Tatuo 15.07.2007 20:27:49 (muokattu 15.07.2007 20:28:28) | |
---|
ja kalliit kuullostaa vielä kalliimmalta hyvissä käsissä. :D joo-o www.yad.fi | et sillee |
aasit 15.07.2007 20:58:54 | |
---|
Nyt kyllä tulee kapulaa tämän Bajan rattaisiin mun osalta. Kävin joskus aikaisemmin testimässä nopeasti Kaisaniemen Fasun Baja Telecasteria, ja plakkariin jäi suht. hyvä vaikutelma, mutta nyt kun paremmalla ajalla hiplasin, niin eihän se sopinut minulle ollenkaan. Kaula tuntui hirveältä kolholta ja tuntui ettei sormet yllä minnekään. Sen sijaan 60-luvun mallit tuntuivat paljon paremmilta soitettavilta. Sitten nappasin seinältä CIJ Jazzmasterin, ja voin varmuudella sanoa että seuraava kitarani on tuleva olemaan Jazzmaster. Mutta jokaiselle omansa ja niin edelleen. |
Tatuo 15.07.2007 22:10:00 | |
---|
ja voin varmuudella sanoa että seuraava kitarani on tuleva olemaan Jazzmaster. Mutta jokaiselle omansa ja niin edelleen. njoo meille se on tele teille se on jazzmaster :D www.yad.fi | et sillee |
Jaava 16.07.2007 00:57:14 | |
---|
Sitten nappasin seinältä CIJ Jazzmasterin, ja voin varmuudella sanoa että seuraava kitarani on tuleva olemaan Jazzmaster. Mutta jokaiselle omansa ja niin edelleen. Minä myös kaisaniemen fasulla samaan tulokseen tulin. Loistopeleiltä nuo jazzmasterit kuulostavat. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Zigura 16.07.2007 18:44:48 | |
---|
Isoveljellä on tuollainen japsi-Tele reissue jostain 80-luvulta, tarkkaa mallia en tiedä. USA Telen mikit siihen on laitettu, ja ai, että kun on makiaa. Nauhat ovat varmasti maailman korkeimmat ja kapeimmat, mutta kyllähän siihenkin tottui. Taisipa jotain 450e velipoika siitä maksaa käytettynä. Entinen omistaja tietysti 2kk kauppojen jälkeen kyseli, jos voisi ostaa kitaransa takaisin :) Kaasuttaa niin vietävästi tuollainen Tele Custom '72. Siis se, missä on humppari kaulassa ja yksikelainen tallassa. Eipä niillä ihan tuhottomasti hintaa ole, tuo oma Jaguar pitäisi silti myydä alta pois. Lähinnä toivoisin, että siinä on se Telen tatsi vähän laajemmalla äänialalla. Missä pääsisin kokeilemaan ja onko jollain antaa fiiliksiä kyseisestä Teleksistä? PS. Tässä ketjussa on varmasti puhuttu tuosta '72:sta. Voitte antaa sivunnumeroita, jos löydätte. Dänks. The soldiers with their cigarettes
And the pigs with their guns cannot stop
The lonesome ones and the desparate ones and the smart ones. |
Joees 16.07.2007 19:59:12 | |
---|
Kaasuttaa niin vietävästi tuollainen Tele Custom '72. Siis se, missä on humppari kaulassa ja yksikelainen tallassa. Eipä niillä ihan tuhottomasti hintaa ole, tuo oma Jaguar pitäisi silti myydä alta pois. Lähinnä toivoisin, että siinä on se Telen tatsi vähän laajemmalla äänialalla. Missä pääsisin kokeilemaan ja onko jollain antaa fiiliksiä kyseisestä Teleksistä? Jos olet vähänkään seurannut tuota vapaampaa keskustelua niin et ole voinut välttyä mun tilityksiltä tuosta kitarasta. Nimittäin siitä kun menin myymään vuosia sitten moisen pois. ;-) Minkään muun kitaran myymistä en oo katunut niin rankasti. Moisen hommaan vielä joskus takaisin, se on täysin varmaa. Laajemmasta en tiedä, mutta kyllähän se kaulamikki erilaiselle soundaa kuin perustelen kaulamikki. Laajuutta ehkä saa kikkailtua lisää tuolla LP-tyylisellä elektroniikalla. 2x vol ja 2x tone. Se on ihan miten sen haluaa kokea. Kaula siinä on kiinnitetty lankkuun kolmella ruuvilla sen "yleisen" neljän sijaan. Mua se ei ole haitannut vaikka jotkut siitä ovat itkeneet. Huomaa kuitenkin jotta nää nykyiset kaksikelaiset siinä kaulassa ei ole vastaavanlaisia kuin 70-luvulla. Soundiltaan ne on hitusen erilaiset, mutta ei nämä uudet huonoja ole. Mulle kelpasi kyllä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Zigura 16.07.2007 21:23:48 | |
---|
Jos olet vähänkään seurannut tuota vapaampaa keskustelua niin et ole voinut välttyä mun tilityksiltä tuosta kitarasta. Nimittäin siitä kun menin myymään vuosia sitten moisen pois. ;-) Minkään muun kitaran myymistä en oo katunut niin rankasti. Moisen hommaan vielä joskus takaisin, se on täysin varmaa. Laajemmasta en tiedä, mutta kyllähän se kaulamikki erilaiselle soundaa kuin perustelen kaulamikki. Laajuutta ehkä saa kikkailtua lisää tuolla LP-tyylisellä elektroniikalla. 2x vol ja 2x tone. Se on ihan miten sen haluaa kokea. Niin no, ehkä tuota sustainia on saatu lisää humpparin kanssa. Oon saanut sen kuvan, että tuo Tele '72 humbucker on aika paljon kirkkaampi, kuin jos vertaa vaikka Lespaan. En siis sano, että olisit väittänyt niin :) Lähinnä tietoa tässä kalastelen. Miksi myit, muuten? Kaula siinä on kiinnitetty lankkuun kolmella ruuvilla sen "yleisen" neljän sijaan. Mua se ei ole haitannut vaikka jotkut siitä ovat itkeneet. Olen tätäkin ihmetellyt. Mitkä ne kiinnityskohdat siinä on? Kaksi ruuvia lähempänä tallaa vai lapaa? Vai ihan jotenkin muulla tavalla? Ja mikä tärkeintä, mitä väliä sillä on onko se neljällä vai kolmella ruuvilla kiinni? Tuskin se kaulan liitoskohdan kestävyyteen vaikuttaa kovinkaan mittavasti. Oli miten oli, tuskin omaa pienokaistani tulen seinille paiskomaan. Huomaa kuitenkin jotta nää nykyiset kaksikelaiset siinä kaulassa ei ole vastaavanlaisia kuin 70-luvulla. Soundiltaan ne on hitusen erilaiset, mutta ei nämä uudet huonoja ole. Mulle kelpasi kyllä. Jees, lueskelin, öh, Wikipediasta, että tuo reissuehumppari on melkoisen erilainen kuin alkuperäisessä. Sinäänsä ikävää, kun ilmeisesti sen mikkinsä ansiosta se juuri aikoinaan erottui edukseen. Löytyyköhän näiltä suosituimmilta mikkivalmistajilta alkuperäistä wide-range humbuckeria replikoivaa mallia... The soldiers with their cigarettes
And the pigs with their guns cannot stop
The lonesome ones and the desparate ones and the smart ones. |
Nyt kyllä tulee kapulaa tämän Bajan rattaisiin mun osalta. Kävin joskus aikaisemmin testimässä nopeasti Kaisaniemen Fasun Baja Telecasteria, ja plakkariin jäi suht. hyvä vaikutelma, mutta nyt kun paremmalla ajalla hiplasin, niin eihän se sopinut minulle ollenkaan. Kaula tuntui hirveältä kolholta ja tuntui ettei sormet yllä minnekään. Sen sijaan 60-luvun mallit tuntuivat paljon paremmilta soitettavilta. Sitten nappasin seinältä CIJ Jazzmasterin, ja voin varmuudella sanoa että seuraava kitarani on tuleva olemaan Jazzmaster. Mutta jokaiselle omansa ja niin edelleen. Bajan kaula on aika lailla omanlaisensa. Toiset tykkää... Minä ihastuin siihen oitis, kun aikanaan ensimmäistä kertaa hiplailin omaani. Suhde on vain syventynyt, kun olen rääkännyt kitaraa enemmän. Olen löytänyt Bajasta sen mitä olen aina etsinyt Telecastereista - hallelujaa! Mutta Jazzmaster on silti se ykkösjuttu minullekin ;-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Joees 16.07.2007 21:32:35 | |
---|
Niin no, ehkä tuota sustainia on saatu lisää humpparin kanssa. Oon saanut sen kuvan, että tuo Tele '72 humbucker on aika paljon kirkkaampi, kuin jos vertaa vaikka Lespaan. En siis sano, että olisit väittänyt niin :) Lähinnä tietoa tässä kalastelen. Miksi myit, muuten? Tuota, tyhmyyttäni mä sen kai myin. En mä muutakaan syytä keksi :-) Kyllä se juu erilaisella soundaa kuin perus humpuuki, mikä on varsin kiva juttu. Siinä mielessä se juu tuo lisää soundia jos sattuu omistamaan jo vaikkapa LP:n. Olen tätäkin ihmetellyt. Mitkä ne kiinnityskohdat siinä on? Kaksi ruuvia lähempänä tallaa vai lapaa? Vai ihan jotenkin muulla tavalla? Ja mikä tärkeintä, mitä väliä sillä on onko se neljällä vai kolmella ruuvilla kiinni? Tuskin se kaulan liitoskohdan kestävyyteen vaikuttaa kovinkaan mittavasti. Oli miten oli, tuskin omaa pienokaistani tulen seinille paiskomaan. http://lidbjork.homelinux.org/72cc/specs.html Tuolta löytyy kuvaa ja vähän muutakin juttua. Jees, lueskelin, öh, Wikipediasta, että tuo reissuehumppari on melkoisen erilainen kuin alkuperäisessä. Sinäänsä ikävää, kun ilmeisesti sen mikkinsä ansiosta se juuri aikoinaan erottui edukseen. Löytyyköhän näiltä suosituimmilta mikkivalmistajilta alkuperäistä wide-range humbuckeria replikoivaa mallia... Tuo mikkihän siinä oli juu se "juttu". Täytyy yrittää selvitellä josko jostain löytyisi valmistajaa joka tekisi alkuperäisen kaavan mukaan tuota. Tai sitten pistää paalua tiskiin ja ostaa alkuperäsen 72 customin :-) Hoho. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Jungleman 16.07.2007 21:43:53 (muokattu 16.07.2007 21:58:05) | |
---|
Tuo mikkihän siinä oli juu se "juttu". Täytyy yrittää selvitellä josko jostain löytyisi valmistajaa joka tekisi alkuperäisen kaavan mukaan tuota. Tai sitten pistää paalua tiskiin ja ostaa alkuperäsen 72 customin :-) Hoho. Ei löydy. Thegearpage ja TDPRI ovat täynnä on isompia poikia jotka tietävät enemmän... Ongelma on siinä että alkuperäisissä mikeissä käytettyjä CuNiFe-magneetteja ei ole saatavilla. Mistään. Edes itkemällä. Muutama putiikkimikkipaja ilmeisestikin valmistaa alnico-kopioita joiden lupaillaan olevan soundeiltaan lähellä alkuperäistä, noilta foorumeilta kaivamalla löytyy helpohkosti kaikki tarvittava tieto. Kaverilla on '73 Custom. Olen kuolannut sitä vuosikaudet ja muistutellut sopivin väliajoin, että jos vaihtelunhalu iskee, ostan sen pois. Ei myy, mokoma. Meksikoilaiset reissuet ovat ihan käypiä, pari kertaa olen törmännyt vallan erinomaiseen yksilöön. Toista ei ollut varaa ostaa (olin juuri ostanut Jaguarin), toinen oli mennyt nenän edestä. Harmittaa edelleenkin, Baja lohduttaa kuitenkin vähän ;-) Edit: poistin ylimääräisen ä:n. Näääs. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Joees 16.07.2007 21:49:25 (muokattu 16.07.2007 21:49:44) | |
---|
Ei löydy. Thegearpage ja TDPRI ovat täynnä on isompia poikia jotka tietävät enemmän... Jotain tällaista ounastelinkin, en vaan koskaan ollut jaksanut tutkia asiaa sen tarkemmin. Kaverilla on '73 Custom. Olen kuolannut sitä vuosikaudet ja muistutellut sopivin väliajoin, että jos vaihtelunhalu iskee, ostan sen pois. Ei myy, mokoma. Meksikoilaiset reissuet ovat ihan käypiä, pari kertaa olen törmännyt vallan erinomaiseen yksilöön. Toista ei ollut varaa ostaa (olin juuri ostanut Jaguarin), toinen oli mennyt nenänä edestä. Harmittaa edelleenkin, Baja lohduttaa kuitenkin vähän ;-) Hehheh. Sellasta se on, mutta kyllä sekin virheen voi tehdä ja luopua siitä(toivottavasti ei ;-)). Mulla moinen oli japsi. Se oli vallan mainio myös ja kadun sen myyntiä, kuten jo todennut olen. Mutta kyllä sellanen alkuperäinen kiinnostaisi vallan kauheasti myös. Tuppaavat vaan olemaan jo hinnoissa nekin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Jungleman 16.07.2007 22:09:14 | |
---|
Mulla moinen oli japsi. Se oli vallan mainio myös ja kadun sen myyntiä, kuten jo todennut olen. Mutta kyllä sellanen alkuperäinen kiinnostaisi vallan kauheasti myös. Tuppaavat vaan olemaan jo hinnoissa nekin. Niinpä. Harmittaa jopa sekin kun joskus pienenä poikana katselin Tampereen Musiikissa myynnissä ollutta '74 Customia - hintapyyntö oli järkyttävät 4100 markkaa. En sitten ostanut, vaikka budjetti olisikin melkein antanut periksi - olihan se jo vanha, kulunut ja vähän naarmuinenkin ;-) Kaverin '73:n soundi on todellakin kohdillaan: tallamikki pistää, repii, rähisee ja ulvoo, kaulamikki tuuttaa ja murisee. Tahtoo! Sitten toisaalta, toisella tutulla on '76 tai '77 joka on aika lailla eloton leipälapio. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Joees 16.07.2007 22:13:58 | |
---|
Niinpä. Harmittaa jopa sekin kun joskus pienenä poikana katselin Tampereen Musiikissa myynnissä ollutta '74 Customia - hintapyyntö oli järkyttävät 4100 markkaa. En sitten ostanut, vaikka budjetti olisikin melkein antanut periksi - olihan se jo vanha, kulunut ja vähän naarmuinenkin ;-) Kaverin '73:n soundi on todellakin kohdillaan: tallamikki pistää, repii, rähisee ja ulvoo, kaulamikki tuuttaa ja murisee. Tahtoo! Sitten toisaalta, toisella tutulla on '76 tai '77 joka on aika lailla eloton leipälapio. Custom-Soundsillahan on myyntitilissä '77. 2600 rahaa on hintapyyntö. Natural värinen. Mieli tekisi testata jotta minkälainen se on. Mutta eipä tässä ole helsinkihin asiaa eikä tuon takia jaksa mennä. Ei mulla rahaa kuitenkaan siihen olisi. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
J onne 17.07.2007 18:50:36 | |
---|
Mikäs olisi hyvä ja halpa fenderin tele? jotai 500 kieppeillä? Alone an' Blue |
Traditional 17.07.2007 18:55:45 | |
---|
Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
J onne 17.07.2007 18:58:06 (muokattu 17.07.2007 18:58:36) | |
---|
Omakohtaisia kokemuksia? Risuja ja ruusuja =D ? Alone an' Blue |
Traditional 17.07.2007 18:59:45 | |
---|
Omakohtaisia kokemuksia? Risuja ja ruusuja =D ? Yks akustinen testi, kaula liian leveä minun makuuni Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
J onne 17.07.2007 19:06:46 | |
---|
Alone an' Blue |
Aksunski 17.07.2007 21:04:35 | |
---|
Aattelin täs et jos ostaisin linjalla blues - country vääntöön fender telen. ja rahaa olis jo jonkun verran säästös et kannattaisko sijoittaa tollaseen fender american standard telecaster b-benderiin?? oon jo löytäny hyvää kommenttii siitä mutta olisko täällä kenelläkään kokemusta? nii ja mistä sellasii sais? halvalla :D ku kerta thomanilla ei ollu ku niitä nashville malleja... :/ ''Siinä on enemmän sellast jytinää... Teksasii.'' |
Mäci 17.07.2007 21:29:46 | |
---|
aajaa. mites sit tälläne. täst kellää kokemuksia tai kommenttei? http://www.thomann.de/fi/fender_mex_std_tele_aw.htm Hyvä kitara on.Mulla on tuollainen Midnight Wine värityksellä ja vaahterakaulalla.Niinkuin tuossakin,vaikka kuva näyttää ruusupuuta.Thomanilta tilasin ja on ihan virheetön yksilö.Mutta sanovat noissa Mex.kitaroissa olevan laatu-vaihtelua. Soitettavuus on hyvä ja soundikin mielestäni,kun ruuvasin mikkejä vaan tarpeeksi alas. Ne mikit on räyhemmät kuin esim. Classic sarjalaisissa,kun ovat keraamiset.Mutta kyllä niiden kanssa elään pystyy,toistaiseksi.Hintansa väärti peli on kyllä. Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt |