Aihe: Humppabändien bassokamat
1 2 3 4
Jamz
17.07.2007 13:16:48
Noniin..päädyin sittenkin tuohon nuppi+kaappi yhdistelmään. Oikeastaan otin kaks kaappia. 1x15+2x10.
poppamies
17.07.2007 13:17:26

...Nykyään kuuntelen musaa mielelläni luurit päässä, saa laittaa volaa yölläkin reippaasti ja kuulee musiikista asioita, joita ei siellä voisi kuvitella olevankaan normaalien ämyrien kautta ...

Ettei tämä sinänsä mielenkiintoinen aihe menisi aivan harakoille niin palataanko asiaan?
Ääripäät lienee askeettisimmillaan suoraan pöytään ilman minkäänlaista toosaa välissä. Tätä tuskin kukaan oikea arvonsa tunteva basisti tekisi. Joku ilmeisesti kuitenkin tekee. Toinen ääripää on sitten saunankäyttäjät. Okabass lienee yksi sellainen. Välimuotoja on sitten enemmän. Etuvahvistin mikseriin. Pieni combo ja DI mikseriin. Keskikokoinen combo mikitettynä?. Isohko combo ilman kanssa. Itse en suostuisi soittamaan muutaman sadan hengen tiloissa kuin vähintään ison combon kanssa. Mielummin nuppi kaappi. En missään tapauksessa mikseriin jonkun kuppasen monitorin avulla. Sidefillillä kyllä.
G strings are for strippers!
poppamies
17.07.2007 13:23:54

Noniin..päädyin sittenkin tuohon nuppi+kaappi yhdistelmään. Oikeastaan otin kaks kaappia. 1x15+2x10.

Itse käytän kans tällä hetkellä tuollaista. Ampeg etunen ja trankkupääte +400w (pääte vasta hankinnassa). Kaapit 1x15" + 2X10"
G strings are for strippers!
Sibali
17.07.2007 14:30:44
Itsellä Ampeq:in SVT Classic ja Ampeq:in 4x10 kaappi kotona, joita käytin keikoilla. Hyväksi havaittu setti, mutta ei kamalan roudaus ystävällinen. Joku puhui aiemmin, että rantasauna painaa 45kg. Tuo 4x10 kaappi painaa yksinään 60kg plus nuppi 40kg... Joku ei täsmää tai sitten oon vaan basisti. Ostin juuri EBS:n HD350 nupin ja sille kaveriksi EBS:n 1x12 kaapin. Soundi on jämäkkä ja kamat ei paina mitään! Neodymium kaappi painaa pari hassua kiloa. Tietty hinta on mitä on, mutta jos raha ei ole ongelma niin suosittelen. Niillä olen vedellyt isommatki tanssipaikat. Tietty nupista PA:n kautta.
okabass
17.07.2007 14:46:53 (muokattu 17.07.2007 14:54:11)
Joku puhui aiemmin, että rantasauna painaa 45kg. Tuo 4x10 kaappi painaa yksinään 60kg plus nuppi 40kg... Joku ei täsmää tai sitten oon vaan basisti.

MOI

Siis kirjoitin: "Mun kaappi painaa n. 45kg, joten se ei ole ylivoimaisen painoinenkaan."
Eli siis tämä SVT-klooni.
http://www.okabass.suntuubi.com/?cat=10

Kloonattu nuppi painaa 30kg.

Ampeg 8x10" painaa manuaalin mukaan 165lbs. tai n.75kg.
http://www.ampeg.com/products/classic/svt810e/index.html
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)