Aihe: Phlaser vai Fanger ?
1 2
jussimus
16.07.2007 23:06:05
Ok, huomasitko mitään muita mielenkiintoisia purkkeja? Kentältä oli vähän paha tsiigailla vaikka yritin, veikkaan, että säröosasto oli EH:n putkipurkkeja (British Muff'n tai Hot Tubes) sekä vissiin Bossin Metalzone(!).

No perhana kun en mäkään kovin tarkasti nähnyt, vaikka yritinkin :(
Joten en uskalla mennä vannomaan mitään. Sen sijaan pystyin seuraamaan erittäin tarkasti Brianin kitarateknikon puuhia :) Aika erikoista muuten että kitarateknikko oli nainen, ei liene kovin yleistä kuitenkaan...

Kyllä. Tajusin pointtisi, ja olet tietty ihan oikeassa. Alunperin ilmaisin itseäni huonosti, tarkoitinkin lähinnä, että kun itse ei osaa niin ei käyttötarkoituksia hirveästi keksi.

Joo, no mäkin tajusin sun pointtisi, hiukan viiveellä...
Eli kyseessähän oli siis vanha kunnon EVO. :D
Kiksaus
17.07.2007 00:48:19

Hendrix ja Jimmy Page nyt ekana tuli mieleen.

Missäs biisissä Hendrix käytti phaseria tai flangeria? Univibeä se ainakin käytti, mut en oo kuullu et olis noita käyttäny. Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, et onko mulla aukko Hendrix-tietämyksessä.
päänahka
17.07.2007 10:33:18
Missäs biisissä Hendrix käytti phaseria tai flangeria? Univibeä se ainakin käytti, mut en oo kuullu et olis noita käyttäny. Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, et onko mulla aukko Hendrix-tietämyksessä.

Univibe on phaser.
Up and down, that's how energy stays alive.
TimoS
17.07.2007 12:05:27

On muuten aihetta hipoen mahtava sivustokin olemassa ja aika monesta muljuttimesta löytyy myös ääninäytteet:

http://www.modezero.com/gallery3.htm
McNulty
17.07.2007 12:08:11
Joku flanger-tietäjä... kuka valmisti sitä kohtalaisen tyyristä flangeria jolla onnistui Hendrix-tyylinen "over zero flanging" tai vastaava touhu? En saa nyt mieleeni valmistajaa ja mallia. Hjälp!
if the shit fits... wear it!
Numb
17.07.2007 12:12:08

Viimeinkin sain HBE:n Psilocybe Phase Shifterin kytkettyä signaaliketjuun, ja on se jumankaut aika vehje... Ulottuu kevyestä phaseerauksesta flange -tyyppisyyden kautta ring modulator -soundin suuntaan, ei tosin yhtä repivään.

Uskomattoman paljon löytyy sävyjä kahden potikan ja kahden switching laitteesta. Löytyy leijuvaa soundia, löytyy likaista ja ilkeää muljahtelua, löytyy pulputusta...

Ja mikä parasta, suurimmalta osin soundit ovat myös käyttökelpoisia. Vain ääriasennossa, siellä ring modulator -suunnalla, käyttökelpoisuus on kyseenalainen. Hienosti kolmiulotteinen ja läpinäkyvä soundi.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
tommiot
17.07.2007 12:24:04 (muokattu 17.07.2007 12:25:24)
Viimeinkin sain HBE:n Psilocybe Phase Shifterin kytkettyä

Jotenkin pistää vähän hymyilyttää toi nimi... Silokkeja =) Saako siitä niin trippaavia saundeja ulos?

EDIT: Niin ja mä oon ite phaserin käyttäjä enemmänkin. Kuulostaa kivalta puhtaalla saundilla, ja joskus harvoin voi pistää säröllekin, mutta pitää varoo ettei ihan joka paikkaan tunge kaiken maailman muljutuksia. Flangerista mä en oo koskaan saanu oikein mitään irti :(
Numb
17.07.2007 12:29:58

Saako siitä niin trippaavia saundeja ulos?

Sanotaanko nyt vaikka näin, että ei se ihan tyhjästä tempaistu nimi ole. =)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
McNulty
17.07.2007 14:06:29
FoxRox Paradox TZF Flanger. Tahtoo.

Tuohan se oli. Jungleen voipi aina luottaa...
Minulle kelpaisi tuo Zero myös, on vain turhan hintava efekti kun sellaista tarvii 0,5 kertaa kahdessa setissä.
if the shit fits... wear it!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)