Aihe: Tanssi Keikan Kömmähdykset!
1 2 3 4 517 18 19 20 21
jjsound
17.07.2007 21:54:38
Vielä laitteisiin palatakseni, rakensin joskus särön, jossa aivan herkullinen Brian May- tyyppinen soundi, mutta myös toisinaan ihan pätevä venäjää puhuva radio! Ja kyllä... en sitä sitten keikoilla uskaltanut käyttää ;)
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
paice60
18.07.2007 14:59:35
Sehän mä just oon tai ainakin haluaisin olla.
Ainaskin jos keikkapaikalta löytyy kynttilöillä varustettu flyygeli!!

Onkos se joku deluxe malli vai.
Vittu näitä hommia.
ahvenonkala
14.10.2007 14:38:48

Ei suoranaisesti kömmähdys mutta jotain sinne suuntaan.

Eilen keikalla toiseksi viimeisen setin lopussa yleisöstä pyydettiin että soittaisimme rokkia. Sanottiin että viimeinen setti olisi sitten menevämpää discoa ja rokkia. Tauolla sitten päätettiin että otettaisiin kauluspaidat poies ja mentäis T-paidoilla joraamaan, kun kerta viihdettä loppuun vedettäisiin niin oltaisiin itsekin vähän rennommin. No, minullahan sattui tietysti olemaan yksi suosikki bändipaidoistani päällä, edessä luki isollilla vertavaluvilla kirjaimilla "Cannibal Corpse" ja takana "time to kill is now". Ajattelin kai se on pakko tällä mennä kun muutkin menee. Pistin sitten tätä kauheutta tasoittamaan uuden "jazzpoliisi-lätsäni". Kerettiin alkuun kaksi discoa ja kaksi rokkia soittaa kun pari muoria tuli pää punaisena huutamaan että "tanssibändi soittaa tanssi musiikkia, rokkia voi kuunnella alakerrassakin (missä oli pubi) minä olen maksanut lipun jne jne". Siihen täytyi sitten tehdä pikaratkaisu ja siirryimme takaisin perinteisen musiikin puolelle, foxiin ja viimeisiin valsseihin.

Oli siinä vähän pokassa pitelemistä kun ajattelin sitä näkyä mikä minäkin varmasti olin kun yritin tulkita hempeitä valsseja cannibal corpse paidassa. Hauska reissu.
- Alko - Tarvitset vain tekosyyn
Timi
14.10.2007 18:14:54
Ei suoranaisesti kömmähdys mutta jotain sinne suuntaan.

Eilen keikalla toiseksi viimeisen setin lopussa yleisöstä pyydettiin että soittaisimme rokkia. Sanottiin että viimeinen setti olisi sitten menevämpää discoa ja rokkia. Tauolla sitten päätettiin että otettaisiin kauluspaidat poies ja mentäis T-paidoilla joraamaan, kun kerta viihdettä loppuun vedettäisiin niin oltaisiin itsekin vähän rennommin. No, minullahan sattui tietysti olemaan yksi suosikki bändipaidoistani päällä, edessä luki isollilla vertavaluvilla kirjaimilla "Cannibal Corpse" ja takana "time to kill is now". Ajattelin kai se on pakko tällä mennä kun muutkin menee. Pistin sitten tätä kauheutta tasoittamaan uuden "jazzpoliisi-lätsäni". Kerettiin alkuun kaksi discoa ja kaksi rokkia soittaa kun pari muoria tuli pää punaisena huutamaan että "tanssibändi soittaa tanssi musiikkia, rokkia voi kuunnella alakerrassakin (missä oli pubi) minä olen maksanut lipun jne jne". Siihen täytyi sitten tehdä pikaratkaisu ja siirryimme takaisin perinteisen musiikin puolelle, foxiin ja viimeisiin valsseihin.

Oli siinä vähän pokassa pitelemistä kun ajattelin sitä näkyä mikä minäkin varmasti olin kun yritin tulkita hempeitä valsseja cannibal corpse paidassa. Hauska reissu.

Ai kiesus!Tuo on juuri sitä!Joku noita pyytää rokkia ja toinen noita humppaa.Kun täytät toiveen.Turpaan tulee kolmannelta!
Kylmän viileesti!
ahvenonkala
14.10.2007 20:04:42

Ai kiesus!Tuo on juuri sitä!Joku noita pyytää rokkia ja toinen noita humppaa.Kun täytät toiveen.Turpaan tulee kolmannelta!

Yhdelle kun kumarrat, toiselle pyllistät.
- Alko - Tarvitset vain tekosyyn
Coelhinho21
14.10.2007 20:21:56

Yhdelle kun kumarrat, toiselle pyllistät.

Tuohan joskus oivallettiin Suomen ulkopolitiikassa.
Kun N-Liittoon (Venäjään) kumarrettiin, niin Ruotsiin... siis oli molemmat naapurimaat tyytyväisiä..
*Wirn!* :-D
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
veikko nieminen
29.02.2008 17:37:02
Tää sattu pari vuotta sitten eräällä seurahuoneella. Pari tuntia ennen keikkaa mulle soitettiin, että solistilta katosi ääni ja katkesi käsi, mitä lie tapahtu. Sovin, että oon tunnin päästä koskettimieni kans paikalla ja tuuraan koko ehtoon. Mitään ei sovittu mistään biiseistä, vedettiin vaan. Siinä sitten ekojen valssien jälkeen aattelin, että vedetään nyt Yksinäinen pitkä tie ja sanoin tempon rumpalille ja se nakutti sen metronomiin. Muut sai juonesta kiinni. Rumpali laski koneen käyntiin, mutta jostain syystä alko vetään noin 200 tempolla westride-komppia! Siinä mentiin Yksinäistä pitkää tietä 2min ja meikä hakkas pianolla melodiaa sen kun kerkisin! Vittu kun vitutti!
Pari biisiä sen jälkeen vedettiin Huomenta Suomea. Sanoin vaan että mennään C:stä ja alkutahdit onnitui lupaavasti! Mutta hetken kuluttua basisti ja haitaristi veteli ihan omiaan, ei hajuakaan mitä, mutta kamalalta kuulosti. Väkisin lauloin vielä pätkä kunnes basisti oli ryöminyt olkapääni taakse ja määkäisi mulle huutaen: "MIKÄ SÄVELLAJI TÄÄ ON?" Saatana, koko ravintola kuuli sen ja porukka veti takkia päälle narikassa. Voihan vehje!
Sertzo S
29.02.2008 17:39:46
Tää sattu pari vuotta sitten eräällä seurahuoneella. Pari tuntia ennen keikkaa mulle soitettiin, että solistilta katosi ääni ja katkesi käsi, mitä lie tapahtu. Sovin, että oon tunnin päästä koskettimieni kans paikalla ja tuuraan koko ehtoon. Mitään ei sovittu mistään biiseistä, vedettiin vaan. Siinä sitten ekojen valssien jälkeen aattelin, että vedetään nyt Yksinäinen pitkä tie ja sanoin tempon rumpalille ja se nakutti sen metronomiin. Muut sai juonesta kiinni. Rumpali laski koneen käyntiin, mutta jostain syystä alko vetään noin 200 tempolla westride-komppia! Siinä mentiin Yksinäistä pitkää tietä 2min ja meikä hakkas pianolla melodiaa sen kun kerkisin! Vittu kun vitutti!
Pari biisiä sen jälkeen vedettiin Huomenta Suomea. Sanoin vaan että mennään C:stä ja alkutahdit onnitui lupaavasti! Mutta hetken kuluttua basisti ja haitaristi veteli ihan omiaan, ei hajuakaan mitä, mutta kamalalta kuulosti. Väkisin lauloin vielä pätkä kunnes basisti oli ryöminyt olkapääni taakse ja määkäisi mulle huutaen: "MIKÄ SÄVELLAJI TÄÄ ON?" Saatana, koko ravintola kuuli sen ja porukka veti takkia päälle narikassa. Voihan vehje!

No voi saatana!
jeppeq
29.02.2008 17:57:30
Tää sattu pari vuotta sitten eräällä seurahuoneella. ..

Elämää suurempia kokemuksia..

Saman tyylinen tilanne tuli vastaan, vissiin toisella julkisella rumpukeikalla (niitä taitaa olla kolme..) ravintolakeikka Virroilla. Hetken mentiin jotain klabbis biittiä, kunne maakuntasankari taiteilija äkkäs, että sävellaji onkin väärä. Mitäs siinä sitten, biisi poikki, taiteilija arpoi kitaroineen sävellajia, löin biisin uudelleen käyntiin ja ei sitten sekään ollut oikea korkeus. Uudestaan poikkia ja taas käyntiin, sillä kertaa loppuun saakka. Oli aika äkkiä tauko (ja hävetti....kaikkea v..a sitä tulee luvattuakin...) Rikos on jo vanhentunut, lie yli 10v aikaa.

"Kyyyyllä se on ihan tekomies"...niinpä.
Ukko
29.02.2008 19:31:15

Sanoin vaan että mennään C:stä ja alkutahdit onnitui lupaavasti! Mutta hetken kuluttua basisti ja haitaristi veteli ihan omiaan, ei hajuakaan mitä, mutta kamalalta kuulosti. !

Mitäs toi nyt sitten muka on. Soitin muutaman keikan pari vuotta sitten yhdessä kokoonpanossa ja yhtäkään keikkaa ei menty niin etteikö joku, lähinnä basisti, soittanut väh. yhtä biisiä illan aikana eri sävellajista kuin muut. Miksiköhän en enää soita ko. bändissä ;)
EP
29.02.2008 19:32:30
Mitäs toi nyt sitten muka on. Soitin muutaman keikan pari vuotta sitten yhdessä kokoonpanossa ja yhtäkään keikkaa ei menty niin etteikö joku, lähinnä basisti, soittanut väh. yhtä biisiä illan aikana eri sävellajista kuin muut. Miksiköhän en enää soita ko. bändissä ;)

Öh, tuota ..saitko potkut? :D
half
29.02.2008 19:33:47

Siitä tuli varmaan tähtisolisti.
uruttaja
29.02.2008 19:33:55

Tuommosessa minäkin soitin ihan vasta. Häläppääjä ja Sonic77 on käyneet ristiretkellä kans.
EP
29.02.2008 19:34:59
Elämää suurempia kokemuksia..

Saman tyylinen tilanne tuli vastaan, vissiin toisella julkisella rumpukeikalla (niitä taitaa olla kolme..) ravintolakeikka Virroilla. Hetken mentiin jotain klabbis biittiä, kunne maakuntasankari taiteilija äkkäs, että sävellaji onkin väärä. Mitäs siinä sitten, biisi poikki, taiteilija arpoi kitaroineen sävellajia, löin biisin uudelleen käyntiin ja ei sitten sekään ollut oikea korkeus. Uudestaan poikkia ja taas käyntiin, sillä kertaa loppuun saakka. Oli aika äkkiä tauko (ja hävetti....kaikkea v..a sitä tulee luvattuakin...) Rikos on jo vanhentunut, lie yli 10v aikaa.

"Kyyyyllä se on ihan tekomies"...niinpä.

HAHAHAHAAAAAA!
Ai saatana ku nauratti :D ..mites yleissö ..oliko?
Ukko
29.02.2008 19:46:39

Öh, tuota ..saitko potkut? :D

Juu. Sain koska en ollut tarpeeksi tasokas seuraansa. :)
baron
29.02.2008 23:31:14

MIKÄ SÄVELLAJI TÄÄ ON?" Saatana, koko ravintola kuuli sen ja porukka veti takkia päälle narikassa. Voihan vehje!

Siis ihan rutiini keikka?
Ei, en ole tanssimuusikko!
Tankero
29.02.2008 23:36:26
Tuommosessa minäkin soitin ihan vasta. Häläppääjä ja Sonic77 on käyneet ristiretkellä kans.

HOHO, on tainnut jättää kelpo muistijäljen.
Varmasti, vissiin.
rintapek
01.03.2008 00:22:19

Tuota... offtopikkia tarjolla, mutta...
bändin oma hanuristi oli estynyt ja vedettiin keikka tuuraajakiipparistin voimin.
Mies oli hiton hyvä soittaja, mutta ei kovin tottunut vetämään bändin kera. Bändistä taas ei hyviä soittajia löytynyt (olinhan siellä minäkin, eli ei mikään ihme), joten keikalla vedettiin "yksi osaa, kaikki osaa"- periaatteella.

Kiipparistihan oli hemmetin hyvä soittomies, paitsi että oli tottunut soittamaan itsekseen. Meillä taas oli tarjolla bändi, jossa kukaan ei välttämäti ole kovin taitava, mutta bändissä soittamiskokemusta oli yhteenlaskettuna varmasti toistasataavuotta.

Yhtälö on sitten semmoinen, jota WW saapi huoletta kutsua sukellusvenepartioksi.
On tuota minulla kasetilla jollain vehkeellä nauhoitettuna. Sieltä löytyy elämäni paras lauluveto koskaan. Löytyy myös huonoin.

Siinä oli samassa paketissa kömmähdyksiä kyllikseen, kuin myös aivan kelvollista tavaraa. Mitä muuta voisi odottaa? Pitäisikö keikka perua, vai vedetäänkö sillä miesvoimalla mitä saadaan kasaan. Harrastajia kumminkin kaikki.

Päätimme soittaa. Tilaaja oli tyytyväinen. Ei tullut erityisesti kehuja, mutta ei myöskään sontaa niskaan.

Mitä tuota lahjomatonta tallenntetta (ei, sitä en laita mihinkään jakeluun) olen joskus kuunnellut, niin useimmiten se on "voi ei". Paikoitellen se on ou jee.
One kind of music only - the good kind
baron
01.03.2008 00:27:20

Päätimme soittaa. Tilaaja oli tyytyväinen. Ei tullut erityisesti kehuja, mutta ei myöskään sontaa niskaan.

Jos liksa handussa ja tilaaja tyytyväinen niin reippaalla retkeilymielellä uusiin taistoihin.
Ei, en ole tanssimuusikko!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)