Aihe: ADA8000 vihdoinkin saatavilla
1 2 3
Jabbe
07.01.2004 20:53:02
ADA8000 + ADAT olis mun suositus. Mulla oli tuo Inca88 aiemmin, ja mokoma oli aika piru aiheuttamaan ongelmia. Erityisesti Win98 (SE ja ME) takkusi koko ajan tuon kanssa. Ehkä huonoa tuuria, ehkä ei. Behringerin uudet etuset on varmaan ihan jees, joten jos vaan budjetti kestää niin en näe yhtään syytä olla ottamatta tota ADAT-vaihtoehtoa. Mutta Incan kiertäisin kaukaa. 20-bit kortti, mutta kun vaihdoin sen Echo LAYLA 20-bit korttiin, oli ero aika kova. Nykyinen on paljon parempisoundinen, joten kai muulla laadullakin on sit väliä, ei pelkillä spekseillä. Tai no jaa, miten tuo sit sopii Behringeriin.... ;)
My name is Baron, Jabbe Baron.
bize
07.01.2004 21:08:29
ADA8000 + ADAT olis mun suositus. Mulla oli tuo Inca88 aiemmin, ja mokoma oli aika piru aiheuttamaan ongelmia. Erityisesti Win98 (SE ja ME) takkusi koko ajan tuon kanssa. Ehkä huonoa tuuria, ehkä ei.

Valmistajahan muuten korostaa, että yhteensopivuusongelmia on via:n piirisarjan kanssa, mikäli oikein muistan. Tuli vaan mieleen yks selitys noille Jabben yhteensopivuusongelmille.. Oon kyllä itsekkin ollu niitä todistamassa, joten ei mies ihan läpiä päähänsä puhu. ;-) Kaikesta huolimatta mulla on toiminu ongelmitta lukuunottamatta alun ajurien kanssa säätämistä.
Janne sanoo: ei enää jatsia Janne sanoo: parempi kun en yritäkään. tulee vaan vitutus ja angsti
Jabbe
07.01.2004 21:13:49
Valmistajahan muuten korostaa, että yhteensopivuusongelmia on via:n piirisarjan kanssa, mikäli oikein muistan. Tuli vaan mieleen yks selitys noille Jabben yhteensopivuusongelmille.. Oon kyllä itsekkin ollu niitä todistamassa, joten ei mies ihan läpiä päähänsä puhu. ;-) Kaikesta huolimatta mulla on toiminu ongelmitta lukuunottamatta alun ajurien kanssa säätämistä.

Totta. VIAllisia emoja ei kannata muutenkaan musakäyttöön kokeilla, näin sanoo kokemus. Tosin toi LAYLA on toiminut ihan moitteetta alusta lähtien, joten tiedä sitten missä vika?
bize
07.01.2004 21:14:53
Totta. VIAllisia emoja ei kannata muutenkaan musakäyttöön kokeilla, näin sanoo kokemus. Tosin toi LAYLA on toiminut ihan moitteetta alusta lähtien, joten tiedä sitten missä vika?

Ehkä asensit väärät ajurit? ;-)
Janne sanoo: ei enää jatsia Janne sanoo: parempi kun en yritäkään. tulee vaan vitutus ja angsti
Jabbe
08.01.2004 18:06:01 (muokattu 08.01.2004 18:06:19)
Ehkä asensit väärät ajurit? ;-)

Eka kortin mukana tulleet ja sit valmistajan sivuilta ladatut. Molemmat toimi jotenkuten mut kummatkaan ei hyvin. En mä nyt ihan palikka sentään ole. Soundblasterin ajureita kokeilin joo..

EDIT: ;) Ja heti alkaa vittuilu meidän välillä...?
PIM
09.01.2004 05:20:37
Huomauttaisin sen verran että jos kokonaisedullista äänityspakettia olette hommaamassa niin kannattaa katsella myös Linuxin suuntaan ja satsata RME:n kortteihin, joille löytyy ajurit myös aidan vapaammalla puolella. RME:n kortit (Digi96/8, Digi9652 aka Hammerfall, Digi9652DSP) on niitä harvoja ammattitason kortteja joille löytyy ajurit Linuxiin ja Linuxissa on avautumassa todella mielenkiintoisia näkymiä audiopuolella. Lyömättömään hintaan eli ilmaiseksi löytyy moniraitaäänitysohjelmia, rumpukoneita, efektejä yms. sälää, joista windows-puolella joutuisi maksamaan isoja euroja.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
hanipai
22.01.2004 20:20:37
Huomauttaisin sen verran että jos kokonaisedullista äänityspakettia olette hommaamassa niin kannattaa katsella myös Linuxin suuntaan ja satsata RME:n kortteihin, joille löytyy ajurit myös aidan vapaammalla puolella. RME:n kortit (Digi96/8, Digi9652 aka Hammerfall, Digi9652DSP) on niitä harvoja ammattitason kortteja joille löytyy ajurit Linuxiin ja Linuxissa on avautumassa todella mielenkiintoisia näkymiä audiopuolella. Lyömättömään hintaan eli ilmaiseksi löytyy moniraitaäänitysohjelmia, rumpukoneita, efektejä yms. sälää, joista windows-puolella joutuisi maksamaan isoja euroja.

Onkos kukaan kysellyt StPaul musicista vai pitääkö Saksasta tilata?
Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki.
niko
23.01.2004 14:06:29

Kilauta Jorille. Myy varmaankin kaikkea mitä behringerin maahantuojalla on tarjota.
http://www.stpaulssound.fi/yhteystiedot.html
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
jorma_r
25.01.2004 15:39:07

Tuoko noita peräti Soundata maahan... Sieltäkin siis saa...
bize
25.01.2004 17:18:13

Soundatan hinnat eivät käsittääkseni ole kovin kilpailukykyisiä, vai onko liike "herännyt" jo? Pari vuotta sitten hinnat olivat käsittämättömiä. Hinnaston lataamisellahan tuo tietysti selviäisi.
PIM
25.01.2004 21:30:25
Pari kun tilaat täältä (http://music-station.de/index.cfm?374,5,51904,1,0,1,1,10) niin saat ilman postikuluja kappalehintaan 239e. Säästät 80 euroa Soundatan hintoihin verrattuna ja tavara tuodaan kotiovelle asti.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
niko
26.01.2004 18:05:09

Maahantuojan suorat kuluttajahinnat ovat yleensä kovat. Eihän kukaan jälleenmyyjä suostuisi myymään maahantuojan tuotteita, jos maahantuoja möisi suoraan edullisemmin kuin jälleenmyyjän on mahdollista myydä.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
HK
30.01.2004 09:09:28
Löytyykö tuosta ada8000:sesta nuo mainostetut 8 liitäntää sisään ja ulospäin, vai pelkästään jompaan kumpaan suuntaan kerralla?
Peltikorva puupäässä.
HK
05.02.2004 02:27:48
Pitkään odotettu (no ainakin minä olen odottanut keväästä asti;-) Behringerin 8-kanavainen mikkietuaste ADAT liitännöillä on vihdoinkin kaupoissa. Itse tilasin pari kappaletta www.music-station.de:stä hintaa 249e/kpl (pk:t sis. hintaan). Ainakin väittävät että sitä löytyy hyllystä ja toivottavasti näin myös todellakin on ettei mene jälkitoimitukseksi. Raportoin tilanteen edistyessä.

Luulisi, että ovat pääseet jo kotiin asti. Samalla voisit varmastikin hiukan valaista tuota aikaisempaa kysymystäni mihin ei suoraa vastausta löytynyt kyseisen vehkeen verkosta ladattavasta manuaalista.
Peltikorva puupäässä.
samic
05.02.2004 05:44:07

Löytyykö tuosta ada8000:sesta nuo mainostetut 8 liitäntää sisään ja ulospäin, vai pelkästään jompaan kumpaan suuntaan kerralla?

löytyy ulos ja sisään kerralla.
www.morian.tk
loismi
02.04.2004 23:57:39
Mites tosta ADA:sta saa steroraidat kuunteluun, saako line outeista kahdella piuhalla mikserin stereokanavaan vai pitääkö kaikki 8 line outtia vetää mikseriin?
sami_sumea
03.04.2004 00:24:52

Mites tosta ADA:sta saa steroraidat kuunteluun, saako line outeista kahdella piuhalla mikserin stereokanavaan vai pitääkö kaikki 8 line outtia vetää mikseriin?

No jos tarviit vaan kahta ulostulokanavaa niin silloin stereopari tietysti riittää. Routtaus hoidetaan kuitenkin softalla.

...
loismi
03.04.2004 03:54:30
No jos tarviit vaan kahta ulostulokanavaa niin silloin stereopari tietysti riittää. Routtaus hoidetaan kuitenkin softalla.

...

Elikkä homman pitäis toimia jos haluan laajentaa systeemin 8:sta 16:sta kanavaan ilman että tarvii vaihtaa mikseriä 16:sta kanavaiseksi...hmmm mielenkiintoista..
sami_sumea
03.04.2004 12:53:26

Elikkä homman pitäis toimia jos haluan laajentaa systeemin 8:sta 16:sta kanavaan ilman että tarvii vaihtaa mikseriä 16:sta kanavaiseksi...hmmm mielenkiintoista..

Niin siis tuohan riippuu siitä miten miksaat (koneella vai isolla pöydällä) ja tarvitsetko 16:sta kanavaa ulos vai sisään?

Esim. mun käytössä (kun mulla ei ole enää edes käytännössä hardisefektejä käytössä) 16 sisään ja 2-5 ulos riittäisi komeasti, mikseriä ei tässä tapauksessa tarvitse käytännössä ollenkaan, paitsi volumekontrolleriksi.

Joku DI-boxi on toki hyvä olla jos haluaa vetää kitaraa tai bassoa sisään suoraan linjaan.

...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)