Aihe: Mikä säröpedaali thrash metalliin?
1 2 3
mesa-
18.07.2007 17:41:23
Haluttais nyt välillä soittaa jotain rankempaa musaa ja Laneylla ja stratolla ei oikeen meinaa saada tarpeeksi säröä. Mitä hyvää säröpedaalia suosittelisitte? En tarvitse mitään death metal siristintä, vaan kunnon särön.

Oon testannu Ibanez TS7, mutta luulis kai nyt löytyvän parempiakin.
markusnen
18.07.2007 17:43:13
Eikös toi Bossin Metal Zone oo aika suosittu semmoseen perus heviin. Joku 85€ tais olla F-musiikissa.
Sex is like a gun, you aim, you shoot, you run.
Räkkipeli
18.07.2007 17:46:50
Tai Dime Distortion. Se on sopivan sirkkeli nopeeseen.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Manuel Pyrhullo
18.07.2007 19:23:41
Tietenkin Zoomin Tri Metal... Torilla on kuulemma 1 kpl myynnissä...
Maraaa
18.07.2007 19:42:29
Metal Zone on hyvä perussärö. Ja monipuolinen jos et kuitenkaan pelkkää thrashia vedä. Saa sirinät. Saa kevyet rosot.
Juustonaksu
18.07.2007 19:47:40
Tai Dime Distortion. Se on sopivan sirkkeli nopeeseen.

En tiedä, minkä vehkeen kanssa olet soitellut, mutta mitään Metal Zone sirkkelisirinää siitä en saanut irti millään. No okei scoop pohjassa, mutta kuka sitä käyttäisi muutenkaan.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
kojones
18.07.2007 20:09:35
BSIAB2 on paras kuulemani rässisärö kyl.
AndyH
18.07.2007 20:26:14
Tietenkin Zoomin Tri Metal...

Komppaan mitä nyt omaani olen ehtinyt pari kertaa testata. Monipuolisempi se on mitä jotkut pelottelevat. Ei mikään overdrive kuitenkaan.
mesa-
18.07.2007 20:39:04
Aika paljon on näitä pedaaleja että pitää nyt sitte valita näistä joku. Ja jos pääsis jonnekkin testaamaan.
lapio
18.07.2007 20:55:09

Itse lähtisin siitä, että boostaisin jollain overdrivellä tuon laneyn särökanavaa. Esim: bossin sd-1 tai tubescreamer voisi toimia...
kojones
18.07.2007 20:56:21
Itse lähtisin siitä, että boostaisin jollain overdrivellä tuon laneyn särökanavaa. Esim: bossin sd-1 tai tubescreamer voisi toimia...

Jep, kun kamoja kattoo ni näin kyllä varmaan kannattais toimia. Ja voimaa siihen murjontaan ;)
Räkkipeli
18.07.2007 20:57:58 (muokattu 18.07.2007 20:58:09)
En tiedä, minkä vehkeen kanssa olet soitellut, mutta mitään Metal Zone sirkkelisirinää siitä en saanut irti millään. No okei scoop pohjassa, mutta kuka sitä käyttäisi muutenkaan.

Mä käytän, jos käytän.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
mhaarala
18.07.2007 21:05:23
Digitechin Hot Headia jotkut kehuivat paljonkin. Omassa varustevalikoimassa on (yllättäen) Bad Monkey, mikä on kyllä vakuuttanut laadullaan ja siinä on kerrassaan erinomainen hinta/laatu-suhde (55 euroa uutena)! Thrashiin se ei todennäköisesti ole kuitenkaan ihan riittävä, jos vahvistin ei ole valmiiksi aika räyhä. Saman valmistajan Death Metal saattaisi olla myös tarkistamisen arvoinen...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
bfoc
18.07.2007 21:26:17
Eipä taida SRV-strato olla perinteisin thrash-keppi. Olis edukkaampi malli niin siihen voisi vaihtaa humbuckerin tai pari mutta ei ole ehkä paras idea raiskata tuota luuttua...

Tubescreamerit voi olla hieman keveitä tuollaiseen vauhdikkaampaan musiikkiin. Kunnon distortion sen sijaan voisi olla paikallaan. Mitens olisi Ianin signaturepoljin?

http://www.thomann.de/fi/digitech_black_13.htm
http://www.digitech.com/products/Black13/main.htm
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
mesa-
18.07.2007 21:31:33
Joo ei kait se olekaan mikään hyvä metalliin, kunhan sais ees vähän heviin päin niitä soundeja. Alkaan vaan vähän puuduttaan se hendrix-srv soitto. Tuo digitech vois kans olla varmaan ihan hyvä.
oiva tumpeloinen
18.07.2007 21:40:34
Joo ei kait se olekaan mikään hyvä metalliin, kunhan sais ees vähän heviin päin niitä soundeja. Alkaan vaan vähän puuduttaan se hendrix-srv soitto. Tuo digitech vois kans olla varmaan ihan hyvä.

Laita siihen luuttuun yksikelaisen kokoinen bukkeri. Tulee räyhää ihan eri tapaan ja rässimeininkiin sopii hyvin yksikelaisen kokoisen tiukkuus.
Zigura
18.07.2007 22:07:00
Komppaan tuota Tubescreamer + särökanava -kombinaatiota. Kunhan säädät, ettei kaikki alapäät lähde pois, niin kyllä siitä SRV-stratostakin saa hevanderia irti.
The soldiers with their cigarettes
And the pigs with their guns cannot stop
The lonesome ones and the desparate ones and the smart ones.
Tatuo
18.07.2007 22:25:15
kyllä siitä SRV-stratostakin saa hevanderia irti.

kaikista stratoista saa hevanderit kuha vaan on oikee asenne ja jaksaa ettiä niitä säätöjä :D
www.yad.fi | et sillee
bfoc
18.07.2007 22:40:37
kaikista stratoista saa hevanderit kuha vaan on oikee asenne ja jaksaa ettiä niitä säätöjä :D

Hevanderit kyllä, mutta lähtökohtaisesti vintage-tremolo ei ole se paras tallaratkaisu otsikossa mainittuun tyylilajiin. Ainakin itse miellän thrash-metallin rivakkatempoisena kaahotuksena ja sellaiseen on omiaan kiinteät tallat ja floikkamalliset ratkaisut.

Jos kuitenkin tuota alkuperäistä keppiä on tarvis ruveta muokkaamaan (ts polkimella rhoskailu ei onnaa). Tuo Oivan ehdottelema yksikelainen humbuckeri olis siinä hvyä ettei tarvitse pleksiä silpoa. Toinen mahdollisuus olisi vaihtaa koko elektroniikka räheempään:

http://www.thomann.de/fi/emg_kh21_pickup.htm
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)