Aihe: Rasitusvammoja raajoissa?
1 2 3
Blitz
20.01.2004 19:16:35
Olen nyt soitellut sellaisella yhden basarin yhden etutomin yhden pellin pikkusetillä kun on nuo räkin klampit sun muut vasta tilauksessa, niin on tuo haikan paikka hieman vaihtunut ja muuta.

Asiaan. Eilen treeneissä ilmeni ongelma, että oikea käsi tahtoi puutua helposti kyynärtaipeesta. Soittelin kuitenkin treenit lähes normaalisti läpi. Illalla tein matikanläksyjä, ja yhtäkkiä käsi "puutui" ihan turtaksi kyynärtaipeen kohdalta. Lopetin läksyt siihen ja nukuin yön. Aamulla ei ongelmaa, mutta päivällä koulussa kipu taas ilmeni. Päivemmällä alkoi vielä sattua ranteeseen joissain töissä. Kyse on siis oikeasta kädestä. Kouluterveydenhoitaja on torstaina paikalla, ja suunnistan sinne sitten pikimmiten.

Muilla ilmennyt tällaista?
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
aki koskinen
21.01.2004 11:44:08
käy lenkillä
"Kahta En Vaihda.......-sukkia"
Blitz
21.01.2004 14:51:54
käy lenkillä

Lähdetkö mukaan? :)
Viceroy
21.01.2004 15:10:20

Ei, vaan käy tosiaan siellä terkkarilla.

Oasiksen rumpali Alan White (kyllä, samanniminen mies kuin Yesissä) lopetti juuri soittamisen rasitusvamman takia.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
KiiminkiJoe
21.01.2004 15:29:58
Itselläni ongelmia aiheuttaa soittoasento; Kunnon fiiliksissä äijä on samanlaisessa kyyryssä kuin Randy West naisen päällä. Tähän kun vielä lisätään pari kertaa katkennut ja päin mäntyä luutunut solisluu ympäröivillä hermovaurioilla, niin muutaman kerran olen soitinvalintaani kironnut.
Viinaa voi olla ilman hauskaakin...
kkeppana
21.01.2004 16:07:06
Itellä on jo vuoden ajan ollu ongelmia ton vasemman ranteen kanssa. Tulee aina sillon tällön niin kipeeksi että pienikin liike satuttaa. Nyt viimeksi oli syyskuussa kipeänä. Sen tervehdyttyä muuttelin treenaustottumuksiani: aina ennen varsinaista treeniä 15min kevyttä naputtelua tyynyyn ja kunnon venyttely ranteelle. Tämä tuntui jo auttavan, mutta nyt on taas semmosta pientä "lupailua" ranteessa. Eli ääriasentoon taivuttaessa sattuu...
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
tom tom
21.01.2004 18:32:51
ei mulla mitään tollasta oo ollu, mutta kämmeneen ja sormiin tulee joskus vesikelloja kun mä pidän kapuloita niin rennosti käsissä. muutamat treenit menny ketuiksi kun on kelloja käsissä.
Roberto
21.01.2004 20:07:35

Kuulostaa siltä että hermorata on puristuksissa jostain hauiksen tienoilta. Koita painella varovasti hauiksen alta kainalon puolelta, ja jos löytyy arkoja kohtia niin lepoa ja venyttelyä... muutenkin kannattaa lämmitellä ja venytellä ennen ja jälkeen soiton.

Omat ranteet ja olkapäät on paskana vuosien takomisen jäljiltä, kulumaa... onneks ei haittaa kitaran soittelua!
Dr.Rubber
21.01.2004 20:07:50
Jalkapohjat on ihan paskana, avojaloin kun tykkään soittaa. Nahka paksuuntunut aika reilusti ja jatkuvasti ihan rakkuloilla.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Acryl
21.01.2004 20:09:25
ei mulla mitään tollasta oo ollu, mutta kämmeneen ja sormiin tulee joskus vesikelloja kun mä pidän kapuloita niin rennosti käsissä. muutamat treenit menny ketuiksi kun on kelloja käsissä.

kelloja oli minullakin kun aloin soittamaan pitkästä aikaa kunnolla. nyt kun soittotahti on sopivan tiukka niin kelloja ei vaan yksinkertaisesti voi tulla koska kaikissa sormissa on tuommoista känsän tapaista kuollutta lihaa, joka estää tämän.

venyttely on kaiken a ja o kyllä käsille varsinkin. jaltakin joutuvat kovalle rasitukselle varsinkin jos tuplia tykkää potkia. mitä vanhemmaks tulee sitä tärkeempää on venyttelyt.
palikka
ziggy
21.01.2004 21:56:57 (muokattu 21.01.2004 21:57:38)

Mulla no vasemman käden ranteessa rasitusvamma. Äärimmäisen vittumainen. Nyt on yli kuukauden soittotauko takana ja lisää lupailee. Siinä on sellanen patti peukalon jännetupin kohdalla, joka on aika suuri, mutta ei niin kipeä ja se on tullut levon aikana??

Lääkäri sanoi noin 1,5 kuukautta sitten että vähän lepoa ja kyllä se siitä. No siltä näytti, mutta kun viikon päästä innostuin neljänä päivänä peräkkäin takomaan 3-4h putkeen- joista yli puolet rudimentteja ym.- niin eiköhän se jo taas ollut kosketusarka seuraavat kolme päivää, eikä vieläkään parantunut.
"Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala
jms
21.01.2004 23:30:35
mulla oli pari vuotta sitten jännetuppi tulehus oikeassa kädessä ja siinä lihaksessa mikä menee rinnasta olkapäähän lihas tulehus... piti joku kuukausi levätä, sen jälkeen oon alkanu käymään salilla ja venyttelemään useammin niin ei ole noin pahasti menny paikat paskaks.
Mutta ainako alkaa tuntuun vähänki niin yritän levätä mutta aina ei ehdi levätä :D
"i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson
Roberto
22.01.2004 08:28:41 (muokattu 22.01.2004 08:28:52)

Lepoa vielä tärkeämpää on rentous harjoitellessa. Heti stoppia kun alkaa lihakset jännittymään. Kyse on kuitenkin lihasmuistista joka ei paljoa harjoitu stressin alaisena, eli turhaan hutkisi joka tapauksessa.
Blitz
22.01.2004 17:19:06
Kuulostaa siltä että hermorata on puristuksissa jostain hauiksen tienoilta.

Roberto oli oikeassa. Terkkari sanoi että johtuen pitkästä ja toistuvasta lihasten jännittymisestä, on hermoradat päässeet tukkiutumaan paikoittain. Kuulemma ihan painelu ja hieronta auttaa, ja mikäli pahenee niin käski tulla uudestaan. Varmaankin voisi jo tänään soitella ihan normaalisti. :)
kurpiainen
22.01.2004 17:43:23
kumma juttu... mulla ei oo ollu mitään rasitusvammoja paitsi tietysti kellot ja hiertymät sormissa.. ja oon nyt reenannu väh. kerran päivässä muutaman tunnin kerralla. on joskus murtunu vasen käsi mutt ei oo tullu mitään onkelmii siitäkään.. ?? kai sitä sitten joskus vanhana ja raihnaisena tulee jotain vammoja?! :)
Viceroy
22.01.2004 19:09:35

Kyllästyin jatkuviin vesi(ja veri-)kelloihin, ja nykyään teippaan sormeni ennen soittoa!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Roberto
22.01.2004 20:51:39

Kyllästyin jatkuviin vesi(ja veri-)kelloihin, ja nykyään teippaan sormeni ennen soittoa!

Kevyempi kapula, ei lakkapintaa, vähemmän puristusta ja kuivat kädet auttais varmaan. Teipit sukkaa.
Rokki Rumpali
23.01.2004 23:29:11
Onko joku huomannu jos soittaa pienemmällä setillä kuin yleensä, että nilkan seutuville tulee suonenvetoja välillä niin perkeleesti?
Jumaliuta elkää kiusatko!
Mikko A
24.01.2004 00:32:44
Onko joku huomannu jos soittaa pienemmällä setillä kuin yleensä, että nilkan seutuville tulee suonenvetoja välillä niin perkeleesti?

Otin eilen toisen lattiatomin pois setistä. Ei oo vielä alkanu vetään suonta nilkasta :D
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)