No niin, Ihmettely jatkuu mun osalta vielä. En löytäny vanhoja juttujani, niin pannaan uusi, Eli onko jollakulla ammentaa tietoa minulle seuraavista 30W hintaluokan 200-300 vahvaimista: Kustom Dual 35 DFX, 210 euroa Marshall MG30DFX, 300 Joku muu saman hintainen, Laneylla oli kai jokin 300 hintanen. Koklasin jollain Ibanezin ruoskalla tänään Kustomia ja ihan muhkea oli, särö oli ihan kivahko. Hinta on selkeä etu. Harmonycentralissa kehuivat kovasti Marsun saundia. Onko näin? Siis särösaundia. Kuulemma liikutti huonekaluja. Tai siis oli kokoisekseen hyvä ja murea. Kitara on EMG 60/81 varustettu ESP-LTD Aattelin tuommoisen Kustomin ehkä poistella. Ehkä.. "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Asiasta toiseen, tarjotkaa kitaravahvistimia hintaluokkaan n.300e ja 30W. |
HeavyMachinery 22.01.2004 22:34:06 | |
---|
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery |
PekkaRii 22.01.2004 22:47:43 | |
---|
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Miekkonen 22.01.2004 23:14:12 | |
---|
Käytetty Laneyn TF voisi olla hyvä vaihtoehto. |
HeavyMachinery 23.01.2004 02:15:15 | |
---|
Joo, unohtui mainita, että tuommoinen uutena liian kallis ja toistiseksi en ole nähnyt pääkaupunkiseudulta moista käytettynä, hintaan n.250 ja risat euroa. laitoit et luokassa 300e niin ei 325e nyt paljoa heitä ! First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery |
mzg 23.01.2004 02:16:11 | |
---|
kaikki on hyvin kunhan pysyt kaukana noista marsun laatikoista. nuo mg:t on ´täysin rutkuja. |
SURf 23.01.2004 08:37:12 | |
---|
Koklasin jollain Ibanezin ruoskalla tänään Kustomia ja ihan muhkea oli, särö oli ihan kivahko. Hinta on selkeä etu. Aattelin tuommoisen Kustomin ehkä poistella. Ehkä.. Muhkea on oikea sana kuvaamaan Kustomia. Itseltäni löytyy Kustom Dual 30 RC ja muhkeutta äänessä on riittävästi. Välillä tuntuu että se on aika hallitseva luonteenpiirre tuossa vahvarissa mutta kyllä se säätelemällä asettuu... Hintaansa nähden varmastikin ihan hyvä peli tuo 35DFX:kin. Onkohan siinä efekteissä enemmän syvyyttä kuin tuossa RC-mallissa? Siinähän on digiefektit, eikös? Get a haircut and get a real job. |
Mika K 23.01.2004 09:50:48 (muokattu 23.01.2004 09:51:08) | |
---|
Marshall MG30DFX, 300 Kuulosti pikaisen testauksen perusteella melko hirveältä. Särön huonous saa multa erikoismaininnan. Tähän tulee allekirjoitus |
PekkaRii 23.01.2004 09:56:13 | |
---|
Kuulosti pikaisen testauksen perusteella melko hirveältä. Särön huonous saa multa erikoismaininnan. Ai jaa. Ilmeisesti se ei sitten ole hyvä :) Täytyis kyllä käydä ite koklaamsaas, mutta kun vissiin pitäis huristella Malmille ja mua jo väsyttää tää vahvarien ihmettely. Ehkä käyn vaan poistaan Kustomin. Kai se ihan jees. On mulla kuitenkin toi Korg A4 joka muotoilee mulle saundia ja sitä osaan käyttää hyvin. "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Mika K 23.01.2004 10:02:25 (muokattu 23.01.2004 10:02:49) | |
---|
Ai jaa. Ilmeisesti se ei sitten ole hyvä :) No se oli vain mun mielipide, käy ihmeessä kokeilemassa itse. Tähän tulee allekirjoitus |
Invader 23.01.2004 10:23:22 (muokattu 23.01.2004 10:23:47) | |
---|
Oma eka vaffini oli MG15CDR eli vastaava ilman efektejä. Pömpelin omat säröt oli aivan karseat, luokkaa säröpedaalista ilman kaiutinmallinnosta kuulokkeisiin...eikä puhtaissakaan ole kehumista. Kehoitan välttämään. "I'm a Gibson guy 'till the end" - Zakk Wylde |
Lego 23.01.2004 10:43:48 | |
---|
Minä olen vissiin ainut joka tykkää tuosta marsusta.. Ei mikään pro, onkin mulla kotivahvarina. Ite tykkään cleanista ja särötkin luokkaa ihan hyvät.. Efektit on kanssa ihan kivan kuuloisia, tosin niitä ei vauhdista vaihdella, potikoilla säädettäviä kun ovat. |
Lonesome 23.01.2004 11:33:54 | |
---|
Oma eka vaffini oli MG15CDR eli vastaava ilman efektejä. Pömpelin omat säröt oli aivan karseat, luokkaa säröpedaalista ilman kaiutinmallinnosta kuulokkeisiin...eikä puhtaissakaan ole kehumista. Kehoitan välttämään. Mulla on tämä Laneyn HCM30R, siis 30W ja 10", joka vastaa noita MG-sarjan Marshalleja. Hinta vaan on selvästi huokeampi, kuten Laneyllä yleensäkin verrattuna Marsuun. Periaatteessa hevanderi-vahvari tämäkin. Ja nyttemmin tarjolla myös malli, jossa on efektit mukana. Max-kytkimellä muuten "suoraan Metallica-soundi"... Mutta, mutta, millainen soundi? Puhdas kanava on kohinaton, eli siinä on tietysti lähtökohtaa esim. mallintavalle pedaalille. Oma Crunch-kanava tarjoaa kyllä hurjasti gainia, mutta sirkkeliltä se minusta kuullostaa. Ainakin, jos yrittää hakea sellaista pyöreää blues/rock-säröä. Ehkä se on nykyinen metalli-soundi? Näilläkin sivuilla monesti valitetaan, ettei vanhoista master-volume putki-Marshalleista saa tarpeeksi säröä metallin soittoon ilman pedaaleita. Tästä saa. Hardcore-sarjan Laney ei siis varmaankaan ole sen huonompi vaihtoehto, ainakaan teoriassa, kuin MG-Marsut yms. transistorikoneet. Puhtaat soundithan tuossa on suorastaan hyvät ja kaikukin ihan ok. Hinta edelleen T-kaupassa 158 eur. Omani voisin myydä pois, että sais pienen putki-combon tilalle bluesin soittoon... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |