Aihe: Kuinka keikkarahaliikenteen voisi hoitaa bändin toimesta?
1
janne h
13.07.2007 11:29:47 (muokattu 13.07.2007 11:32:05)

Eli tarkoituksena olisi hoitaa itse kaikki keikkoihin liittyvä toiminta aina myynnistä laskutukseen saakka. Verotoimistokin oli ihan ulalla kun sinne soitin.

- Kuinka olisi mahdollista hoitaa bändin laskutus itse? Tarvitsee perustaa siis joku tmi, oy,ay, yhdistys tai joku juttu. Mikä olisi järkevin ja vähätöisin vaihtoehto?

- Kuinka rahaliikenne ja vähennykset ja verottomat korvaukset käytännössä hoituvat? palkat, tel, lel, alv, km-korvaukset, päivärahat, soitinvähennykset jne..

- Kaikki muutkin tähän liittyvät vinkit ovat tarpeen.

Edit: tässä onkin jo jotain aiheesta. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=113577
Rock Rock
Johnny Buzz
13.07.2007 11:33:05

Kerropa ensin kuinka paljon keikkaa olisi tarkoitus tehdä vuodessa? Jos keikkaa ei ole ihan liikoja, niin hyvin pitkälle pärjää esim. Hasa Brosin kaltaisten laskutustoimistojen kautta toimittuna. Ottavat toki välistä pienen siivun, mutta sittenpähän onnistuu laskuttaminen.
Soulstab live 15.9. @ Bar Mendocino, Helsinki
www.soulstab.com
Kukkis 77
14.07.2007 01:06:02

No keikkoja on n.15-20 vuodessa. Tällä hetkellä ne on menny käytännössä matkalaskuina mutta se ei kuulema ole kaikkein laillisin tapa. Toinen vaihtoehto olisi se että joku muu firma laskuttaisi mutta minkälaisia prosentteja ne ottaa välistä. Tarkoitus olisi kyllä pitää koko homma omissa näpeissä. Siksi täältä neuvoa kysynkin.

No tuossa tapauksessa kyllä suosittelisin vaikka tuota Hasa Brosia. 15-20 keikkaa vuodessa on kumminkin niin vähän, että sen takia ei kannattane mitään firmoja perustaa.. Itse en ainakaan niin tekisi. Jos tuon verran olisi keikkaa kuukautta kohti niin sitten asia toki olisi eri.

Ja noista prosenteista en kyllä osaa sanoa. Paitsi että Jamesonissa on 40%. :D
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)