavaa. Paitsi että tottahan tuo on. Pistää oikeasti vähän miettimään kun joskus näprää ulkomaailmassa noita Tokain soittimia. No okei, voihan niissä olla komea lakkakerros, vähän niinkun kitara olisi valettu muoviin, mutta muuten ei kyllä hintaansa nähden mitään erikoisia pelejä ole. Kyllä lähes tonnilla pitääkin voida edellyttää hyvää viimeistelyä. Mutta kitara on vähän muutakin kuin pelkkää viimeistelyä. |
fox 19.07.2007 10:13:04 | |
---|
On se, Talbohan se heidän mallinsa oma on. Talbosta tietoinen olin, vaan kuinkas monioita Talboja on näkynyt? Myyntimenestys ja markkinajohtaja tuskin, ja ehkä yhdellä omalla mallilla ei kovin henkselit pauku.. =) Siltikin nuo wanhemmat hintahaitarin keskivaiheelta ylöspäin olevat Tokait on hyviä. Jos sivuutetaan nyt tuo kopio-status, täytyyhän jonkun olla "King of The Kopies" niinku jenkit toteaa. Korean tuotannossa ihmetyttää aina se, miten lavan mallilla tulee ratkaisevia eroja itse soittimen sointiin, sekä työn laatuun yms. koska samassa tehtaassa tehtyjä erään toisen merkin kitaroita säännönmukaisesti pidetään huonompina, vaikka puut on samasta "kasasta", samoin metalliosat, ja viimeistelynkin on hra Lee ruiskuttanut molempiin... 8) |
McNulty 19.07.2007 10:35:40 (muokattu 19.07.2007 10:37:15) | |
---|
Listen To Psychedelic Rock - http://www.techwebsound.com/ |