Ronsto 14.07.2007 21:59:41 | |
---|
Elikkäs, rumpaleiden palstalta löytyi tällainen Paljon on kirjoitettu tällä palstalla siitä, että jäsenet saavat eriarvoista kohtelua tai kirjoituksia poistetaan ilman hyvää syytä. Valotan asian toista puolta: jokainen jäsen on oma yksilönsä ja hänellä on ainutlaatuinen historiansa musiikin parissa. Yksilöllinen mielipide heijastaa kirjoittajan omaa käsitystä asian tolasta, jonka varteenotettavuuteen vaikuttaa kirjoittajan historia muusikkona tai muunlaisena asiantuntijana. Täten kohtelukaan ei voi odottaa olevan täysin tasa-arvoista. CV eli ansioluettelo paljastaa kirjoittajan identiteetistä ja alaan perehtyneisyydestä paljon. Täten olisi kiva tietää missä todellakin mennään eri jäsenten kohdalla musiikin saralla. Jotkut kutsuvat tätä pätemiseksi mikä on ihan OK, mutta kaikilla aloilla, myös rytmimusiikissa, asiantuntevuus on arvioitavissa CV:n avulla. Toki jotkut haluavat vaieta omasta osaamisestaan ja heitä ei saa edes kirveellä paljastamaan positiotaan musiikin kentällä, mikä sallittakoon puoliavoimessa keskusteluryhmässä. Seuraavassa esitän joitakin kysymyksiä pelkästään musiikin saralta, joihin kaivataan vastauksia. Osa on jo kirjannut ne jäsentietoihin. Itse vastaan ensin. Mitäs jos me kitaristitkin pistettäisin oma CV pystyyn? Olisi kiva lukea, että mitä ihmiset on tehnyt musiikin ja elämänsä eteen :) Saako kannatusta tämä idea? Mystisesti hintahtavat romantikot #2 |
Kampela77 14.07.2007 22:08:23 | |
---|
Kitaran soittoa ja teoriaa olen opiskellut noin 10 vuotta mm. olohuoneessa sekä makuuhuoneessa. Teoriaopintoja on myös jonkun verran vessan puolelta. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
kimurantti1 14.07.2007 22:11:26 (muokattu 14.07.2007 22:17:48) | |
---|
Minulle ei tullut selväksi, mikä tällaisen ketjun tarkoitus olisi? Tyydyttää uteliaiden ihmisten tiedonjanoa? Mielestäni on vain hyvä asia että tällä keskustelupalstalla voidaan punnita kirjoittajan pätevyys hänen omien sanomisiensa, eikä minkään netti-CV:n perusteella. Kuten tuossakin tekstissä sanotaan, jokainenhan voi nimenomaan jäsenkuvaukseensa laittaa tiedot, jotka itsestään haluaa julkiseksi antaa. PS. Kyllä minä ainakin luulen erottavani erittäin selvästi tältä palstalta ne, jotka jotain jostain tietävät, ja ne, jotka jotain vain luulevat tai väittävät tietävänsä. |
Ronsto 14.07.2007 22:14:40 | |
---|
Minulle ei tullut selväksi, mikä tällaisen ketjun tarkoitus olisi? Tyydyttää uteliaiden ihmisten tiedonjanoa? Mielestäni on vain hyvä asia että tällä keskustelupalstalla voidaan punnita kirjoittajan pätevyys hänen omien sanomisiensa, eikä minkään netti-CV:n perusteella. Kuten tuossakin tekstissä sanotaan, jokainenhan voi nimenomaan jäsenkuvaukseensa laittaa tiedot, jotka itsestään haluaa julkiseksi antaa. PS. Kyllä minä ainakin luulen erottavani erittäin selvästi tältä palstalta ne, jotka jotain jostain tietävät, ja ne, jotka jotain vain luulevat tai väittävät tietävänsä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=135850&o=0 Niin, siis se CV näyttäisi tältä. Toki kitaristeille muotoiltuna nuo kysymykset. En tiedä sitten, minua ainakin kiinnostaisi lukea ihmisten tekemisiä ja kokemuksia. Ehkä tämä idea syntyi kuolleena. Mystisesti hintahtavat romantikot #2 |
Schenker 14.07.2007 22:48:47 | |
---|
Minäpä sitten aloitan, tämähän on ihan mukava idea, ei pidä ottaa vaan kovin totisesti. Ei tässä nyt kaikkea tarvi kertoa. :) Minä vuonna olet syntynyt ja kauanko olet soittanut kitaraa? -86 synnyin, muistaakseni aloitin 8 vuotiaana rämpyttelemään. Onhan siitä vuosi jos toinenkin. Musiikillinen avainkokemuksesi, jonka takia aloit soittamaan kitaraa? Kaverin isoveljellä oli hevibändi, joten pakkohan sitä oli itsekin saada! Kaikenkaikkiaan suvussa on paljon muusikoita, joten sitä kautta päässyt tutustumaan. Vaikuttavin keikka minkä olet kuullut? Jos liveä tarkoitetaan, niin kyllä sen täytyy olla G3 jäähallissa 2003, kaiken kukkuraksi kun sai vielä nimikirjoitukset idoleiltaan. :) Viisi tärkeintä kitaristiesikuvaa perusteluineen? Nämä menee nyt lähinnä aikakausien mukaan, mutta menköön: 1. Ritchie Blackmore Tätä herraa on saanut kuunnella todellakin pienestä pitäen, lähinnä isän ansiosta, joten väkisinkin vaikuttaa omaan soittoon. Ja ensimmäinen riffi minkä opetteli oli tietenkin Smoke on the water.. 2. Albert Järvinen Tää oli joskus NIIN SIISTIÄ, ettei mitään rajaa. Tulihan sitä kuunneltua, vaikkakaan ei enää nykyisin kauheasti nappaa. 3. Juice Leskinen Kaipaako perusteluja? Noh, nerokkaat biisit, joita oli vieläpä mukava soittaa pikku bändin kanssa viidennellä luokalla, jotta... 4. Jimi Hendrix No, se nyt vaan on Jimi. Kyllä se leuka loksahti auki, että mitä sillä kitaralla voikaan saada aikaan. 5. Steve Vai Tämän sankarin tuotantoon tutustuttuani sai kitaransoitto jotenkin maagisesti aivan uudenlaisen käänteen.. ääh, näitä on vaikea selittää.. tilu? :) Musiikin opiskeluhistoriasi? En oikestaan ole käynyt tunneilla, varmaan joku 10 kitaratuntia yhteensä. Bändikoulussa tuli jonkin aikaa oltua, mutta sitten se alkoi tuntua jokseenkin turhalta, joten itseopiskelua tullut harrastettua. Työhistoriasi? Onhan sitä kaikenlaista tullut tehtyä... Kitaristina: Nojoo, voisi ehkä paremmin puhua bändihistoriasta, koska varsinaista tienestiä ei ole tullut, muutama satanen sieltä ja täältä. Tarkkaan ei kaikkia projekteja muista, mutta voisin veikata, että reilussa 10 bändissä ollut. Nyt on siis kaksi vireillä. Rumpalina: Botnia. 3 vuotta. Teetkö muuta työtä? 3 tunnin päästä pitäisi taas lähteä tienaamaan. Opiskelujen alkua odotellessa.. Paras keikkasi mitä olet tehnyt? Nyt en osaa sanoa.. Huvittavia muistoja tulee mieleen, mutta en kehtaa niitä jakaa. :) Musiikillinen haaveesi? Saada jatkaa musiikin parissa hääräilyä loppuun asti. What are You gonna do...Bleed on Me? |
RekoS 14.07.2007 23:20:33 | |
---|
Mun mielestä riittää, että moderaattorit hoitaa hommansa ja keskustelu pysyy kuuluisalla mnet -tasolla... Listaaminenhan ei ole keskustelua, ja jos muusikko jotain saavutuksiaan yms yms haluaa kertoa niin voi kirjoitella profiiliin (niin kuin yllä sanottiinkin). Profiileja minä ainakin luen paljon. Noh tämä on vain minun mielipiteeni joten, jatkakaa ;) |
janik 14.07.2007 23:27:05 | |
---|
Mun mielestä riittää, että moderaattorit hoitaa hommansa ja keskustelu pysyy kuuluisalla mnet -tasolla... Listaaminenhan ei ole keskustelua, ja jos muusikko jotain saavutuksiaan yms yms haluaa kertoa niin voi kirjoitella profiiliin (niin kuin yllä sanottiinkin). Profiileja minä ainakin luen paljon. Noh tämä on vain minun mielipiteeni joten, jatkakaa ;) Samaa mieltä, aika paljon tulee katseltua muiden profiileja, joten sinne tämmöset. |
ushimir 15.07.2007 01:38:06 (muokattu 15.07.2007 18:52:41) | |
---|
Ushimir CV (kyllä tämä idea saa kannatusta): Kuka on Ushimir=): Ushimir on epätavallinen nuori kitaraaddikti. (4-10h per d). Hän lainasi ala-asteella kirjastosta (koulun piikkiin) kirjan joka oli Ralph Denyerin: Suuri Kitara kirja. Vain tämän avulla hän opiskeli teoriaa melkoisen pitkälle. Niin kuin Laihon Aleksi aikoinaan 11v. Ushimir kekittyi vain nopeuteen (ja näinhän saa pelkkää paskaa aikaan)... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). Ja hän on ollut addikti nuoresta pitäen ja tulee olemaan toivottavasti pitkään... Siinä se mun lifestory sitte oli.=). |
Lennu 15.07.2007 08:04:30 | |
---|
Mun mielestä ihan huono idea, kun sitten kaikki huomaa, että mä oon ihan nyyppä. ... jaa niinko ei olis jo huomannu... "Kuningas Aukusti määräsi koko kansan verolle pantavaksi. Eipä mennyt montaa aikaakaan, kunnes koko kansa makasi perseet pystyssä piirilevyllä ja Aukusti kolvasi heitä kaikkia sangen kuumasti liittimeen." -gasser |
InYourFace90 15.07.2007 12:20:32 | |
---|
Ushimir CV (kyllä tämä idea saa kannatusta): Kuka on Ushimir=): Ushimir on epä tavallinen nuori kitaraaddikti. (4-10h per d). Hän lainasi ala-asteella kirjastosta (koulun piikkiin) kirjan joka oli Ralph Denyerin: Suuri Kitara kirja. Vain tämän avulla hän opiskeli teoriaa melkoisen pitkälle. Niin kuin Laihon Aleksi aikoinaan 11v. Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). Ja hän on ollut addikti nuoresta pitäen ja tulee olemaan toivottavasti pitkään... Siinä se mun lifestory sitte oli.=). Juu mulla muuten sama, mutta 8-14h/d soittelen. Up The Irons! |
JamesHetfield 15.07.2007 15:20:34 | |
---|
Ushimir CV (kyllä tämä idea saa kannatusta): 18 nuottia sekunnissa (sweep). Onko sulla jotain videoklippiä tosta suorituksesta, tai voitko laittaa nettiin? Onhan toikin ihan mukavasti... Jos sen siis saa puhtaasti. Kovaa mättöä:
http://www.myspace.com/damagingfallout |
hapan 15.07.2007 15:27:38 | |
---|
Juu mulla muuten sama, mutta 8-14h/d soittelen. No sullahan on sitten paljon tekemistä kesällä. |
Kefiiri 15.07.2007 15:42:11 | |
---|
Onko sulla jotain videoklippiä tosta suorituksesta, tai voitko laittaa nettiin? Onhan toikin ihan mukavasti... Jos sen siis saa puhtaasti. "Suoritus" on kyllä oikea termi... Ei vaan, turha täällä vanhojen nakkisormien on huudella. Kukin tyylillään. |
mammukka 15.07.2007 17:26:53 | |
---|
Toiset tekee musaa ja toiset laskee sekkarilla aikaa montako nuottia saa räpellettyä sekunnin sisään. Kannattaa varmaan mainita CV:ssä jos hakee esim. sibikseen. Varma nakki! http://www.mikseri.net/music/play.php?id=218087&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=262359&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243621&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243626&type=hi |
JamesHetfield 15.07.2007 18:06:57 | |
---|
Ei vaan, turha täällä vanhojen nakkisormien on huudella. Heh, et tainnut katsoa mun profiilia.:) Itsekin kyllä tykkään tilutuksesta tms mutta haluaisin nähdä jos joku pystyy puhtaasti noin nopeata sweeppiä vetämään jo ton ikäisenä. Kovaa mättöä:
http://www.myspace.com/damagingfallout |
Rapido 15.07.2007 20:51:03 | |
---|
no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep) Itseänikin ko. suoritus nimenomaan puhtaasti soitettuna kiinnostaisi nähdä(tai kuulla) "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." - Yngwie J.Malmsteen |
Toiset tekee musaa ja toiset laskee sekkarilla aikaa montako nuottia saa räpellettyä sekunnin sisään. Kannattaa varmaan mainita CV:ssä jos hakee esim. sibikseen. Varma nakki! Jep, nopeus on kaikista tärkein ja sen jälkeen tulee levein haara-asento! 18 nuottia sekunnissa (sweep) Mä luulin et downstrokella! "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
kid ego 15.07.2007 21:46:41 | |
---|
Tietysti oman CV:n voi halutessaan kirjoittaa omaan jäsenkuvaukseen. Sieltä se myös kätevästi löytyy, eikä kenenkään tarvitse etsiä 20-sivuisen ketjun keskeltä että missä bändissä se kid ego nyt soittikaan vai soittiko. Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen. |
oiva tumpeloinen 15.07.2007 21:48:17 | |
---|
Tietysti oman CV:n voi halutessaan kirjoittaa omaan jäsenkuvaukseen. Sieltä se myös kätevästi löytyy, eikä kenenkään tarvitse etsiä 20-sivuisen ketjun keskeltä että missä bändissä se kid ego nyt soittikaan vai soittiko. Tuollaisen karjun takia kaivaisin vaikka 40 sivua tarvittaessa. GRRRR!!!! |
shovi 15.07.2007 22:23:46 | |
---|
Ushimir CV (kyllä tämä idea saa kannatusta): Kuka on Ushimir=): Ushimir on epätavallinen nuori kitaraaddikti. (4-10h per d). Hän lainasi ala-asteella kirjastosta (koulun piikkiin) kirjan joka oli Ralph Denyerin: Suuri Kitara kirja. Vain tämän avulla hän opiskeli teoriaa melkoisen pitkälle. Niin kuin Laihon Aleksi aikoinaan 11v. Ushimir kekittyi vain nopeuteen (ja näinhän saa pelkkää paskaa aikaan)... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). Ja hän on ollut addikti nuoresta pitäen ja tulee olemaan toivottavasti pitkään... Siinä se mun lifestory sitte oli.=). Jos tää ei olis näin pitkä, ois loistavaa allekirjoitusainesta. "Jokaisessa meissä asuu pieni sankari, vaikka rintakarvoja olisikin vain kaksi." -PomppoK |