Aihe: Hidas oppimaan!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
hullu_ukko
13.06.2007 18:56:40
(Tosiaan hias oppimaan)
Miten guitar pro tabbeja luetaan? Ne nimittäin näkyy siinä esim:
|---36-----36-----36---
|------------------------
|---46-----46-----46---............... ja niin eespäin. Mitä noi meinaa?
En oikeen kässää ku ei varmaan kovin monessa kitarassa oo 40 nauhaa.

Rumpuraitaa saattaa olla vähän vaikeaa soittaa kitaralla juu.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger
Ali
21.06.2007 22:39:29

Nopeasti = Hyvin? Aivan varmasti..

SPEED = EMOTION
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Doomsayer
23.06.2007 11:36:58
Rumpuraitaa saattaa olla vähän vaikeaa soittaa kitaralla juu.

XD... Sanoisinko, että haastetta löytyy.
Paskakitaristit #11
IhmeHeebo
23.06.2007 18:20:34
Olen soittanut kohta vuoden enkä osaa soittaa kokonaan:Smells like teen spirit, Free Bird, Enter Sandman ja master of puppetsin. Olen hidas oppimaan! kertokaa jotain kikkoja mikä helpottaa oppimista!

En usko et ketään osaa soittaa Masteria kokonaan vuoden soiton jälkeen...
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
Karipiirto
24.06.2007 01:59:24

En usko et ketään osaa soittaa Masteria kokonaan vuoden soiton jälkeen...

6 vuotta takana enkä osaa vieläkään. Jos vaikka joskus ihan aloittaisin mutta nyt ei vain mene mikään metalli. Lamb of Godin näin provinssis eturivistä ja rupes vain v***ttamaan ja teki mieli lähteä pois. Soittakaa funkia ja poppia. vaihtelu tekee hyvää oikeasti. :D
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
IhmeHeebo
24.06.2007 11:09:55
6 vuotta takana enkä osaa vieläkään.

Kuinka aktiivisesti oot sitten soittanu niiden 6 vuoden aikana O.o
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
KurtCobain
24.06.2007 11:47:08
Ittellä on 1v ja 4kk takana ja master of puppetsin komppi osuudet menee jo aika hyvin ja nyt toi kakkos tilu soolokin on alkanu nopeuden puolelta meneen.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
ultimate guitari
17.07.2007 16:50:33
Jaa et usko että osaan Master Of Puppetsin kokonaan? Taidanpa laittaa videon youtubee jos et ala muute uskoo...Tai no niin en iha kokonaan ku soitan vaan Kirk Hammettin osuuden(soolokitaristi)
joojoo
Jaqqi1991
17.07.2007 16:53:04
Jaa et usko että osaan Master Of Puppetsin kokonaan? Taidanpa laittaa videon youtubee jos et ala muute uskoo...Tai no niin en iha kokonaan ku soitan vaan Kirk Hammettin osuuden(soolokitaristi)

Laita vaan. Odotan innolla
We may be humans, but were still animals
KaRa
17.07.2007 16:54:45
Miten voi sanoa "oppivansa" soittamaan kitaraa?
Kitaran soitto ei ole matematiikkaa.
Seuraava lause on valetta - edellinen lause on totta.
Ellefson_88
17.07.2007 17:12:05
Niin! Taito kitaran soittoon tulee kuin jumalan lahja keskellä yötä harvoille ja valituille!
hanipai
17.07.2007 17:12:11

Sinne vaan videoo!
"Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa". n1tro
KaRa
17.07.2007 17:13:50
Niin! Taito kitaran soittoon tulee kuin jumalan lahja keskellä yötä harvoille ja valituille!

Niinhän se tulee... jysähtää keskellä yötä semmoset kyvyt niin että huh...
Seuraava lause on valetta - edellinen lause on totta.
Carpenter
18.07.2007 21:44:31
"Osaaminen" on niin laaja ja subjektiivinen käsite, että sitä on kovin vaikea määritellä. Lisäksi se muuttuu iän ja soittokokemuksen myötä, yleensä vielä siihen suuntaan, että osaamisen määrittely kiristyy. Itselläni tuntuu välillä, että en osaa yhtään mitään, kun yritän vaikkapa nauhoittaa jotain omia tekeleitä kotona "studiokelpoisiksi". Täydellisen oton saaminen on ihan stanan vaikeaa. Mutta samat jutut kuulostavat parin kaverin kanssa livenä soitettuna ihan hyvältä. Kotona yksin soittaminen on tältä väliltä.
Basisti on lyömäsoitin.
MauCer
19.07.2007 13:40:44
Itellä tommone samanlaine vaihe, että tuntuu ettei olis oppinu uutta pitkään aikaan. Niitä samoja biisejä on tullu soiteltuu vaa ja jotaki uusia biisejä mutta samantasosii. Tommosia sooloja kuten GNR- Nightrain (2. soolo) oon yrittäny opetella mutta vaikeinta ei ole nopeus vaan kun ei #&%/#@ pysy noi tabit päässä!
ankkiz
21.07.2007 19:33:23

oon yrittäny opetella mutta vaikeinta ei ole nopeus vaan kun ei #&%/#@ pysy noi tabit päässä!

Luota korviisi hyvä mies, älä tabeihin.
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua.
hullu_ukko
21.07.2007 21:57:04
oon yrittäny opetella mutta vaikeinta ei ole nopeus vaan kun ei #&%/#@ pysy noi tabit päässä!

Tosiaan.. Ei sitä tabia kannata edes yrittää muistaa. Opettele se soolo tahti kerrallaan niin, että sen soittaminen automatisoituu. Voit myös opetella soolosta vain ne kohdat, joista sen oikeasti tunnistaa ja improvisoida loput.

Itse asiassa en varmaan osaisi tabittaa tähän kovinkaan useaa opettelemaani biisiä hakematta kitaraa avukseni. Esimerkiksi Mokoman Sirppi.. En mä sitä osaa tähän tuosta vaan merkata tabeina, mutta kitaran otelaudalta sävelet löytyvät kuin itsestään.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
Jzci
22.07.2007 04:11:32 (muokattu 22.07.2007 04:19:46)

Laita ihmeessä video! Tästä voi seurata jotain mielenkiintoista.. Ei vaan, jos todella vuoden soittokokemuksella saa soitettua koko puppetsin ilman että kuulijan korvat vuotavat verta niin kyseessä täytyy olla jo jonkin sortin ihmelapsi.

E:

Carpenter: "Osaaminen" on niin laaja ja subjektiivinen käsite, että sitä on kovin vaikea määritellä. Lisäksi se muuttuu iän ja soittokokemuksen myötä, yleensä vielä siihen suuntaan, että osaamisen määrittely kiristyy.

Totta joka sana. Minäkin osasin vuoden parin soittamisen jälkeen vaikka ja mitä. Nyt kun takana on ~7 vuotta niin tuntuu lähinnä ettei osaa mitään kunnolla.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
MauCer
22.07.2007 16:06:55 (muokattu 22.07.2007 20:37:55)
eihän se MOP ole edes vaikea, kakkossoolossa mulla vähän hyytyy kun ei noi nimetön ja pikkurilli tee yhteistyötä eikä ne taivu erikseen tossa soittoasennossa. (+oon perseestä) Pitäs varmaa venyttää niitä jotenki.

ja vuoden oon itekseen soitellu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)