Aihe: S-rumpusetti DD-505 (millenium/fame)
1 2 3
Grouse
13.07.2007 17:05:38 (muokattu 13.07.2007 17:05:48)
Noniin ennenkuin jämähdetään jauhamaan peltejen huippusuorituksista jatketaan taas aiheenmukaista keskustelua. Perustelkaa myös väitteenne jos aiotte parjata milleniumia, pelkkä "paska" -sana perusteeksi tuntuu jo vähän stereotypialta.
-Schecter-
ddrum54
13.07.2007 17:13:22
Kummasti ne vain jotku menevät

Mikään pelti ei isseikseen mene mihinkään. Pellin hajoamisen syy on poikkeuksetta siinä penkin ja kapulan välissä. Toki valmistusvikoja voi olla, mutta se onkin aivan eri asia.
Grouse
13.07.2007 17:15:45
terävä havainto
-Schecter-
ddrum54
13.07.2007 17:25:56
terävä havainto

Kiitos.

Mulla on sulle loistava ehdotus. Torilla on vanha Centuryn setti 100€:lla ( tinkivaraa on ). Osta se aihioksi ja rakenna niistä kunnon sähkissetti. Peicco on tämmöisen projektin tehnyt ja hänellä on todella hienot rummut. Olettaisin, että Peicco saattaisi sinua opastaa osien yms. hankinnassa.
markkuliini
13.07.2007 17:30:40

Lisäksi markkuliini näistä sähkörummuista et löydä puuta.

En niin. Itse puhuit rummuista.
Peicco
13.07.2007 21:56:08
Noniin ennenkuin jämähdetään jauhamaan peltejen huippusuorituksista jatketaan taas aiheenmukaista keskustelua. Perustelkaa myös väitteenne jos aiotte parjata milleniumia, pelkkä "paska" -sana perusteeksi tuntuu jo vähän stereotypialta.

Mulla oli ekana settinä Millenium MPS-300. Ne olivat sellaisenaan aika paskat. Kaikki padit silkkaa kuraa. Parasta oli haitsu controlleri ja räkki. Aivona oli Rolandin TD-6. Kun ne paketista vedin, oli aikamoinen järkytys todeta padien rebound ja yleinen soittotuntuma. Peltipadit olivat suorastaan kamalat. Eikä ne tomipadit paljoa paremmat olleet. Lue mun arvio kyseisestä setistä. Löytyy tuolta jostain valikon kautta.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
Peicco
15.07.2007 09:26:46
Päädyin siksi tähän dd505 koska muut kehuivat sitä paremmaksi kuin 300 (hiljaisempi, kestävämpi, ei bugeja aivossa, kuten m300:sessa) Mutta ilmeisesti nykyiseltään tämän 300 aivoista on tehty 2 versio ja häiriöt on poistettu.

???

MPS-300 on pelkkä padisetti räkillä ja pedaaleilla. Mielestäni Millenium ei ole aiemmin tarjonnut minkäänlaista rumpuaivoa setteihinsä. Tämä MPS-200 on käsittääkseni ensimmäinen jossa sellainen on.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
Grouse
15.07.2007 16:47:53 (muokattu 15.07.2007 16:55:38)
Huomasin juuri itsekin, että Millenium MPS-300 setti ei sisällä aivoja, kuten Famen vastaava setti DD-602.

Fame DD-602
http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Milleniumin muut setit aivoineen:
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps100_edrum_starter_set.htm
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps_200_e_drum_special_set.htm

Famen setit on juuri samoja, vain mallinimikkeet on DD-502, -505 ja -602
-Schecter-
AeR0
21.08.2007 21:07:08
Ite aattelin ton Millenium MPS-200 (eli dd505) ostaa. Nii voisko joku kertoo et onko se kestävä ja pystyykö soittaa tuplil. Ja kertokaas voiko tommose liittää kitara vahvariin et sais äänen ulos/millä.
Jokza2002
27.11.2007 12:44:41
Moi,
Ei ehkä liity ihan 100%:sti otsikon aiheeseen, mutta olen tässä tuntikausia lueskellut näitä puolesta/vastaan kommentteja sähkörummuista. Kas kun itsekin sellaiset haluaisin, mutta jotenkin pistää vastaan maksaa tupla- tai triplahinta pelkästä merkistä (siitä R:llä alkavasta...:-)
No - tuli vain mieleen, että eikö tässä porukassa ole oikein tee-se-itse miehiä siinä mielessä, että jos e-rumpujen teline (vai mikäsenytoli) on heikkoa tekoa niin ainahan voi rakentaa ja soveltaa ja vahvistaa... Sähköhommista puhumattakaan. Jokuhan oli toki korvannut muovikalvot "mesheillä", vaihtanut "triggereitä" yms. (Huomatkaa; en tajua rummuista mitään...)
Siis pointti: itse olen lähinnä kitaran räpeltäjä, ja kokemukseni halpiskitaroista ovat olleet hyvin positiivisia, siis kun suhteutetaan hintaan. Jos nyt joutuu säätää tallaa, kaularautaa, satulaa, niin so what? Sitä vartenhan ne on. Nauhojen oikaisu + hiominen on isompi homma, mutta onnistuu tavalliseltakin tumpelolta. Eri asia on "aivot", eli kitaran tapauksessa elektroniikka + mikit. Joku vaihtaa siihen idänihmekitaraan yhtä kalliit mikit kuin koko keppi on ollut uutena, ja on tyytyväinen, vaikka välttämättä mitään eroa ei huomaisi...;-)

Anteeksi sävyni, mutta vähän nousi hiukset pystyyn kun luki noita "älä osta millenium-p-skaa ja sillä siisti" -juttuja. Vähän liian yksioikoista. Eli siitä vaan ostamaan edullista ja sitten tuunaamaan!
Bacchus
27.11.2007 12:57:03
Moi,
Ei ehkä liity ihan 100%:sti otsikon aiheeseen, mutta olen tässä tuntikausia lueskellut näitä puolesta/vastaan kommentteja sähkörummuista. Kas kun itsekin sellaiset haluaisin, mutta jotenkin pistää vastaan maksaa tupla- tai triplahinta pelkästä merkistä (siitä R:llä alkavasta...:-)

Ei siinä pelkästä merkistä makseta, vaan nimenomaan laadusta.

Anteeksi sävyni, mutta vähän nousi hiukset pystyyn kun luki noita "älä osta millenium-p-skaa ja sillä siisti" -juttuja. Vähän liian yksioikoista. Eli siitä vaan ostamaan edullista ja sitten tuunaamaan!

Sitähän täällä on toitotettukin. Jos budjetti on pieni ja kolvi pysyy käsissä, niin silloin Milleniumeistakin saa ihan soittokalun. Ilman modaamista Milleniumit ovat kyllä täysin paskat, siitä ei pääse mihinkään.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)