Aihe: Kitarakaapit + kitara
1
Iscariot
15.07.2007 23:28:38 (muokattu 15.07.2007 23:45:18)
Elikkä on tässä tarkotus ostaa

ESP LTD - Alexi 200 BDT

ja jonkinlainen kitarakaappi ja nuppi, vaa ei oo kyl mitää hajua tässä että millaset sitte ostas, marshalia oon miettiny mutta.. niih, ei hajuakaa mikä ois hyvä ja mikä ei :D

Kolmisen vuotta on takan nytte kepitystä :l

Jotai tippejä ois kiva keräillä :F

Edit:

noh, suunnillee semmosta ''motorista'' ääntä vahvistimesta ois tarkotus
black metallia ku soittaa, vähä vaikee selittää, suunnillee samanlaista ku bodomi.

rahalla nyt ei oo välii ku pappa betalar joululahjaksi
ReBeat
15.07.2007 23:42:22

Käsittämätön aloitus. Tollasesta en sulle mitään tippiä kyllä anna. Et maininnut mitään että mitä ominaisuuksia haluaisit noilta laitteilta tai paljonko ajattelit niihin laittaa rahaa. Ei kukaan voi sun puolesta tietää.
Jaava
16.07.2007 00:51:04 (muokattu 16.07.2007 00:53:46)
rahalla nyt ei oo välii ku pappa betalar joululahjaksi

Maksaako pappa jos mä ehdotan mesan roadking fullstackiä (n. pyöreesti 6000e).

Jonkinlaista budjettia pitää aina ilmoittaa, koska laitteita löytyy oikeesti 100-10000e.

Jotain marshallia olit ajatellut. Minä sanon ettei uudet marsut ole vakuuttaneet minua henkilökohtaisesti yhtään. Jos löydät käytetyn vanhan putkimarsun niin sitte juu.

Lisäinfoa odotellaan.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
bfoc
16.07.2007 01:05:07 (muokattu 16.07.2007 01:11:09)
Maksaako pappa jos mä ehdotan mesan roadking fullstackiä (n. pyöreesti 6000e).

Olis kiva pappa se. Mut sillon kannattaisi jättää toinen kaappi pois ja kuluttaa sekin reilu tonni laadukkaampaan luuttuun. Esim siihen oikeeseen Laihoon eikä tuohon LTD-luuttuun jonka lisenssifloikasta isot pojat varoittelee...

Luulisin että death/black/turma-metal sirinää saa käyttötarkoituksen mukaan skaalatulla trankkuvahvaimella ja jonkinlaisella säröpurkilla, mutta mielummin voisi hakea hieman yleisäkyttöisempää ratkaisua jos ensi kesänä haksahtaakin jazziin tms. Ei mee sit koko kalusto uusiksi...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Iscariot
16.07.2007 04:41:25 (muokattu 16.07.2007 04:44:17)
Kyl se ois se 200-1000e raja :l
Kuten todettu ni mun kokemus rajottuu pelkästää Harley benttonin v-mallii ja 120w vahvistimee, eli ei paljoo mulle kerro nuo mitä ootte tähän mennes manininnu, sanokaas mitä tuo yleensä kannattis laittaa :/

Tällä hetkellä on Digitechin black metal dist. pedali ja Tää harley bentonin halpis malli ja perus sähkökitara vahvistin
Deranged
16.07.2007 09:30:04 (muokattu 16.07.2007 09:30:14)
noh, suunnillee semmosta ''motorista'' ääntä vahvistimesta ois tarkotus

Motorinen ääni on pelottava asia. Suorastaan liikuttava.

Mutta jos hyvää säröä metalliin etsit, osta torilta Randallin G2 transistorikombo. Ei ollu hinnalla pilattu ja lähtee bodomit.
M.U.
16.07.2007 11:10:43 (muokattu 16.07.2007 11:11:20)
Jos kitaran ei oo pakko olla tommonen laiho-mallinen niin kannattaa mieluummin panostaa siihen vähä lisää ja ostaa vaikka tällainen:
http://www.thomann.de/fi/bc_rich_assassin_px3t.htm

Ei oo niin ruma ja floikkakin on aito.

Nupista ja kaapista en osaa sanoa, mutta itse ottaisin varmaan tuossa hintaluokassa tämän setin:
http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_head_212_bundle.htm

Pedaaleilla tuostakin varmasti saa riittävästi sirinää ja tuo myös taipuu muunlaiseen musiikkiinkin.

//Hienosti onnistuin painamaan lainaa-nappulaa muokkaamisen sijasta...
pulliha
16.07.2007 11:45:22
En nyt suosittelis kauheesti tommosta nuppi+kaappi yhdistelmää miettimään, jos kitarakin pitäis saada tohon 1000 euroon... koita et saisit suht hyvin jaettua potin puoliks et 500 vahvistimeen ja 500 kitaraan. Sillai sais hyvät välineet ainakin noihin Harley Bentoneihin verrattuna (sori nyt). Mut siis muista et voit joustaa tost mun ehdotuksest et 600 e kitara + 400 e vahvistin. Toimii varmasti ...
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
kimurantti1
16.07.2007 12:28:59
Jotenkin nyt vaan veikkaan, että kun iskä on ostamassa joululahjaa, niin ei käytettyjä kannata ehdotella. Se on nimittäin oma rulianssinsa aina. Siksipä ehdotankin Rolandin Cube 60:stä (http://www.thomann.de/fi/roland_cube_60_modelling_gitarrencombo.htm).

Kitara on taas niin makuasia, mutta RR-mallisissa kitaroissa on muitakin mielestäni harkinnan arvoisia vaihtoehtoja. Fakta on, että tuossa valitsemassasi Laihon signature-kitarassa on hieman sitä "artisti-lisää" hinnassa, ja jokin tavan RR voisi olla hinta/laatu-suhteeltaan parempi vaihtoehto.

Ei myöskään kannata ostaa hyvää kitaraa ja halpis vahvistinta, koska usein lopputuloskaan ei silloin ole toivotunlainen. Myöskään kunnollista nuppi+kaappi-yhdistelmää ei tuohon hintaan saa. Nuppi+kaappi-yhdistelmät ovat comboa kalliimpia, eivätkä suinkaan aina comboa parempi vaihtoehto. Kannattaa ennemmin ostaa hyvö kombo, kuin huono nuppi+kaappi-yhdistelmä.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
buju
16.07.2007 14:52:20 (muokattu 16.07.2007 14:53:42)
No jos jouluksi pitää vahvistin löytää, olisihan sulla ihan hyvin aikaa käydä itse rauhassa kokeilemassa eri vahvistimia.
Ei muuta kun skeba kainaloon ja kokeilemaan miten bodom taittuu eri peleillä.
Kyllä sinä itse parhaiten tiedät mikä soundi sinua miellyttää kunhan nyt vaan käyt kokeilemassa eri vahvistimia.
Ainiin.... ja papalle terveisiä, Hyvä Pappa!
Damn right, I´ve got the blues
brn2sk8
16.07.2007 19:44:08
Siis tää on taas tätä sarjassamme turhat kirjoitukset... Keskellä kesää kysyy apua joululahjaksi, sanoo että soittanu kolme vuotta ja haluis kaapin ja nupin :D JES, näin toimin minäkin... Krhm, kannattais varmaan hei mennä jonnekkin liikkeeseen kysyyn asiaa, vaikka kuinka isä maksaa ni voi se siinä mukana tulla... Tämmösissä asioissa kannattaa aina tukeutua heti ensimmäisenä musiikkiliikkeisiin suoraa kun oot kerran varma että mitä haet, täältä ei irtoa oikein kunnollista tietoa aiheesta, koska kädestä pitäen selitys ei onnistu...

Mut mut, peace, toivon että joskus saat ne kamas ja käytät niitä hyvin... Ei prokamat meinaa hyvää soittoo, muista se... Kamat ei tuo taitoo
Deal:leaD guitarrrr... Rauh "kuulin karoliinan lähteneen..." Popedaa suomen kesässä nurmipellolla les paulin säestyksessä, sitä mä miellän rakkaudeks...
kimurantti1
16.07.2007 19:59:27
Siis tää on taas tätä sarjassamme turhat kirjoitukset... Keskellä kesää kysyy apua joululahjaksi, sanoo että soittanu kolme vuotta ja haluis kaapin ja nupin :D JES, näin toimin minäkin... Krhm, kannattais varmaan hei mennä jonnekkin liikkeeseen kysyyn asiaa, vaikka kuinka isä maksaa ni voi se siinä mukana tulla... Tämmösissä asioissa kannattaa aina tukeutua heti ensimmäisenä musiikkiliikkeisiin suoraa kun oot kerran varma että mitä haet, täältä ei irtoa oikein kunnollista tietoa aiheesta, koska kädestä pitäen selitys ei onnistu...

Mut mut, peace, toivon että joskus saat ne kamas ja käytät niitä hyvin... Ei prokamat meinaa hyvää soittoo, muista se... Kamat ei tuo taitoo

Heheh, otapa nyt rauhallisesti. :-D Tämä kysely ei ole turha, eikä sillä ole mitään väliä, kuinka kauan kukakin on soittanut. Kyllä täältä muusikoiden.netistä voi kysellä suosituksia, eikä se ole millään muotoa typerää. Olen myöskin sitä mieltä, että kyllä täältä kunnon tietoa aiheesta kuin aiheesta löytyy.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Iscariot
17.07.2007 01:57:20 (muokattu 17.07.2007 01:58:59)
Juuh, ei sinällää, muutto kahen viikon päästä ouluu itellä.
Isäntää ei paree ottaa kauppaa mukaa ku semmosta ei meilläpäi löydy ni sitte oulusta tilaan itte, mietin nyt vaa kysyy apua ku ei oo tota tietomusta:D
Hyvinhän tuo benttoni toimii mutta vähä vittumaista ku ei oo vibrakampee :l
Nii ja itellä ku ei oo töitä ni isännänhän se tulee maksaa ainaki, tarkotus oli 18v lahjaksi vaa meinas ettei siihe mennes oikee kehtais hommata, jouluna sitte.
lavaamo
17.07.2007 11:00:46
Jos tuo randy muoto kitarassa on välttämättömyys, niin miten olis jacksonin rr3 ja vahvistimeksi jompikumpi valveking kombo, itte oon ollut ainakin tyytyväinen tohon VK212:een rokin ja hevin soitossa.

Mahtuvat suurinpiirtein budjettiinkin:

VK 112 http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_112_gitarrencombo.htm

VK 212 http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_212.htm

RR3 http://www.thomann.de/fi/jackson_rr3_randy_rhodes.htm
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)