![]() 13.07.2007 13:20:12 (muokattu 13.07.2007 13:20:28) | |
---|---|
Ei sun tarttekaan kun et tee tätä päätoimisesti. Jossain paikoissa jopa 6 kertaa 45 (en löytänyt kertomerkkiä). Häh - teenhän - ja nimenomaan privaateissa. Katsopas muuten puusilmä siihen z:n ja c:n väliin.... Totta kai tanssipaikat on hei Paisti69 erikseen. Sitä en ymmärrä, että itseään tanssiorkesterina markkinoiva sakki myy häihin tietyn määrän settejä. Turhaan inssailua ja kekkalointia. Häissä vedetään tarpeeksi kauan ja se huomioidaan valmiiksi hinnassa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 13.07.2007 13:24:49 | |
Tuohon palatakseni: meiltä joskus taannoin pyydettiin kahdeksaa settiä, onhan se O.K.? Sen illan aikana ehdimme soittaa muistaakseni kolme vajaata settiä, tai hieman alle. Aikataulut nääs muuttuivat bändistä riippumattomista syistä. Bändi sitten lipitti limunaatia riippumattoissa. Ja soitti minkä ehti. Tätä mä ajan takaa. Koskaan ei oo pahemmin tullu pyyhkeitä, jos oon ollu jämäkkä toiveitten kanssa. Tosin ei kai ihan kusipää tarvii olla - jos ei oo paha toteuttaa, niin miksei voi vetää. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 13.07.2007 13:26:58 | |
Meitin keikkatarjouksessa lukee soittoajasta näin: - Hinta sisältää enintään 4x45 min elävää musiikkia orkesterin soittamana. Valomerkkiaika, jolloin soitto viimeistään osaltamme loppuu on 01:00. Orkesteri soittaa ohjelmistostaan niin monta 45 min settiä, kun valomerkkiin päästäessä ehtii. Kuitenkin enintään em. 4x45 min. Ja muusta sälästä näin: - Orkesterimme on iso ja äänekäs. Mikäli haluatte orkesterin, jonka soiton aikana voi ääntään korottamatta keskustella, emme ole tilaisuuteenne oikea orkesteri. Myös juhlatilan koko on tässä tapauksessa usein rajoittava tekijä. - Mikäli orkesteri joutuu siirtämään laitteistonsa juhlan aikana toiseen paikkaan, veloitamme siitä 200 EUR lisämaksun, mikä on maksettava keikkapalkkion yhteydessä. Laitteiston siirtoaika vähennetään sovitusta soittoajasta. - hää- ja sukulaisvalssitoiveet pitää toimittaa orkesterille vähintään 2kk ennen juhlaa. Oudompien valssien nuotteja on joskus hankalaa löytää nopeasti. - muiden musiikkitoiveiden soittamisesta orkesteri pidättää itselleen päättämisoikeuden. - mahdolliset säestykset pitää myös sopia n. 2kk ennen juhlaa. - ennen juhlan alkua on tilaajan ilmoitettava kuka on se henkilö hääjuhlassa, jonka kanssa orkesteri kommunikoi illan aikana. Kysyttävää kuitenkin tulee puolin ja toisin, emmekä mielellämme häiritse tilaajaa kesken juhlan. Kaikki asiat juhlapaikalla hoidetaan ennalta sovitun henkilön välityksellä. Ellei toisin ole sovittu, orkesterin yhteyshenkilönä toimii allekirjoittanut. - ellei ennalta ole muuta sovittu, esiintymis- ja taukotilat ovat vain orkesterille tarkoitettua tilaa, jonne ei ole lupaa tulla muilla kuin em. yhteyshenkilöllä. ...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis... | |
![]() 13.07.2007 13:30:02 | |
...- ellei ennalta ole muuta sovittu, esiintymis- ja taukotilat ovat vain orkesterille tarkoitettua tilaa, jonne ei ole lupaa tulla muilla kuin em. yhteyshenkilöllä. Plussaa tosta. Mä oon miettiony, pitäiskö vaatia tarjouksessa pukkari - koska tarvii sen kuiteskin - mutta tähän mennessä kuteet on vaihdettu milloin mihnäkin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 13.07.2007 13:34:26 | |
Plussaa tosta. Mä oon miettiony, pitäiskö vaatia tarjouksessa pukkari - koska tarvii sen kuiteskin - mutta tähän mennessä kuteet on vaihdettu milloin mihnäkin. Vanajanlinnassa oli superkiva hlökunta taas tos viime vkonloppuna. Takahuoneeseen hyvää ruokaa ja paljon hyvää juomaa. Just ennen häätanssia tuotiin vielä kahvit ja konjakit et "ettehän te ny ilman voi aloittaa". Lisää tollasia + ! | |
![]() 13.07.2007 13:37:25 | |
Vanajanlinnassa oli superkiva hlökunta taas tos viime vkonloppuna. Takahuoneeseen hyvää ruokaa ja paljon hyvää juomaa. Just ennen häätanssia tuotiin vielä kahvit ja konjakit et "ettehän te ny ilman voi aloittaa". Lisää tollasia + ! Siis säkin pikku hiljaa alat saada normaalin kohtelun! Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. | |
![]() 13.07.2007 13:49:17 | |
Vanajanlinnassa oli superkiva hlökunta taas tos viime vkonloppuna. Takahuoneeseen hyvää ruokaa ja paljon hyvää juomaa. Just ennen häätanssia tuotiin vielä kahvit ja konjakit et "ettehän te ny ilman voi aloittaa". Lisää tollasia + ! Joo - siellä on. Tosin mun hääkeikoilla tollanen on aika standardia. Mitä paremmin palvelee asiakkaan, sitä paremmin se palvelee sut. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 13.07.2007 13:57:44 | |
Joo - siellä on. Tosin mun hääkeikoilla tollanen on aika standardia. Mitä paremmin palvelee asiakkaan, sitä paremmin se palvelee sut. Ai morsiammen? Ymmärrän | |
![]() 13.07.2007 14:16:55 | |
Ai morsiammen? Ymmärrän Niin syvälle työhöni mun ei oo vielä tarvinnut uppoutua.. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 13.07.2007 14:50:19 | |
Mä pyydän vaan puhelimessa mailiosoitteen ja sanon, että tarkistan päivän sopivuuden ja pistän sitten tarkempaa infoa mailissa. Mä oon niin ujo, että puhelimessa vaan tulee hellyttyä. Mailiin sen sijaa lyön heti alussa pelit selviksi: - Hinta. - Ohessa ohjelmistolista, joka kuitenkaan ei ole mikään jukebox-lista, vaan suuntaa antamaan, millaista meininkiä on luvassa. - Häävalssi voi olla melkein mikä vaan, joka harjoitellaan. Toki tulee soveltua kokoonpanollamme toteutettavaksi. - Pari toivebiisiä voidaan toteuttaa, tapauskohtaisesti harkiten. (periaatteessa meilä on takana semmonen hiljainen totuus, että soundcheckissä pitää ehtiä ottaa haltuun) - Ovet auki 2h ennen vieraita. - 3x45 min soitetaan, juhlien, välillä hyvinkin joustavaa, ohjelmaa mukaillen. - Lopetamme soiton puolen yön aikaan. - Keikesta tässä mainitsemattomista tarpeista neuvotellaan erikseen (mikit puheisiin jne.) - Orkesteri on myös, pelimanni-henkisesti, tottunut nauttimaan pöydän antimista, sillä välillä 15 tuntisiksikin venyvät päivät vaativat vaativat veronsa. Ja tää kaikki erittäin kauniiseen verhoon puettuna. Kerran basisti ehti jo päästää siimat käsistä, ja sai lähteä korjaamaan tilannetta, jossa sulhanen oli jo lähettänyt parin kymmenen biisin (ohjelmistoon kuulumattomia) toivelistan, valmiiksi setitettynä. No kyllä senkin sai vielä käännettyä parilla maililla niin, että kaks toivetta toteutettiin ja sulhanen oli erittäin tyytyväinen, jo häitä odottaessaan. Ne piitää vaan saada luottamaan ja vaatiminen ja uhkailu ei ole oikea tie. Monet on niin paniikissa, pitäessään kaikkia lankoja käsissään, eikä saa otetta oikein mistään. Sit jos ne pystyy hyvillä mielillä päästämään irti edes yhdestä, luottaen, että se on nyt hoidossa, niin niille tulee helpottunu olo ja homma bändin ja tilaajan välillä sujuu mainiosti. Se on se avain kysymys, saada ne tajuumaan, että ei teidän tarvii enää kantaa yhtään huolta, että me ollaan nyt tultu avuksi ja huolehditaan siitä, että musiikin osalta kaikki menee nappiin. Viime perjantaina taas oli todella OK, kun Suokkiin roudattiin ja kasattiin jo torstaina. Hääpari oli itse mestoilla ja ilmoitettiin, että toivottu häätanssi ei onnistu oikein bändiäkään tyydyttävällä tavalla; oli jostain leffasta tango jousikvartetolle. Sit ne kokeili, että jos levyltä, mutta oli ankeaa. Toinen toive oli "Speak softly love", jota rupesimme siinä soundcheckissä treenaamaan, pari kertaa läpi ja hallussa, sekä bändillä, että hääparilla. Hääpari oli haltioissaan ja halusi sen sit häätanssiks. Sitten vielä morsiammen äidinkin koetanssiessa katsottiin seuraavat valssit siihen perään. Oli kaikin puolin hyvä boogie siinä tilassa, kun hääpari diggaili heti, eikä hermoillut koko ajan kaikesta paskantärkeästä, niin kuin usein on. Oli tosi mukava tulla sit soittaan se keikka pois, noista lähtökohdista. Noin kiva kun oli soitella, ja olis voinu vetää pidempäänkin, kävikin näin: aikataulu roimasti myöhässä, lautta varattu tilaajan puolesta 23.40, johon piti ehtiä, kamat purettuna ja pakattuna. No ehdittiin vetää joku 1,5 settiä. Huomenna taas, eikä yhtään toivetta tällä kertaa. Ai nii ja morsiammenryöstön lauluosuus sulhasella on 90% ollu Paratiisi, on se niin huvittavaa, no pääsee helpolla. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 13.07.2007 15:02:48 (muokattu 13.07.2007 15:03:24) | |
Ai nii ja morsiammenryöstön lauluosuus sulhasella on 90% ollu Paratiisi, on se niin huvittavaa, no pääsee helpolla. hoho! Meillä oli kans tos kk sit toisissa kesän häissä mitä tehtiin sama biisi yllärinä. Mä oon tehny aina niin että roudataan backline vast just silloon ku pitää soittaa, ei tuoda ennen juhlia mitään soittimia . Tsägällä ollu sellasia paikkoja että roudaus ei oo häirinny ketään ja aina siin vaiheessa ollu vapaata oleskelua jengillä. äänimies tottakai pa:t pystytelly jo aikasemmin mut soittimet siis tuotu vast just ku tarvii. On käyny hääparille aina hienosti. Eli yleensä 21.30 on ilmotettu häävalssi ja tosiasiassa 22:30 about alkaa. | |
![]() 13.07.2007 15:11:41 | |
Häh - teenhän - ja nimenomaan privaateissa. Katsopas muuten puusilmä siihen z:n ja c:n väliin.... Totta kai tanssipaikat on hei Paisti69 erikseen. Sitä en ymmärrä, että itseään tanssiorkesterina markkinoiva sakki myy häihin tietyn määrän settejä. Turhaan inssailua ja kekkalointia. Häissä vedetään tarpeeksi kauan ja se huomioidaan valmiiksi hinnassa. Mut toihan on x eikä kertomerkki. Me ei todellakaan tehdä tanssipaikkoja vaan kapakkaa ja laivaa ja laivaa tällä hetkellä enimmäkseen. Se vähä mitä on viime vuosina tehty häitä niin tehdään niin että soitto alkaa kun alkaa ja loppuu kun paikka menee kiinni, mutta korkeintaan viisi settiä. Vittu näitä hommia. | |
![]() 13.07.2007 21:29:01 (muokattu 13.07.2007 21:31:16) | |
Ai nii ja morsiammenryöstön lauluosuus sulhasella on 90% ollu Paratiisi Hoho, joo ja loput 10 % on Daa da daa da. Meillä tarjouksessa todetaan, että häävalssi/-tanssi toteutetaan soittolistan ulkopuolelta. No, joskus saatetaan toteutetaan jotain muutakin, jos on biisi, joka on muutoinkin tuttu tai ei aiheuta sen suurempaa ylimääräistä puuhastelua. Etukäteen ei koko bändin voimin yleensä treenata uusia biisejä. Laitan nuotit jakoon hyvissä ajoin ennen vetoa ja jokainen katsoo ne sitten itsekseen. Joskus on tehty niin, että vedetään biisi edellisellä keikalla ikäänkuin treeninä loppuillasta, kun porukka on niin tuubassa, ettei haittaa vaikka menisi metsäänkin. Ei me myöskään etukäteen roudata, vaan mennään paikalle n. 1.5 tuntia ennen soiton alkua ja 00:30 laitetaan pillit pussiin, ellei toisin ole sovittu. Ai niin, ainoat häät, joissa aikataulut tilaajan osalta pitää on sotilashäät. -G- Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. | |
![]() 13.07.2007 21:38:05 | |
Ai niin, ainoat häät, joissa aikataulut tilaajan osalta pitää on sotilashäät. Meidän aikataulu on 1. Milloin bändi on valmiina aloittamaan soiton (eri asia, pääseekö aloittamaan silloin) 2. Milloin soitto loppuu (tasan riippumatta siitä, ollaanko ehditty toiveitten mukaiset 5 settiä soittaa vai ainoastaan puolitoista. Aina on aikataulu pitänyt. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. | |
![]() 14.07.2007 00:00:49 | |
Plussaa kaikille bändeille, jotka tekee privaateista kirjallisen sopparin tai ainakin esittää paperilla suunnilleen mitä tehdään ja mihin hintaan. Mä veivaan kahdessa bändissä, joista toinen tekee sopparit ja toinen ei. Vaikka bändit on tosi erityylisiä, on sanottava, että ei tarvi paljon yllätystoiveiden edessä kärvistellä, kun soppari on selkeästi esitetty. Se on eri asia, jos sitten haluaa hyvää hyvyyttään joustaa jossain nippelissä, mutta jos sopimusta ei ole, bändiltä tunnutaan odottavan jos jotakin jäniksenvetoja hatusta. | |
![]() 14.07.2007 12:16:36 (muokattu 14.07.2007 12:17:40) | |
No erikoisin, mitä on pyydetty taitaa olla, kun etukäteen hääpari pyysi niinpaljon kuin mahdollista, niin sammakko-aiheisia lauluja!!! ... eh.. tuota.. jaahas... Kyllä. Pitivät kuulemma kovasti sammakoista. No viime lauantaina tuotiin lappua kesken setin. " Voitteko soittaa egotrippiä ??? " Niin taisi olla vielä kaaso, joka sen toi. "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." | |
![]() 14.07.2007 15:14:43 | |
No viime lauantaina tuotiin lappua kesken setin. " Voitteko soittaa egotrippiä ??? " Niin taisi olla vielä kaaso, joka sen toi. Ketä oikeesti ilahduttaa, jos hääbändi soittaa huonosti treenattuja/treenaamattomia kovereita piiseistä, joiden pointsi originaaliesityksessä on sellaista, joka ei hääbändin kokoonpanolla onnistu? Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. | |
![]() 14.07.2007 17:43:13 | |
Ketä oikeesti ilahduttaa, jos hääbändi soittaa huonosti treenattuja/treenaamattomia kovereita piiseistä, joiden pointsi originaaliesityksessä on sellaista, joka ei hääbändin kokoonpanolla onnistu? Ei ne ajattele tuollaisia kunhan saavat kuulla jonkinlaisen version. Vittu näitä hommia. | |
![]() 14.07.2007 23:55:29 | |
Ei ne ajattele tuollaisia kunhan saavat kuulla jonkinlaisen version. No osaanhan mä soittaa piisistä kuin piisistä paskaversion! Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. | |
![]() 15.07.2007 00:10:40 | |
Ketä oikeesti ilahduttaa, jos hääbändi soittaa huonosti treenattuja/treenaamattomia kovereita piiseistä, joiden pointsi originaaliesityksessä on sellaista, joka ei hääbändin kokoonpanolla onnistu? Baroni on tässä kyllä ihan asian ytimessä. One kind of music only - the good kind | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)