DJKaaos 18.06.2007 19:46:49 | |
---|
Jep, ManUun noita brittejä ostetaan todella paljon, viimesimpänä Hargreaves Bayernista. Jengiin liittyi toki myös pari uutta portugalilaista. Ei niitä nyt niin paljon kuitenkaan osteta. Scholes, Neville, Giggs, Brown, OShea, Fletcher ja Eagles ovat pelanneet Unitedissa käytännössä teinistä asti. Ja ensikaudella kentälle päässevät yhä enemmän myös Craig Cathcart ja Phil Bardsley. Merkittävistä brittiostoksista tulee mieleen lähinnä Carrick, Ferdinand ja Rooney ja nyt tietysti Hargreaves. Tosin ManUn omistajapamppu on sanonut, että mielellään ostaa brittejä jos ja kun pelaajia ostaa. Minä olen minä. |
Ziggy Bubba 18.06.2007 20:23:40 | |
---|
Ei niitä nyt niin paljon kuitenkaan osteta. Scholes, Neville, Giggs, Brown, OShea, Fletcher ja Eagles ovat pelanneet Unitedissa käytännössä teinistä asti. Jep, taitaa olla aika vahva nuorisoakatemia, jos olen oikein ymmärtänyt - eli monet brittipelaajat kiinnitetään jo silloin teini-iässä. Onko muuten tietoa, kuinka moni noista joukkueen runkopelaajista on alunperin Manchesteristä? Myspace.com/Crookmachine |
VR 19.06.2007 11:04:12 | |
---|
Jep, taitaa olla aika vahva nuorisoakatemia, jos olen oikein ymmärtänyt - eli monet brittipelaajat kiinnitetään jo silloin teini-iässä. Onko muuten tietoa, kuinka moni noista joukkueen runkopelaajista on alunperin Manchesteristä? Giggs on ainakin Walesista ja O'Shea on irkku. Muista ei tietoa. Everything is a OK! YNWA |
DJKaaos 19.06.2007 16:11:22 | |
---|
Jep, taitaa olla aika vahva nuorisoakatemia, jos olen oikein ymmärtänyt - eli monet brittipelaajat kiinnitetään jo silloin teini-iässä. Onko muuten tietoa, kuinka moni noista joukkueen runkopelaajista on alunperin Manchesteristä? Vuosien 1996 ja 2003 välillä vain kaksi valioliigan mestaruutta meni sivu suun Manulta. Tuona aikana Manu voitti myös kaksi kertaa FA cupin ja kerran Mestareiden liigan. Ja mikä siis merkittävää tossa menestysputkessa, niin joukkueen runko koostui pitkälti omista kasvateista: Giggs, Beckham, G. Neville, P. Neville, Scholes ja Butt, sekä pelaajista, jotka olivat edustaneet jo pitempään Manua: Schmeichel, Irwin ja Keane. Chelsea ja Liverpool aloittivat muukalaislegioonan pyörittämisen 90-luvun lopussa / 2000-luvun alussa, mutta tärkeimmät pelaajat kummallakin seuralla taitavat nykyään taas olla brittejä, mikä on brittifutiksessa olennaista ja toivottavaa. Eikä pidä unohtaa Arsenalia - joukkuetta, jonka pelaajista yli puolet puhuu äidinkielenään ranskaa, eikä kokoonpanoon mahdu ainuttakaan brittiä, tyrmisyttävää. Minä olen minä. |
Black Star 20.06.2007 22:19:45 (muokattu 20.06.2007 22:21:07) | |
---|
ohhoh... U21-semifinaali Englanti-Hollanti oli aikamoinen trilleri. Tasoitus oranssipaidoille 89 minuutilla ja 32 vetäjän pilkkukisa, jonka jälkeen kisaisäntä finaaliin 12-13. Juoma oli yllättävän happopitoista, ei yksinkertaisesti pystynyt nielemään |
Roberto 21.06.2007 11:49:56 | |
---|
tärkeimmät pelaajat kummallakin seuralla taitavat nykyään taas olla brittejä, mikä on brittifutiksessa olennaista ja toivottavaa. Noh, 80-luvun alussa britit valittivat kun brittifudis ei kehity muiden maiden tasoiseksi koska siellä ei ole juurikaan ulkomaalaisia pelaajia. Nyt ne valittaa siitä että brittifudis ei kehity koska ulkomaalaiset vie kaiken peliajan... yrittäisivät nyt jo päättää. |
DJKaaos 21.06.2007 12:22:20 | |
---|
Noh, 80-luvun alussa britit valittivat kun brittifudis ei kehity muiden maiden tasoiseksi koska siellä ei ole juurikaan ulkomaalaisia pelaajia. Nyt ne valittaa siitä että brittifudis ei kehity koska ulkomaalaiset vie kaiken peliajan... yrittäisivät nyt jo päättää. Balanssi, siis tasapainottelu noiden välillä on tavoittelemisen arvoinen asia. Minä olen minä. |
VR 05.07.2007 15:32:39 | |
---|
Rupesinpa miettimään missä liigassa mahtaa olla eniten ulkomaalaisia? Valioliiga on varmaankin melko korkealla, ja äkkiseltään ajatellen Italiassa taas kotimaiset pelaajat jyllää. Yleisesti melkeinpä joka liigassa kovimmissa tiimeissä on korkein ulkolaisprosentti. Everything is a OK! YNWA |
aleksi 15.07.2007 16:04:09 | |
---|
Terve taas palloilun ystävät. Tuota muusikoiden.netin omaa Fantasyliigaa (etenkin sen huonetta) yritetään kovasti aktivoida taas uuden kauden kynnyksellä. Liigaan pääsee liittymään koodilla: 133780-47011 osoitteessa fantasy.premierleague.com (josta käynee myös selväksi mistä on kyse, mikäli se on jossain määrin hämärän peitossa). Huone kantaa nimeä: Fantasy Premier League, kyselkää jäsenyydestä. Kuulemisiin! "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
Manuel Pyrhullo 15.07.2007 17:24:14 | |
---|
Copa American finaali tänään! Argentiina vie! |
DJKaaos 15.07.2007 19:01:02 | |
---|
Copa American finaali tänään! Argentiina vie! Tuskin vie, vaikka saisi viedä. Jos Brasilia haluaa, niin se ottaa omansa. Argentiinalla on kyllä näennäistä huippuosaamista ja nimekäs ryhmä, mutta varsin keskinkertainen, kun on kyseessä tosipelit tai kovan luokan turnaus (jota Copa ei kyllä ole). Minä olen minä. |
Bongowing 15.07.2007 19:34:13 | |
---|
Ootteko kattonu netistä noita Copa American pelejä? Mitä streemiä suosittelette, ilmeisesti klo 22 tulee finaali. http://www.myp2p.eu/ |
DJKaaos 15.07.2007 19:48:47 | |
---|
Ootteko kattonu netistä noita Copa American pelejä? Mitä streemiä suosittelette, ilmeisesti klo 22 tulee finaali. http://www.myp2p.eu/ ite kattelen livefooty-sivustolta, googlaamalla löytyy. Striimejäkin on yleensä aika paljon tarjolla. Minä olen minä. |
Roberto 15.07.2007 22:30:18 | |
---|
Ootteko kattonu netistä noita Copa American pelejä? Mitä streemiä suosittelette, ilmeisesti klo 22 tulee finaali. http://www.myp2p.eu/ Puoliltaöin suomen aikaa. |
Tuskin vie, vaikka saisi viedä. Jos Brasilia haluaa, niin se ottaa omansa. Argentiinalla on kyllä näennäistä huippuosaamista ja nimekäs ryhmä, mutta varsin keskinkertainen, kun on kyseessä tosipelit tai kovan luokan turnaus (jota Copa ei kyllä ole). Ei, vaan nimenomaan Argentiina mitä todennäköisemmin tämän ottelun vie. Tuskin yksikään vedonlyöntitoimisto pitää Brasiliaa ennakkosuosikkina. Riquelme on ihan ilmiliekeissä. http://www.youtube.com/watch?v=mlbbY2I1a44 Muistoja vuosien takaa. Kokaiini-Caniggia lähettää Brasilian laulukuoroon vuoden 90 MM-kisoissa. Tämä pätkä pitäisi jostain saada suomalaisella selostuksella. Äijältä menee konseptit ihan sekaisin, kun kisojen inhokki iskee. "Mitäs nyt tapahtuu...tuli maali." Legendaarista. Kisastudio on viimeistelyä vaille valmis. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. Copa América! |
Visama. 15.07.2007 23:52:37 | |
---|
Ootteko kattonu netistä noita Copa American pelejä? Mitä streemiä suosittelette, ilmeisesti klo 22 tulee finaali. http://www.myp2p.eu/ GolTV TVU:lta on ainakin meikäläisellä pelittänyt hyvin koko kisojen ajan. Ja mitä illan peliin tulee, niin kyllähän kaikki merkit viittaavat Argentiinan voitonjuhliin. Aivan fantastista peliä ovat esittäneet koko kisojen ajan. Ja haluaisin kuulla lisää perusteita Argentiinan keskinkertaisuudesta. |
-septimisti- 16.07.2007 00:19:09 (muokattu 16.07.2007 00:46:38) | |
---|
Melkoinen alku matsille. Maali ja tolppa. GolTV:n selostajilla vähän turhan mömmöinen aksentti omaan makuuni, mutta kai tämä saa kelvata. EDIT: Ayala...ei näin ei näin. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. Copa América! |
JC 16.07.2007 00:48:42 | |
---|
Melkoista draamaa. |
-septimisti- 16.07.2007 01:25:12 (muokattu 16.07.2007 01:34:34) | |
---|
Ei aukea ei aukea. Alkaisi olla pakko ottaa vaihtoja jo. Siellä on Aimaria ja Crespoa penkillä. Basilella aika kova paikka. Itse harkitsisin Riquelmen pois ottamista tai ainakin vaihtaisin jonkun muun antamaan vaparit. EDIT: sieltähän niitä vaihtoja tuli. Aimar on ollut toistaiseksi hyvä lisä. EDIT2: 3-0 ja peli on ohi. Muistutti vähän tuota caniggia-häkkiä Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. Copa América! |
DJKaaos 16.07.2007 02:06:44 | |
---|
Ei, vaan nimenomaan Argentiina mitä todennäköisemmin tämän ottelun vie. Tuskin yksikään vedonlyöntitoimisto pitää Brasiliaa ennakkosuosikkina. Riquelme on ihan ilmiliekeissä. Ja haluaisin kuulla lisää perusteita Argentiinan keskinkertaisuudesta. Tätä aloittaessani kirjoittamaan kello on 1:40 ja peli Brasilialle 3-0. Unohdetaan Argentiinan loistelias historia ja keskitytään nykyaikaan ja viimeisiin vuosiin, siis niihin vuosiin, jotka koskevat teidän ja minun futisaikakautta ja muistikuvaa. Argentiina on kovan statuksen futismaa, mikä johtuu menestyksestä historian aikana, mutta jos tosiaan kattellaan viime vuosien suurturnauksia (olympialaiset ja muut junioriturnaukset jätetään pois), niin Argentiina pettää aina, kun kyseessä on ne ratkaisevimmat hetket. Pettää vaikka olisi pelannut miten hyvin tahansa alkusarjan- ja jatkopeleissä, loppuun asti heillä ei ole MITÄÄN asiaa. Argentiina on "myyttisesti" suurimpia ennakkosuosikkeja aina, kun on mm-kisat tai Copa America. Jos nyt sitten kattellaan maan menestystä muutamissa viime turnauksissa, niin ei se keskinkertaista futismaata kummoisempi todellakaan ole, vai oletteko todella eriävää mieltä?? Argentiina on voittanut viimeeksi jotain suurta 1993, Copa American. Viimisen 15 vuoden aikana on pelattu neljät mm-kisat ja 7 Copa Americaa (taisi olla niin, ettei maa osallistunut 2001 Copaan?) ja tuloksena on noista 10 turnauksesta yksi voitto, vaikka maa on ollut suurimpia ennakkosuosikkeja joka ainoassa turnauksessa. Vastaavasti Brasilian saldoa näistä samoista karkeloista: 2 maailmanmestaruutta ja 4 Copan voittoa! MM-tasolla Argentiinalla ei ole ollut mitään asiaa edes mitalipeleihin, vaikka niissä peleissä on seikkaillut viime vuosina sellaisia maita kuin Bulgaria, Ruotsi, Kroatia, Turkki, Etelä-Korea... Pienestähän se tällä tasolla on jatkoonmeno kiinni, mutta osoittaa vain sitä, että ei ole sitä venymiskykyä. Argentiina tuottaa kyllä laadukkaita pelaajia ja monet niistä on tärkeissä rooleissa omissa seurajoukkueissaan euroopan sarjoissa, mutta edustaessaan maataan he eivät ole onnistuneet luomaan menestyvää joukkuetta. Yhteenvetona: tähän turnaukseen ja finaaliin lähdettäessä Argentiinalla oli varmasti nimekkäämpi (mutta enpä tiedä että parempi) ryhmä kuin Brasilialla, Argentiinalla oli paras mahdollinen joukkue kasassa ja Brasilialta puuttui kaksi kirkkainta tähteään kuten tiedetään. Argentiinan peli on vakuuttanut n. 100 kertaa enemmän kuin Brasilian peli tässä turnauksessa. Siltikään ei ole mitään syytä odottaa, että Argentiina olisi mitenkään etulyöntiasemassa finaaliin lähdettäessä, kun tiedetään joukkueen venymiskyvyttömyys ja voittamisenkulttuurin kehnous männävuosilta. Tuo voittamisenkulttuuri on se helvetin iso ja ratkaiseva ero näiden kahden jättiläisen välillä. Minä olen minä. |