Aihe: Aina sama juttu..
1 2
lehtiju2
15.07.2007 15:30:35
Ainahan on mahdollista viedä keskustelua siihen suuntaan, mistä tykkää, mutta tuskin silti kannattaa kieltää muita kyselemästä. Kai tänne monenlaista juttua mahtuu?
risto
16.07.2007 23:08:02 (muokattu 16.07.2007 23:11:02)

Niin, ja luulis että yksi threadi riittäisi tästä aiheesta. Ilmeisesti kyselijät eivät edes viitsi vaivautua lukemaan mitä samasta aiheesta on juuri äsken kirjoitettu toisessa säikeessä.

EDIT: Ja eiks nää kamakeskustelut itseasiassa kuulu tuonne Kitarat:kitarakamat osastolle.
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
Simplex
17.07.2007 15:34:06

Sorry vaan, mutta kyllä minua hiukan ihmetyttää! Minkä hiton takia porukka kyselee täällä tyyliin "mikä akustinen pitäis ostaa"? Akustinen kitara kuten kaikki muutkin instrumentit on varsin henkilökohtainen valinta. Miksi se valinta pitäisi tehdä sen mukaan, että mistä "porukka tykkää"?

Sanoisin sinulle etsijä: Hae ja kokeile mahdollisimman monta kitaraa. Ennemmin tai myöhemmin törmäät kitaraan, jonka tunnet välittömästi omaksesi. Sillä että onko se kepukka tunnettu vai ei..ei ole mitään merkitystä.

Itse tykkään sellaisesta "pehmeästä" saundista ja sitä aina etsin, mutta en milloinkaan jonkun toisen kertomana. Se pitää vaan itse kokea - toimiiko vai ei!

Tämäkin akustisten kitaroiden erikoisosuus on huolestuttavasti mennyt siihen varsin tylsään suuntaan = onko landola se ja se hyvä vai ei ! Jos te olette sitä mieltä, että tää on sitä oikeata akustisista keskustelua niin kaikki on ok! Mutta jotenkin itse toivoin jotain vähän enemmän.

KOMPPIA! Nää ostoaikeet ja kyselyt mikä on hyvä ja halpa kitara yms. löpinät kuuluisi minunkin mielestä pääsääntösesti kitarakamat palstalle. On tietysti rakentaviakin keskusteluja kitaroiden vertailuista mutta nää jutut pyörii näiden samojen kysymysten ympärillä.
Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä!
BenGlenton
17.07.2007 16:00:18
Yksi ketju näille kitarakama-kyselyille olisi kyllä hyvä juttu.

Itse odottaisin tällä alueella paljon enemmän keskustelua akustisen kitaran soittamisesta, poislukien "mitä kantsis soittaa" -tyyliset threadit.
tan tan taa
Veikko
17.07.2007 17:07:13
Yksi ketju näille kitarakama-kyselyille olisi kyllä hyvä juttu.

Itse odottaisin tällä alueella paljon enemmän keskustelua akustisen kitaran soittamisesta, poislukien "mitä kantsis soittaa" -tyyliset threadit.

Totta turiset. Nuo kaikki minkä kitaran ostan satasella -kyselyt voisi laittaa vaikka jelppikerhoon.
Only when the last tree has died, the last river has been poisoned, the last fish has been caught, well realize we cant eat money. White Cloud
Kefiiri
17.07.2007 21:55:38
KOMPPIA! Nää ostoaikeet ja kyselyt mikä on hyvä ja halpa kitara yms. löpinät kuuluisi minunkin mielestä pääsääntösesti kitarakamat palstalle. On tietysti rakentaviakin keskusteluja kitaroiden vertailuista mutta nää jutut pyörii näiden samojen kysymysten ympärillä.

Tylsiähän noi löpinät on, mutta tapahtuupa palstalla edes jotain. Muita aiheita tipahtelee kovin harvakseltaan, vaikka tervetulleita olisivatkin.
IhmeHeebo
17.07.2007 22:04:07
Tehkööt 'uusiutuva' tyyliin osion tälle, mutta aika turha tehdä threadia sille että valittaa turhista threadeista eiköh? ;)
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
Puavali
17.07.2007 22:49:14
Tehkööt 'uusiutuva' tyyliin osion tälle, mutta aika turha tehdä threadia sille että valittaa turhista threadeista eiköh? ;)

Saisko tämän pysyväksi?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Turder
18.07.2007 13:14:12
Voisi tehdä jonkun aiheen tyyliin "Akustista hankkimassa, mitä suosittelet" (huono esimerkki otsikko), jonne sitten kysyjä laittaa viestiin ominaisuuksia, joita kitaralta hakee esim. hinta. Monesti kuitenkin jauhetaan samat setit läpi monessa aiheessa ja itse en ainakaan jaksa joka topicciin tulla kehumaan vaikka Yamahaa 200-300€ budjetissa. Tai sitten toimivan haun käyttäminen kunniaan.
"He soittivat myös Behind Blue Eyesin, josta Limp Bizkit teki muutama vuosi sitten melkoisen radiohitin. The Who tosin - toisin kuin Limp Bizkit - soittaa biisin kokonaan, myös siitä eteenpäin, kun pitää ihan oikeasti osata soittaa!"
Matti Meikäläinen
18.07.2007 22:37:33 (muokattu 18.07.2007 22:44:31)
Jossei kysellä niitä kitaroita. Nyt kyselen minkä moiset erot toisiinsa on dreadnought- kopalla ja Jumbo- kopalla. Ominaisuukisa ja muita seikkoja? Tässä videossa on pirun hyvän kuuloinen kitara: http://www.youtube.com/watch?v=ZcL8qJ6hUx4
Minkä mallinen koppa mahtaa olla tuossa tai mikä merkki/malli?

Tästä mustasta samat kysymykset: http://www.youtube.com/watch?v=hvQGCaXtTbU&NR=1
risto
19.07.2007 00:48:14 (muokattu 19.07.2007 00:48:28)

...Tässä videossa on pirun hyvän kuuloinen kitara ....

Höh, ja missä se itse kitara sitten soi tuossa? Pelkkää sähköä, ihan samantekevää mikä koppa tai muu....
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
shellraiser
19.07.2007 07:52:13
Ymmärrän purnauksenne vallan hyvin, arvon herrat, mutta myös arvostan itsenikaltaisille kokemattomille tumpeloille jakamanne kenties hyvinkin arvokkaat neuvot. Ei kaikki voi tietää kaikesta kaikkea. Niin ja onko niitä threadeja sitten aivan välttämätön lukea, jos otsikko on tyyliin "kumpi paree" ?
Kefiiri
19.07.2007 10:11:26
Niin ja onko niitä threadeja sitten aivan välttämätön lukea, jos otsikko on tyyliin "kumpi paree" ?

Näin minäkin homman näen. Jos näitä kyselyitä tulisi niin tiuhaan että kiintoisammat aiheet sen vuoksi joutuisivat väistymään pois etusivulta, voisi tilanne harmittaa. Ainakaan toistaiseksi pelkoa moisesta ei liene.

Ja akustiset kitarakamakyselyt sopivat minusta paremmin tänne kuin varsinaisen kitarakamakeskustelun sekaan, siellä ne luultavasti jäisivät vallan jalkoihin.
Matti Meikäläinen
19.07.2007 11:50:40
Höh, ja missä se itse kitara sitten soi tuossa? Pelkkää sähköä, ihan samantekevää mikä koppa tai muu....

Biisin alku jopa ensimmäinen nuotti. Tai jos sähkökitara noin hyvänkuuloinen on vahvistettuna ni kertokaa ihmeessä.
kimurantti1
19.07.2007 12:07:21 (muokattu 19.07.2007 12:12:20)
Minusta on vähän erikoista valittaa siitä, kun porukka kyselee mikä olisi parempi kitara hänelle itselleen. Tottakai itselle sopivan kitaran voi tietää vasta sitten kun kokeilee, ja tottakai päätös on loppuviimeksi ostajasta itsestään kiinni. Mutta näitä kuitenkin kyselee henkilöt, jotka eivät välttämättä akustisista tiedä paljoakaan. Ostaja, jolla ei ole yhtään aiempaa kokemusta, ei välttämättä osaa kiinnittää huomiota kaikkiin seikkoihin.

Joku on jossain sanonut, että kitaran ominaisuuksilla ei ole paljoakaan väliä, jos ei itse huomaa eroja. Minusta asia ei todellakaan ole niin. Ensimmäistä akustista ostava tyyppi ei välttämättä huomaa eroa heti, mutta pikkuhiljaa alkaa huomata. Sitten voipi harmittaa, jos tulikin ostettua "huonompi" kitara, kuin mitä käytetyllä rahamäärällä olisi saanut.

Kaikki kitarat ei ole yhtä hyviä, vaikka kuinka vedottaisiin siihen, että asiahan on täysin subjektiivinen. Jaa miksi uskallan väittää näin? Ihan vaan siksi, että on olemassa tiettyjä selvästi keskimääräistä suositumpia malleja, joita usein suositellaan ns. "varmoina valintoina". Myös erilaisten rakenneratkaisujen välillä voidaan tehdä vertailua. Tietenkin yksilöeroja on, ja aina voi tulla vastaan yllätyksiä, mutta edelleenkään ostaja, jonka täytyy kysellä neuvoja kitaran ostossa, tuskin pystyy erottamaan niitä yllätyksiä, ellei sitten verrata parin sadan Ibanezia ja kahden tonnin Martinia.

Noh, tämä tästä vuodatuksesta. Kaikkein paras tietysti on, jos pääsee kitaraostoksille jonkin kokeneen tyypin kanssa. Tietysti päätös pitää tehdä itse, muttei ole mitenkään väärin taikka typerää kuunnella kokeneempien neuvoja asiassa. Vähän kummallista, jos joku on eri mieltä edellisestä.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
jenssi
07.08.2007 02:58:29
Syödäänkö vaikka vaihteeks niin ei tarvi miettiä.
metallica89
08.10.2007 15:26:43 (muokattu 08.10.2007 15:27:31)
Kaikki eivät asu helsingissä, jossa musiikkikauppoja on kuin sieniä sateella.
Tietenkin vasinkin kalliimpaa kitaraa kannattaa lähteä testaamaan johonkin kauemmas. Mutta esimerkiksi itse tilasin sähkökitarani aikoinaan ihan kokeilematta sen mukaan mitä neuvoa sain täältä ja kyllä tuo hyvin pelittää.

Ja jos on vasta aloittamassa kitaransoittoa niin tuskin huomaa kokeilemalla mikä on hyvä kitara.
madmoose
08.10.2007 21:24:17 (muokattu 09.10.2007 10:21:47)
Sorry vaan, mutta kyllä minua hiukan ihmetyttää! Minkä hiton takia porukka kyselee täällä tyyliin "mikä akustinen pitäis ostaa"? Akustinen kitara kuten kaikki muutkin instrumentit on varsin henkilökohtainen valinta. Miksi se valinta pitäisi tehdä sen mukaan, että mistä "porukka tykkää"?

Yksinkertaisesti kyselijä ei luota omaan arvostelukykyynsä, ja haluaa viisaimmilta neuvoja välttyäkseen perus mokilta. ; )

Ei näitä kaikkia threadeja ole pakko lukea...
"She lived like a murder but she died just like suicide"
panadol
09.10.2007 02:41:23 (muokattu 09.10.2007 14:15:26)
ei mitään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)