Aihe: Rolandissa ongelmia..
1
p130
20.01.2004 18:52:24

Osaakos kukaan heittää (valistunutta) arvausta missä voisi olla vika:

Roland Bolt-60 (putkipääte, transistorietuaste) hiljeni.

Virta tulee normaalisti, myös kun standbyn painaa päälle se selvästikin toimii (hieman kohinaa ilmaantuu). Kuitenkaan ääntä ei lähde kummastakaan kanavasta ja kanavien merkkivalot ovat pimeänä.

Muutamissa treeneissä tätä ennen pätki jonkin verran ajoittain. Kuitenkin vain sekunteja enimmilläänkin. Tulkistsin sen kosketushäiriöksi jakissa tai jossain muualla mutta olikin ilmeisesti jotain muuta..
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
p130
23.01.2004 11:23:11

Palaako niissä kanavissa sillon valot jos stand by on offilla. Jos ei, niin uskoisin et stand by katkaisin on rikki.

Ei pala. Etuaste tuosta on pimeänä, Boss GT6 main iniin niin jo vain ääntä alkoi lähteä. Mutta kiitos kuitenkin!

Osaakos kukaan heittää mitään muita ideoita.
Volle
23.01.2004 11:30:40
Mulla on kaksi kertaa palanut sulake. Music Manissa, joka oli myös trankkuetunen/putkipääte-hybridi, valot paloivat himmeämpänä, eikä ääntä kuulunut, en muista kuuluiko kohinaa. Kärähtänyt sulake oli siinä laitteen sisällä, joten hieman vaivaa "korjausoperaatiosta" oli. pääsulake taisi siinäkin olla ihan takalevyssä helposti vaihdettavissa.

Vanhemmassa Laneyssa sama juttu. Valot paloivat normaalista, putket hehkuivat jne., mutta ääntä ei vaan kuulunut. Hetken aikaa etuasteen putkia vaihdeltuani (ja kiroiltuani) huomasin ja vaihdoin sulakkeen, joka oli näppärästi suoraan takalevyssä.

Kannattaa tarkastaa sulakkeet.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
p130
23.01.2004 11:33:54 (muokattu 23.01.2004 11:38:22)

Ei ole sulakekaan...

Kaippa siitä vain on jokin palikka sanonut sopimuksen irti. Vajavaisilla elektroniikanhuoltotaidoillani jätän fiksumpien ongelmaksi kun mikään ei näytä palaneeltakaan.
p130
07.02.2004 14:01:47

No ei siinä sitten ollut mitään isompaa...

Etuasteen virtajohto melkein poikki, eli pikkuvika mutta sen verran piilossa että sai kuullemma jonkin tovin katsella ennenkuin keksi missä mättää.

Kiitoksia "6"!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)