Aihe: Synistit katoamassa?
1 2 3
pekkalas
22.01.2004 14:25:41

Kun lukee noita wanted-ilmoja esmes täällä tai soundin webbisivuilla, ei voi olla huomaamatta että te synistit olette katoava luonnonvara. Tai sitten te olette niin s*atanan hyviä että kaikilla on +8 proggista meneillään! ;D Suurin osa tuntuu keskittyvän joko darude-hömppään tai hevimeteliin. Missä ovat hyvät ajat jolloin analogisynat määräsivät (nyt on va-synat, eikä niissäkään ole mitään vikaa, joten missä mättää?) ja porukka soitteli psykerokkia..

..anteeksi avautuminen
Batman
Juho L
22.01.2004 14:48:23 (muokattu 22.01.2004 14:48:41)
Niin. Tämä on surullista. Nykyään 70-luvun hyvien vuosien jälkeen on kosketinsoittajan asema bändin peruspilarista muuttunut taustamattojen soittajaksi. Ja niissäkin bändeissä, joissa kosketinsoittaja on edes hieman enemmän esillä, ovat sitten heavy-bändejä, joissa kosketinsoittaja on turhanpäiväinen tiluttaja.

Ei enää soi Hammond ja hienot analogisoundit. Mutta vielä on toivoa! Olemmehan nähneet kuinka hiljalleen aina nämä trendit kiertää ympyrää ja nyt aletaan taas palaamaan "vanhaan rokkiin" ja mistä sitä tietää, jos vaikka kunnon progesta tulisi taas kohta in ja maailma saisi uusia kosketinsoittajasankareita Hammondeineen.
"Urani loppuu tähän!", sanoi jazz-tähti ja räjähti bossanovana.
   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
JPQ
22.01.2004 16:47:01

Ja missä on uudet Jarret,Vangelikset,Kraftwerkit,Ja Tangerine Dreamit. Ja eikä edes sample synissä ole vikaa eli uutta melodista synamusaa kaipaan liian paljon on Darude tyyppistä ja sitten jotain kummallista kokeellista tai sitten näitä säestys kosketin soittajia.:(
PS. Halu olisi olla uusi tuollainen melodisen konemusan "tähti".
ajs
22.01.2004 16:48:39
Niin. Nyt perkeleen äkkiä paljon vintage-bändejä pystyyn hammondeineen ja analogisyntikoineen, tai muuten joku menee ja keksii jotain uutta.

Ja niissäkin bändeissä, joissa kosketinsoittaja on edes hieman enemmän esillä, ovat sitten heavy-bändejä, joissa kosketinsoittaja on turhanpäiväinen tiluttaja.

Joo, näin on. Klassinen pianomusiikkikin on läpikotaisin turhaa tilutusta. Kaikissa kappaleissa kosketinsoittaja soittaa vaikka kuinka monta nuottia tahdissa eikä niissä biiseissä ole edes sanoja tai kunnon riffejä.

Ja kai niillä virtuaalianalogeilla saa soittaa muutakin kuin vanhaa progea? Vai?
Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.
Haipuma
22.01.2004 17:05:14
Totta mikä totta.
Missä ovat Jon Lordit ym. nykyään?
Itse sorrun myös hevi-tausta-soitto-tyyliin, mutta halua kyllä olisi jonkinlaiseen räkäisen kuuloiseen rock-proge möyhintään. Veikkaampa myös, että tuollainen vanha syna ja hammond rouhe on kyllä tulossa tulevaisuudessa takaisin.
Iowa § Yksikätisten pianistien täytyy esiintyä ilmaiseksi
Juho L
22.01.2004 17:09:38
Niin. Nyt perkeleen äkkiä paljon vintage-bändejä pystyyn hammondeineen ja analogisyntikoineen, tai muuten joku menee ja keksii jotain uutta.

Kyllä uutta saa keksiä. Hammond vain sopii kaikkeen kuin nyrkki silmään.

Joo, näin on. Klassinen pianomusiikkikin on läpikotaisin turhaa tilutusta. Kaikissa kappaleissa kosketinsoittaja soittaa vaikka kuinka monta nuottia tahdissa eikä niissä biiseissä ole edes sanoja tai kunnon riffejä.

Tilutus = Skaalojen roveltamista 16-osilla = Heavy.

Ja kai niillä virtuaalianalogeilla saa soittaa muutakin kuin vanhaa progea? Vai?

Onko joku kieltänyt?
   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Juho L
22.01.2004 17:11:18
Veikkaampa myös, että tuollainen vanha syna ja hammond rouhe on kyllä tulossa tulevaisuudessa takaisin.

Toivotaan parasta.
Jabbe
22.01.2004 17:59:09
Jos Joensuussa on joku bändi joka soittais jotain muuta kun heviä ja kaipais kiipparistia, niin täällä olis yks. Vaan aika harvassapa näitä on... yksin progeprokkis jota yritettiin kasailla kuoli oikeastaan jo ennen syntyään, joten aika heikosti menee.
My name is Baron, Jabbe Baron.
Juho L
22.01.2004 18:17:42
Jos Joensuussa on joku bändi joka soittais jotain muuta kun heviä ja kaipais kiipparistia, niin täällä olis yks. Vaan aika harvassapa näitä on... yksin progeprokkis jota yritettiin kasailla kuoli oikeastaan jo ennen syntyään, joten aika heikosti menee.

Tuon takia juuri olisi hyvä, jos progeilu tekisi vähän comebackia. Sen seurauksena olisi luultavasti huomattavasti enemmän halukkaita tuollaiseen bändiin. Nykyään on vähän niin, että jos et soita heviä, niin on todella heikot näkymät löytää bändiä.
Juho L
22.01.2004 18:45:09
No perustetaan 2 miehen kiipparibändi?

Hyvä idea. Minä soitan analogiulistelut, niin soita sinä Hammondit ja muut. Rummut saadaan tuosta Ritmosta.
Jabbe
22.01.2004 18:48:00
Hyvä idea. Minä soitan analogiulistelut, niin soita sinä Hammondit ja muut. Rummut saadaan tuosta Ritmosta.

Ritmosta?

Tosin mäkin haluun vetää analogia välillä.
Juho L
22.01.2004 18:52:38
Ritmosta?

Tuo minun psykedeliaurku.

Tosin mäkin haluun vetää analogia välillä.

Jos minä saan Hammondoida.
Jabbe
22.01.2004 18:56:16
Tuo minun psykedeliaurku.

Niin joo. Saako siitä ihan rumpujakin?

Jos minä saan Hammondoida.

Juu tietenkin. Mut tarvitaankohan me vähän enemmän gearia? Semmonen hirmuinen kioski missä on kaikkea mahdollista.
Juho L
22.01.2004 19:34:01
Niin joo. Saako siitä ihan rumpujakin?

Siinähän on rumpukone.

Juu tietenkin. Mut tarvitaankohan me vähän enemmän gearia? Semmonen hirmuinen kioski missä on kaikkea mahdollista.

Ei tarvita enempää. Minulla on sampleri, psykedeliaurku ja Modular ja sinä sitten hankit Fantom-X7:n. Eihän siihen muuta tarvitse.
Notefix
22.01.2004 20:01:46

Ei tarvita enempää. Minulla on sampleri, psykedeliaurku ja Modular ja sinä sitten hankit Fantom-X7:n. Eihän siihen muuta tarvitse.

Oho, Cob on saanut haastajan! The next generation...ääntä kehiin sitten ni voidaan vertailla... :)
My name is Baron, Notefix Baron
Snowblind
22.01.2004 20:17:05

Joku psykedeliahippiprogebändi olisi ihan kiva.
Vierivä sammal ei sämpylöity.
pekkalas
22.01.2004 20:51:53

Jos Joensuussa on joku bändi joka soittais jotain muuta kun heviä ja kaipais kiipparistia, niin täällä olis yks..

Tule Jabbe tänne Helsinkiin niin heti löytyy tekemistä ;)
Batman
Jabbe
22.01.2004 21:07:39
Tule Jabbe tänne Helsinkiin niin heti löytyy tekemistä ;)

Joo. Tuun sit huomenna, eli nähellään.
Mikael
23.01.2004 09:08:40

Tarvitkaa mua! Vaikka en osaakkaan soittaa, niin mulla on noita oikeita vintagerunkkailu-vehkeitä ja voin hoitaa tausta-suhinaosastoa. Mono/Poly, StringMelody II, Electone, Sapce Echo, Time Machine, Phase Sifter...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)