Aihe: Analogisampleri
1
Leikari
04.07.2007 16:25:43
nonniiii - joskus tannoin oli analogisamplerit aiheena - nyt semmoisen voisi ostaa

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=56921123

;-P

P.S. myyjä toteaa, että "tämmöisiä ei tahdo saada" - - ei moni varmaan tahdokaan..
HarriP
04.07.2007 17:47:17

Ai toi on toi Akain mellotroni...
maza
05.07.2007 11:04:12

Noh, onhan tossa koneessa analoginen filtteri (olettaen että en muista väärin)
Leikari
05.07.2007 11:09:44
Noh, onhan tossa koneessa analoginen filtteri (olettaen että en muista väärin)

lisäksi siinä lukee "Professional" - -eli, että varmasti on hyvä

- -

oikeesti: aika nätti laite, mutta minikorppuaseman kanssa saattaa joskus olla ihmeissään
teroyk
14.07.2007 21:25:49
lisäksi siinä lukee "Professional" - -eli, että varmasti on hyvä

Jämäkämmin se on tehty, kuin moni nykyinen "professional".
Enempi minua ottaa päähän myyjän nimitys: analoginen sampleri...kylläpä se aika digitaalinen on..tosin se filtteri on analoginen.

oikeesti: aika nätti laite, mutta minikorppuaseman kanssa saattaa joskus olla ihmeissään

Kieltämättä aika miehekkään näköinen.
Vaikka korppuja löytyisikin, niin todennäköisesti asema on rikki, tosin sen todennäköisesti voi korjata vaihtamalla hihnan...Mutta ne korput pystyivät pitämään sisällään vain kaksi samplea :)

Mutta hyvä, että joku on tarjonnu 75 euroa...tärkeintä, että ei joudu kaatopaikalle.
Prophet
14.07.2007 21:40:20

Mitä muita merkkejä oli Akain lisäksi, jotka käytti minikorppuasemaa?
zepeteus
15.07.2007 15:41:47
Mitä muita merkkejä oli Akain lisäksi, jotka käytti minikorppuasemaa?

Noita 2.8 tuumaisia käyttivät myös ainakin
Roland (S-10, S-220, MKS-100),
Korg (DDD1, SQD1) ja
Yamaha (MDF1).

Korppujen ja minisellaisten lisäksi löytyi tietty lerppua eri valmistajilta, siinäpä tallennusmedian haeskelua näille päiville.
andrei
15.07.2007 16:45:39
Minulla on tommonen antiikkivehje edelleen nykyajassa.
Sisään on sämplätty (disketille)sähköbasso ja 12-kielinen kitara.Ei muuta. Basso on hyvä eli kaukana synteettisistä soundista ja 12-kielinen on heleämpi kuin esim. motiffin vastaava. Muut soundit tulevat uudemmista vermeistäni.
Lisäksi selkeä rivistö painikkeita 1-16 ohjelmien nopeaan vaihtoon. Eli käytän sitä ohjaamaan muita laitteita (3kpl).
Tosin harkitsen jo laitteen vaihtamista modernimpiin. Kannattaisikohan? Kun on toiminut tähänkin asti, eikä ole kertaakaan pettänyt. Olemassa on vara- diskettiasema, mutta ei ole tarvittu.
Disketeistä kyllä näkyy (kuuluu) soundi häviävän, jos pitelee niitä kaapissa useita kuukausia, mutta ne joita käytän max. 1kk:n välein niin niissä pysyy. Varmistussoundit olen tallentanut CD:lle jos sattus häviämään niin sämplään sieltä alle aikayksikön. Koskettimisto ei ole reistannut koskaan ja ei tarvitse vaihdella mitään kumimattoja niinkuin esim. Korgin X3:ssa.
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
teroyk
15.07.2007 23:25:42 (muokattu 15.07.2007 23:34:29)
Siis ettei kenellekkään jäänyt käsitys, että tuollaiset 80-luvun samplerit olisivat arvottomia, niin minä etsin juuri noita. Ja joistakin maksaisin satojakin euroja.

Tosin, juuri tuo malli on vähiten arvostamani ja tuostakin olisin ollut valmis maksamaan kohtuullisesti, jos olisi tullut muutamakin levyke matkassa. Mutta mieluummin ostaisin S700:n eli tuon räkkiversio.
teroyk
15.07.2007 23:36:55 (muokattu 15.07.2007 23:43:25)
Minulla on tommonen antiikkivehje edelleen nykyajassa.

Onko se just tuollainen Akai X7000? vai X3700?
andrei
16.07.2007 10:47:13
Onko se just tuollainen Akai X7000? vai X3700?

X7000 on se.
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
uneksija
17.07.2007 11:56:53
Siis ettei kenellekkään jäänyt käsitys, että tuollaiset 80-luvun samplerit olisivat arvottomia, niin minä etsin juuri noita. Ja joistakin maksaisin satojakin euroja.

Onko niissä "lämpimämpi" saundi? ;) ;) Korgin DSS-1-sampleri ois näistä vanhoista vissiin aika kova, mutta etenkin, jos sitä käyttäis enemmänkin syntikkana kuin samplerina (siinä on analogifiltterit).

Voin olla aivan väärässä, mutta olikohan tossa Akaissa analogifiltterit? Mun mielestä Akain jossain polyanalogisynassa oli liitin jollekin Akain samplerille, että siihen sampleriin sitten sai analogifiltterit. Ihan hyvä idea varmaan ollut aikanaan.
teroyk
17.07.2007 20:30:22 (muokattu 17.07.2007 20:35:55)
Onko niissä "lämpimämpi" saundi? ;) ;)

Ei ainakaan lämmin, vaan enempikin sopivan epämääräisen huono soundi :)
Paitsi poikkeuksena Emu Emulator II. Se soittaa jostain syystä 8-bittiset samplet, jotenkin ovelan selkeästi omalla soundillaan.

Korgin DSS-1-sampleri ois näistä vanhoista vissiin aika kova, mutta etenkin, jos sitä käyttäis enemmänkin syntikkana kuin samplerina (siinä on analogifiltterit).

Nykyään yliarvostettukkin ja en takia mulla on ongelma, kun haluaisin semmosen siitä huolimatta, kun käsiin on eksynyt läjä siihen sopia soundeja. Ei kellään sattuisi olemaan tiedossa tuommoista jossakin, että voisin ostaa pois. Analogiset filtterit on siinä sen takia, että se soittaisi muuten 12-bittiset samplensa niin kantikkaasti, että kukaan ei jaksaisi kuunnella niitä soundeja.

Voin olla aivan väärässä, mutta olikohan tossa Akaissa analogifiltterit? Mun mielestä Akain jossain polyanalogisynassa oli liitin jollekin Akain samplerille, että siihen sampleriin sitten sai analogifiltterit. Ihan hyvä idea varmaan ollut aikanaan.

Korjatkoon tuo nykyinen X7000:n omistaja, jos olen väärässä, mutta olikos siinä semmonen velocityn voimakkuun mukaan aukeava analogifiltteri, johon ei oikein muita säätöjä ollut, kuin kuinka paljon tuo velocity vaikuttaa. Tuo erillinen liitin teki sitten mahdolliseksi sen, että sampleri tavallaan toimi oscilaattoreina monikanavaisesti Akain AX/VX-sarjan syntikoille.
Oliskos kellään muuten tiedossa myynnissa semmonen syntikka?
CPU
20.07.2007 14:11:50
Analogiset filtterit on siinä sen takia, että se soittaisi muuten 12-bittiset samplensa niin kantikkaasti, että kukaan ei jaksaisi kuunnella niitä soundeja.

Mitä??? Meikä laittelen ite melkein kaikkeen effuja joilla saa noi samplejen bittisyydet alas ainakin 12-bit, 8-bit tai alemmas. Eli jaksaa kunnella.

;)

K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)