pekurides 17.07.2007 16:50:42 | |
---|
Engl Powerball ja Framus Dragonkin jäisi budjettiin vielä... ja tuonhan kaapin kanssa menisi se Switchbladekin/Trilogy.
second händinä Framun Cobria pyörii ainakin 1200€ nurkilla, oma lehmä täälläkin lypsyssä mutta hiukan tykimpi viälä ku Dragon ja sen perusteella voisi sanoa monipuolisemmaksi kun tuo kliini jA ACDC osasto ennestään hallussa. ps.Semmoinen täky tuosta cobrasta vielä että jos mesanrectot haaveissa niin cobran lead kanava aika samanoloinen... Framuksen kaapit myös hintalaatusuhteeltaan pirun kovia. Tunteella päin vittua. |
tsrautia 17.07.2007 19:22:56 | |
---|
|
bfoc 17.07.2007 20:03:14 | |
---|
Kiitoksia näistä....eli on jo tuossa 3-4 vaihtoehtoa mietittäväksi (luonnollisesti testattavaksi kun liikkeistä löytäisi ;) ) Marsuja ei ole muuten vielä suositellut kukaan...kiinnostaisi kommenttia kuulla niistäkin. Ihan sillä kun niitä nyt paljon kehutaan. Itellä ei ole kokemuksia eikä sen suurempia merkkifanaattisuuksia, ainakaan vielä :D *paitsi kitaroissa alkaa ilmetä* Suositellaan nyt sit TSL:ää. Mii laiks. Kolme kanavaa perusrokille eri gain-asetuksilla ja fuzzit ja kovemmat säröt polkimista... Jos joku puhuu huonoista soundeista luulen et tarpeet (tai napinväännön kärsivällisyys) ei osu kohdalleen. Itse olen kaivellut TSL100 nupista cleanit, rosot ja kevyet heavyt akselille slovarit-Hendrix-Sabbath-Maiden-Ozzy. Slayerit sun muut mökät löytyy sit polkimesta. Tuosta uudesta sarjasta (JVM) ei ole kokemuksia. Lehdet kehuvat mutta tämä palsta sen jo teilas (niinkun kaikki muutkin JCM:t JCM800:n jälkeen)... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Räkkipeli 17.07.2007 20:13:27 (muokattu 17.07.2007 20:15:28) | |
---|
Kiitoksia näistä....eli on jo tuossa 3-4 vaihtoehtoa mietittäväksi (luonnollisesti testattavaksi kun liikkeistä löytäisi ;) ) Marsuja ei ole muuten vielä suositellut kukaan...kiinnostaisi kommenttia kuulla niistäkin. Ihan sillä kun niitä nyt paljon kehutaan. Itellä ei ole kokemuksia eikä sen suurempia merkkifanaattisuuksia, ainakaan vielä :D *paitsi kitaroissa alkaa ilmetä* Meikäläinen käyttää JCM 800 (2203) -sarjan kamoja. Boostiahan ne tarvii ja paljon perehtymistä, pelailua, kikkailua ennen ku mä pääsin haluamaani tulokseen. Eli jos pelkkää nuppia ja kaappia hankit niin Marshallia ei kannata välttämättä hankkia jos sulla ei ole kunnon laitteita sen ympärille. Mä olen ainakin saanut tosi turpaanveto-soundit siitä ulos, eikä ole valittamista. Toinen juttu on se, että Marshall on aikamoinen voimakone. Peaveystä ei ole niin paljoa kokemusta että osaisin verrata äänenvoimakkuutta ainakaan omaani Marshalliin, mutta mainittakoon semmonen, että Krank Revolutionissa kun volumepotikka osoittaa kasia, mun marsussa se on kakkosessa, niistä tulee about yhtäpaljon desibelejä ulos. Vaikka 100 watin nuppeja ovat molemmat... Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
ReBeat 17.07.2007 20:44:36 | |
---|
Toinen juttu on se, että Marshall on aikamoinen voimakone. Peaveystä ei ole niin paljoa kokemusta että osaisin verrata äänenvoimakkuutta ainakaan omaani Marshalliin, mutta mainittakoon semmonen, että Krank Revolutionissa kun volumepotikka osoittaa kasia, mun marsussa se on kakkosessa, niistä tulee about yhtäpaljon desibelejä ulos. Vaikka 100 watin nuppeja ovat molemmat... Tuohan saattaa kertoa toisaalta siitäkin, että Krankissa volume-potikan vaikutus on osattu säätää tasaiseksi kun taas Marshallissa se on kökkö. |
RekoS 17.07.2007 20:47:29 | |
---|
Itte en oo hirveen innostunut Marshallin vahvistimista, mutta Valvestaten 80 wattinen Comboversio kuulostaa yllättävän hyvältä hintaisekseen :D |
Räkkipeli 17.07.2007 20:48:50 | |
---|
Tuohan saattaa kertoa toisaalta siitäkin, että Krankissa volume-potikan vaikutus on osattu säätää tasaiseksi kun taas Marshallissa se on kökkö. No en tiiä... Kyllä aukeaa lisää kun kääntää enemmän masteria. Bändissä kun meillä kitaristeilla on juuri edellä mainitut kamat niin joudun pitämään sen masterin alhaalla että kuuluisi molemmat hyvin. Täytyy myöntää että en ehkä täysin ymmärtänyt mitä tarkoiti sanalla "kökkö", mutta Krankista ei jokatapauksessa saa samanlaisia volia kun Marshallista. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Karhukoira74 17.07.2007 20:51:02 | |
---|
Ainakin Marsu saa aikaan keskustelua ;) *kaverin kanssa käy myös juuri nyt puhelimessa* Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
oiva tumpeloinen 17.07.2007 21:02:43 | |
---|
No en tiiä... Kyllä aukeaa lisää kun kääntää enemmän masteria. Bändissä kun meillä kitaristeilla on juuri edellä mainitut kamat niin joudun pitämään sen masterin alhaalla että kuuluisi molemmat hyvin. Täytyy myöntää että en ehkä täysin ymmärtänyt mitä tarkoiti sanalla "kökkö", mutta Krankista ei jokatapauksessa saa samanlaisia volia kun Marshallista. Onko se sitten hyvä vai huono? Noiden vanhojen Marsujen "legendaarisuus" johtuu siitä päätesäröstä. Onko silloin kovinkaan hyvä, että kone huutaa kuin viimeistä päivää. Vähän tosin epäilen tuota Krankin ja Marsun yhtälöä, koska Krankista lähtee möykkää enemmän kuin lääkäri määrää, ja toisekseen 2210 ei ainakaan sen mölyisämpi kone ollut. |
Räkkipeli 17.07.2007 21:09:11 (muokattu 17.07.2007 21:11:15) | |
---|
Onko se sitten hyvä vai huono? Noiden vanhojen Marsujen "legendaarisuus" johtuu siitä päätesäröstä. Onko silloin kovinkaan hyvä, että kone huutaa kuin viimeistä päivää. Vähän tosin epäilen tuota Krankin ja Marsun yhtälöä, koska Krankista lähtee möykkää enemmän kuin lääkäri määrää, ja toisekseen 2210 ei ainakaan sen mölyisämpi kone ollut. Niin...sen saa jokainen ite päättää onko se hyvä vai huono. Ja puhuinkin tässä 2203 mallista, se ON mölyisä..ainakin mulla. =) Ja vielä kun 6550:llat päätteessä niin ihan jees. E: siis luukutus vehjehän se mulla on. Ja jos keikoille päästään niin sen kanssa lavalle tietenkin. Kotona soittelen sitten pinenemmillä koneilla. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Niin...sen saa jokainen ite päättää onko se hyvä vai huono. Ja puhuinkin tässä 2203 mallista, se ON mölyisä..ainakin mulla. =) Ja vielä kun 6550:llat päätteessä niin ihan jees. No eikös tosta noilla putkilla (4kpl 6550?) lähde muutenkin periaatteessa paljon enemmän tehoa kuin EL34:lla mikäli muuntajat ja muut kestävät menossa mukana. |
Chaanim 17.07.2007 21:45:34 | |
---|
Kannatan myös jo täällä mainittua Laney VH100R:ää tai H&K:n Trilogyä. Niiden välillä itse pähkäilin ja lopulta päädyin VH100R:ään. Molemmat kuitenkin vaikuttivat erittäin hyviltä hintaisikseen. Kaappina minulla on Framus 212, joka myös on täällä mainittu. Jos budjetti on siellä parin tonnin tienoilla, niin etsisin kuitenkin luokkaa kalliimpia vahvistimia. Esim H&K:n Triamp + edullinen kaappi saattaisivat käytettynä mahtua tuohon. Se onkin sitten eri asia, sattuuko mitään sopivaa käytettyä kohdalle... ENGL Screamer, Framus Dragon ja Peavey 6505 ovat taas sellaisia vahvistimia, jotka eivät minua sytytä lainkaan. Tämä siis kuitenkin vain minun mielipiteeni, joten kannattaa nekin itse käydä testaamassa. |
ReBeat 17.07.2007 21:52:50 | |
---|
Jos budjetti on siellä parin tonnin tienoilla, niin etsisin kuitenkin luokkaa kalliimpia vahvistimia. Esim H&K:n Triamp + edullinen kaappi saattaisivat käytettynä mahtua tuohon. Se onkin sitten eri asia, sattuuko mitään sopivaa käytettyä kohdalle... eBay:ssä Triamppeja liikkuu siinä 700-900 hujakoilla. Ei tarvitse välttämättä tyytyä edulliseen kaappiin jos kyseistä ketneriä olis tosissaan etsimässä. |
Chaanim 17.07.2007 21:59:16 (muokattu 17.07.2007 22:02:01) | |
---|
eBay:ssä Triamppeja liikkuu siinä 700-900 hujakoilla. Ei tarvitse välttämättä tyytyä edulliseen kaappiin jos kyseistä ketneriä olis tosissaan etsimässä. Triampeja vaiko Trilogyjä? Melko halvalta kuulostaa :) Melkein voisi varavahvistimeksi huudella... E: Näköjään Triampeja. Hieman epäilyttää kyllä. |
Karhukoira74 17.07.2007 22:00:46 | |
---|
Tuosta kattelin taustaa...ja alkaa nyt ainakin vaikuttaa että HK alkaa olla aika kärjessä. Switchblade tai Trilogy...mene tiedä. Kun pääsis jossain testaamaan. Ja aika lailla budjettiin mahtuisi tosiaan HK:n oma 30A-kaappikin. Mutta edelleen...täytyy testata kaikki mitä vastaan tulee. En ajatellu heti kuitenkaan että rupeisin vaihtelemaan jos tuonkin verran rahaa sijoitan noihin laitteisiin.... MItenkäs noihin, tuota raskasta osastoa ajatellen sitten erillisiä särkijöitä...esim. mainitsemani Boss SD-1..? Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Chaanim 17.07.2007 22:03:27 | |
---|
MItenkäs noihin, tuota raskasta osastoa ajatellen sitten erillisiä särkijöitä...esim. mainitsemani Boss SD-1..? Tässä ehdotetuista vahvistimista suurin osa selviää rankemmastakin menosta ilman purnukoita. |
Dropped C 17.07.2007 22:12:36 | |
---|
MItenkäs noihin, tuota raskasta osastoa ajatellen sitten erillisiä särkijöitä...esim. mainitsemani Boss SD-1..? Bad Monkey on mielestäni boosteriksi aivan kuningas laite. Tukevamman kuuloinen mielestäni kuin SD-1. Piirun verran halvempikin vielä. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
kimurantti1 17.07.2007 22:19:47 (muokattu 17.07.2007 22:20:45) | |
---|
Tässä ehdotetuista vahvistimista suurin osa selviää rankemmastakin menosta ilman purnukoita. Oot ihan oikeassa, mutta riippuu myös minkälaista soundia hakee. Mä itse vänkäsin ylimääräisiä purnukoita vastaan vaikka kuinka pitkään, mutta lopulta se oli vaan pakko hyväksyä. Vaikka vahvarista lähtisi kuinka paljon säröä ja hyvä soundi itsestäänkin, ei sen tyyppistä soundia, joka saadaan ryydittämällä vahvarin pikkurosoa overdivella, lähde sitten mistään vahvarista itsestään. Se on aivan oma juttunsa. Toki kyllä mä lähtökohtaisesti hankkisin vahvistimen, josta lähtee miellyttävä soundi jo ilman pedaaleitakin. |
Chaanim 17.07.2007 22:27:38 | |
---|
Oot ihan oikeassa, mutta riippuu myös minkälaista soundia hakee. Mä itse vänkäsin ylimääräisiä purnukoita vastaan vaikka kuinka pitkään, mutta lopulta se oli vaan pakko hyväksyä. Vaikka vahvarista lähtisi kuinka paljon säröä ja hyvä soundi itsestäänkin, ei sen tyyppistä soundia, joka saadaan ryydittämällä vahvarin pikkurosoa overdivella, lähde sitten mistään vahvarista itsestään. Se on aivan oma juttunsa. Toki kyllä mä lähtökohtaisesti hankkisin vahvistimen, josta lähtee miellyttävä soundi jo ilman pedaaleitakin. Jeps, näinhän se menee. Noita purnukoitakin on niin montaa sorttia, että etsisin nyt ensimmäisenä sen vahvistimen, joka omaan korvaan kuulostaa parhaalta ja siihen kyllästyttyä alkaisin etsiä sille mukavia pedaaleita kaveriksi :) |
Karhukoira74 17.07.2007 22:29:53 | |
---|
Jeps, näinhän se menee. Noita purnukoitakin on niin montaa sorttia, että etsisin nyt ensimmäisenä sen vahvistimen, joka omaan korvaan kuulostaa parhaalta ja siihen kyllästyttyä alkaisin etsiä sille mukavia pedaaleita kaveriksi :) Tälleensä varmasti täytyy toimia =) Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |