meitu 17.06.2007 15:54:56 | |
---|
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
ninos 12.07.2007 23:43:46 | |
---|
|
Joees 12.07.2007 23:53:31 | |
---|
Onko kukaan hipelöinyt kyseistä kitaraa: http://fender.com/products/search.php?partno=0262600521 Speksit on mielenkiintoiset, suorastaan kutkuttavat. Mahonkista teleä humppareilla olen kaivannut normaalin telen rinnalle, sitä lespa saundia telen napakkuudella. Kokemuksia? Ei oo kokemuksia mutta osa napakkuudesta lähti kävelemään tallan myötä... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Mäci 12.07.2007 23:58:58 | |
---|
Ei oo kokemuksia mutta osa napakkuudesta lähti kävelemään tallan myötä... Jep!Eipä tuossa Telecasteria taida olla kuin muoto. Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt |
duc 13.07.2007 00:04:44 | |
---|
Itse testailin kahta tuollaista Korealaista humppariteleä vuosi sitten ilman sähköjä. Kummassakin tuntui olevan nauhat vähän huonosti hiottu tms. kun kielet särisivät parissa paikkaan aika pahasti. Muuten olisi voinut ostaakin, ominaisuudet olivat periaatteessa aika hyvät. |
ninos 13.07.2007 00:15:41 | |
---|
Ei oo kokemuksia mutta osa napakkuudesta lähti kävelemään tallan myötä... On tuossa sentään kielet läpi bodyn, kyllä se napakkuus sieltä hieman puskee ;) Itse siis olen käsittänyt että telen napakkuus muodostuu kielet bodyn läpi ja tallan ansiosta, mutta taitaa se talla olla enemmän napsua luomassa? |
Joees 13.07.2007 01:03:11 | |
---|
On tuossa sentään kielet läpi bodyn, kyllä se napakkuus sieltä hieman puskee ;) Itse siis olen käsittänyt että telen napakkuus muodostuu kielet bodyn läpi ja tallan ansiosta, mutta taitaa se talla olla enemmän napsua luomassa? Kyllähän nuo kielet monessa muussakin mallissa menee läpi rungon. Esimerkiksi mun customissa. Kyllä siinä hitusen napakkuutta on juu, mutta ei se ole lähelläkään teleä. Tuo telen napakkuuskin on niin osiensa summa. Mutta tuo tallahan se on yksi isoimmista siinä. Mutta joo, voihan tossa olla telen henkeä kyllä. Paha mennä sen enempää sanomaan kun ei ole kokemusta :-) Hommaa moinen ja kerro kokemuksia? Hehe. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Kyllähän nuo kielet monessa muussakin mallissa menee läpi rungon. Esimerkiksi mun customissa. Kyllä siinä hitusen napakkuutta on juu, mutta ei se ole lähelläkään teleä. Tuo telen napakkuuskin on niin osiensa summa. Mutta tuo tallahan se on yksi isoimmista siinä. Mutta joo, voihan tossa olla telen henkeä kyllä. Paha mennä sen enempää sanomaan kun ei ole kokemusta :-) Hommaa moinen ja kerro kokemuksia? Hehe. Jees jees, asia selvä. Aina sitä oppii jotain. Kyllä mahonkinen tele himottaisi, humppari ainakin tallassa ja jos vaikka kaulaan voisi sen P-90 pötkästä. Pitäisi sitä telen napakuutta löytyä joten se telen talla on siis ehdoton tässä tapauksessa. Täytynee jostain etsiä mahonkinen "perustele" jossa humpparirouttaukset tai humpparitele johon hankin erikseen mahonkibodyn. Säätöä. En sentäs hommaa tuota, hoho. Testaamassa voisin käydäkkin ilomielin jos löytyisi jostain... |
Paby 13.07.2007 01:24:42 (muokattu 13.07.2007 01:24:56) | |
---|
Jees jees, asia selvä. Aina sitä oppii jotain. Kyllä mahonkinen tele himottaisi, humppari ainakin tallassa ja jos vaikka kaulaan voisi sen P-90 pötkästä. Pitäisi sitä telen napakuutta löytyä joten se telen talla on siis ehdoton tässä tapauksessa. Täytynee jostain etsiä mahonkinen "perustele" jossa humpparirouttaukset tai humpparitele johon hankin erikseen mahonkibodyn. Säätöä. Ei humpparinkaan tarvitse välttämättä olla ihan perushumppari. Vähän niinkuin tässä: http://muusikoiden.net/dyn/users/24337.jpg Mahonkitele minihumpparilla kaulassa ja tallassa railmikki, sekin siis humppari. Suht perinteinen talla, mitä nyt palat on kompensoidut. Mahongista johtuen saundi on läskimpi kuin perustelessä. Ja jos tele on kuin nainen niin mun naisen pitää maata sängyllä. Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
Joees 13.07.2007 01:28:03 | |
---|
Jees jees, asia selvä. Aina sitä oppii jotain. Kyllä mahonkinen tele himottaisi, humppari ainakin tallassa ja jos vaikka kaulaan voisi sen P-90 pötkästä. Pitäisi sitä telen napakuutta löytyä joten se telen talla on siis ehdoton tässä tapauksessa. Täytynee jostain etsiä mahonkinen "perustele" jossa humpparirouttaukset tai humpparitele johon hankin erikseen mahonkibodyn. Säätöä. En sentäs hommaa tuota, hoho. Testaamassa voisin käydäkkin ilomielin jos löytyisi jostain... Kyllähän tosta varmasti rähinää ja tärinää lähtis, en ihmettele hetkeäkään. Voisihan tuota vähän taiteillakin. Tossa kun on tallan ja tallamikin välissä kuitenkin kohtuullisesti tilaa. Hommaat perinteisen telen tallan ja pätkäset siitä ylimääräset, ne jotka tulis mikin päälle, pois ja pistät kiinni. Ellei sitten tuo humppari sattuisi mahtumaan siihen tallaan, jolloin ei tarvis tehdä mitään. Hienohan tuo tele kyllä on, ei siinä. Vaahterasta tehty otelauta kyllä tuo sellasta napsua lisää siihen soundiin. Mitähän tuollanen tele mahtaisi maksaa? Voisi itseasiassa itseäni kiinnostaa vähän modailla tuollaista ;-) Hehe. Ootko ajatellut ihan osista kasaavasi teleä? Rockingerilta tai warmothilta luulisi saavan mahongista tehtyä lankkua ja routtauksetkin valmiina. Siihen sitten vaan kaikki omat kilkkeet kiinni. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Joees 13.07.2007 01:29:37 | |
---|
Ei humpparinkaan tarvitse välttämättä olla ihan perushumppari. Vähän niinkuin tässä: http://muusikoiden.net/dyn/users/24337.jpg Mahonkitele minihumpparilla kaulassa ja tallassa railmikki, sekin siis humppari. Suht perinteinen talla, mitä nyt palat on kompensoidut. Mahongista johtuen saundi on läskimpi kuin perustelessä. Ja jos tele on kuin nainen niin mun naisen pitää maata sängyllä. Wilkinsonin talla veri bueno! Eikö tossa ollut myös top-load mahdollisuus? Tollanen minihumppari on kyllä räyhähenki. En ole telessä kokeillut, mutta osaan kuvitella :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Paby 13.07.2007 01:33:50 (muokattu 13.07.2007 01:35:59) | |
---|
Wilkinsonin talla veri bueno! Eikö tossa ollut myös top-load mahdollisuus? Tollanen minihumppari on kyllä räyhähenki. En ole telessä kokeillut, mutta osaan kuvitella :-) On joo topload kans. Ja tällä hetkellä käytössäkin, poraan läpireiät heti kun pääsen pylväsporakoneeseen käsiksi, tai kerään rohkeutta käsivara röytämiseen. Minihumppari on kyllä hienoin mikki ikinä. Se vie ja soittaja vikisee. On muuten myös maailman hienoimman kuuloista feedbackia. Siis sitä sustain feedbackia eikä sitä vinkunaa. Mitähän tuollanen tele mahtaisi maksaa? Voisi itseasiassa itseäni kiinnostaa vähän modailla tuollaista ;-) Hehe. Spalted maple custom 798e thomannilla http://www.thomann.de/fi/fender_spalted_custom_telecaster.htm Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
Joees 13.07.2007 01:43:10 | |
---|
On joo topload kans. Ja tällä hetkellä käytössäkin, poraan läpireiät heti kun pääsen pylväsporakoneeseen käsiksi, tai kerään rohkeutta käsivara röytämiseen. Minihumppari on kyllä hienoin mikki ikinä. Se vie ja soittaja vikisee. On muuten myös maailman hienoimman kuuloista feedbackia. Siis sitä sustain feedbackia eikä sitä vinkunaa. Pitäisi joskus kyllä saada testata teleä tollasella mikillä. Kiinnostaa varsin kovasti. Mikä tuon sun tallan virallisempi malli oli? Spalted maple custom 798e thomannilla http://www.thomann.de/fi/fender_spalted_custom_telecaster.htm Ei sinällään paha hinta kyllä. Tohon vaihtaisi kaulan ja mikit p90-tyylisiksi niin johan pöhisisi. Tallaa ehkä voisi myös kikkailla. Tuli tässä mieleen, jotta jos napakkaa soundia haluaa niin tollanen 69 thinline on tylyn tiukka siinä. Olen aivan totaalisen ihastunut tuohon kyllä. Lankku on mahonkia, kevyt kuin mikä puoliksi onton rakenteensa vuoksi. Lisäksi tuo wilkinsonin talla teki kovin makeeta tuolle. Tai, lähinnä ne messinkiset tallapalat siihen soundiin vaikutti. Soundi läjähtää naamalle ennen kuin kerkee ees soittamaan yhtään, hoho. Kelasinkin tossa taannoin jotta olisi joskus hienoa omistaa toinen vastaava, siihen laittaisi humpparin kaulaan. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Paby 13.07.2007 01:49:57 | |
---|
Pitäisi joskus kyllä saada testata teleä tollasella mikillä. Kiinnostaa varsin kovasti. Fenkun hotrod 52:ssa ainakin on minihumppari, kaipa sitä jostaki kaupasta löytäis. Onkohan sitä tosin Suomessa näkynyt? Mikä tuon sun tallan virallisempi malli oli? Eipä tuolle oikein virallista tyyppimerkintään edes löydy. Wilkinsonin sivuilla se on, mutta merkki on vain WTBCR. Stampatuilla tallapaloilla. Eli ei liikkuvia osia. Noi palat on viistottu ja ne voi tarpeen vaatiessa kääntää ympäri ja on ihan tavallinen talla käytössä. Tämä se on siis: http://spelektroniikka.fi/kuvat/Dsc07404.jpg Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
author 13.07.2007 10:46:53 | |
---|
Hemmetti kun tuntui tuo 60. juhlavuotissrjalainen hyvältä. Ei lieventänyt pahemmin ostokuumetta. Nyyh, miksei telejä ole enemmän käytettyinä liikkellä? |
Mäci 13.07.2007 10:59:44 | |
---|
Täällä kun näitä Tele-tietäjiä on,niin kysäsen,että voiko tähän mun Standardiin vaihtaa vintage-tallan?Eli meneekö reiät kohdilleen jne. Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt |
Traditional 13.07.2007 11:37:56 | |
---|
Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
Paby 13.07.2007 12:48:09 (muokattu 13.07.2007 12:50:55) | |
---|
Täällä kun näitä Tele-tietäjiä on,niin kysäsen,että voiko tähän mun Standardiin vaihtaa vintage-tallan?Eli meneekö reiät kohdilleen jne. Ei mene. Kokemusta on. Joutuu poraamaan uudet läpiviennit. Tai ostaa topload tallan. Tuo wilkinson on sellainen. Ja hyvin pelittää. Ei se napakkuus siitä paljon muuksi muutu. Sustain voi kärsiä. Mutta jos haluaa sustainia niin ehkä tele ei oo se juttu? Nyyh, miksei telejä ole enemmän käytettyinä liikkellä? Kuka nyt telestään haluaa luopua? Ja huonoja telejä ei oo olemassa. Ja ne jotka on myynnissä menee nopeasti. Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
Tatuo 14.07.2007 01:06:38 | |
---|
Ja huonoja telejä ei oo olemassa. komppaan, halvimmatki telet kuulostaa kalliilta hyvissä käsissä :D www.yad.fi | et sillee |
Aksunski 15.07.2007 17:52:16 | |
---|
komppaan, halvimmatki telet kuulostaa kalliilta hyvissä käsissä :D ja kalliit kuullostaa vielä kalliimmalta hyvissä käsissä. :D ''Siinä on enemmän sellast jytinää... Teksasii.'' |