Aihe: Tilutus kitaristien vidoita tänne
1 2 3 4 568 69 70 71 72108 109 110 111 112
Rapido
11.07.2007 19:55:45
No joo. Kyllä mä oon treenannu sen atakin poies. Musta sellanen tasanen atakiton soundi on oikeen jees....varsinkin soolohommissa. Mua jotenkin on aina epämiellyttäny sellanen repiminessoundi, mikä esim. Ynkällä on. Joidenkin mielestä toi mun soundi on munaton, mutta itse siitä tykkään. Tosin myönnän toki etten kaikkeen mitä soitan ole tyytyväinen...esim bendeissä ja vibroissa mulla on aika paljon parantamisen varaa. Mutta ei voi aina kaikkia miellyttää. Eiks je? Emmä ketään pakota kuuntelee mun soittoo;D

Tää saundijuttu on puhdas makuasia, itse diggaan perkeleesti Ynkän railakkaasta atackista. Tuosta JS:n mainitsemasta syystä en pysty kuuntelemaan George Bellasta pätkääkään, sen miehen saundi on niin kauheeta luikeroa kun vaan olla ja saattaa(eikä materiaalissakaan ole kauheesti kehumista, muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta). Mutta Ambitus haldaa kyllä hommansa, erittäin buenoa soitantaa, kuten täällä on todettu tuhanteen kertaan. Kiip it ap!
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." - Yngwie J.Malmsteen
Ambitus
11.07.2007 20:03:27

Tää saundijuttu on puhdas makuasia, itse diggaan perkeleesti Ynkän railakkaasta atackista. Tuosta JS:n mainitsemasta syystä en pysty kuuntelemaan George Bellasta pätkääkään, sen miehen saundi on niin kauheeta luikeroa kun vaan olla ja saattaa(eikä materiaalissakaan ole kauheesti kehumista, muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta). Mutta Ambitus haldaa kyllä hommansa, erittäin buenoa soitantaa, kuten täällä on todettu tuhanteen kertaan. Kiip it ap!

Aill kiip it ap!

Mä ite diggaan törkeesti Bellasta! Sen soitto on vaan niin röyhkeetä! ja ai että se perverssi soundi!:D:D Mun mielestä juuri tuollasia Bellaksen kaltaisia "vaihtoehto"-kitaristeja juuri tarvitaan. Ne tuo jotain uutta ja progressiviista tähän aika paikallaan junnaavaan ja ahdasmieliseen genreen. Harvoin sitä törmää sellasiin soittajiin joilla on freesi näkökulma jo vanhasta aiheesta. Esim.mulle taas ei hirveesti nappaa sellaset neonklassiset tiluttelijat jotka sahaa bachikuvioita ja kolmisointusviippejä elämää nopeammin. Ne on nähty aika moneen otteeseen.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Bookkeeper
11.07.2007 20:46:39
Thänks dude! Weijareita oomma kaikki! Tässä lissee Tuskavetoja:

http://www.youtube.com/watch?v=qc8liQx1uzM

Oh hoh...tuossa tiivistyi koko tiluttamisen syvin olemus :-)

Nyt äänittämään soololevyä...hetihetiheti!!!
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
John Titor
12.07.2007 00:38:12 (muokattu 12.07.2007 00:39:04)

Sanotaan tähän, että muistakaa että siihen on syynsä miksi Ynkkä soittaa niitä muutamaa likkiään eestaas ja pystyy välillä repimäänkin, ja miksi esim. Petruccilla ja Bellasilla on paljon isompi arsenaali vaikeita juttuja ja miksi ne eivät lähde piiskaamaan kieliä.

Yksinkertaisesti sanottuna on ihan helvetin vaikeaa soittaa todella teknisiä juttuja kovaa/ronskisti, koska se kostautuu nopeasti siten että ne jutut eivät tule ulos.

Se repiminen on sitä paitsi rumaa.

Oh hoh...tuossa tiivistyi koko tiluttamisen syvin olemus :-)

Nyt äänittämään soololevyä...hetihetiheti!!!

Osasto FIF kiittää toisen jäsenensäkin puolesta.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
JS
12.07.2007 08:48:12 (muokattu 12.07.2007 08:52:42)
Sanotaan tähän, että muistakaa että siihen on syynsä miksi Ynkkä soittaa niitä muutamaa likkiään eestaas ja pystyy välillä repimäänkin, ja miksi esim. Petruccilla ja Bellasilla on paljon isompi arsenaali vaikeita juttuja ja miksi ne eivät lähde piiskaamaan kieliä.

I beg to differ. Isompi arsenaali vaikeita juttuja on täysin mahdollinen rankemmallakin tatsilla, 13-setillä, korkealla actionilla ja kitara polvissa. Makuasia, anyway.

Yksinkertaisesti sanottuna on ihan helvetin vaikeaa soittaa todella teknisiä juttuja kovaa/ronskisti, koska se kostautuu nopeasti siten että ne jutut eivät tule ulos. Se repiminen on sitä paitsi rumaa.

Harjoittelukysymys - ja se repiminen on rock :P.

Edit: Lisättäköön vielä provomielessä, että muistakaa, että on syynsä siihenkin, miksi esmes Ynkkä ja Gilbert ovat pesunkestäviä rockkukkoja ja Bellas ja Petrucci ovat vähän vässyköitä... :P
Do you the Devil's work >-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!" "No Commands!!!"
John Titor
12.07.2007 11:44:45 (muokattu 12.07.2007 11:45:07)

I beg to differ. Isompi arsenaali vaikeita juttuja on täysin mahdollinen rankemmallakin tatsilla, 13-setillä, korkealla actionilla ja kitara polvissa. Makuasia, anyway.

Ihan vitun vaikea ei ole sama kuin mahdoton. Se vaan on ihan vitun vaikea. Kerro ihmeessä joku joka vetää eikä ole jännetuppitulehduksen kourissa.

Harjoittelukysymys - ja se repiminen on rock :P.

Edit: Lisättäköön vielä provomielessä, että muistakaa, että on syynsä siihenkin, miksi esmes Ynkkä ja Gilbert ovat pesunkestäviä rockkukkoja ja Bellas ja Petrucci ovat vähän vässyköitä... :P

Gilbert onkin niitä harvoja jonkun Govanin ohella jotka pystyvät siihen. Ja silti se Gilbertkään ei soita mitään Dream Theateria. Kuka mistäkin tykkää, mua ei rock ikinä oo niin viehättänytkään elämäntapana.
JS
12.07.2007 12:28:25 (muokattu 12.07.2007 12:29:00)
Ihan vitun vaikea ei ole sama kuin mahdoton. Se vaan on ihan vitun vaikea. Kerro ihmeessä joku joka vetää eikä ole jännetuppitulehduksen kourissa.

Kannattaa tsekata sellainen bändi kuin Heavy Metal Holocaust. Niillä on aika kova kepittäjä.

Gilbert onkin niitä harvoja jonkun Govanin ohella jotka pystyvät siihen. Ja silti se Gilbertkään ei soita mitään Dream Theateria. Kuka mistäkin tykkää, mua ei rock ikinä oo niin viehättänytkään elämäntapana.

Petrucciko siis soittaa hyvin? Mun korvaan livenä aika haparoivaa menoa - levyillä kyllä toimii. Ei sillä, onhan kaikilla välillä. Petruccilta vain en ole kuullut muuta, kuin sitä haparointia. Govanin hehkutuskin menee täysin yli. Osaahan se nyplätä kiitettävästi, mutta tehoja ei vaan tunnu löytyvän. Ehkä mun on parempi pitäytyä rockraakeissa, kun en sisäistä näitä kosmisempia kavereita :P.
Do you the Devil's work >-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!" "No Commands!!!"
John Titor
12.07.2007 13:41:44 (muokattu 12.07.2007 13:45:54)

Kannattaa tsekata sellainen bändi kuin Heavy Metal Holocaust. Niillä on aika kova kepittäjä.

Yritin tsekata, mutta en löydä ensimmäistäkään linkkiä tai mainintaa bändistä. Pystykkö pistämään jotain URL:ää?

Petrucciko siis soittaa hyvin? Mun korvaan livenä aika haparoivaa menoa - levyillä kyllä toimii. Ei sillä, onhan kaikilla välillä. Petruccilta vain en ole kuullut muuta, kuin sitä haparointia. Govanin hehkutuskin menee täysin yli. Osaahan se nyplätä kiitettävästi, mutta tehoja ei vaan tunnu löytyvän. Ehkä mun on parempi pitäytyä rockraakeissa, kun en sisäistä näitä kosmisempia kavereita :P.

Haparoivaa?? En voi sanoa muuta kuin että kai sä tajuat miten vaikeita juttuja ne on mitä se soittaa? Mun mielestä vähän sama kuin sanoisi että aika paskoja ne rallikuskit kun ajavat välillä ulos tieltä.

Mä en ihan tajua mitä sä tarkoitat sillä että "tehoja ei vaan tunnu löytyvän".
JS
12.07.2007 14:02:10 (muokattu 12.07.2007 14:08:08)
Yritin tsekata, mutta en löydä ensimmäistäkään linkkiä tai mainintaa bändistä. Pystykkö pistämään jotain URL:ää?

Vähän heikosti. Ei niillä ole. Ulkoistavat itsensä treenikseltä kuulemma ensi kuussa. Tyypit tuntien se menee syyskuun puolelle. Hoho. Tajusinpas vasta nyt, että saattaa vaikeuttaa tsekkaamista, my bad.

Haparoivaa?? En voi sanoa muuta kuin että kai sä tajuat miten vaikeita juttuja ne on mitä se soittaa? Mun mielestä vähän sama kuin sanoisi että aika paskoja ne rallikuskit kun ajavat välillä ulos tieltä.

Tajuan kyllä. Ralliin siinä on se ero, että rallissa on kai tavoitteena päästä maaliin mahdollisimman nopeasti. Musiikki taas on, no, taidetta, joten vaikeaa tai helppoa, juttujen pitäisi mielellään tulla ulos kunnolla. Muu on harjoituksen puutetta tai itsensä yliarvioimista, ehkä molempia. Lisäys: Siinon vielä sekin, että kitaristi, jolla on hurja viinamarinadi-imago voi sillä ja rokkipotkuilla puolustella paljoa, mutta häiskä, joka vaikuttaa tosissaan keskittyvän soittoon ei oikein voi.

Mä en ihan tajua mitä sä tarkoitat sillä että "tehoja ei vaan tunnu löytyvän".

Sitä, että soittipa se mitä hyvänsä, se kuulostaa diipadaapalta. Ei siinä ole mtn vikaa, jos yrittää kuulostaa siltä, mutta käsittääkseni Govan on olevinaan monipuolinen soittaja. Rock puuttuu kokonaan sen soitosta. S'on sellasta "Joo, hyvin sä vedät. Mitäs sitä tekiskään seuraavaksi?"-meininkiä. Lisäys: Tarkoitan sitäkin, etten ole kuullut sen ikinä soittavan kovaa ja oikeasti hakkaavan sitä kitaraa. Hissuttelusta on tullut nähtyä monia esimerkkejä. Musta pitäisi hallita molemmat alueet.
Davos
12.07.2007 14:23:57
Tajuan kyllä. Ralliin siinä on se ero, että rallissa on kai tavoitteena päästä maaliin mahdollisimman nopeasti. Musiikki taas on, no, taidetta, joten vaikeaa tai helppoa, juttujen pitäisi mielellään tulla ulos kunnolla. Muu on harjoituksen puutetta tai itsensä yliarvioimista, ehkä molempia. Lisäys: Siinon vielä sekin, että kitaristi, jolla on hurja viinamarinadi-imago voi sillä ja rokkipotkuilla puolustella paljoa, mutta häiskä, joka vaikuttaa tosissaan keskittyvän soittoon ei oikein voi.

Kitaristi jolla on hurja viinamarinadi-imago ei voi puolustella imagollaan ja rokkipotkuillaan yhtään mitään. Perseelleen soittaminen on aina perseestä, eikä sitä voi puolustella imagolla tai sen puutteella. Kyseessä on aina harjoittelun puute, ja etenkin livenä perseelleen soittaminen on minun mielestäni jo törkeää yleisöäkin kohtaan. Tietenkin kaikilla ei aina luista, mutta kun se alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus on syytä huolestua.
John Titor
12.07.2007 18:11:37 (muokattu 12.07.2007 18:13:05)

Vähän heikosti. Ei niillä ole. Ulkoistavat itsensä treenikseltä kuulemma ensi kuussa. Tyypit tuntien se menee syyskuun puolelle. Hoho. Tajusinpas vasta nyt, että saattaa vaikeuttaa tsekkaamista, my bad.

:D Sä tarjoat Guthrie Govanin ja John Petruccin vastineeksi jotain demobändin kitaristia? Saa olla aika julkisuuskammoinen jäpikkä jos on pysynyt taidoistaan huolimatta piilossa. No, ei hutkita ennen kuin tutkitaan.

http://www.youtube.com/watch?v=2LxaZCUiiGU

Mua kiinnostais nähdä Ynkän potkivan ilmaan vaikka tota rallia soittaessaan;)

Sitä, että soittipa se mitä hyvänsä, se kuulostaa diipadaapalta. Ei siinä ole mtn vikaa, jos yrittää kuulostaa siltä, mutta käsittääkseni Govan on olevinaan monipuolinen soittaja. Rock puuttuu kokonaan sen soitosta. S'on sellasta "Joo, hyvin sä vedät. Mitäs sitä tekiskään seuraavaksi?"-meininkiä. Lisäys: Tarkoitan sitäkin, etten ole kuullut sen ikinä soittavan kovaa ja oikeasti hakkaavan sitä kitaraa. Hissuttelusta on tullut nähtyä monia esimerkkejä. Musta pitäisi hallita molemmat alueet.

Jos hyvän kitaristin pitää kuulostaa Ynkältä niin tossa ollaan edes samassa maailmassa:

http://www.online-discussion.com/GuthrieGovan/Photos/Ridiculous.mp3

Jos sun mielestä se rock on se juttu soiton ja musiikin sijaan, niin mä en voi sille mitään, sitten se Ynkkä varmasti tulee maailman tappiin saakka olemaan sun mielestä kitaristien kuningas.
Mun mielestä se Govan piiskaa sitä kitaraa useimmissa biiseissään ihan riittävästi. Edelleen painotan sitä, että on ihan vitun vaikeaa repiä ihan miten sattuu ja seuraavassa murtosekunnissa yrittää taas rentouttaa joka ikinen lihas jotta joku himmeä 4 oktaavin arpeggiokuvio irtoaa puhtaasti, varsinkin jos soitettavaa on 2 ja puol tuntia illassa. Fysiikka vaan tulee äkkiä vastaan. Mä en tiedä yhtään jätkää joka siihen pystyisi, Govan ja Gilbert on tietämistäni ainoat, jotka on edes vähän siellä päin. Kumpikaan niistä ei silti soita ihan perkeleen vaikeaa ei-improvisoitua tilua runsasta paria tuntia illassa.
Rapido
12.07.2007 21:33:45
http://www.youtube.com/watch?v=2LxaZCUiiGU

Mua kiinnostais nähdä Ynkän potkivan ilmaan vaikka tota rallia soittaessaan;)

Mua kiinnostas nähdä Petrucci heilumassa samaan malliin kuin Yngwie(mikä ei todellakaan ole mikään itseisarvo) ja vetävän samat jutut yhtä hyvin. Ihan vaan vasta-ajatuksena. Lopetetaan jo tää pseudodebatointi ku kyllä tässä kaikki tietää mistä "suunnasta" muut tulee. Loppukaneettina eräs viisas virke:

"You don't change people's opinions. They're only going to agree with you if they agree with you in the first place"

Mutta yrittää toki aina voi :D
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." - Yngwie J.Malmsteen
Davos
12.07.2007 22:20:30
Mua kiinnostas nähdä Petrucci heilumassa samaan malliin kuin Yngwie(mikä ei todellakaan ole mikään itseisarvo) ja vetävän samat jutut yhtä hyvin. Ihan vaan vasta-ajatuksena. Lopetetaan jo tää pseudodebatointi ku kyllä tässä kaikki tietää mistä "suunnasta" muut tulee. Loppukaneettina eräs viisas virke:

"You don't change people's opinions. They're only going to agree with you if they agree with you in the first place"

Mutta yrittää toki aina voi :D

Mua taas kiinnostaisi nähdä Yngwie joskus soittamassa yhtä hyvin! ;)
Kiksaus
13.07.2007 00:59:20

Katoppa Govanin klinikka 2004. Se vetää siin joku puol tuntii samal setupilla aivan vitusti eri soundeja ja imitoi aika paljon esim. Blackmorea ja BB. Kingiä. Ja sit Youtubesta sen Albert King pätkät. Mun mielestä Govan ei todellakaan oo mikään nyplääjä. Esim. tosta sen 00:14 kohdalla tapahtuvat venytykset.
http://www.youtube.com/watch?v=bUZK9dasP8s

Ja tos viel lisää monipuolisuutta:
http://www.youtube.com/watch?v=Pdrw … UGfuP0&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=leUY … 88hWt0&mode=related&search=

Pelkästään noi pätkät osoittaa, et Govan on ihan käsittämättömän monipuolinen soittaja.
Ja nimenomaan toi "mitäs tekis seuraavaks" mua vituttaa. Ehkä yks niistä harvoista soittajista jonka soitto ei "pysähtele", vaan koko ajan kulkee eteenpäin.

Ei voi muuta sanoa ku, että se kuka sanoo et Govan vetelee diipadaipaa eikä oo monipuolinen on aivan....**tun väärässä MUN MIELESTÄ. Yks kovimmista, yks kovin.'
Ottakaa pari promillee huomioon kun vastaatte....en jaksanu enää kumittaa kaikkee avautumista, koska olut on hyvee.
Sweeppaaja
13.07.2007 01:53:18

Voita väliin pojjaat, taas riidellään mielipiteistä. Kohta varmaan lukossa tämä tai jotain.
No omasta mielestäni molempien soundit on hyvät, ja ei voi mennä arvostelemaan, onhan Ynkkä ja Govan ihan eri tyylilajin edustajia. Ja varmaankin molemmat pystyvät soittamaan toistensa biisit, jos tässä on siitä kyse. Mutta sanonpa tähän väliin, että kait se Govan on monipuolisempi, jos ajatellaan miten ynkkä kierrättää sitä samaa. No en kyllä omista Govanilta yhtään levyä, enkä kyllä hirveällä kokemuksella voi sanoa, että kuinka monipuolinen soittaja on kyseessä, mutta mitä nyt tämän topicin ja pienen etsiskelyn perusteella tuli nähtyä, on siis mielestäni monipuolisempi.

No tässä on vähän näytettä Paul Gilbertin monipuolisuudesta:
http://www.youtube.com/watch?v=11KaKhGAa3I
Rapido
13.07.2007 02:24:14
Ettei mene OTksi ihan kokonaan.

Borislav Mitic: Jos neoklasarimetalli putoaa niin lämpimästi suosittelen tutustumaan, levyt on kyllä vähän kiven alla, itseltä löytyy "Borislav Mitic" mikä sisältää keltti-, itämais- ja vaikka minkävaikutteista, todella melodista materiaalia. Oma ykkössuosikki uudemman polven shreddereiden joukosta.

http://www.youtube.com/watch?v=JzBGxWXtSQY
Juzpe
13.07.2007 02:50:23

Siinä kunnon tilutusta Holmesin malliin. Suosittelen.

http://www.youtube.com/watch?v=m1O5h-xWpro

Niin. Klassikko opetusvideona.
"Kiljua sai silti, kunhan muisti olla kaatamatta kaveria." - IS 11.7.2007 Harry Potter - maniasta
John Titor
13.07.2007 12:42:15

Ettei mene OTksi ihan kokonaan.

Borislav Mitic: Jos neoklasarimetalli putoaa niin lämpimästi suosittelen tutustumaan, levyt on kyllä vähän kiven alla, itseltä löytyy "Borislav Mitic" mikä sisältää keltti-, itämais- ja vaikka minkävaikutteista, todella melodista materiaalia. Oma ykkössuosikki uudemman polven shreddereiden joukosta.

http://www.youtube.com/watch?v=JzBGxWXtSQY

Olipas siitä vaikea kuulla vaikutteet:D
Mä törmäsin johonkin tän jätkän ralliin aiemmin ja silloin sen tilut ei ollu kyllä lähellekään noin kovassa hapessa. Vielä ku sais pari ideaa ni avot.
Rapido
13.07.2007 13:15:50
Olipas siitä vaikea kuulla vaikutteet:D
Mä törmäsin johonkin tän jätkän ralliin aiemmin ja silloin sen tilut ei ollu kyllä lähellekään noin kovassa hapessa. Vielä ku sais pari ideaa ni avot.

Joo, Good old Shredfatherhan siellä ikäänkuin "kaikuu" taustalla, mutta saa se perhana kaikuakin. Mä olen kyllä ihan täys Mitic-fani, helkkarin näppärää tilua ja muutenkin perusasiat kunnossa ja vieläpä melodistakin, "self titled" löytyy tosiaan jo levyhyllystä ja Fantasya on tullut metsästettyä jo iäisyyden. Matskua löytyy netistä ikävä kyllä tosi niukalti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)