Aihe: Privaattien toivebiisit
1 2 3 4 5 6 7
Keppis
15.07.2007 00:57:02
Baroni on tässä kyllä ihan asian ytimessä.

Varsinkin musiikkia harrastamattomat kehuvat ja ovat innoissaan hyvinkin huonoista esityksistä.
Onni vie inspiraation.
rintapek
15.07.2007 01:08:59

Höpönlöpön.
... katotaan miten käy.

... Yksi osaa, kaikki osaa...
... mä en muista, vihellä vähän alkua...
... biisin tunnistaa pätkästä kertosäettä...

...Tehty monta kertaa ...
On

...osaavat suhtautua asiaan sen vaatimalla huumorilla.
... yleisöllä promillet kolmessa, niin huumori ja fiilinki kantaa biisin tai pari, mutta ei sinnepäinmeiningillä koko iltaa vedä.
One kind of music only - the good kind
Jäärä
15.07.2007 10:42:48

No viime lauantaina tuotiin lappua kesken setin. " Voitteko soittaa egotrippiä ??? "
Niin taisi olla vielä kaaso, joka sen toi.

Egotrippi taitaa olla suomen suosituimpia poppisbändejä, joten ei tuo niin erikoinen toive ole. Soi alvariinsa novalla tms. Oikeestaan joka radioasemalla.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Bronks
15.07.2007 11:55:55

Egotrippi taitaa olla suomen suosituimpia poppisbändejä, joten ei tuo niin erikoinen toive ole. Soi alvariinsa novalla tms. Oikeestaan joka radioasemalla.

Joo, mutta realismia. Haluan kuulla sen bändin, joka vetää harjottelematta kohilleen esimerkiksi tämän "Hei älä koskaan ikinä muutu..." -falsettikertseineen päivineen. Eihän Egotrippi itekään saa sitä aina livenä kuulostamaan hyvältä (IMHO).

No kyllä me vedetään jos oikein laputkin annatte...

Mä oon ainakin sitä mieltä, että bändin imago kärsii enemmän puolivillaisesti vedetystä ex-tempore-vedoista kuin siitä, että ihan jokaista Bohemian Rhapsodya ei suostuta vetämään.
Fuzzy Boner
15.07.2007 12:13:16

Mä oon ainakin sitä mieltä, että bändin imago kärsii enemmän puolivillaisesti vedetystä ex-tempore-vedoista kuin siitä, että ihan jokaista Bohemian Rhapsodya ei suostuta vetämään.

Riippuu bändistä. Tiiän yhen jolta odotetaankin tollasia ihanmitensattuuvedettyjäbohemianrhapsodyitä etc
Jäärä
15.07.2007 12:51:13

Ei oo kysymys siitä, että tarttisi mitään puolivillaisesti vetää, vaan siitä, että yleisön toiveet on aika helposti arvattavissa. Näitä novahittejä ja muita suurimpia hittejä voi treenata varastoon, vaikkei niitä aktiivisessa ohjelmistossa pyörittäisikään.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
ron.aiden
15.07.2007 12:59:03
... yleisöllä promillet kolmessa, niin huumori ja fiilinki kantaa biisin tai pari, mutta ei sinnepäinmeiningillä koko iltaa vedä.

No ei tietenkään, kyse olikin kai ylläritoivebiisistä.
Bronks
15.07.2007 13:25:54

Ei oo kysymys siitä, että tarttisi mitään puolivillaisesti vetää, vaan siitä, että yleisön toiveet on aika helposti arvattavissa. Näitä novahittejä ja muita suurimpia hittejä voi treenata varastoon, vaikkei niitä aktiivisessa ohjelmistossa pyörittäisikään.

Tottakai ajantasainen bändi ottaa uutta musaa ohjelmistoon, sehän on selvä, mutta ei niitä millään kaikkia hittejä ehdi ohjelmistoon tempoa, jos meinaa ehtiä keikoillakin käydä. Eilenkin vedettiin häissä Yön Satukirjan sankari, mutta siitä varoteltiin sentään pari viikkoa ennen keikkaa, jotta ehittiin plokkailla ja soittaa se pari kertaa kimpassakin ennen kekkaa.

Viimeisen vuoden aikana ei ole meiltä privaattikeikoilla kertaakaan pyydetty Egotrippiä, mutta esim. Anssi Kelaa, Yötä, Apulantaa ja Juha Tapiota on mankuiltu melko säännöllisesti. Haluan vaan sanoa, että reservissä saisi olla melkoinen valikoima näitä "helposti arvattavia" hittejä, jotta ylläritoiveet pystyttäisiin aina täyttämään. Vai pitäiskö privaatteikeikkojen tilaajilta kysäistä, että mitäs radiokanavaa teitin juhlaväki noin niinku pääsääntösesti kuuntelee...;)
Bronks
15.07.2007 13:28:11

Riippuu bändistä. Tiiän yhen jolta odotetaankin tollasia ihanmitensattuuvedettyjäbohemianrhapsodyitä etc

Tää on joo totta:)
rintapek
15.07.2007 13:38:11

Toki noinkin voi tehdä. Paljonhan noita biisejä varastoon jääkin. Mutta niinkuin Baroni tuossa taannoin sanoi, niin esim. tuo instrumentointi ei uskottavasti taivu aivan kaikeen. Meilläkään ei ole syntikoita, eikä haitaria lukuunottamatta muita koskettimia. Jos toivelista koostuu syntikkapoppibiiseistä, niin se on parempi, että keikalle lähtee toinen bändi.
Meitä pyydetään keikalle lähes yksinomaan siksi, että meitä on aiemmin keikalla kuultu, ja ilmeisesti tykätty. Jos aika sallii, niin yleensä pyydetään tilaaja treenikämpälle, jossa vetäistään alkuun vartin mittainen näyte lyhyitä biisiversioita ja tämän jälkeen, mikäli keikkaa pukkaa, niin neuvotellaan käytännön asiat kuntoon. Bändi siis otetaan keikalle siksi, että se kuulostaa hyvältä.

Nyt tulee sitten se ristiriita. Bändinkö nyt pitäisi skipata hyvältä kuulostavaksi todettu ohjelmisto ja vetää sen sijaan neljäkymmentä toivebiisiä Novan listoilta?
Jos näin uhkaa tapahtua, niin kauniisti ohjaamme etsimään semmoisen bändin, jolla biisit on ohjelmistossa valmiina.

Miksi himputissa bändi treenaa ja vaivalla rakentaa itsensä kuuloista ohjelmistoa, jos sitten keikalla vedetään jotain aivan muuta? En minä näe tuossa järkeä.
One kind of music only - the good kind
Timi
15.07.2007 17:21:24
Toki noinkin voi tehdä. Paljonhan noita biisejä varastoon jääkin. Mutta niinkuin Baroni tuossa taannoin sanoi, niin esim. tuo instrumentointi ei uskottavasti taivu aivan kaikeen. Meilläkään ei ole syntikoita, eikä haitaria lukuunottamatta muita koskettimia. Jos toivelista koostuu syntikkapoppibiiseistä, niin se on parempi, että keikalle lähtee toinen bändi.
Meitä pyydetään keikalle lähes yksinomaan siksi, että meitä on aiemmin keikalla kuultu, ja ilmeisesti tykätty. Jos aika sallii, niin yleensä pyydetään tilaaja treenikämpälle, jossa vetäistään alkuun vartin mittainen näyte lyhyitä biisiversioita ja tämän jälkeen, mikäli keikkaa pukkaa, niin neuvotellaan käytännön asiat kuntoon. Bändi siis otetaan keikalle siksi, että se kuulostaa hyvältä.

Nyt tulee sitten se ristiriita. Bändinkö nyt pitäisi skipata hyvältä kuulostavaksi todettu ohjelmisto ja vetää sen sijaan neljäkymmentä toivebiisiä Novan listoilta?
Jos näin uhkaa tapahtua, niin kauniisti ohjaamme etsimään semmoisen bändin, jolla biisit on ohjelmistossa valmiina.

Miksi himputissa bändi treenaa ja vaivalla rakentaa itsensä kuuloista ohjelmistoa, jos sitten keikalla vedetään jotain aivan muuta? En minä näe tuossa järkeä.

Täysin samaa mieltä!Bändin linja on bändin linja.Sillä sipuli.Niin kuin olen kertonut,Lähetän tarjouksen keralla biisilistan jotta tuollaista vedetää,jos tuntuu kivalta,ota heti yhteyttä!Parempaa ette saa!
Kylmän viileesti!
Lennu
15.07.2007 17:42:00

Täysin samaa mieltä!Bändin linja on bändin linja.Sillä sipuli.Niin kuin olen kertonut,Lähetän tarjouksen keralla biisilistan jotta tuollaista vedetää,jos tuntuu kivalta,ota heti yhteyttä!Parempaa ette saa!

Totta.

Meitin Part7 bändi oli ihan tarkoituksella profiloitunut Nova-bändiksi. Kuunneltiin sieltä mitä vedetään, opeteltiin, ja mentiin keikoille. Ja porukkaan uppos aina ku häkä. Mutta eipä sitä voi monipuoliseksi tanssimusiikiksi sanoa, heh. Baron on ollut todistamassa.
"Kuningas Aukusti määräsi koko kansan verolle pantavaksi. Eipä mennyt montaa aikaakaan, kunnes koko kansa makasi perseet pystyssä piirilevyllä ja Aukusti kolvasi heitä kaikkia sangen kuumasti liittimeen." -gasser
kuunsirppi
15.07.2007 20:31:58
Mä oon menossa yhden tm-nettiläisen bändin kanssa hääkeikalle tossa elokuussa ja morsian lähetti häävalssitoiveen nuottina ja äänenä. On sitten YUP:n Alla jalavapuun :o/

Tekstissä puhutaan jostain pankkiryöstöstä ja hirsipuun alla kohtaamisesta. Onhan melkonen alku avioliitolle tuollainen valssi, huh huh!
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
Fuzzy Boner
15.07.2007 20:41:34
Mä oon menossa yhden tm-nettiläisen bändin kanssa hääkeikalle tossa elokuussa ja morsian lähetti häävalssitoiveen nuottina ja äänenä. On sitten YUP:n Alla jalavapuun :o/

Tekstissä puhutaan jostain pankkiryöstöstä ja hirsipuun alla kohtaamisesta. Onhan melkonen alku avioliitolle tuollainen valssi, huh huh!

Heh. Meil oli just häätanssina yks Sonata Arctican biisi. Siin meni sanat: "I found a whore In you" Jätettiin tuo säkkäri pois.

Kaikkea sitä
Timi
15.07.2007 21:04:39
Totta.

Meitin Part7 bändi oli ihan tarkoituksella profiloitunut Nova-bändiksi. Kuunneltiin sieltä mitä vedetään, opeteltiin, ja mentiin keikoille. Ja porukkaan uppos aina ku häkä. Mutta eipä sitä voi monipuoliseksi tanssimusiikiksi sanoa, heh. Baron on ollut todistamassa.

Se on ihan hienoa!Taatusti keikkaa piisaa ja jengi tyytyväistä.Onhan tuo aikamoisen monipuolista,ainakin on ajan hermolla,luulisinEn todellakaan tuomitse että venyy vetämään mitä vain.Korkeintaan olen hiukan kateellinen!
Kylmän viileesti!
Ukko
15.07.2007 21:44:55

Se on ihan hienoa!Taatusti keikkaa piisaa ja jengi tyytyväistä.Onhan tuo aikamoisen monipuolista,ainakin on ajan hermolla,luulisinEn todellakaan tuomitse että venyy vetämään mitä vain.Korkeintaan olen hiukan kateellinen!

Ahkera tuuraaja joutunee vetämään "sinne päin" tyyliin aika useinkin.
Pula-Aho
16.07.2007 00:30:00 (muokattu 16.07.2007 00:31:30)
morsian lähetti häävalssitoiveen nuottina ja äänenä. On sitten YUP:n Alla jalavapuun :o/ Tekstissä puhutaan jostain pankkiryöstöstä ja hirsipuun alla kohtaamisesta. Onhan melkonen alku avioliitolle tuollainen valssi, huh huh!

Ollaan myös joskus häävalssina vedetty. Parempi valinta se mielestäni on kuin mikään niistä Finlandersyölintuhäävalsseista.

Näistä toivebiiseistä. Eilen oli sikäli poikkeuksellinen hääveto, että ainoat, jotka juhlakansasta olivat enemmälti tuubassa olivat kaaso ja morsia. Aika vahvasti.
No, jossain vaiheessa kaaso lähestyi lavaa:

- Kaaso: "Olissshi toivomussss"
- Minä: "No, anna tulla"
- Kaaso: "ömsönhömlöpkönasaas"
- Minä: "Tuota, anteeksi kuinka?"
- Kaaso: "äaäkölähmenmmmohkontäk"
- Minä: "Niin mikäs se toive oli?"
- Kaaso: "Ssssssoittaakaa mitäää haluuuaatte"

Sitten tyttö palasi pöytäänsä.

Tuollaisia toiveita on mukava toteuttaa.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Lennu
16.07.2007 18:52:02

Ahkera tuuraaja joutunee vetämään "sinne päin" tyyliin aika useinkin.

Juu, kyllä. Ja vakisoittaja ;D
"Kuningas Aukusti määräsi koko kansan verolle pantavaksi. Eipä mennyt montaa aikaakaan, kunnes koko kansa makasi perseet pystyssä piirilevyllä ja Aukusti kolvasi heitä kaikkia sangen kuumasti liittimeen." -gasser
Ukko
16.07.2007 22:46:14

Juu, kyllä. Ja vakisoittaja ;D

Mä teen niin aina :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)