NickBitch 23.01.2004 09:39:44 | |
---|
mulla on "smells like teen spiritin" tabuissa tällänen kohta: ------------x-x-x-x------------------------- ------------x-x-x-x------------------------- ------------x-x-x-x-3-3--------------------- --3--3-3---x-x-x-x-3-3-------------------- --3--3-3---x-x-x-x-1-1-------------------- --1--1-1---x-x-x-x----------- jne.. ja toisissa demppaukset on tähän tyyliin, ite soitan tälla alla olevalla tabulla. Haluaisin vaan tietää dempataanko molemmissa vasemmalla '(kaula) kädellä? Ja mistä mä ne soitan? Alla olevan demppauksen teen ton soinnun kohdalta,onko oikein? ------------------------------------------- ------------------------------------------- ------------------------------------------- -----------x-x-3--3----------------------- -3--3-3---x-x-3--3--0------------------- -3--3-3---x-x-1--1--0------------------- -1--1-1-----------------------and so on.. on eri kohdista kyse mut se ei tässä haittaa. Anteex tyhmyyteni. elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja. |
Joo, samalla kädellä. Pidä sitä kättä siinä kohdassa missä se tuntuu/kuulostaa parhaimmalta. Parhaat soundit ite saan ainakin 3 nauhan kohdalta koskettamalla. Lumiukolla on valkonen perse. |
Lennu 23.01.2004 09:59:12 | |
---|
Se on vaan semmonen tsäkätsäkä (porvoolaisena pitää puhua remua) |
randy 23.01.2004 14:50:57 (muokattu 23.01.2004 14:51:15) | |
---|
(porvoolaisena pitää puhua remua) Ja jos äänittää tuota niin kannattaa laittaa vähäsen dolbya. Lumiukolla on valkonen perse. |
Reddie 23.01.2004 17:12:07 | |
---|
ja toisissa demppaukset on tähän tyyliin, ite soitan tälla alla olevalla tabulla. Haluaisin vaan tietää dempataanko molemmissa vasemmalla '(kaula) kädellä? Ja mistä mä ne soitan? Alla olevan demppauksen teen ton soinnun kohdalta,onko oikein? Kyllä. Kyseissä tabeissa on kyse vasemman käden (kaulakäden) demppauksesta. Itse teen demppauksen niin että pistän vasemman käden "kaikki" neljä sormea (peukalon ollessa kaulan takana) lepäämään kaikkien kielien päälle ja suoritan "tsäkätsäkän" eli komppaan biisin mukaan. Periaatteessa ei ole väliä mistä kohtaa kaulaa suoritat tämän demppauksen. Soundi eroa kyllä on, joten testaamalla selviää että mistä kannattaa ottaa. Ja ihan tiedoksesi että jos puhutaan oikean käden demppauksesta niin aika usein käytetään termiä "palm mute" elikkä tämä tarkoittaa tekniikkaa missä oikean käden kämmensyrjä lepää hennosti kieliä vasten aivan tallan vieressä, jolloin kun otetaan sointu vasemmalla kädellä ja kompataan tällä tavalla, kielet kyllä soivat, mutta hennosti, tunkkaisesti, "dempattuna". Erittäin yleinen tekniikka mm. hevissä, rokissa, punkissa. Särön kanssa erittäin hyvä tekniikka. Cleanillä toimii mielestäni parhaiten melodioita soittaessa. |
M-Q 29.01.2004 16:39:08 | |
---|
Se on vaan semmonen tsäkätsäkä (porvoolaisena pitää puhua remua) Let's born to rock! (ite olen myös Porvoosta) "Täällähän juodaan kovaa simaa ilman rusinan poikaa!" -J. E. Vanaja |
Skinwalker 31.01.2004 15:08:05 | |
---|
Piti kaivaa oikein kitara esiin kun kokeilin, että miten tuon soitan. Näköjään soitin niin, että noiden demppien ajaksi vain olin painamatta nauhoja otelautaa vasten, pidin sormia kielillä ihan noiden sointujen mukaan kylläkin. Big man, pig man, ha ha, charade you are |
Reddie 31.01.2004 16:37:49 | |
---|
Piti kaivaa oikein kitara esiin kun kokeilin, että miten tuon soitan. Näköjään soitin niin, että noiden demppien ajaksi vain olin painamatta nauhoja otelautaa vasten, pidin sormia kielillä ihan noiden sointujen mukaan kylläkin. Toimii tääkin, mut tos on aina se "vaara" et hakkaa vahingossa jotain huiluääniä. Eli siis jos haluu sitä "puhdasta" chukachuka soundia niin sit kannattaa sammuttaa ne kielet leveämmältä alueelta. |